1 of 2 |  1 2 > 
Les Mis 12 Augstus
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

12 Augustus vond ik het weer tijd om naar Les Mis te gaan.
Cast:
Jean Valjean : Rene van Kooten
Javert: Wim van den driesse
Fantine: FANNY VAN DRENTHE
Enjoras: MARCEL VISSCHER
cosette: Susan
Eponine: Celine Purcell
Thenadier : Carlo Boshard
Mm Thenadier: Marjolein Algera
Kinderen: Enzo ????
Marius: PIETER

Ik vond het echt een super voorstelling waar eigenlijk alles soepel verliep. soms zaten de castleden wat met elkaar te geinen zoals een tongzoen tussen hilke en nog iemand op de baricade. waar ze ook erg om moesten lachen. (vlak voor breng hem thuis) enig minpuntjes was dat Carlo en Marjolein weer telaat belicht werden tijdens nog 1 dag. Ze maakte er een grap van door heel hard joehoe we zijn er ook te roepen en een beetje gebaren te maken dat t licht te fel was.

Rene: wat is die man super zeg, giga mooi zingen en onwijs goed acteren. Kreeg op meerdere momenten te doen met zijn Karakter

Wim: Aan Wim krijg je op een gegeven moment gewoon een hekel, heel goed gespeelt en mooi gezongen. wel af en toe met een beetje consumptie richting de dirigent whahah!

Fantine: Fanny van drenthe: Echt ik zeg het niet snel maar kan Nurlaila niet vaker weg blijven als ik naar Les Mis ga. Deze vrouw ontroerde me echt. mooie mimiek, mooie stem, zonder al te veel loopjes en schreeuwerigheid! Haar dood ontroerde echt.

Enjoras: Marcel Visscher: Sommige mensen hebben commentaar op deze acteur maar ik vind hem echt niet onder doen voor Freek. hij speelde erg goed en heeft een mooie zware stem!

Suzan: Ja sorry maar ik hou gewoon echt niet zo van haar stem, ze gaat soms over van opera naar mickey mouse en weer andersom, voor de rest speelde ze prachtig aan t einde. heb geen vergelijkingsmateriaal want suzan speelt gewoon zoveel als ze kan!

Pieter! Ja Jamai speelt dus gewoon eigenlijk nooit. Ik ben nu 12 keer geweest en heb daarvan 1 keer Jamai gehad! Niet dat ik dat erg vind want ik vind Pieter vele malen beter! meer gevoel en een prachtige stem. Vind het eigenlijk raar dat iemand met zo’n naam nooit speelt. Van een vriend die ook in het vak zit weet ik dat de naam jamailoman erg helpt. (gaat dus er dus niet om dat ik jamai niet veel vind) Maar als er een auditie is en mensen die al 10 jaar voor van den ende werken in ronde 1 moeten beginnen en jamai zonder enige normale auditie gelijk in de finals terecht komt vind ik schandalig, Maar goed ik dwaal af dus Pieter alleeen maar hulde!

Celine: Ik vind haar ect super gecast, helemaal mooi! mooie stem. Ik heb eigenlijk geen op of aanmerkingen.

Carlo: Ik moet eerlijk zijn dat ik bang was voor de carlo boshard show die ik ook de vorige keer gezien heb maar echt hij deed het geweldig.speelde lekker asso zinder te plat te worden en de komiek uit t hangen. Hond eet hond was prachtig vertolkt.

Marjolein: Ja misschien ben ik bevooroordeeld maar zet die vrouw op het podium en ik lach al. wat een verscheining! helemaal goed en dat decoletee whahaha!

de kinderen waren alle 3 goed, naja voor zover je dat kan beoordelen. Cosette zong onwijs zuiver en mooi, eponine vind ik eigenlijk een zielige rol. ze kunnen net zo goed een pop op een stoel zetten en een knop uitvinden waardoor haar hand omhoog gaat. enzo was echt onwijs goed, had ik niet verwacht dat een kind zogoed kan zingen en spelen. hij ontroerde echt!

Kortom het was een mooie show! Die lekker liep! de muziek wasnaar mijn mening niet te snel en dat foutje van de belichting is ze vergeven!

ps± ik vind het vlaamse accent van Christophe Coenegrachts echt zwaar irritant. Dat er belgen in de cast zitten vind ik ok. Heb er nooit geen last van gehad maar deze man is soms gewoon irritant onverstaanbaar. Ik vind als je in een nederlandse productie staat ook goed nederlands moet spreken, zonder accent. acteurs in duitsland kunnen ook niet opeensnederlands erdoorheen gaan zingen.

[ Gewijzigd: 14 August 2008 01:30 PM by musicalgoeroe ]
  [ # 1 ] 14 August 2008 01:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Het lijkt erop dat het misschien wel geen foutje is dat Carlo en Marjolijn niet zijn verlicht tijdens het stuk voor nog een dag!!!!

Zie mijn verslag van 10 augustus en toen was het ook al. lijkt me stug dat ze er zovaak fouten mee maken, dan moeten ze echt die man van het licht ontslaan toch?

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 2 ] 14 August 2008 01:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

musicalgoeroe - 14 August 2008 12:04 PM

ps± ik vind het vlaamse accent van Christophe Coenegrachts echt zwaar irritant. Dat er belgen in de cast zitten vind ik ok. Heb er nooit geen last van gehad maar deze man is soms gewoon irritant onverstaanbaar. Ik vind als je in een nederlandse productie staat ook goed nederlands moet spreken, zonder accent. acteurs in duitsland kunnen ook niet opeensnederlands erdoorheen gaan zingen.

Ik vind dat je hiermee wel wat doordraaft. Een accent is wat anders dan een andere taal. En ik denk niet dat je ooit in Duitsland een productie hebt gehoord waarbij niemand een accent had en iedereen dus Algemeen beschaafd Duits sprak.

Ik heb weinig moeite met accenten, mits de teksten verder wel duidelijk worden uitgesproken. Niet iedere musicalster komt tenslotte uit Haarlem. Ik heb Christophe in Les Mis nog niet gezien, maar had bij Kuifje en Dora bij hem geen last van onverstaanbaarheid.

  [ # 3 ] 14 August 2008 01:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

nou t was echt heinderlijk. Nog meer mensen zeiden het. net alsbijvoorbeeld kirsten cools daarvan hoor je t niet zo erg. dan is het ook niet echt storend maar bij hem moest je zowat ondertiteling gebruiken. een meisje achter me zei zelfs, jezus daar hebben we die slechtsprekende belg weer!

  [ # 4 ] 14 August 2008 02:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Wat een supercast!!! Had heel graag Fanny Drenthe gezien, haar versie van “Mijn Droom” is volgens vele, zo veel mooier dan die van Nurlaila Karim. Ik las op een andere site dat Jamai gister wel weer heeft gespeeld.

Wij hebben Pieter ook twee van de twee keer gezien en hij heeft me andermaal niet teleurgesteld (vond hem de eerste keer kracht missen). De tweede keer straalde hij als Marius en wist hij de juiste toon te zetten. Hij blijft heel erg goed, een waardige understudy (als je daarvan kan spreken ondertussen!)...

Wel jammer ‘musicalgoeroe’ vind ik hoe je schrijft over Jamai en hoe hij de rol heeft gekregen. Wellicht is het waar, maar de manier waarop….

Wie heeft er iets negatiefs gezegd over Marcel Visscher, hij is steengoed als Enjolras. Toch moet ik zeggen dat Freek net meer power heeft. Samen met Marius vind ik Marcel alleen beter passen, vraag me niet waarom…

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 5 ] 14 August 2008 05:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Christophe was wel goed te verstaan (het scheelt bij mij waarschijnlijk dat ik veel Vlaamse vrienden heb), alleen was zijn accent overduidelijk! Zeker een puntje voor Christophe om aan te werken vind ik. Bij de andere Vlamingen hoor je het accent veel minder.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 6 ] 14 August 2008 05:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Scarletwoman - 14 August 2008 05:10 PM

Christophe was wel goed te verstaan (het scheelt bij mij waarschijnlijk dat ik veel Vlaamse vrienden heb), alleen was zijn accent overduidelijk! Zeker een puntje voor Christophe om aan te werken vind ik. Bij de andere Vlamingen hoor je het accent veel minder.

Ik had Christophe als Kuifje en toen was hij soms ook niet zo goed te verstaan vond ik zelf.

Verder een super leuk verslag om te lezen.

  [ # 7 ] 14 August 2008 06:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-07-06

Ik was ook naar deze voorstelling geweest. Was al een keer eerder geweest, toen had ik Jamai, Suzan en Celine niet. Nu alleen Jamai dus weer niet. Dat maakte mij op zich niet veel uit, want ik vond Pieter de vorige keer ook al erg goed!
De vorige keer waren bij mij Carlo en Marjolein wel goed verlicht, maarja dat is alweer een maand geleden 😉 Wel vond ik dat Carlo deze keer meer in zijn rol zat. Dat vond ik bij meerdere trouwens.
Mijn broertje had graag Freek gehad als Enjoras, maar ik vond Marcel ook niet verkeerd. Mijn vader vroeg onder Rood Zwart wie dat was, want hij vond hem de beste van het toneel! Dus dan snap ik niet waarom ze hem niet goed vinden!
Maarja hij was deze keer weer goed! Al zaten er ook een aantal heel erg te geeuwen op het toneel :p
Ik weet niet wie die Belg is 😉 Ach zo goed ben ik nog niet erin, maar ik vond er ook 1 heel erg belgisch zingen 😉 Dat was hij dus 😛 Dat viel iedereen uit mijn familie al op!

  [ # 8 ] 14 August 2008 06:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Jamai heeft inderdaad gister gespeeld, ik heb hem gezien. Hij was goed, maar ik heb (nog) geen vergelijkmateriaal, aangezien het de eerste keer was. 😉

Maar afijn, een geweldige show! Understudies deden voor mij niet onder voor de ‘echte’ spelers. (Al was het natuurlijk heel erg jammer dat Freek er niet was gister. We gingen toch een beetje voor hem, maar ja, met maar twee understudies mochten we niet klagen. En Marcel was ook goed, maarja, lang niet zo sexy als Freek natuurlijk.. 😉) Ik ga nu enthousiast mijn ouders overtuigen toch ook maar te gaan! (En mij mee te nemen..)

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 9 ] 14 August 2008 08:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik heb zowel Jamai al een vervanger gezien (was al 20 mei, ben z’n naam vergeten) MaarJamai was vele malen beter. Bij de de vervanger was het na lege stoelen gewoon stil, geen applaus niets. Het maakte op mij ook totaal geen indruk, terwijl ik dat anders altijd zo’n mooi nummer vind, nu was het saai!

Het met consumptie zingen van Wim viel mij ook weer op. Dat was bij Elisabeth ook zo erg, bij Kitsch liep Wim altijd om de orkestbak heen en ach die arme mensen op de eerste rij.

Judith

  [ # 10 ] 14 August 2008 08:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik was ook stil na Pieter’s Lege stoelen lege tafels; en bezig om de brok in mijn keel en tranen te verwerken.  Bij Jamai heb ik dat bij hetzelfde nummer overigens ook. Beide vertolken het nummer prachtig.


Overigens: Fanny heeft geen “van” in haar naam.

  [ # 11 ] 14 August 2008 09:00 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Helaas van het bij ons niet van ontroering. Maar wie weet hadden wij Pieter niet!

Judith

  [ # 12 ] 15 August 2008 12:06 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Judith - 14 August 2008 08:28 PM

Het met consumptie zingen van Wim viel mij ook weer op. Dat was bij Elisabeth ook zo erg, bij Kitsch liep Wim altijd om de orkestbak heen en ach die arme mensen op de eerste rij.

Judith

Haha ja van Elisabeth weet ik ‘t niet, maar ons viel ‘t ook behoorlijk op toen we bij Les Mis waren! Ik denk dat het gwn de manier is waarop hij de woorden uitspreekt (bijv. de ‘t’ heel duidelijk en nadrukkelijk), dan krijg je dat gwn..

  [ # 13 ] 15 August 2008 12:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Les Mis gebruikt veel conventioneel licht, dat kán nou eenmaal regelmatig kapot gaan…

jas_sie - 14 August 2008 01:39 PM

Het lijkt erop dat het misschien wel geen foutje is dat Carlo en Marjolijn niet zijn verlicht tijdens het stuk voor nog een dag!!!!

Zie mijn verslag van 10 augustus en toen was het ook al. lijkt me stug dat ze er zovaak fouten mee maken, dan moeten ze echt die man van het licht ontslaan toch?

[ Gewijzigd: 15 August 2008 12:51 AM by S7rin ]
  [ # 14 ] 15 August 2008 12:47 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1940
Geregistreerd  2004-03-31

was er samen met Esmeralda ook dinsdag…
het was mijn eerste keer en ik wil serieus nog een keer…het word weer verslavend…naar musicals gaan
maar ik vond het gewoon een vette musical
het ook al tig keer in mn boek gekeken om weer de beelden te zien !
wil nog een keeeeeeeeeeer
we zouden kijken of Es en ik met een vriendin van ons zouden kunnen gaan en ik ga nog een keertje met een collega en zijn vriend

   Handtekening   

Jochem Meyer: Eurodusniet
Silvester Zwaneveld: Hey ! I know my pappenheimers

  [ # 15 ] 15 August 2008 12:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Fanny Drenthe, dat was toch Dorinda in Joe in het M-Lab? Het moet geweldig zijn als zij Fantine speelt.

Dat zou ik ook wel eens willen zien!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

 1 2 > 
1 of 2