High School Musical
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Get’cha head in the game!

De Nederlandse theaterproductie van Disney’s High School Musical is gebaseerd op de gelijknamige film en is inmiddels uitgegroeid tot een absolute wereldhit. Van 7 t/m 16 november wordt je favoriete film tot leven gebracht door Showteens Jeugdmusical ensemble en is High School Musical te zien in het Olympus College in Arnhem. Met meewerking van dansvereniging D’Light uit Nijmegen, een spectaculaire live-drumband uit Gendt en bovendien helemaal in het Nederlands gezongen.

Disney’s High School Musical is een eigentijdse musical en vertelt het verhaal over twee middelbare school leerlingen: Troy, gespeeld door de 17 jarige Mitchell van de Laar uit Arnhem is de populaire sterspeler van het basketbalteam, en Gabriëlla, gespeeld door de 15 jarige Cindy Beenink uit Vragender een verlegen studiebol die nieuw is op school. Zij komen erachter dat ze een verborgen passie voor zingen delen. Als ze samen auditie doen voor de hoofdrol in de schoolmusical, zet dit de middelbare school East High op zijn kop en gaan hun mede-leerlingen zich ermee bemoeien. In een poging de vaste groepjes op school te handhaven maken de ‘jocks’ (sportfanaten) en de ‘brainiacs’ (studiebollen) en zelfs de vaste leden van de toneelclub, allerlei plannen om het paar uit elkaar te houden zodat ze niet samen kunnen optreden. Maar tegen de verwachtingen in gaan de twee hun droom — en elkaar — toch achterna en weten zo de andere leerlingen te inspireren om hun eigen verrassende, verborgen talenten te laten zien.

Het populaire verhaal is ontstaan als televisiefilm van Disney Channel Original Movies en is voor het eerst uitgezonden in de VS in januari 2006. De film High School Musical is inmiddels buiten de VS uitgebracht in ruim 100 landen.  De Film High School Musical is Winnaar van 2 Emmy Awards,  De Soundtrack voerde de wereldwijde ranglijst aan in 2006 en High school musical staat in het Guinness Book of World Records als eerste televisiefilm met op hetzelfde moment vermelding van negen singles in de Amerikaanse hitlijst.  High School Musical van Disney Theatrical Productions ging afgelopen zomer in première in Amerika en was een groot succes. 

De jonge talenten van Showteens zijn allemaal tussen de 12 en 18 jaar (m.u.v. de leraren) en hebben 11 maanden lang keihard gewerkt aan deze productie. De regie ligt in handen van Renate Smoorenburg en de Choreografie is afkomstig van Susanne Baars, Naomi de Vlas en Anna van den Burgt.  Judith Vugts is verantwoordelijk voor het muzikale aspect.  De komende 9 weken worden de puntjes op de i gezet. Entreekaarten zijn verkrijgbaar via de website http://www.showkids.nl en kosten 8,50 p.p.

http://www.showkids.nl

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 28 August 2008 11:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

(psssssssss….....hebben jullie gedacht aan het betalen van rechten? Ik vrees dat deze show helemaal niet opgevoerd mag worden als amateurs en dat jullie hier last mee kunnen krijgen beste mensen van showkids….)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 30 August 2008 11:00 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-08-30

Beste Jacco,

Wij hebben als Stichting Showkids een groot bedrag neergelegd (wat ik niet nader op dit forum zal noemen, je kan me hiervoor PM-en.) bij Auteursbedrijf Almo, in België. (Dat is dus het bedrijf waar ze licenties geven voor producties als High School Musical, etc.) Wij hebben in samenwerking met Joop van den Ende theaterproducties en ALMO een licentie gekregen voor het spelen van 6 voorstellingen, zoals aangegeven staat in bovenstaand bericht. Wij hebben het officiële script, de officiële orkestbanden, de officiële bladmuziek, noem maar op. Daar betaal je immers voor.

Ik vind het werkelijk belachelijk dat je zulke dingen hier neerzet over een stichting waar jij geen weet van hebt. Stichting Showkids draait al ruim 6 jaar met veel succes in regio Gelderland. Wij hebben altijd netjes onze licenties aangevraagd en hebben regelmatig contact met bedrijven als ALMO, Studio 100 en Joop van den Ende Theaterproducties/Stage Entertainment. Komend seizoen staan wij met minimaal 5 producties op de planken door HEEL nederland. En daar betalen wij netjes de rechten voor, al 6 jaar.

Met vriendelijke groet,
Susanne Baars
Stichting Showkids Jeugd Musical Ensemble.

  [ # 3 ] 31 August 2008 12:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ben ik de enige die deze reactie erg overtrokken vind? Er wordt door Jacco geen beschuldigende reactie gegeven, alleen een vraag of eraan gedacht is. Er zijn genoeg stichtingen en verenigingen die zich niets aantrekken van licenties en de voorstelling eventueel onder een andere titel brengen. Dus zo een rare vraag is het niet. Hoop dat niet alle showkids zo een attitude hebben.
Greetz Peter!

  [ # 4 ] 31 August 2008 05:03 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-08-30

Ik vond persoonlijk het bericht van Jacco aardig aanvallend en beschuldigend klinken. Er is niks mis met mijn reactie, aangezien ik het gewoon niet op prijs stel dat iemand zo spreekt over een stichting waar zij geen weet van hebben. Als jij medewerker bij zo’n stichting zou zijn geweest zou je precies hetzelfde hebben, daar durf ik goud op te zetten. 😊 Dat heeft helemaal niks met attitude te maken, maar met het verdedigen van de stichting waarvoor je werkzaam bent, want niemand bij Showkids heeft een groot ego, zelfs niet bij de kinderen die uit professionele producties vandaan komen. 😉

Groet,
Susanne
Stichting Showkids Jeugd Musical Ensemble.

[ Gewijzigd: 31 August 2008 05:08 PM by Susanne. ]
  [ # 5 ] 31 August 2008 06:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Beste Susanne,

Als iets niet mijn bedoeling was dan was het een aanval of een beschuldiging. Eerlijk gezegd was het meer een waarschuwing; als iemand met ervaring in amateurtheater weet ik hoe afschuwelijk het kan zijn als je, na maanden keihard ergens aan werken, problemen krijgt met auteursrechten. Ook hier op musicalworld is wel eens sprake geweest van een aankondiging van een voorstelling waarna instanties die de rechten van musicals bewaken in actie kwamen en de voorstelling dreigden te verbieden. Toen ik jullie persbericht las ging er bij mij een alarmbelletje rinkelen (meestal mag je als amateurgroep een voorstelling niet spelen als er tegelijkertijd een professionele productie uitkomt) en daarom schreef ik mijn bericht.

Dat je mijn reactie als “werkelijk belachelijk” karakteriseert vind ik jammer. Dat zijn nogal grote woorden voor een bericht wat eigenlijk goed bedoeld was. Ik wens jullie veel succes bij de repetities en wie weet kom ik wel kijken!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 6 ] 31 August 2008 09:43 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-08-30

Jacco, Ik karakteriseer je bericht zo omdat dit zo op mij overkwam, zoals ik al eerder vermelde in een topic. 😊 Geef mij een reden waarom ik de choreografie, stage managing zou doen en understudy miss Darbus zou zijn voor een stichting die de afspraken niet nakomt 😉. Wij hebben goed contact met Stage Entertainment, dus problemen zijn er niet. Integendeel juist, wij zijn erg blij met de medewerking van Joop van den Ende theaterproducties. Daarom konden wij vorig seizoen ‘The Lion King’ opvoeren, en doen wij dit seizoen ‘Beauty and the Beast’, en in de toekomst staat ook ‘Tarzan’ op de planning. 😉

Overigens, misschien een leuk feitje, wij hadden de licentie al veel eerder aangevraagd dan Joop van den Ende theaterproducties 😉, we hebben een hele periode on hold gestaan, en hebben in samenwerking toch een go gekregen. 😊 Daarbij zijn er enkele verschillen. Wij doen de gehele productie volgens het officiële scriptin het NEDERLANDS, en Stage Entertainment zingt de bekende liedjes in het engels. 😉