13 of 16 | ‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
Wat was je leukste mooiste / favoriete musical tot nu toe en waarom?!
  [ # 181 ] 06 November 2009 03:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Ik geef jullie allemaal gelijk, en ik snap ook wel dat jullie het niet leuk vinden dat ik loop te zeuren.

Maar MoNieky, wat bedoel je eigenlijk met de naam van een topic: waarom moet de topic op jou naam staan?
Misschien ben ik dom, maar ik snap hem niet

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 182 ] 06 November 2009 03:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

MoNieky - 06 November 2009 03:36 PM

Misschien een idee om een nieuw topic te starten:
Waarom een topic op jouw naam moet staan? Die bestaat zeker nog niet 😉

Of wie vind je de leukste forummer?

Maar nee, ik vind dit niet zo’n goed idee.

En ja, bij mijn favoriete musicals ben ik Wicked vergeten!

  [ # 183 ] 06 November 2009 03:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Oke, nou ik ben zelf niet naar Wicked geweest, maar hij lijkt mij echt tof!

Maar weet iemand dan een leuke naam voor een nieuwe topic?

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 184 ] 06 November 2009 04:04 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Als ik dat had geweten had ik die topic al opgestart, dan stond mijn naam er tenminste bij 😉


Mijn favoriete musicals zijn: Billy Eliot, Elisabeth, Les Miserables, Rembrandt en AvenueQ.
Dan zijn er nog een aantal M-labproducties die wat mij betreft daar ook tussen passen, zoals Urinetown, Joe, Gebroeders Leeuwenhart en No Way To Treat A Lady. Het verschil is alleen dat ik deze niet van voor naar achter ken, en de eerder genoemde voorstellingen wel.

  [ # 185 ] 06 November 2009 04:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Omdat zo’n discussie begon dacht ik: maak daar dan topic van! Die bestaat zeker niet 😉
Dus nieuwe topic met als naam: Een topic moet op mijn naam staan omdat…..
Was maar ideetje 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 186 ] 06 November 2009 04:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Waarom wil je nou PERSE een eigen topic, wat is daar het doel of het nu van?
Je irriteert de meeste mensen behoorlijk met je gedrag (en sorry als ik je beledig, is niet mijn bedoeling ofzo).
Reageer gewoon lekker in alle topics die je aanspreken en maak als je ECHT een topic weet een nieuwe aan.
Dankjewel.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 187 ] 06 November 2009 04:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Waarom wil je nou PERSE een eigen topic, wat is daar het doel of het nu van?
Je irriteert de meeste mensen behoorlijk met je gedrag (en sorry als ik je beledig, is niet mijn bedoeling ofzo).
Reageer gewoon lekker in alle topics en maak als je ECHT een topic weet een nieuwe aan.
Dankjewel.

Je beledigt mij niet, je hebt gelijk, sorry, ik doe raar, ik stop er mee!
Maar, weet jij dan een goeie naam?
MoNieky had er al een bedacht met: een topic moet op mijn naam staan omdat?

Misschien weet jij een ander?

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 188 ] 06 November 2009 04:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Dit topic is niet voor deze discussie bedoelt, dus open snel een nieuw. Dan kan deze weer gewoon over de leukste/mooiste musical gaan 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 189 ] 06 November 2009 04:12 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hahahaha, sorry, ik begin het langzaam aan een beetje grappig te vinden.
Monieky maakte maar een grapje. Als je zelf een écht interessant onderwerp weet voor een topic kun je die aanmaken, anders raad ik je aan gewoon te reageren op andere topics en je niet al te druk te maken over dat je niet je ‘eigen’ topic hebt. Dat hebben zoveel mensen hier niet, en niemand die dat erg vindt. Het is echt niet zo dat je meer status hebt ofzo als je wel een goed lopend topic hebt aangemaakt. 😊
Als je een topic start met als onderwerp “waarom moet een topic op jouw naam staan?” kan ik je nu al vertellen dat bijna niemand daar op reageert, en als ze wel reageren, zullen het vrijwel allemaal reacties zijn in de trant van “dat hoeft helemaal niet, wat een onzin, nergens voor nodig, waarom vind je dat zo belangrijk?” 😊

Edit: Sorry, Monieky heeft gelijk, on topic maar weer. Ik had al gezegd welke mijn favo musicals zijn, dus ik hou m’n mond weer nu.

  [ # 190 ] 06 November 2009 04:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

IngeG - 06 November 2009 04:12 PM

Hahahaha, sorry, ik begin het langzaam aan een beetje grappig te vinden.
Monieky maakte maar een grapje. Als je zelf een écht interessant onderwerp weet voor een topic kun je die aanmaken, anders raad ik je aan gewoon te reageren op andere topics en je niet al te druk te maken over dat je niet je ‘eigen’ topic hebt. Dat hebben zoveel mensen hier niet, en niemand die dat erg vindt. Het is echt niet zo dat je meer status hebt ofzo als je wel een goed lopend topic hebt aangemaakt. 😊
Als je een topic start met als onderwerp “waarom moet een topic op jouw naam staan?” kan ik je nu al vertellen dat bijna niemand daar op reageert, en als ze wel reageren, zullen het vrijwel allemaal reacties zijn in de trant van “dat hoeft helemaal niet, wat een onzin, nergens voor nodig, waarom vind je dat zo belangrijk?” 😊

Te laat, haha!

  [ # 191 ] 06 November 2009 04:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  424
Geregistreerd  2009-10-07

Sorry mensen dat ik zo idioot ben geweest!!
Echt het spijt me enorm!!

Ik heb die topic gemaakt die MoNieky heeft bedacht (nogmaals bedankt!), en als hij echt heel slecht loopt, dan stop ik met die topic

Sorry iedereen voor mijn stomme gezeik over niks!

   Handtekening   

Jij noemt jezelf een ster ik noem mijzelf de zon, jij kan shinen wanneer je wilt, maar je verdwijnt wanneer ik opkom

http://www.timmie213.hyves.nl

  [ # 192 ] 06 November 2009 04:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Nog een laatste tip: Denk eerst eventjes na over wat je post, zodat je niet na al je berichtjes excuses hoeft te maken. Dat voorkomt een hoop gedoe en off-topic geklets. Dus: lees je bericht eerst over en als klik dan pas -als je vind dat hij van toegevoegde waarde is en je er volkomen achter staat- op ‘plaats bericht’.

  [ # 193 ] 06 November 2009 06:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Het gezeur over eigen topics begint volledig uit de hand te lopen en er wordt gigantisch off topic gegaan. Back on topic of er gaat gewoon een slotje op!

Dan nog even een opmerking voor Timmie; ik snap aan de ene kant dat je het leuk vind om een eigen gemaakt topic te hebben maar het gaat op Musicalworld om de inhoudelijke discussie over musicals en alles wat daarmee te maken heeft (de off topic even hierbuiten gelaten). Je kunt nu 20 gelijksoortige topics openen om maar een eigen topic te hebben maar ik geloof niet dat mensen hier op dit forum daar op zitten te wachten en ik als moderator al helemaal niet.
Mijn tip, discusieer lekker inhoudelijk mee, maar ga niet topics openen om maar een eigen topic te hebben want dan krijg je dus een hoop gezanik over je heen net als in dit topic en daar is Musicalworld niet voor bedoeld. Probeer je dus een beetje volwassen te gedragen….

Zo dit is het laatste wat hierover gezegd is want zoals gezegd, een slotje zit er zo op….. (sorry dat ik dit zo moet neerzetten maar het loopt teveel uit de hand en ik ben er een beetje klaar mee….)

Mijn mooiste musical is overigens Miss Saigon. Waarom: de 1e musical die ik zag (ooit eens in Londen op schoolreis) en later hier in NL nog tig keer. Mooi verhaal, een half uur voor het einde al tranen met tuiten.
Verder vond ik Footloose ook erg goed, gewoon lekker swingen en een supergoede cast.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 194 ] 06 November 2009 06:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

mijn mooiste / leukste whatever musical tot nog toe

daens / les mis / en tanz maar kan er zo nog wel wat bedenken

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 195 ] 06 November 2009 07:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zie zo’n zeventig tot tachtig producties per jaar, dus even één titel uitkiezen valt niet echt mee. Sterker nog, dat lukt niet.

Een musical waarbij alles klopt, die je raakt, ontroert en aan het lachen kan maken is een absolute zeldzaamheid. Dat heb ik met Billly Elliot, waar ik geen genoeg van kan krijgen.

Natuurlijk is er het bijzondere geval Een Perfecte God/Ganesha, waarvan de eerste kennismaking in hoorspelvorm was, een kennismaking die me zeer raakte, en er voor zorgde dat ik alle M-lab voorstellingen van de show ook heb gezien. En ook in Antwerpen (te ver weg voor een kaartje voor iedere dag) zijn al enige kaarten besteld.

Een ander meesterwerk is Honk! De minimaal bezette Nederlandse versie (cast, en helaas ook de zaal) was briljant, een overbezette amateurversie in Vlaanderen ook. Een geweldig stuk waar je alle kanten mee op kunt en met goede mensen gewoon subliem is.

Dan heb je nog de stukken waar je van te voren eigenlijk niet echt hoge verwachtingen hebt, en toch van je stoel wordt geblazen. Spring Awakening was zo’n stuk waarbij in de live uitvoering alles op z’n plaats viel, mede dankzij een geweldige (Londense) cast.

En dan is er nog de ultieme tranentrekker Whistle down the wind; zo geweldig mooi, ontroerend en een geweldige score. En het meesterlijke Wat zien ik?! Lekker lachen om genante situaties, en dan toch volledig ontroerd raken bij de emotiers van een hoer. En de prachtige setting van Dracula in Antwerpen. De geweldige Castafiori in Kuifje als kroon op een heerlijke voorstelling. En Daens, overdonderend lekkere Les Mis-kopie, die deze ver overstijgt.  The Beautiful Game dankzij een geweldige cast en prachtig script (ik hou niet eens van voetbal).

En natuurlijk de een-na-beste jukebox musical Mamma Mia. Een heerlijk feestje en echt genieten zonder zorgen. De beste jukebox, Our House. Leuk script, lekker cast en natuurlijk de geweldige songs van Madness. De enige show waarbij ik na het verlaten van de show direct weer voor de kassa stond.

En dan is er nog die all-time favorite: Oliver!. Geweildige film, heerlijke Nederlandse voorstelling (met Arjan Ederveen) en ook Rowan Atkinson was genieten als Fagin in de recente Londense productie.

‹ First  < 11 12 13 14 15 >  Last ›
13 of 16