3 of 3 |  < 1 2 3
Les Mis - woensdag 30 juli
  [ # 31 ] 05 August 2008 01:57 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  155
Geregistreerd  2007-12-14

Van de week ook teleurstellende gezichten bij het zien van Oei Jamai speelt niet vanavond! Maar na afloop hoorde je iedereen praten over hoe goed Pieter’s “lege stoelen,lege tafels” was en het eindapplaus was ook echt grandioos ook bij de understudy’s van die avond [Pieter,Hilke en Barbara] en dat maak ik niet alijd mee hoor dat er zo luid applaus wordt gegeven bij understudy’s… 😉

  [ # 32 ] 06 August 2008 06:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Eigenlijk is het een beetje een andere discussie, maar toch een interessante en hij komt regelmatig terug.
Ik denk eigenlijk ook dat het gros van het publiek het niet zou opvallen. Het komt toch regelmatig voor dat je mensen uit de zaal hoort zeggen hoe goed een Chantal Janzen of Stanley Burleson was, terwijl de understudy er stond. Wel weer jammer voor de eer van de understudy dan, maar toch.

Maar soit, terug naar Les Mis: ik heb dan wel de originele bezetting gezien, maar geloof zo dat de anderen ook de moeite waard zijn. Fanny Drenthe was bijvoorbeeld prachtig in Joe, dus laat haar Fantine maar eens horen. Jamai doet het prima, maar Pieter van Nieuwenhuyze die het qua spel meer inleeft, klinkt ook boeiend. En dan Wim van den Driessche als Valjean over wie veel goede verhalen zijn verteld.
Uiteindelijk maakt het niet uit wie je hebt, zolang het verhaal en de intentie maar goed overkomt (en een beetje persoonlijke voorkeur, ach nou ja, dat is natuurlijk gewoon menselijk)

[ Gewijzigd: 06 August 2008 06:22 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3
3 of 3