1 of 2 |  1 2 > 
Les Miserables 25-6
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Ik heb nog nooit eerder zo’n verslag geschreven, dus ik hoop dat het wat wordt…

Vanavond mocht ik eindelijk naar Les Mis (de kaartjes lagen al zo’n half jaar thuis). Eigenlijk zit ik al een jaar of 15 te wachten tot ik hem in het echt kon zien. Aangekomen in het Luxor zag ik dat Tony Neef inderdaad (zoals de geruchten al waren) zijn première had als Jean Valjean. Vond ik eigenlijk wel jammer, want ik wilde erg graag René zien (maar goed, dat is een goede reden om nog een keer te gaan).

Dan de show: ik vond het geweldig! Ik werd, vooral in het tweede bedrijf helemaal meegezogen in het verhaal, en kon het op een aantal punten absoluut niet droog houden (nou is dat bij mij op zich niet zo vreemd, ik huil nogal snel… Maar mijn moeder, die dat toch wat minder snel heeft, moest op een paar punten ook huilen). We zaten mooi, rij 8, dus behoorlijk ver vooraan (ik ben niet iemand die gewend is op rij 1 te zitten namelijk). Een paar kippevelmomenten voor mij: het opbouwen van de barricade (weet niet waarom, maar vond ik erg mooi), Breng Hem Thuis, Javert alleen op de barricade na de revolutie. Kortom, vooral de barricadescene…

Dan even snel de acteurs:

Jean Valjean - Tony Neef. Ik snap wel waarom hij als alternate gekozen is. Hij zong erg mooi, zette mooi de ontwikkeling van Valjean neer, en Breng Hem Thuis zong hij geweldig! Kortom, hij deed het prima! (Maar toch wil ik René ook nog een keer zien als Valjean)

Javert - Wim van den Driessche. Mooie rol, vooral bij Ster en zijn Zelfmoord pakte hij me helemaal.

Marius - Jamai Loman. Wat kan hij zingen zeg… Zette ook leuk de verliefde student neer, maar de wanhopige man als hij denkt zijn geliefde niet meer terug te zien overtuigde ook. Ik snap helemaal waar die musical award vandaan komt

Cosette - Suzan Seegers. Het is natuurlijk een betrekkelijk kleine rol. Zingen kan ze goed, maar vooral mijn moeder (die niet zoals ik bijna alle teksten uit haar hoofd kent) had moeite haar te verstaan. Wat haar samen met Jamai wel lukte was mij Mijn Hart zing het Uit laten waarderen. Thuis van de cd vind ik het meestal een saai nummer, nu helemaal niet.

Fantine - Nurlaila Karim. Zette een mooie Fantine neer. Het schreeuwerige waar ik bang voor was, viel heel erg mee. In Mijn Droom kreeg ze op een gegeven moment wel die neiging, maar dat zette niet door.

Eponine - Céline Purcell. Ze lijkt inderdaad een leuk, jongensachtig meisje. Ze weet haar onbeantwoorde liefde goed over te brengen, Heel Alleen was erg mooi gezongen.

Enjolras - Freek Bartels. Wauw, wat is die goed! Eigenlijk weinig anders over te zeggen. Je gelooft hem, en snapt waarom men hem volgt in de revolutie. En wat een stem….

Thénardier - Gerben Grimmius. Doet het leuk, maar in Baas van ‘t hele Spul kwam de humor niet helemaal goed over. Hond Eet Hond vond ik wel erg goed, daar werd ik bijna bang van… Zou toch graag Carlo een keer in deze rol zien.

Mme Thénardier - Kirsten Cools. Leuke rol, viel verder niet heel erg op (wel een leuk stukje op het bal).

De kinderen waren : Tom van Marrewijk, Zilver Duding en Richelle Plantinga. Weinig bijzonders over te zeggen, ze deden het leuk. De dood van Gavroche greep me toch wel aan, je wilde hem bijna terug achter de barricade duwen.

Tot slot: Ik heb enorm genoten, en wil absoluut nog een keer (nu eens kijken hoe we dat qua financiën, vervoer en ev. gezelschap gaan regelen…
Zo, en nu is het bedtijd (moet morgen helaas gewoon weer werken), maar ik wilde dit graag even kwijt.

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 1 ] 26 June 2008 12:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Nou, heel erg goed gelukt verslag hoor, echt leuk om te lezen!
Hoop dat je nog een keer kan gaan 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 2 ] 26 June 2008 07:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ook ik ben gister geweest.

Idd, Tony had zijn première. Hoewel we er rekening mee gehouden hadden, vonden we het toch wel jammer dat er geen ‘René’ op het bord stond.
We hadden mooie plekken, 1e balkon rij 2 midden.

Ik vond de show onwijs mooi. Het gaf me vaak kippevel en tranen in mn ogen. Het verhaal raakte me niet zo zeer dat ik ervan moest huilen, het kwam door de zang.

Tony’s ‘Breng hem thuis’ was AMAZING!

Verder ben ik het zo ongeveer wel eens met het verslag dat hierboven geschreven is.

Vond ‘t trouwens wel vreemd: Tony kreeg op het eind als enige een bloemetje in z’n handen geduwd zonder dat er vermeld werd waarom. Ik hoorde om me heen van ‘Lullig, alleen hij krijgt bloemen’.....

  [ # 3 ] 26 June 2008 09:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

__niX - 26 June 2008 07:59 AM

Ook ik ben gister geweest.

Idd, Tony had zijn première. Hoewel we er rekening mee gehouden hadden, vonden we het toch wel jammer dat er geen ‘René’ op het bord stond.
We hadden mooie plekken, 1e balkon rij 2 midden.

Ik vond de show onwijs mooi. Het gaf me vaak kippevel en tranen in mn ogen. Het verhaal raakte me niet zo zeer dat ik ervan moest huilen, het kwam door de zang.

Tony’s ‘Breng hem thuis’ was AMAZING!

Verder ben ik het zo ongeveer wel eens met het verslag dat hierboven geschreven is.

Vond ‘t trouwens wel vreemd: Tony kreeg op het eind als enige een bloemetje in z’n handen geduwd zonder dat er vermeld werd waarom. Ik hoorde om me heen van ‘Lullig, alleen hij krijgt bloemen’.....

Tony’s ‘Breng hem thuis’ vond ik inderdaad ook echt heel erg mooi! Dat bloemetje zonder uitleg was inderdaad wel vreemd ja… Nu wist ik (en daardoor mijn moeder ook) dat het was vanwege zijn première, maar ik kan me voorstellen dat het heel raar overkomt als je dat niet weet.

[ Gewijzigd: 26 June 2008 09:58 AM by Lein80 ]
   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 4 ] 26 June 2008 10:07 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er wordt volgens mij nooit verteld waarom maar één of enkele spelers bloemetjes krijgen. Het is dan gewoon gokken: Eerste keer, eerste keer rol, laatste keer, verjaardag, rijbewijs gehaald, weddenschap gewonnen; het kan allemaal he 😄 .

[ Gewijzigd: 26 June 2008 10:11 AM by Jeroen ]
  [ # 5 ] 26 June 2008 11:31 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-06-26

heel mooi verslag! bedankt 😊

  [ # 6 ] 26 June 2008 03:53 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2008-03-10

Hierbij nog een klein verslag van les Mis van 25-6

Ik was gister ook van de partij in het nieuwe Luxor. Ik wist dat Tony Neef op zou gaan, dus er
was geen teleurstelling. Ik was eigenlijk wel heel nieuwsgierig..
Van te voren had ik iets van: Tony Neef als Jean Valjean…. dat zie ik hem nog niet echt doen.
Maar wat had ik het fout zeg! Wat was hij goed!! Als het gister echt zijn eerste keer was WOW!!
Ik heb de voorstelling al een paar keer mogen zien, en als je dan een ander in de hoofdrol ziet, llijkt het een compleet andere show, een heel aparte ervaring…
Naar mijn idee zet Tony een iets mildere Valjean neer, minder verbitterd. Hij zong de nummers prachtig, soms was het meer praten dan zingen, maar dat was niet storend. Hij heeft een hele
mooie zachte, ronde (noem je dat zo??) stem.
Echt mijn complimenten voor Tony: Geweldig gedaan 😄

Er gingen wel een paar dingen mis: microfoons te laat open ( heb ik ergens vaker gehoord 😉 ) , bij het nummer met de bisschop, deed de microfoon van de bisschop het heel slecht.
En bij het stuk met Marius en Eponine, voor de sterfscene,was er veel geruis van een microfoon.
Maar op het eind ging er ook nog iets mis: Bij de sterfscene van Valjean geeft hij altijd een brief aan Cosette waarin hij alles opbiecht, die zij dan ook iets later gaat lezen als iedereen weer opkomt.
Maar geen brief gisteravond! Als het de eerste keer zou zijn dat je de musical ziet,zou je niet doorhebben dat er iets misging. Tony loste het mooi op door niet ‘deze brief’ te zingen, maar ‘een brief’ en hij wees op de tafel waar de kaarsen staan. Alsof hij daar altijd ligt… Je zag Jamai ook nog kijken alsof hij dacht: OEPS!
In plaats van samen de brief te lezen, bleven Marius en Cosette elkaar troosten… goed opgelost!!
Was leuk om te zien!

Voor de rest: iedereen was weer geweldig, zeker Freek, Jamai en Gavroche (ben even zijn naam kwijt, Tom? :ohoh: )

Kortom: ik heb gister weer genoten van een fantastische voorstelling!
Hoewel Tony het echt geweldig deed, geef ik toch mijn voorkeur aan Rene. Een kwestie van smaak en gevoel denk ik..
Maar er zal zeker geen teleurstelling zijn als ik op het castbord de naam van Tony Neef zie staan. Ik hoop dat ik ze alle twee nog heel vaak mag aanschouwen op het toneel van het Luxor!!

  [ # 7 ] 26 June 2008 04:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik had bij die bisschop het idee dat in het begin zijn mic helemaal niet open stond! Gelukkig was hij wel verstaanbaar, maar wel vervelend dat zodra een ander begon te zingen dit veel harder klonk.

Van die brief had ik helemaal niet door! Was mn 1e x Les Mis, dus kon het ook niet weten eigenlijk. Maar dat heeft Tony dan mooi opgelost want het viel me niet op dat er iets misgegaan was.

Ik vond Kirsten Cools wel hilarisch trouwens, komt met name door dr Belgische accent haha.

[ Gewijzigd: 26 June 2008 04:20 PM by __niX ]
  [ # 8 ] 26 June 2008 04:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Oei zonder brief, dat zou me raar lijken (ben natuurlijk al 5 keer geweest, en dan in 1e keer zonder brief…).
Nou ja, kan gebeuren natuurlijk.

Kan niet wachten tot het 24 juli is, ben zo benieuwd naar Tony! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 9 ] 26 June 2008 04:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Speelt Tony dan op 24 juli?

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 10 ] 26 June 2008 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik denk van wel, maar kan net zo goed Richard hebben.
Maar ik hà³à³p gewoon op Tony 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 11 ] 26 June 2008 04:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik zou Tony ook graag willen zien!! Weet iemand wanneer hij weer zeker speelt?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 12 ] 26 June 2008 05:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

De brief was mij ook totaal niet opgevallen (het was mijn eerste keer), dus dat hebben ze zeker goed opgelost. Dat de microfoons soms laat opengingen was mij ook al opgevallen, vooral bij de bisschop. Wij zaten behoorlijk vooraan, dus konden hem wel goed verstaan, maar ik kan me voorstellen dat dat een probleem wordt als je verder naar achteren zit.

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 13 ] 26 June 2008 06:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik zat op het balkon en had geen moeite om de bisschop te verstaan. Verstond elk woord. 😉

  [ # 14 ] 27 June 2008 12:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Gisterenavond onverwachts geweest, aangezien we pas volgende maand zouden gaan.
Erg genoten en wat heeft Tony het super gedaan.
Een hele mooie ontroerende lieve JVJ.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 15 ] 27 June 2008 01:38 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-06-26

Tony was idd geweldig 😊

 1 2 > 
1 of 2