1 of 2 |  1 2 > 
Verslag van Marjolein Teepens alternate première van Evita in Hoorn op 7 juni 2008
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Afgelopen zaterdag had Marjolein Teepen haar zogenaamde alternate première in Hoorn. Een totaalverslag van Musicalworld, dus foto’s van Jeroen, een artikel van Jacco en een videoreportage van Musicalworld.tv. Klik hier.

  [ # 1 ] 09 June 2008 08:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Leuk filmpje weer! Wel grappig dat Mark de cover van Tarzan gaat doen in Hamburg.
En voor jacco; gefeliciteerd voor je 1e officiele artikel voor MW 😉

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 09 June 2008 09:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Leuke reportage weer. Vind de combinatie van verslag/foto/video ook erg leuk.

Ik word helemaal blij van Robin zn vrolijkheid, haha!

  [ # 3 ] 09 June 2008 09:44 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2008-06-09

Vind het ook een leuk filmpje!
Maar vind het ook wel erg negatieve kritiek op de musical Evita hoor :bah: ! Had dat niet verwacht! Ik vond het juist een gewéldige musical! Zo leuk, dat ik nog een keer ga 📣!

  [ # 4 ] 09 June 2008 01:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

ik kan me wel vinden in deze kritieken , ik heb de show ook in Londen mogen zien en had eigenlijk verwacht dat deze opzet ook in Nederland gedaan zou worden, maar dat viel behoorlijk tegen ...

Marjolein als Evita vond ik echt wel vol met “vuur” dat wat ik miste bij Brigitte..

  [ # 5 ] 09 June 2008 03:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nu pas :S Marjolijn is 6 maanden geleden al voor het eerst op geweest…

  [ # 6 ] 09 June 2008 04:14 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

jouke - 09 June 2008 03:21 PM

nu pas :S Marjolijn is 6 maanden geleden al voor het eerst op geweest…

jeps 7 december in het luxor 📣

  [ # 7 ] 09 June 2008 07:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

de alternate premiere wordt in 1e instantie gebruikt om Marjolein even in het zonnetje te zetten, maar tegelijkertijd is het ook een mooi moment om de hele productie weer in de spotlight te zetten. Met al het award geweld voor Ciske en Les Mis kan Evita natuurlijk ook wel een boost gebruiken..

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 8 ] 11 June 2008 08:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

OK, het is niet het meest positieve commentaar op de show zelf en gedeeltelijk kan ik me daar wel in vinden (al is het vergelijken van verschillende opvattingen/producties natuurlijk moeilijk, vanwege andere keuzes etc…), maar dat is natuurlijk een gedeeltelijk persoonlijke voorkeur.

Eén ding moet me toch wel even van het hart: er wordt in het artikel belachelijk gedaan over het feit dat het ‘sneeuwt’ in Buenos Aires in de productie.
Hebben we niet begrepen dat het hier (tijdens Eva’s begrafenis) niet om sneeuw, maar om bloemblaadjes gaat? Je hoeft de oorspronkelijke foto’s van haar uitvaart of, recenter, de filmversie van Alan Parker maar te bekijken om dit te snappen…
Beetje jammer om daar de plank dan mis te slaan in je recensie - zo lijkt het alsof je alleen maar zuur wil zijn in je verhaal ten opzicht van een productie die niet is geworden wat je ervan verwacht had.

P.S.
Ook ik had gehoopt dat de Londense versie van enkele jaren geleden hierheen zou komen met deze nieuwe productie, maar we hebben deze versie gekregen die, zij het niet altijd even begrijpelijk (dat Panthéon inderdaad… weten we daar nu al EINDELIJK de dieperliggende gedachte bij?), in elk geval weer een frisse kijk op het geheel biedt.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 9 ] 11 June 2008 05:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

MagicalMrMistoffelees - 11 June 2008 08:50 AM

Eén ding moet me toch wel even van het hart: er wordt in het artikel belachelijk gedaan over het feit dat het ‘sneeuwt’ in Buenos Aires in de productie.
Hebben we niet begrepen dat het hier (tijdens Eva’s begrafenis) niet om sneeuw, maar om bloemblaadjes gaat? Je hoeft de oorspronkelijke foto’s van haar uitvaart of, recenter, de filmversie van Alan Parker maar te bekijken om dit te snappen…
Beetje jammer om daar de plank dan mis te slaan in je recensie - zo lijkt het alsof je alleen maar zuur wil zijn in je verhaal ten opzicht van een productie die niet is geworden wat je ervan verwacht had.

Zeggen dat Evita op een balkon hà³à³rt vind ik een beetje een jammerlijke opmerking. Ik vind het namelijk juist een fantastische vondst. Ineens krijg je twee kanten te zien op hetzelfde moment. Evita die min of meer breekt en beseft dat ze nu al zover is gegaan dat ze met geen mogelijkheid terug kan. Ze zingt het nummer ook deels recht in het gezicht van haar moeder die vanaf het plein op grote afstand haar dochter ziet tromferen.

Theatraal gezien vond ik het echt een fantastische vondst.

  [ # 10 ] 11 June 2008 06:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Lance - 11 June 2008 05:22 PM
MagicalMrMistoffelees - 11 June 2008 08:50 AM

Eén ding moet me toch wel even van het hart: er wordt in het artikel belachelijk gedaan over het feit dat het ‘sneeuwt’ in Buenos Aires in de productie.
Hebben we niet begrepen dat het hier (tijdens Eva’s begrafenis) niet om sneeuw, maar om bloemblaadjes gaat? Je hoeft de oorspronkelijke foto’s van haar uitvaart of, recenter, de filmversie van Alan Parker maar te bekijken om dit te snappen…
Beetje jammer om daar de plank dan mis te slaan in je recensie - zo lijkt het alsof je alleen maar zuur wil zijn in je verhaal ten opzicht van een productie die niet is geworden wat je ervan verwacht had.

Zeggen dat Evita op een balkon hà³à³rt vind ik een beetje een jammerlijke opmerking. Ik vind het namelijk juist een fantastische vondst. Ineens krijg je twee kanten te zien op hetzelfde moment. Evita die min of meer breekt en beseft dat ze nu al zover is gegaan dat ze met geen mogelijkheid terug kan. Ze zingt het nummer ook deels recht in het gezicht van haar moeder die vanaf het plein op grote afstand haar dochter ziet tromferen.

Theatraal gezien vond ik het echt een fantastische vondst.

Helemaal mee eens!!! Ik vond en vind het ook briljant!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 11 ] 11 June 2008 06:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik ben het hier ook helemaal mee eens, net zoals Ciske de Rat is dit uniek wat het weer ontzettend smakelijk maakt om naar te kijken

  [ # 12 ] 11 June 2008 07:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jeap - 11 June 2008 07:25 PM

ik heb de show (nog) niet gezien maar ik vind ook wel dat Evita gewoon op het balkon hoort. in het echt zou ze zich nooit en te nimmer hebben verlaagd om tussen het ‘plebs’ te gaan staan! dus het is niet echt realistisch vind ik. in het nummer acteert ze toch al voldoende dat ze ‘wel een van hen is’. waarom dan ook nog extra uitbeelden dmv er tussen te staan?

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt een hele kromme reactie. Evita stáát ook op het balkon. Je ziet haar, ook in deze versie, letterlijk op het balkon staan. Ze staat in het de musical ook niet écht tussen het plebs. Het is symbolisch bedoeld.

Waarom zou je niet mogen experimenteren met zoiets als een balkonscène?

Ga eerst eens kijken zou ik zeggen.

  [ # 13 ] 11 June 2008 07:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

oh ik vind de nieuwe versie helemaal super, echt heerlijk anders.
Alleen snap ik nog steeds het Pantheon als decor nog niet helemaal (Pantheon staat in Rome, ik zie de conectie nog steeds niet met Evita)

  [ # 14 ] 11 June 2008 08:04 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik vind het jammer dat de recensie van Jacco gewoon nogsteeds een verslag van Jacco is, maar dan met de titel ‘musicalworld artikel’!
Het heeft niet het niveau zoals het hoord te zijn, geschreven door iemand van de pers..
maar gewoon iemand die zijn persoonlijke mening belangrijker vindt dan het overbrengen van de boodschap. Jammer..

  [ # 15 ] 11 June 2008 09:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

is een recensie niet altijd een persoonlijke mening…..

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

 1 2 > 
1 of 2