3 of 13 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Wat is de grootste musical flop die je ooit hebt gezien?
  [ # 31 ] 29 August 2008 04:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

marije - 29 August 2008 04:38 PM

Mijn meest tegenvallende musical was Boyband en The Lion King was een prachtig schowspel maar inhoudelijk ook een grote tegenvaller. Maar de ultieme flop is voor mij Boyband, zelfs de neiging gehad om in de pauze weg te gaan.

In die optiek was voor mij de musical City of Angels de grootste flop. Vorig jaar produceerde INHOLLAND uit Alkmaar een fantstische voorstelling met Pippin. Gewoonweg fantastisch! Dit jaar moesten de vierde jaars hun afstuderen doen met een poging tot City of Angels. Wat een draak was dat. Als we geen mensen uit de cast hadden gekend waren we in de pauze absoluut naar huis gegaan. Daar zat geen twijfel in.

  [ # 32 ] 29 August 2008 07:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Ondanks dat Grace geflopt is, staat hij bij mij, 1 van de overige 34 mensen die hem hebben gezien 😉  niet in het lijstje van flops.

Voor mij staat Larry (Ja, shows met Joke komen om de 1 of andere reden wel erg veel naar boven in de reacties op deze topic) wel erg hoog!

Daarnaast heb ik Fosse in Londen erg hoog in mijn persoonlijke flop lijstje staan. Niet omdat het een slechts show is, maar omdat ik er met de verkeerde verwachtingen heen ging! Het werd daar verkocht/aangeduid als de beste musical van het jaar! Sinds wanneer is Fosse een musical?  Ik verwachtte een show a la Chicago o.i.d. maar helaas…daar had het al helemaal niets van! Het is gewoon een liedjes show met veel dans.Het orkest was onzichtbaar, ondanks dat ze dus ook nog eens geen verhaal vertelden…dan kunnen ze toch het orkest wel tonen! Bij de muziek van Fosse is dat juist wel erg gaaf.
Maar goed, later heb ik de show in nederland gezien, waar hij gelukkig niet als musical verkocht werd. Hier wist ik natuurlijk wat ik kon verwachten, maar heb ik wel heel erg genoten!

Joseph in Londen was voor mij ook helemaal niets. Maar ik denk dat ik gewoon überhaubt niets met Joseph zal hebben. Ook niet in Nederland straks.

De engelstalige versie vanWest Side Story met een en al oost europeanen was voor mij ook 1 van de grootste flops ooit!

Ik zal er ongetwijfeld nog wel een paar kunnen bedenken, maar dit schiet mij zomaar in 1 keer te binnen!

  [ # 33 ] 30 August 2008 07:31 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  155
Geregistreerd  2007-12-14

The Wiz… 😉

  [ # 34 ] 30 August 2008 10:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ik heb zowiezo altijd moeite met producties, die een hoog “wauw, wat een geweldig decor” gehalte hebben. Maar om alles wat beweegt en kleurtjes heeft een flop te noemen, gaat me toch wat ver. Dan is er nog een categorie musicals, “de ik wil nu toch eigenlijk naar huis in de pauze musical”. Dat heb ik twee keer meegemaakt, namelijk: Pietje Bel en Mary Poppins!!!!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 35 ] 30 August 2008 10:57 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2008-08-30

Tijdens de musical zelf had ik het gevoel niet, maar achteraf vond ik The Wiz toch eigenlijk best slecht… of in ieder geval: niet boeiend. Maar ik heb ook alleen de allereerste try-out gezien.

  [ # 36 ] 31 August 2008 12:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Eternity en Rent vond ik persoonlijk absoluut geen flop! In cijfers misschien (vooral dan Eternity), maar ik heb ze hoog op mijn waarderingslijstje staan.
Carlie was inderdaad ook geweldig: wat een heerlijke ‘foute’ parodie op die Barbiestatus. Barbie met cult.

Voor mij is dé flop van de afgelopen jaren toch wel de Mark Vijn bewerking van Chess een paar jaar geleden. Echt álles was daar fout aan. Zo erg, dat zelfs de (deels sterke) cast die show niet meer kon redden. Wat een drama, ik heb serieus overwogen om in de pauze weg te gaan, maar zelfs akte 2 kon me niet bekoren. Ik krijg nog de kriebels van ergernis als ik daaraan denk.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 37 ] 31 August 2008 02:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Ik vond Eternity echt heel mooi/leuk! voor mij persoonlijk zeker geen flop.
Aan deze versie van Rent moest ik even wennen, maar ik vond hem fantastisch! IJzersterke cast, supermooie zang en acteerprestaties en het ging nog dieper dan de originele versie, doordat je veel meer zelf moest voelen ipv dat alles voorgeschoteld werd… voor mij absoluut een topper in plaats van een flop!

Wel kan ik me helemaal vinden in het nomineren van The Wiz. Wat een verschrikking! Hij valt mij zo mega tegen, waardoor ik nu zelfs niet naar Dirty Dancing durf te gaan, omdat ik verwacht dat dat net zoiets zal zijn….

  [ # 38 ] 31 August 2008 06:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Grappig inderdaad dat de meningen zo sterk verdeelt zijn!
Gelukkig ben ik erg selectief in waar ik wel en niet naartoe ga, dus shows als The Wiz heb ik nooit gezien. En volgens mij heb ik daar bar weinig aan gemist!
Chess vond ik ook niet super, maar op de een of andere manier toch ook wel weer interessant. Rent vond ik echt geweldig! Als ik dan toch iets verschrikkelijks moet noemen dan is het wel de theatershow van de Winx club van afgelopen jaar (en nee, dat was geen vrijwillige keuze om daar heen te gaan… 😉)

  [ # 39 ] 05 September 2008 10:02 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-05-19

Ik vind Evita echt een flop. ik ben een groot fan van deze musical. Misschien dat ik er daardoor ook met te hoge verwachtingen naar toe ben gegaan, maar ik vond het echt tegenvallen. Vooral het decor en vertalingen.

  [ # 40 ] 06 September 2008 01:35 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2004-10-03

Ke!!y - 05 September 2008 10:02 PM

Ik vind Evita echt een flop. ik ben een groot fan van deze musical. Misschien dat ik er daardoor ook met te hoge verwachtingen naar toe ben gegaan, maar ik vond het echt tegenvallen. Vooral het decor en vertalingen.

ja helaas ben ik het hier helemaal mee eens.
ik hou niet van de stem van Stanley en hoewel Brigette en Roberto een prachtig paar zijn viel het gehele erg tegen.
het stukje wat Marjolein zong, zorgde wel voor heel veel kippevel!!!

  [ # 41 ] 06 September 2008 02:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Heb volgens mij nog nooit een flop echt gezien, in mijn ogen dan. Maar de minste voorstelling die ik heb gezien vond ik toch wel The Wiz. Niet vanwege de cast, maar meer het verhaal.. het gebrek aan diepgang bij de acteurs (het is ook niet echt een zwaar verhaal maarja) en natuuuuuuuurlijk de vertaling (die Sadista een domme doos maakt en “De groeten” daar hebben we het maar niet over!). De muziek daarintegen vind ik wel geweldig, vooral “Geen Gezeik”, “Geloof in jezelf”, “wou je zien wie dan wel The Wiz is” (Fantastische Jamai) en “Geen doel”. Thuis is een hoogtepunt, maar dat geschreeuw van Nurlaila.. nee dank u!

Echte toppers vond ik Cabaret met Pia Douwes, Ara Halici en Frederique Sluyterman - van Loo, geen enkele versie kan daaraan tippen. In mijn ogen was Pia Douwes Sally Bowles en zal Ellen Evers (na het optreden daar op de UIt-Markt) never nooit aan haar kunnen tippen. Als zij een tiende van haar haalt, dan is het al super! Ellen mist dat lyrische van Pia (zoals ook hier beschreven). Verplichte figuren vind ik ook een topper!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 42 ] 06 September 2008 03:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Oh ja…..nog vergeten: Tango de Valentino met oa. ......juist ja onze Joke

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 43 ] 06 September 2008 05:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Als een parkshow ook telt; dan Tika is Jarig. Wat een draak van een voorsteling(kje)

Daarnaast vind ik Wicked een zeer overschatte hype!

  [ # 44 ] 06 September 2008 08:26 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2008-09-06

Ik dacht dat ik de enige was die de Lion king echt niks aan vond.Maar ja, dat is waarschijnlijk omdat het zo gehyped word, dat iedereen het zien wil, en dan heb je een bepaalde voorstelling die ze (helaas) niet waar kunnen maken.Ik vond de lion king dus niks.

Assepoester (die in de efteling) vond ik ook niks. Gelukkig waren de kaartjes gratis,maar mén wat een aanfluiting.Do was “wel leuk"en die prins deed het ook “wel goed"maar verder, nee , niet aan mij besteed.Ik kon ook niet naar die koning kijken zonder hem te horen roepen “het is albertoooooooooooooooooooooo”. (Tja, ik heb een kindje, die nogal graag samson kijkt, dan krijg je dat)


Boyband , verschrikkelijk
Eternity daarentegen vond ik wel goed, heb zelfs de cd en luister die nog wel regelmatig.

the wiz ben ik niet eens heen geweest,Net als dirty dancing, tarzan (ook vanwege dat “overhypen” ) en Evita. En als ik het hier zo lees, goede keuze 😉

  [ # 45 ] 06 September 2008 10:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

owja! had lion king al weer helemaal verdrongen..
dat was ook echt niks voor mij.. was dat afrikaanse gejodel al vrij snel zat.. en het leuke decor en de kostuums konden helaas het verhaal echt niet meer redden..

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 13