1 of 3 |  1 2 3 > 
Grouwe Evita overtuigt nergens (25-6 Carre).
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Vanavond in Carre Evita gezien en toch wel teleurgesteld. Om maar met de deur in huis te vallen we hebben kunnen zien waarom Marjolein op zoek naar Evita niet gewonnen heeft. De vraag die ik me de hele avond bleef stellen is waarom ze nu dan toch op het podium staat. Ze kan deze rol overduidelijk niet dragen. Af en toe red ze het qua zang, maar als actrice weet ze mij in de hele voorstelling niet 1 keer te overtuigen dat ze een vals manipulatief kreng is waar een heel volk achter aan loopt. Gelukkig staat ze naast een zo mogelijk nog grijzere Peron, als hij op het podium is moest ik regelmatig goed zoeken waar hij nou in de menigte stond want qua uitstraling pik je hem er niet uit. Ik moet toegeven dat de kostuums hier ook niet erg bij helpen. De cast is in deze versie van Evita is gedompeld in een grijze massa saaie kleding waardoor de hele voorstelling grouw en oninteressant aan doet. De regie is rommelig en er zitten een aantal grote gemiste kansen in en de belangrijkste daarvan is natuurlijk het om zeep helpen van het moment waar iedereen Evita van kent “Don’t cry for me Argentina”. Hier blijft in deze versie helemaal niets van over (als je aan zo’n briljant dramatisch moment wil sleutelen doe het dan goed en anders gewoon lekker het cliche wat niet voor niets werld beroemd is er in laten zitten). Ik herinner me nog dat ik toen Pia Douwes dit nummer in de vorige versie zong aan mijn stoel genageld zat (o wat heb ik haar vanavond heeeeeeeeel erg gemist). En dan nog Stanly als Che, ja die weet in elk geval over de eerder genoemde beperkingen heen te spelen, maar dit is niet de sterkste rol die ik hem ooit heb zien spelen.
Is het dan alleen maar ellende? Nee de muziek blijft best goed overreind en het ensamble klinkt ook goed dus eigenlijk is dit een show waar je als je de hele avond met je ogen dicht gaat zitten helemaal niet zo veel mist. Doe dan trouwens wel even je ogen open bij het nummer van de mistress (“An other suitcase in an other hall”) want Anouk Maas zet dit nummer als uitzondering op vrijwel al het overige subliem neer.

Als je nog kaartjes voor een musical gaat boeken voor deze zomer zou ik Evita aan mij voorbij laten gaan.

[ Gewijzigd: 25 June 2008 10:41 PM by Franky ]
   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 1 ] 25 June 2008 10:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Het is net alsof ik het commentaar van mijn vriend over Evita lees 😉
(Wij zijn met Valentijnsdag gaan kijken… Al hadden we toen Brigitte)

Zelf vind ik de muziek ook prachtig maar de musical zelf behoorlijk ruk.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 25 June 2008 10:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  206
Geregistreerd  2004-08-20

Nou klinkt niet al te positief!
Ben blij dat ik vanavond niet geweest ben….Marjolein had ik nog niet zo erg gevonden…maar nog een keer stanley…da ken ik nie an:p

Maar het klinkt zoals jij het beschrijft ook niet echt als 1 van hun beste shows…maargoed, ik was er niet bij! Ik vind deze versie trouwens wel meer kleur hebben dan die van jaren geleden! Neem Beunos Aires waar je verblind wordt door het licht en bakken geld wat toch ook wel kleurrijk is…maar voor de rest hoort die sobere kleding denk ik ook wel bij de musical…tis nou eenmaal geen feestmusical.

  [ # 3 ] 26 June 2008 10:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ondanks dat Evita in zijn geheel op mij ook geen grootse indruk heeft gemaakt hebben de hoofdrolspelers, die je allesbehalve roemt op mij wel voldoende indruk gemaakt. Ik geloof Marjolein Teepen wel (en had daar bij Brigitte wel moeite mee), en vond Roberto de Groot een uitstekende Peron en Che is voor mij wel de beste rol die Stanley Burleson ooit heeft laten zien.

  [ # 4 ] 26 June 2008 11:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ja, ik vond Marjolein ook heel geloofwaardig! Persoonlijk vond ik Brigitte wel mooier zingen, maar ieder z’n eigen smaak natuurlijk.
Stanley vind ik echt BRILJANT in deze rol!

Ik ben zo vaak mogelijk naar Evita geweest en zou nog wel paar keer willen gaan.

Het is juist een geweldige musical en ik zou juist zeggen: GA DAT ZIEN!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 5 ] 26 June 2008 12:13 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2003-06-27

Hi,

Marjolein vond ik ook wat grouwer overkomen in de voorstelling. Al heb ik haar nog voor de premiere gezien dus ze kan in de tijd enorm verbeterd zijn. De kleding zijn ook erg donker naar mijn mening en dat vind ik een gemiste kans.

Maar Stanley: dat vind ik de topper van de voorstelling. De beste rol die hij ooit gespeeld heeft ben ik van mening. Hij is subliem in de rol en dit is echt een rol op zijn lijf geschreven.

  [ # 6 ] 26 June 2008 12:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Franky - 25 June 2008 10:24 PM

Doe dan trouwens wel even je ogen open bij het nummer van de mistress (“An other suitcase in an other hall”) want Anouk Maas zet dit nummer als uitzondering op vrijwel al het overige subliem neer.

Wat voor prestaties zou je uberhaupt moeten overtreffen als je een van de meest overbodige musicalsnummer ooit mag zingen?

Voor het publiek echt totaal oninteressant om te weten wat de minares van Peron ervaart als Evita haar buiten zet.

TJa, om eerlijk te zijn ben ik wel weg van deze regie. Ik vind de nieuwe zetting van de balkonscene dan ook werkelijk briljant en geeft een nieuwe dimensie aan het stuk. Waarom kan een andere visie niet goed zijn?

  [ # 7 ] 26 June 2008 01:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Voor wie trouwens nog naar Evita wil: voor de voorstellingen in Carré, Amsterdam zijn nog goede plaatsen beschikbaar. Het valt me op: hadden ze die kaarten soms vastgehouden en proberen ze ze nu nog kwijt te raken?

  [ # 8 ] 26 June 2008 02:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Lance - 26 June 2008 12:17 PM

Wat voor prestaties zou je uberhaupt moeten overtreffen als je een van de meest overbodige musicalsnummer ooit mag zingen?

Voor het publiek echt totaal oninteressant om te weten wat de minares van Peron ervaart als Evita haar buiten zet.

TJa, om eerlijk te zijn ben ik wel weg van deze regie. Ik vind de nieuwe zetting van de balkonscene dan ook werkelijk briljant en geeft een nieuwe dimensie aan het stuk. Waarom kan een andere visie niet goed zijn?

Leuk die verschillende meningen, ik heb ook de indruk dat het gisteren wellicht een off day voor de cast was, ze redden het qua applaus ook maar net om 1 keertje terug te komen (maar dat zou toch niet mogen met de prijzen die ze voor de kaartjes vragen).
Voor mij gaat Evita over een vrouw uit het volk die keihard en medogenloos werkt om aan de top te komen (de rol van de mistress laat een van de slachtoffers zien die ze onderweg maakt). Hierbij is ze in don’t cry for me op het toppunt van haar macht (ook de opening na de pauze dus een plek om weer even krachtig neer te zetten waar we ook al weer zijn). Hier wil ik geen twijfel zien zodat de val later echt pijn doet en ik toch met deze vrouw mee blijf leven (dat is een van de uitdagingen van Evita spelen, het publiek van een vrouw laten houden die eigenlijk helemaal niet zo aardig is). In deze regie zie ik een nare vrouw die er toch al niet helemaal in geloofde het uiteindelijk inderdaad niet redden.  Een andere visie kan zeker goed zijn, maar ik gloof niet dat dit een versie van het verhaal is waar ik als publiek op zit te wachten.

[ Gewijzigd: 27 June 2008 03:50 PM by Franky ]
   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 9 ] 26 June 2008 06:47 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2003-09-05

“Grouw”?
Is dat een combinatie van “grauw” en “gauw” en “vrouw”?
Dwz een haastverkleding van een actrice naar een grijs kostuum?

  [ # 10 ] 27 June 2008 02:29 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2008-03-07

Heb de musicalversie zelf ook gezien en vond ‘m erg goed moet ik zeggen. Al vind ik Marjolein wel een betere Evita dan Brigitte.

  [ # 11 ] 30 June 2008 10:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

Ik vind Evita, één van de beste producties die ik ooit in me leven heb gezien! Al heb ik Marjolein niet in deze rol gezien. Brigitte is voor mij NUMMER à‰à‰N! Stanley en Roberto zijn ook grandioos

Iedereen zijn eigensmaak

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 12 ] 30 June 2008 05:21 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2008-06-08

Ik vind Evita niet één van de beste producties die ik ooit heb gezien, maar ik vind het wel een mooie show! En ik vind ook Brigitte & Stanley & Roberto erg goed! Ik heb eigenlijk bijna alleen maar negatieve reacties gehoord van mensen die naar de show geweest zijn, maar ik vind ‘m wel mooi. 😉

   Handtekening   

“Aan het eind van de dag ben je weer een dag ouder”
- Penny Vos - Fanny Drenthe -

  [ # 13 ] 30 June 2008 06:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Gister voor het eerste Marjolein gezien als Evita. Jeee wat een mega mega mega grote verrassing was ze!
Sterk, gevoelig, power, zwakte.. Alles ging haar vele malen beter af dan Brigitte.

  [ # 14 ] 30 June 2008 06:13 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2008-06-08

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar Marjolein, hoewel ik haar bij OZNE helemaal niet zo goed vond.. Maar ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig naar Anne, maar daar hebben we denk ik weinig kans op, omdat die Anatevka gaat doen..

   Handtekening   

“Aan het eind van de dag ben je weer een dag ouder”
- Penny Vos - Fanny Drenthe -

  [ # 15 ] 30 June 2008 06:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

6 juli, middag show zal Anne op gaan als Evita..

 1 2 3 > 
1 of 3