2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Rebecca op Broadway!
  [ # 16 ] 26 August 2009 11:25 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

De readings zijn alleen voor creative people zeg maar!

Kunze zal op de datum het nieuwe script van Rebecca met de nieuwe engelse teksten ten gehore brengen. Volgens zijn eigen site is er vooral in de eerst acte veel aangepast, ik denk dat I’m an american Woman en Wir sind british aangepast zijn.

Tevens schijnt hij wat ingekort te zijn, hoe geweldig ik Rebecca ook vind, een kwartier van de eerste acte zou niet verkeerd zijn.

De try-outs in Canada zijn overigens uitgesteld naar medio 2010 volgens Kunze is de casting in juni 2010

  [ # 17 ] 27 August 2009 04:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Leuke berichten over ‘Rebecca’. Het karakter van Mrs Van Hopper vond ik eerlijk gezegd vrij vervelend en oninteressant dus het kan geen kwaad om daarin het een en ander te schrappen en te herschrijven. ‘Wir sind Britisch’ zou ik ook niet om malen als dat zou verdwijnen. Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke voorstelling !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 27 August 2009 04:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

eastwick - 27 August 2009 04:18 PM

Leuke berichten over ‘Rebecca’. Het karakter van Mrs Van Hopper vond ik eerlijk gezegd vrij vervelend en oninteressant dus het kan geen kwaad om daarin het een en ander te schrappen en te herschrijven. ‘Wir sind Britisch’ zou ik ook niet om malen als dat zou verdwijnen. Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke voorstelling !

Ik vind Mrs Van Hopper wel een deel van Ich haar verhaal! En vond eigenlijk alleen de keer toen ik Marika had erg vervelend ha! Anyway ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk Rebecca zie in de nieuwe vorm!

  [ # 19 ] 28 August 2009 07:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Zij is zeker een belangrijke schakel in het verhaal van Ich maar de ‘over the top’ manier waarop Mrs Van Hopper geportretteerd werd werkte mij nogal op de zenuwen. Meer een parodie dan een levensecht mens. Aan de ene kant snap ik deze komische noot in een musical als ‘Rebecca’ wel, aan de andere kant kan het mij niet donker en dramatisch genoeg.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 28 August 2009 08:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik heb de musical niet live gezien, maar heb de cd en de gesamtaufnahme. Ik ben er helemaal weg van en hoop dat de musical op een voor mij bereikbare plaats binnenkort komt.
Ik vind Carin Filipcic heel erg goed als Mrs. Van Hopper, van Marika Lichter, daarentegen krijg ik soms de zenuwen. Ik hoor haar stem echt niet graag…

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 21 ] 29 August 2009 04:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

eastwick - 28 August 2009 07:17 AM

Zij is zeker een belangrijke schakel in het verhaal van Ich maar de ‘over the top’ manier waarop Mrs Van Hopper geportretteerd werd werkte mij nogal op de zenuwen. Meer een parodie dan een levensecht mens. Aan de ene kant snap ik deze komische noot in een musical als ‘Rebecca’ wel, aan de andere kant kan het mij niet donker en dramatisch genoeg.

Mmm ik kan wel genieten van I’m an American Woman! Dan wist ik dat de geweldige finale van de eerste akte er aankwam! Ik denk dat er bewust gekozen is om haar idd de komische noot te maken! Is wel goed voor de gemiddelde truus uit delft, anders zeggen ze zoals ik ooitbij Elisabeth hoorde: Er zit niet echt een leuk moment in de show!

Anyway ik hoop dat er wat uitlekt van de workshops zoals vaak wel gebeurd!

  [ # 22 ] 29 August 2009 05:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

cremi - 29 August 2009 04:48 PM
eastwick - 28 August 2009 07:17 AM

Zij is zeker een belangrijke schakel in het verhaal van Ich maar de ‘over the top’ manier waarop Mrs Van Hopper geportretteerd werd werkte mij nogal op de zenuwen. Meer een parodie dan een levensecht mens. Aan de ene kant snap ik deze komische noot in een musical als ‘Rebecca’ wel, aan de andere kant kan het mij niet donker en dramatisch genoeg.

Mmm ik kan wel genieten van I’m an American Woman! Dan wist ik dat de geweldige finale van de eerste akte er aankwam! Ik denk dat er bewust gekozen is om haar idd de komische noot te maken! Is wel goed voor de gemiddelde truus uit delft, anders zeggen ze zoals ik ooitbij Elisabeth hoorde: Er zit niet echt een leuk moment in de show!

Anyway ik hoop dat er wat uitlekt van de workshops zoals vaak wel gebeurd!


Geen leuke momenten in Elisabeth? Lucheni is toch echt wel grappig vind ik en ook de schaakspel scène.

  [ # 23 ] 29 August 2009 06:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Nu ik jullie commentaren zo lees, realiseer ik me dat ik me hier wel bij aansluit: ik vond Mrs. van Hopper (ik had een u/s trouwens) een vervelend karakter. Los dat de rol slecht gespeeld werd, vond ikhet karakter ook irritant en alles behalve grappig, wat volgens mij wel juist de bedoeling was ...om de ” komische noot ” te zijn. Mag best donkerder idd en laat die van Hopper maar zitten dan, of kleiner in ieder geval.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 24 ] 30 August 2009 03:01 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

(Even offtopic over Elisabeth: ik sluit me aan bij martijn-j, ik lach me iedere keer kapot bij het Schaakspel van de Macht!)

Het lied “I’m an american woman” vind ik niet zo. Het is niet zozeer, dat het niet bij het verhaal past (ik vind het juist wel goed, hiermee wordt het niet té veel drama), maar het lied op zich vind ik gewoon helemaal niks. Maar ik hoop niet dat ze stukken uit het begin van de musical gaan schrappen! Als ik de Gesamtaufnahme luister is het ook iedere keer weer brullen bij de heerlijke opmerkingen van Carin Filipcic. Het past daar ook goed en zo wordt het begin niet saai, maar loopt het lekker door en zit het publiek er meteen goed in.

Marika Lichter vind ik trouwens ook helemaal niets.

  [ # 25 ] 30 August 2009 03:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik las op de site van Kunze dat Pia Douwes zijn eigen keuze was voor de rol van Mrs Danvers tijdens de reading binnenkort in Londen. De andere hoofdrollen Boggess en Barrett zijn gekozen op voordracht van de regisseuse Francesca Zambello.

De beslissing of ‘Rebecca’ na New York en/of Toronto ook naar Londen gaat valt pas in januari 2010 of mogelijk nog later en is afhankelijk van de beschikbare theaters en het economische klimaat.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 26 ] 03 October 2009 09:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Op Broadwayworld las ik dat ‘Rebecca’ na Toronto mogelijk eerst naar West End gaat.

When Rebecca was first announced, there were plans to take it to Toronto, and then Broadway. Is that still the plan?

At the moment there are discussions to do it in London first, I think, after Toronto, but this has a lot to do with the plans of the producer, but it hasn’t been decided yet.

Do you think it would do well in the West End?

I have two answers to that. I admire Daphne Du Maurier and her novel, and I really love the piece and think it belongs to England so it would be the natural thing to do it here and I think it’s what she would prefer. On the other hand, it is also a most critical audience because it’s kind of a treasure, this novel, and although I [think] we treated it very well and respectfully, you never know how people react, so it would make it more exciting if it would open in London.

Het hele interview met Michael Kunze is te lezen op http://westend.broadwayworld.com/regionalindex.cfm

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 03 October 2009 09:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

laten we het hopen! Dan is de show tenminste in de “buurt”

  [ # 28 ] 17 February 2011 04:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De reading is gepland voor 18 maart.

http://www.playbill.com/news/article/147781-Reading-of-New-Musical-Rebecca-to-Feature-Sierra-Boggess-Hugh-Panaro-Carolee-Carmello

  [ # 29 ] 15 March 2012 07:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De kogel is door de kerk. Rebecca is vanaf deze herfst te zien op Broadway, zo meldt Playbill.com. De musical van Sylvester Levay en Michael Kunze moest normaal gezien dit seizoen al in New York van start gaan, maar financiële problemen gooiden roet in het eten.

Playbill.com baseert zich op een bericht van producent Ben Sprecher op Facebook. Volgens Sprecher zijn de laatste ontbrekende financiële middelen gevonden, en kan de productie komende herfst openen. Normaal gezien had Rebecca op 22 april 2012 in première moeten gaan in het Broadhurts Theatre, maar het budget raakte niet rond.
Eerder waren namen als Sierra Boggess (als ‘ik), Tam Mutu (Maxim deWinter) en Karen Mason (Mrs. Danvers) verbonden aan de Engelstalige première van het Duitse musicalsucces. Het is niet zeker of deze cast aan boord kan worden gehouden. Volgens een woordvoerder van de producent zullen de definitieve cast en data binnenkort worden bekendgemaakt.
Christopher Hampton (Sunses Boulevard) bewerkte het script van Michael Kunze in het Engels, Tony Award-winnaar Michael Blakemore (Kiss me Kate, City of Angels) en Francesca Zambello (The Little Mermaid) delen de regisseurstitel.
Rebecca is gebaseerd op het boek van Daphne du Maurier, en de gelijknamige verfilming van Alfred Hitchcock uit 1940, en gaat over de geest van Maxim de Winters eerste vrouw Rebecca, die over zijn nieuwe relatie met een naamloze jonge vrouw blijft hangen. De manipulatieve huishoudster Mrs. Danvers maakt het Maxims nieuwe vrouw niet makkelijker in het statige Manderley-landhuis.
De musicalbewerking kende haar wereldpremière in 2006 in Wenen, en was sindsdien te zien in onder meer Boedepast, Helsinki, Stuttgart, Sankt-Gallen en Tokio.

Bron: Musicalinfo.be

  [ # 30 ] 20 March 2012 09:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Overigens zonder de oorspronkelijk geplande cast. Sierra Bogess gaat naar Prince of Broadway en Tam Mutu wordt Javert in Les Mis Londen.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6