2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Imagine This terug naar Londen
  [ # 16 ] 29 November 2008 02:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het decor is gemaakt door Eugene Lee (onder andere ook Ragtime, Wicked en The Pirate Queen) Gisteren was producer Beth Trachtenberg te gast op BBC Radio 4 waar ze in discussie ging met een journalist van de Evening Standard. Pittige dame die hem aanviel op het feit dat hij de uiteindelijke musical nooit heeft gezien, maar zijn vernietigende oordeel heeft laten gelden na het zien van een perspresentatie van ongeveer 30 minuten tijdens de repetities.
Trachtenberg nodigde iedereen uit vooral zélf een oordeel te komen vormen waarbij men gisteren gratis de zaal in mocht. Blijkbaar waren er 800 kaarten voor deze actie beschikbaar. Dat het erg slecht gaat met de verkoop voor ‘Imagine This’ was bekend, maar zo slecht ? In het New Londen Theatre kunnen ongeveer 950 bezoekers ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 30 November 2008 09:07 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2005-08-17

Ben super benieuwd. Hoop dat de show het nog even vol kan houden tot de kerstvakantie. Ik ga heerlijk een weekje naar Londen en deze show staat ook op ons lijstje. De muziek op de site bevalt me erg goed. Prachtig zelfs!

Nu las ik net dat er al een soort van album bestaat, waar kan ik die vinden? Iemand een idee?

Grtz…

Mark

  [ # 18 ] 01 December 2008 04:25 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2008-03-07

Hey Mark!

Zou je misschien nadat je deze musical hebt gezien kunnen vertellen hoe het was? Imagine This lijkt mij namelijk ontzettend indrukwekkend, maar ik ben erg geschrokken van alle negatieve recensies.. :S Ben dus beniewd naar je mening!

  [ # 19 ] 01 December 2008 05:23 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2005-08-17

Natuurlijk, maar ik ben geen super goede schrijver van recensies ofzo! Je moet het dan doen met mijn mening en mijn gevoel. 😉

  [ # 20 ] 01 December 2008 05:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

[quote)

Nu las ik net dat er al een soort van album bestaat, waar kan ik die vinden? Iemand een idee?


De tweede concept cd is te downloaden in de iTunes store.

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=259122690&s=143452

Beide concept cd’s kom je ook nog weleens op Ebay tegen.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 21 ] 01 December 2008 05:54 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2008-03-07

allthatmark - 01 December 2008 05:23 PM

Natuurlijk, maar ik ben geen super goede schrijver van recensies ofzo! Je moet het dan doen met mijn mening en mijn gevoel. 😉

Haha is prima hoor! Alvast bedankt! 😊

  [ # 22 ] 02 December 2008 10:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Onderstaande quote komt van de blog van acteur Richard Cotton die in de voorstelling Captain Blick speelt. Interessant om de andere kant van het verhaal eens te lezen

So, with press night almost two weeks ago now, we (the Imagine This company) find ourselves in a curious situation.

I think it’s fair to say that a number of the critical reviews (not all, but many) have been fairly scathing. More often than not, the reviewer’s focus has been whether or not this production should ever have been conceived and brought to the stage at all. Why? They seem to feel that the Warsaw Ghetto in 1942 is not an appropriate or tasteful backdrop for a musical, in much the same way I suppose as it would be inappropriate to set a musical in revolutionary France or during the Vietnam War - for example. Of course some reviewers simply didn’t like it - not to their taste - and they’re entitled to their opinion, after all a theatrical experience (as with any art form) is by definition subjective. From a creative point of view it is cynical to attempt to please everyone. Ultimately you can only be true to yourself; and I can say in a clear and confident voice - if you have made up your mind that you do not want to see a musical set in the Warsaw Ghetto in 1942, then don’t come and see Imagine This.

But here’s the rub. At the end of each performance of Imagine This we take our curtain call to an audience, a large percentage of whom have spontaneously risen to their feet. People are crying and cheering. I’ve never experienced anything quite like it in my 15 years working in professional theatre. I think I’m a reasonably intelligent person, (though I don’t think I’d qualify for MENSA, I don’t have that kind of brain), and I think I take quite a balanced view on things generally.
I don’t think I’m prone to being swept up in a whirl of euphoria. However, I simply cannot ignore the emotion in the auditorium of the New London Theatre every single night. People are moved and inspired by this production.

‘Oh you just want to keep the punters coming in! You’d say anything!!’

Well I’ll tell you what - yes, there are commercial considerations for the producers and for the crew and the actors, we all need to pay our mortgages after all; but any actor will tell you there is nothing more demoralising professionally than perfoming night after night in a show that doesn’t work, and we know when a show isn’t working because we’re on the front line. Imagine This doesn’t fall into that category. We know this because the audience tells us every night - and I want this show to run because I love it.

Bron http://www.imaginethisthemusical.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 23 ] 07 December 2008 08:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vind het heel erg jammer dat deze musical het niet heeft gered. ‘Imagine This’ speelt al op 20 december de laatste voorsteling.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 07 December 2008 09:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Is dat echt waar Theo? Ik wil het zo graag zien.
Ben morgen en overmorgen vrij en zit al in A’dam dus wellicht. Ga eens kijken wat een vlucht kost.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 25 ] 07 December 2008 09:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja helaas wel, ik las het vanochtend op het forum van Whatsonstage en ook volgens See Tickets is 20 december de laatste te boeken datum. Ik baal er ook énorm van omdat ´Imagine This´ toch de musical was waar ik me het meest op verheugde. Ik ben pas de eerste week van januari in Londen en denk niet dat het mij qua werk nog gaat lukken om in december af te reizen. Mocht je nog gaan deze week wens ik je een mooie voorstelling toe.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 26 ] 07 December 2008 01:06 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2005-08-17

Sh*t… :-(

Wat jammer nou, ook ik had me enorm verheugd op deze musical. Prachtige muziek in elk geval en wat ik gezien heb, sprak me erg aan. Had gepland om de matinee op 1 januari te zien, maar die kan ik nu op mijn buik schrijven. Voor 20 december ben ik ook zeker niet in London, pas 9 dagen later. Jammer!

  [ # 27 ] 07 December 2008 06:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Vliegticket en hotel zijn geboekt 😊 kaartje regel ik morgen wel.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 28 ] 18 December 2008 07:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens de site van Dress Circle komt de cast CD van ‘Imagine This’ begin 2009 op de markt ! Jammer dat ik de voorstelling niet heb kunnen zien maar ik verheug me op de CD.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 29 ] 12 February 2009 05:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

eastwick - 18 December 2008 07:54 AM

Volgens de site van Dress Circle komt de cast CD van ‘Imagine This’ begin 2009 op de markt !

De release van ‘Imagine This’ is volgens de site van Dress Circle op 7 maart. De CD is live opgenomen in het New London Theatre tussen 17 en 19 december

[ Gewijzigd: 14 February 2009 09:19 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 30 ] 06 March 2009 06:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De tracks op de CD zijn :

1. The Last Day of Summer
2. Imagine This
3. Masada Prologue
4. Rufus`s Letter to Caesar
5. When He Looked In My Eyes
6. Salome`s Lament
7. No More
8. Rebel`s Prayer
9. Masada
10. Hail
11. I Am The Dove
12. Far From Here, Far From Now
13. To Touch A Cloud
14. The Last Laugh
15. Don`t Mind Me
16. I Surrender
17. Far From Here, Far From Now (Reprise)
18. Passover Prayer
19. Masada/The Choice
20. Imagine This (Finale)

Eergisteren een email van Dress Circle dat de CD verstuurd is. Ik ben erg benieuwd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2 3 > 
2 of 3