1 of 3 |  1 2 3 > 
Ciske de rat - de Musical op 18-07-08
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

Eindelijk was het dan zover, ik mocht naar Ciske de rat. Toen ik zag dat deze musical uit zou komen, dacht ik : Neeee niet weer zo’n achterlijke musical. Net zoals nu weer een musical over de Beckams (of hoe je dat ook schrijft). Ik wou er in eerste instantie echt NIET heen. Toen op het MAG Ciske de rat - de musical zoveel awards in de wacht had gesleept moest ik toch wel even gaan kijken.
Gisteren was het dan zover. Vol spanning wachtte ik af. Ik hoopte zo dat ik Danny niet had als Cis de man. Ik kan niet precies zeggen wat ik tegen die man heb, maar nee, doe mij maar Jorge. En ja hoor. Ik had hem! Jorge!! Ik helemaal blij. Wel jammer dat ik Marleen had. Ik vind die vrouw gewoon echt NIET mooi zingen.

Hieronder kort wat ik van de spelers vond:

Jorge Verkroost - Cis de man
Wat een stem! Die man kan zo goed zingen. Aantal keren met tranen geluisterd naar die man. Bij het nummer: Oorlog in mij, had ik bijna heel de tijd kippevel. Met spel was hij zo overtuigend. Het spel met Hugo Heanen was subliem. Grote pluim voor Jorge!

Huge Haenen - Meester Bruijs
Wat kan die man acteren. Zo geloofwaardig. Ik kan dr niet veel over zeggen. Het was natuurlijk niet echt een zangrol, maar wat hij zong, klonk best aardig!

Hajo Bruins - Vader Vrijmoeth
Hier kan ik niet alleen positief voor zijn. Ik vond hem qua zang echt slecht. Het klonk gewoon niet! Spel was wel goed. De chemie tussen hem en Mariska. WOOW! De scene in de winkel van Tante Jans was echt super. Het leek wel of hij een beetje inzakte, meer naar het eind toe.

Maricka van Kolck - Tante Jans
Qua zang was het niet echt spetterend. Natuurlijk kan ze geweldig zingen, want dat heb ik wel gehoord bij Beauty and the Beast. Maar ze zong ook nogal laag alleen maar. Dat was erg jammer. Qua spel vond ik haar wel super! De scéne met de waslijn samen met Hajo was echt zo grappig. Dat was echt 1 van de leukste scéne en een heel grappig geschreven lied!

Marjolijn Touw - Moeder Vrijmoeth
Ja, wat zal ik erover zeggen. Wat ze deed was goed, maar niet helemaal super. Ik had heel veel van haar verwacht, dus dat viel wel een beetje tegen. Ik vond de scene dat ze dood ging wel heel erg mooi in elkaar gezet!

Ad Knipsels - Kinderinspectuer Muysken
Ja, hij deed het wel aardig, meer was het ook niet… Hij viel gewoon niet op. Ik snap totaal niet waarom hij op deze rol is gezet.

Sjoerd Pleijser - Bovenmeester Maatsuyker
In zijn rol was hij heel overtuigend. Hij wist heel de tijd goed wat hij deed en het was gewoon wel goed. Soms viel hij niet zo op, terwijl ik vind dat dat wel juist zou moeten in zo’n rol.

Jasper Kerkhof - Pater de Goey
Wat heb ik om die man gelachen zeg! Wat een goede acteur. Je voelde gewoon de zaal wachten tot hij weer iets grappigs zou zeggen. Erg goed en overtuigend gespeeld. Ik zou Ger Otte graag nog is willen zien in deze rol. Kijken of hij deze man kan overtreffen.

Ger otte - Henri
Deze man komt niet veel voor natuurlijk. Maar als hij op het podium was, was hij er ook echt. In de ‘café-scene’ vond ik hem echt HEEL goed.

Marleen van der Loo
Ze heeft me weer niet kunnen overtuigen. Ik vind haar gewoon geen musicalster. Haar stem vind ik gewoon echt niet mooi. Bij haar solo-nummer zat ik echt zo van: zzz…. Ze speelde redelijk maar ook niet subliem. Had liever haar understudy gezien;)

Jacobien Elffers - Bet
Nieuw talent :tanden: !! Wat was zij goed in de laaste scéne!! Ze had natuurlijk geen grote rol! Ik hoop haar ooit weer terug te zien, alleen dan wat meer op het podium. Ze speelde echt zo geloofwaardig!

Samengevat:
Goede voorstelling, maar niet één voor herhaling vatbaar. Het is best een zwaar verhaal. Ik heb aantal keren moeten huilen. Het meest bij: De dood van Dorus en bij het nummer: Oorlog in mij.

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 1 ] 19 July 2008 10:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

Leuk verslag ! Moet zeggen dat ik ook dacht dat ik geen tweede keer zou gaan nadat ik naar Ciske was geweest. Maar 7 maanden later ga ik toch weer.
Wat vond je trouwens van de kinderen? Ciske Tim had z’n premiere vrijdag. En wat vond je van Dorus?

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

  [ # 2 ] 19 July 2008 10:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

De kindern waren echt indrukwekkend!! Tim was echt heel goed. Soms zat hij er wel een beetje naast. Maar dat was niet storend. Hij deed het erg goed voor een premiere. Dorus was heel goed!!! Heel geloofwaardig. En kleine Betje kon supermooi zingen!!!

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 3 ] 19 July 2008 11:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik verplaats dit even naar de Nederlandse musicalbox aangezien het om een NL musical gaat…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 19 July 2008 11:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

Ben heel benieuwd naar Tim. Toevallig speelt Luuk dan Dorus en die ken ik weer van Tarzan. En als grote tarzan fan, is het heel leuk om twee ex-kleine tarzannetjes te zien spelen.

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

  [ # 5 ] 19 July 2008 11:28 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  37
Geregistreerd  2008-04-21

Ik zat 18-07 ook in de zaal en heb ontzettend genoten van Jorge Verkroost en natuurlijk de rest waaronder in het bijzonder Yvonne Valkenburg (Juffrouw Tedema aan het begin in het nummer “Er is altijd wat…”)
Het was Tim zijn premiere en hij deed het echt super goed! De rest van de kids natuurlijk ook! Mooie stem heeft Betje!

  [ # 6 ] 20 July 2008 09:52 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ik was er ook vrijdag! Was voor mij ook de eerste keer.
Met het niet overal met je verslag eens, maar sommige dingen wel.
Vond Tim erg goed, zeker voor zijn premiere. Hij kreeg ook bloemen aan het eind, maar met de andere bloemen ging het een beetje mis. Marleen en Mariska waren de hele tijd aan het kletsen met elkaar tijdens het slotapplaus, en toen kreeg Mariska bloemen, maar die waren niet voor haar bedoeld. Moesten zijn en Marleen om lachen. Toen ging de dame van het theater nog iemand zoeken voor de andere bos bloemen.
Was wel een grappig gezicht.
Weet iemand voor wie de bloemen wel bedoeld waren?

  [ # 7 ] 20 July 2008 11:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

De laatste keer dat ik bij Ciske was, werd er zo’n grote emmer met losse bloemen midden op het podium gezet.. werden verder niet uitgedeeld.. Hajo gaf opeens die bloemen aan kleine Cis.. liep hij daar rond met zo’n grote emmer voor zijn neus.. 😉

Maar als ik dit zo hoor vind ik het zooo jammer dat ik Jorge niet gezien heb als Cis..

  [ # 8 ] 20 July 2008 12:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

whahahhaa nou sorry hoor. Maar je verslag is nogal negatief. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Maar marleen geen musicalster? Kijk dr cv eens door. het grappigste aan je verslag vind ik dat eigenlijk aan iedereen wel iets aan te merken valt behalve aan de volwassen bet. waarop iedereen commentaar heeft omdat die echt totaal geen noot raakt whahahaha! te komisch!

  [ # 9 ] 20 July 2008 12:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  106
Geregistreerd  2007-12-04

-

[ Gewijzigd: 20 March 2010 06:53 PM by Myrthe. ]
  [ # 10 ] 20 July 2008 12:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

musicalgoeroe - 20 July 2008 12:30 PM

whahahhaa nou sorry hoor. Maar je verslag is nogal negatief. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Maar marleen geen musicalster? Kijk dr cv eens door. het grappigste aan je verslag vind ik dat eigenlijk aan iedereen wel iets aan te merken valt behalve aan de volwassen bet. waarop iedereen commentaar heeft omdat die echt totaal geen noot raakt whahahaha! te komisch!

Sorry hoor, maar IK vind dit geen manier van reageren. Het is eerder iemand finaal (digitaal) uitlachen, en dat is niet erg netjes. Als je het niet eens bent met een verslag mag je dat best laten weten, maar dan met opbouwende kritiek. Een verslag is iemands mening, dus niets is goed of fout…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 11 ] 20 July 2008 12:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Het gevoel dat ik bij Jorge had toen ik hem in april zag is dat hij twijfelde tussen zelf Ciske spelen en zingen, of Danny imiteren. Wanneer je Jorge’s Ciske hoorde was het geweldig, maar telkens hoorde ik een stuk Danny er doorheen, dat was zo jammer. Ik weet niet hoe het nu staat, misschien dat hij nu wel meer zijn eigen Ciske neerzet.

Misschien nog een kijken nemen deze week.

  [ # 12 ] 20 July 2008 04:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

musicalgoeroe - 20 July 2008 12:30 PM

whahahhaa nou sorry hoor. Maar je verslag is nogal negatief. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Maar marleen geen musicalster? Kijk dr cv eens door. het grappigste aan je verslag vind ik dat eigenlijk aan iedereen wel iets aan te merken valt behalve aan de volwassen bet. waarop iedereen commentaar heeft omdat die echt totaal geen noot raakt whahahaha! te komisch!

Je zegt zelf in jou reactie dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, en daarna lach je mij vierkant uit om mijn mening. Ik heb helemaal niet over iedereen wat aan te merken. Het is toch nooit perfect? Jammer dat je zo net zo moet reageren.

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 13 ] 20 July 2008 06:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

nou nou niet zulke lange tenen hoor!

  [ # 14 ] 20 July 2008 08:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

musicalgoeroe - 20 July 2008 06:14 PM

nou nou niet zulke lange tenen hoor!

Dat valt wel mee hoor, ze passen nog net in mijn schoenen… 😉

Maar denk even goed na, zou je hetzelfde zeggen als die persoon voor je stond?

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 15 ] 21 July 2008 10:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

whahahaha die kon ik nog niet! die ga ik onthouden. Maar inderdaad zou ik dit zeggen als iemand voor me stond. Ik hou niet van schijnheiligheid en zeg dus gewoon wat ik van iemand vind.

 1 2 3 > 
1 of 3