6 of 21 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Sunset Boulevard
  [ # 76 ] 10 October 2008 02:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jeap - 10 October 2008 02:31 PM

ik begrpijp eigenlijk niet zo goed waarom deze versie ‘zo’n slap aftreksel’ van het origineel is. Iemand had toch moeten ingrijpen??—> erwin, simone, regie etc.etc. Vorige reisproducties zijn idd prima geslaagd (ciske een topper!). Hoe heeft dit dan kunnen gebeuren?

PS: ik ken het origineel niet en ga deze NL productie dus blanco ‘in’.

Dat gebeurde bij Beauty and the Beast en The Wiz ook niet, Glenn Casale had nooit naar Nederland gehaald mogen worden 😉 

Het ligt er aan dat het Nederlandse publiek een hele lage grens heeft van wat goed is. Dus doet een creative ook weinig moeite, als het toch altijd goed is, waarom zou je dan nadenken over wat je doet.

  [ # 77 ] 10 October 2008 03:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Spoilers ! Spoilers !

Klaske - 10 October 2008 02:45 PM

Het ligt er aan dat het Nederlandse publiek een hele lage grens heeft van wat goed is. Dus doet een creative ook weinig moeite, als het toch altijd goed is, waarom zou je dan nadenken over wat je doet.

Spijtig dat het blijkbaar zo werkt. Ik begrijp ook niet dat de creatives al niet meteen in het begin terug naar de tekentafel zijn gestuurd. In Sunset Boulevard is Norma uitgedost in fleurige kostuumcreaties die duidelijk zijn geïnspireerd door de tijd waarin het stuk speelt, medio 1950. Wordt dan nergens in het proces door niemand opgemerkt dat dat eigenlijk niet kan kloppen ?
Norma Desmond is een vergeten actrice die al tientallen jaren teruggetrokken in haar eigen wereld leeft, in een van oude glorie doordrongen maar inmiddels vervallen villa. Alsof zij iemand is die zich bezig houdt met ‘de wereld van nu’ laat staan het modebeeld uit die tijd ? Klein voorbeeld maar wel tekenend voor deze produktie.

Een ander voorbeeld is de openingsscène van Norma waarin ze ‘Surrender’ zingt. In de originele versie (sorry ik ga nu wel even vergelijken ...) zingt Norma dit nummer naar iets of iemand wat verborgen ligt onder een zwart doek in haar woonkamer. Pas aan het eind van de scène licht ze het doek een beetje op en wordt duidelijk dat het om een aapje gaat, dat ze even later in haar armen neemt. Dit laat in één moment de enorme tragiek zien van deze vrouw. Nee, in Nederland komt Norma Desmond met een énorme aap (bijna 2/3e van haar eigen lichaamslengte) de trap aflopen, waardoor het hele mysterie van het nummer wordt ontkracht (voor wie of wat zingt Norma dit afscheidsliedje?) en een onbedoeld komisch effect heeft.

En zo zitten er nog wel meer ergernissen in deze produktie. Maar ik zal jullie er niet mee lastig vallen 😛

Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 78 ] 10 October 2008 05:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Nee ga door ga door! Die aap verschijnt al nachten in mijn dromen….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 79 ] 11 October 2008 12:55 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

saigon - 10 October 2008 10:49 AM

Misschien moeten jullie eens het orgineel vergeten en nog eens met open ogen gaan kijken,

 

Deze “jullie” slaat op Theo en mij geloof ik, dus dan kan ik het ook niet nalaten om te reageren.
Moet er vooral om lachen: voel me ineens weer 10 jaar ouder en in de hoek van oude brompot gestopt die nogal zeikt ...om die gedachte had ikzelf in ieder geval wel lol.

Maar ja, musicals is nu eenmaal een ontzettend serieus gebeuren voor mij 😉  waarin ik me helemaal kan verliezen, ook al gaat het om 3 x niks (en dat vind ik juist heerlijk op deze site !).....tsja en als het dan om Sunset gaat dan ga ik hierin helemaal lekker los…zo ook nu:

Weet je: het klopt je opmerking; natuurlijk zou ik met andere ogen kijken als ik geen orgineel had gezien. Wie niet ? En andersom geldt volgens mij per definitie hetzelfde: elke voorstelling wordt een deel van je referentiekader en bepaalt in meer of mindere mate je perceptie van een volgende show. Doe je volgens mij helemaal niks aan; ik niet in ieder geval.

Kan niet voor Theo spreken, maar voor mij geldt: het is in deze volledig onmogelijk om het orgineel te vergeten en ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Waarom zou ik. Is één van de mooiste theateravonden die ik gehad heb; ben blij dat ik het nog vrij goed herinner en wil dat juist graag zo houden 😉 . En ja, nadeel is dan dat een nieuwe productie in vergelijking tegen kan vallen.

Maar ik voel me eerlijk gezegd enigszins tekortgedaan dat je me inschat dat ik niet met een open blik heb gekeken (stond géén knipoog achter dus ik heb die bemerking maar even serieus genomen). Klopt dus niet.
Ik heb met een open blik gekeken van iemand die al een eerdere versie gezien heeft. En om eerlijk te zijn, juist omdat Sunset me zo aan mijn hart gaat heb ik juist geprobeerd een genuanceerd en relatief mild oordeel te geven….

Het verbaast me niks als de kritieken morgen overwegend goed tot lovend zullen zijn ; en Simone zal er zéker wel goed vanaf komen. Geloof ook direct dat veel theatergangers een mooie avond zullen hebben met deze voorstelling. En ook ik heb géén baggershow gezien (dan moet je mijn verslag over Chess/Daddy Cool/Anne Frank er maar bijpakken ...dan weet je hoe ik op bagger reageer) .....Maar ik heb wel een versie van een musical gezien die:
A) nogal wat aanleiding tot kritiek gaf (ook zonder voorkennis)
B) in mijn beleving beduidend minder was dan eerdere versies die ik gezien heb

En dat heb verwoord ik als gemiste kans(en) en geeft mij een “jammer”-gevoel. Het is echt bij lange na niet zo dat deze Sunset tranentrekkend slecht is; maar o.b.v. eerdere ervaringen zeg ik: het kán zoveel beter.
En dat was dus hetgeen ik met mijn “open ogen” (al had ik ze bij momenten wellicht inderdaad beter even kunnen sluiten) heb waargenomen.

Oh ....en ja: ik ga nog een keer kijken en als ik het dan anders ervaar zul je dat meteen horen ; want dan zal vooral ikzelf daar erg blij mee zijn 😄

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 80 ] 11 October 2008 11:40 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb de voorstelling gisteravond mogen aanschouwen.

Ik vond het een erg mooie voorstelling, waarin voornamelijk de scenes met Simone er in er uit sprongen. Zo hé wat heeft die een enorme uitstraling! Geweldige stem en heerlijk om naar te kijken!
Antonie, vond ik zeker niet tegenvallen. Ik was erg van hem onder de indruk (had hem nog niet eerder in het theater gezien) Vooral zijn “Sunset Boulevard” gaf mij kippen vel!
De bijrollen waren ook stuk voor stuk goed gecast, prachtige stemmen.

Ik vond het ensemble af en toe iets overbodig, Als ze die er uit hadden gelaten was het voor mij nog steeds een prachtige voorstelling geweest. Decor vond ik erg groot, maar wel mooi, zat direct te bedenken hoe dat in andere theaters er uit zou gaan zien.

De eerste akte moest naar mijn mening wel een beetje op gang komen, maar toen Simone “Met één blik” gezongen had, was ik om! De tweede akte vond ik in zijn geheel indrukwekkend!

Ik heb gister een erg leuke avond gehad, en ben blij dat ik deze voorstelling heb mogen zien.
Ik ben nu wel erg benieuwd naar hoe Pia deze rol zal gaan invullen.

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 81 ] 11 October 2008 12:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

De eerste recensie in het Parool is mixed met lof voor Simone en kritiek op Anthonie.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 82 ] 11 October 2008 01:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

De recensie van Musicalworld staat inmiddels ook online, deze kun je HIER terugvinden.
Wellicht binnenkort ook een Musicalworld TV reportage maar onze verslaggever Frans is nu op weg naar Amerika voor een welverdiende vakantie dus of de reportage wordt vanuit Amerika nog toegevoegd of komt later.

[ Gewijzigd: 11 October 2008 01:34 PM by Marilena ]
   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 83 ] 11 October 2008 04:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Hartelijk dank voor je mooie permiere verlsag incl foto’s.

  [ # 84 ] 11 October 2008 04:27 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb echt geen idee wat ik van Sunset moet vinden..

Wat gister ook bij de premiere en zat tot mijn verbazing prima in de stalles.. Rij 13 op het hoekje. Perfect, maar helaas kwam er een lange mevrouw voor me zitten. Toch heb ik nog nooit zo goed gezeten tijdens een premiere..!!

Tja de voorstelling. Laat ik vooraf zeggen dat dit mijn aller aller eerste aanraking met Sunset was.
De eerste akte vond ik blij vlagen saai en langdradig. Antonie speelde Anotonie en Simone was een rare versie van zichzelf..
In de tweede akte maakte dit gelukkig een grote omschakeling en tegen het einde aan geloofde ik ze alletwee..

Absoluut diepepunt van de avond is het nummer ‘Een beetje lijden’. Wat een afschuwelijke scene.. Eigenlijk vond ik zo’n beetje alles eraan slecht.
Hoogtepunt van de avond is eigenlijk het nummer ‘Met een blik’, jammer dat deze al in een van de eerste scenes zit.
Verder miste ik enorm de laatste uithaal van ‘As if we never said goodbye’. In elk concertoptreden zat deze wel, maar nu helaas niet meer (geen idee of het ook zo geschreven is) Hierdoor mis je eigenlijk de kracht van HET 11 o’clock nummer.

De laatste scene (vanaf het telefoongespek) is werkelijk briljant. Sterk gespeeld en sterk geregisseerd.

De rest was ook niet slecht, zeker niet.. Maar toch miste ik iets, raakte het me niet en kan ik eigenlijk geen oordel geven.
Ik probeer nu een verslagje te typen, maar meer dan dit komt er niet uit..

Vreemd gevoel..

  [ # 85 ] 11 October 2008 11:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

nu na 3 keer sunset heb ik ook mijn mening maar even onder elkaar gezet…
tis misschien ietwat veel but its my point of view… veel lees plezier 😛

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 86 ] 11 October 2008 11:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Een verslagje van de premiere op 10-10-2008

Mogelijk Spoilers

Sunset Boulevard, Melodieus, dramatisch en onevenwichtig.

Sunset Boulevard verteld het verhaal van Norma Desmond (Simone Kleinsma). Een ster uit de tijd van de stomme film. Geholpen door haar butler Max (Peter de Smet) leeft ze in haar eigen wereld die verre van consistent is aan de buiten wereld. Een wereld waarin zij nog niet vergeten is, een wereld waarin zij de allergrootste ster is. Joe Gillis (Antony Kamerling) raakt per ongeluk verzeild in dit bizarre tafereel, eenmaal gesetteld trekt hij zijn eigen plan.

Eerder zag ik al de eerste try-out van deze voorstelling in Carré, een aantal dagen later zag ik de show nogmaals en ook bij de première was ik aanwezig. Over deze laatst genoemde voorstelling zal ik mijn oordeel geven, echter zal ik deze ondersteunen met de eerdere ervaringen.

De voorstelling kent een aantal prachtige melodieën (Sunset Boulevard, Met één blik en Alsof ik nooit meer weg zal gaan). Helaas is de herhalingsfactor van deze melodieën erg groot. Vooral de eerste acte staat bol van herhaling. Dit zorgt naar mijn idee voor een trage start. Een ander gevolg hiervan is dat de voorstelling mijn aandacht regelmatig verliest en dat ik als kijker moeite moet doen om soms weer terug het verhaal in te kruipen. Ik heb wel gemerkt dat de details die worden gebruikt met betrekking tot de interactie tussen ensembleleden onderling en de hoofdrolspelers het makkelijker maken om terug in het verhaal te geraken. Helaas als je verder dan ongeveer rij 10 zit wordt het moeilijk om deze details te volgen. De tweede acte wordt minder gekenmerkt door herhaling en vliegt dan ook voorbij.

De prachtige proloog wordt helaas overstemd door het geroezemoes in de zaal. Doordat het zaallicht aanblijft heb ik het idee dat mensen in de zaal denken dat ze door mogen praten terwijl het orkest al aan het spelen is. Iets wat het orkest geen eer aandoet. Chapeau voor de prestatie van dit oorkest en muziekaal leider Marcel Visser. De orkestraties klonken fris en harmonieus. Een genot voor het oor. Dit is alleen al een reden om de voorstelling nogmaals te bezoeken, de prachtige melodieën van Lord Webber op een prachtige manier gebracht.

Het decor is mooi en functioneel, alleen het huis is te klein. Als ik aan een huis aan Sunset Boulevard denk dan denk ik aan een mega grote villa. Het huis van Norma echter geeft van binnen het gevoel slechts luttele vierkante meters te beslaan. De ruimte rondom de trap heeft op mij een soort van claustrofobische werking. Dit doet voor mij dan ook af aan de geloofwaardigheid van het huis.

De buitenkant van het huis daarentegen is wel groots. Deze ziet er ook zo uit als dat deze bezongen wordt. Dat brengt mij bij het punt waarop Joe het huis bereikt (de eerder besproken car chace). Dit is inventief opgelost. Alleen had ik de eerste keer geen flauw idee waar ik naar zat te kijken. Tot ik aan het eind Joe hoorde vertellen wat er was gebeurd. De tweede keer en ook bij de première ben ik er op gaan letten en is het mooi, creatief en nu voor mij duidelijk maar naar mijn idee voor een publiek zonder voorkennis te abstract waardoor het in moet boeten aan begrijpelijkheid.

Ik heb de show van voor en vanaf de zijkant mogen zien en dan zie je dat er heel erg subtiel wordt gespeeld met perspectief. Eerder vanaf de voorzijde leek de ingang van Paramount groot en robuust maar vanaf de zijkant zag je pas hoe plat en klein het eigenlijk is. Dit netzo met de pilaren die op het podium staan tijdens alsof ik nooit meer weg zal gaan. Ondanks dat dit heel mooi is wil dit wel zeggen dat je om de show goed te willen beleven plaatsen voor het podium moet hebben en niet van opzij. In de andere scènes was het decor aanwezig ter ondersteuning en deed het wat het moest doen, aanwezig zijn zonder prominent de aandacht te trekken.

Het scherm aan de achterzijde van het podium was mooie en zorgt voor mooie toneelbeelden, echter hadden de palmen rondom het huis consequenter aanwezig kunnen zijn. Verder leverden de kleuren van het licht prachtige plaatjes op. Omdat licht en geluid elkaar vaak naadloos opvolgen in recensies zal ik nu ook het geluid bespreken. Voor het eerst sinds lange tijd had ik niet het idee dat het geluid te hard was. Het geluidsniveau was prettig en alles was goed verstaanbaar.

Alvorens ik wat ga zeggen over de kostuums wil ik het nog even hebben over Norma haar aap. Waarom zo groot? Zijn ze bang dat hij van achter in de zaal niet te zien is? Als je nagaat dat deze aap meer heeft gekost dan elke andere prop in deze voorstelling dan vind ik dat zonde geld en had dat geld naar mijn idee aan mooiere kostuums besteed kunnen worden. Want wat zitten hier een lelijke creaties tussen. Als voorbeeld de jurk van Betty (Maike Boerdam). Deze is blauw met bruine horizontale strepen. Maar het absolute dieptepunt is toch wel Norma haar jurk op het oudejaarsfeest, knal roze met een zwart patroon. Met een groot pofbroek gehalte. In deze jurk lijkt Norma net een slak. Toch zijn er ook mooie creaties te vinden in de kledingkast van Norma. Bij haar terugkeer naar Paramount draagt ze een wit mantelpakje met zwarte nertsen om haar schouder en een zwartkleurig hoofddeksel. Dit tekent heel mooi af tegen het kleurrijke ensemble. Deze combinatie van het ensemble in felle kleuren en Norma in zwart wit geeft heel mooi het contrast weer van de wereld waar Norma in leeft (het verleden) en de realiteit.

De regie (Paul Eenens) is goed en haalt naar mijn idee alles er uit wat er in zit. Vooral de slotscène verdient een groot applaus en een award! De choreografie daarentegen is hopeloos. Van K3 dansjes tot stoffende vrouwtjes het houd niet op. Stanley Burleson verdient hier de award voor de meest zinloze en belachelijke choreografieën en dan wel voor de scene waarin Norma een kudde schoonheidsspecialisten en een astrologe over de vloer heeft. Door deze choreografieën krijg ik het gevoel dat deze scene compleet overbodig is terwijl deze eigenlijk wel een boodschap bevat.

Tot slot de cast. Simone Kleinsma zet vocaal een pracht vertolking neer van nNrma. Haar spel daarentegen blijft er aan de oppervlakte. Bij tijd en wijle weet zij voor mij een Norma te laten zien (waaronder de slotscène) maar het merendeel van de voorstelling heb ik het idee dat ik naar simone zit te kijken die een beetje gek doet.

Antonie Kamerling groeit. Zowel vocaal als qua spel. Op de première was hij in zijn spel al een stuk krachtiger dan bij de voorstellingen die ik ervoor heb gezien. Zijn zang was ook beter. Voor nu is het nog niet voldoende en is zijn spel nog te mat en zijn zang oké maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat hij gedurende de speelperiode een prachtige Joe kan ontwikkelen.

Maike Boerdam die de rol van Betty vertolkt overtuigd van alle kanten. Helaas is het materiaal dat zij aangereikt krijgt te miniem om te schitteren. Het zelfde geld voor Jasper Kerkhof als Artie en Dick Schaar als mr de Mill.

Peter de Smet zet een overtuigende Max neer. Het gaat je ook aan het hart wanneer deze zijn liefde voor Norma bezingt en daarmee zijn beweegredenen prijsgeeft. Het minieme leeftijdsverschil tussen hem en Simone wat eerder als bezwaar is genoemd telt voor mij niet als een bezwaar. Deze man haalt zoveel uit zijn rol qua spel dat deze met vlag en wimpel is geslaagd voor zijn vertolking.

Het ensemble heeft een best kleine rol in deze voorstelling en heeft de ondankbare taak de choreografieën van Stanley Burleson uit te moeten voeren. Voor mij viel Penny Vos echt op in het ensemble. Zij is ook één van de vrouwelijke ensembleleden die de kans krijgt meer van zich te laten horen. Tevens bewees zij op de première over een goede komische timing te beschikken (in de scene waarin Joe zijn blinde muren aan Betty geeft).

Al met al is deze Sunset Boulevard zeker de moeite waard. Het is geen perfecte voorstelling maar er is genoeg moois om van te genieten. Ongetwijfeld dat deze voorstelling gedurende de speelperiode nog zal groeien. Wat ik wel heb gemerkt is dat de voorstelling interessanter wordt naarmate ik hem vaker heb gezien. Dan ga je namelijk op andere dingen letten en kan je veel meer uit het stuk halen dan de eerste keer dat je gaat.

Vanaf december zal Pia Douwes de rol van Norma Desmond gaan vertolken, ik ben hele benieuwd en weet bijna zeker dat we een hele andere Norma te zien zullen krijgen. Ik kijk er zelf heel erg naar uit want na Simone drie keer gezien te hebben heb ik het idee dat de interpretatie van pia kwalitatief op zowel het gebied van zang als spel beter zal zijn en zeker in positieve zin zal bijdragen aan de beleving van deze voorstelling.

Dus wil je een mooie (dramatische, niet bijster emotionele) avond uit dan is Sunset aan jou besteed. Hou je echter niet van zwaar drama en zware muziek dan kan je beter wegblijven want dan is het een hele lange zit.

[ Gewijzigd: 12 October 2008 08:50 AM by sebas17 ]
   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 87 ] 12 October 2008 10:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Heel goed gezegd Sebas, ik sluit me volledig bij je aan!

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 88 ] 12 October 2008 10:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Beetje erg nietszeggende ‘ja en amen’ recensie uit De Telegraaf door Esther Kleuver

Simone Kleinsma heerst met één blik

De uitgerangeerde Hollywoodster Norma Desmond wil haar publiek dromen van licht geven. Ze verlangt dan ook naar een spectaculaire comeback op het witte doek. Ze heeft alleen niet door dat haar fans haar allang vergeten zijn.

Wereldwijd was ’Sunset Boulevard’ (1993) al een groot succes, maar nog nooit eerder was de theaterproductie in Nederland te zien. Andrew Lloyd Webber creeerde de musical naar aanleiding van de gelijknamige film van Billy Wilder uit 1950, waarin te zien is hoe de werkloze scriptschrijver Joe Gillis verstrikt raakt in de fantasiewereld van de ooit zo beroemde filmactrice Norma Desmond. Joe begint een affaire met haar. Uit fascinatie, maar ook om te profiteren van het luxe leventje dat eraan vastzit. Als hij verliefd wordt op de jonge Betty Schaeffer en zich los wil maken van Norma, heeft dat fatale gevolgen.

Vanaf het moment dat Simone Kleinsma opkomt als Norma Desmond, bezorgt ze het publiek kippenvel. Met een enorme power maakt ze zich het podium eigen. Van klein en ingetogen tot groots en meeslepend, deze vrouw beheerst haar vak als geen ander. Adembenemend zoals zij nummers als ’Met één blik’ en ’Dromen van licht’ zingt en tot de kern weet door te dringen. De vlam van Norma Desmond mag op haar vijftigste dan al gedoofd zijn, die van Kleinsma gaat met de jaren alleen maar feller branden.

Het is een hele uitdaging om je naast zo’n sterke podiumpersoonlijkheid staande te houden, maar de charmante Antonie Kamerling (Joe Gillis) weet overeind te blijven. Opereerde hij bij aanvang nog wat aarzelend tijdens het ’zingzeggen’, al snel bleek dat de intensieve zangtraining die hij gevolgd moet hebben, zijn vruchten heeft afgeworpen. Na de pauze bewijst hij met het krachtig gezongen ’Sunset Boulevard’ dat hij vocaal meetelt. Ook Peter De Smet zet een prachtprestatie neer als de butler en exechtgenoot Max von Mayerling. Tel daarbij nog op Maike Boerdam, die opnieuw bewijst over een loepzuivere stem te beschikken, en je hebt een ijzersterke cast te pakken.

Maar ook visueel heeft de musical genoeg te bieden, met spectaculaire decors (van filmstudio tot de villa van Desmond) en prachtige kostuums. De ietwat melodramatische muziek past geheel in de sfeer van het vroegere Hollywood en het ontroerende, dramatische verhaal toont aan dat de wereld van de glitter en glamour niets meer is dan een holle frase. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet heerlijk is om daar ruim twee uur bij weg te dromen, zoals dat kan bij deze ’Sunset Boulevard’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 89 ] 12 October 2008 11:54 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2008-10-12

ik sluit me daar bij aan maar ja. wat kun je anders over de musical zeggen?

Ik ben naar de tweede try out geweest in Hoorn en ik was helemaal overdonderd! wat een pracht van een musical. geen mooi verhaal maar wel bijzonder goed! heerlijk dramatisch met een vleugje humor :D

ben daarna met een vriendin naar de coulise gegaan en even om handtekeningen gaan vragen. waren we een PEN vergeten. echt handig dus… maar ik heb wel de handtekeningen van Simone, Peter de Smet, Maike en Antony. en nog wat van het Esamble. echt leuk! we hebben ook nog even kunnen kletsen met Maike. echt leuk!

iedereen! Ga ernaar toe! ik twijvel nog steeds of ik nog een keer ga.

  [ # 90 ] 12 October 2008 08:04 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

12 oktober matinee.

Vanmiddag Sunset Boulevard zelf kunnen beleven en na het Evita debacle van Stage entertainment en de zeer gemengede berichten over de try outs vreesde ik het ergste.
Ik moet zeggen het is me heel erg meegevallen, het zal (in deze uitvoering) niet mijn lievelingsmusical worden, maar hij scoort voor mij zeker een dikke 7.
Ik heb de film en de originele versie beiden niet gezien dus ging er wat dat betreft onbevooroordeeld naar toe. Ik kende de muziek al wel en vind het ook na vanmiddag nog steeds 1 van de beste musicals van Andrew Lloyd Webber. Dit is zo’n show met een relatief beperkt aantal muzikale thema’s die zo goed zijn dat je ze graag steeds terug hoort komen zodat ze ook lekker in je kop blijven zitten na de show.
De openingsscene is helemaal goed en hield me de hele show bezig. Het decor vind ik voor een reisproductie zeker goed genoeg en er wordt zoals al eerder gemeld god zei dank alleen functioneel met de draaischijf gedraaid. De kleding, is functioneel en klopt goed met het tijdsbeeld. Had wat mij betreft als contrast her en der iets uitbundiger gemogen (en zoals ook al eerder gemeld is de roze jurk, de enige echte uitbundige creatie, foeilelijk.).
Dan de spelers:
Simone Kleinsma, ik was fan en ben dan nu zeker nog steeds heel erg. Wat een stem en intensiteit. Zowel de oudere diva als de gestoorde gevallen diva zet ze prachtig neer en het einde is 100% kippenvel.
Antonie Kamerling, hij viel me mee maar dat komt vooral omdat ik me er helemaal niets van voorgesteld had. Hij red het als verteller soms en als een nummer in zijn bereik zit zingt hij bij vlagen echt lekker. Maar er liggen veel stukken buiten zijn bereik en dat is dan ook echt naar om te horen. Daarnaast zijn zijn acteerprestaties bij lange na niet goed genoeg om het gebrek aan zangtalent goed te maken. Een show als deze had een veel betere joe naast een ster als Simone verdient (en ook Pia zal hem straks makkelijk van het podium blazen).
Dan nog 1 echte uitschieter bij de bijrollen Maike Boerdam. Wat een fantastische stem! Dit is een kleine rol voor zo’n talent en dit soort actrices maakt een musical wel geweldig (ook zij speelt en zingt Antonie volledig weg).
Verder is het ensamble gewoon goed en zonder uitschieters naar boven en ook zeker niet naar beneden. En ze worstelen zich goed door de soms toch wel heel suffe K3 dansjes die Stanly voor ze bedacht heeft heen (dit is duidelijk niet zijn jaar).
Alles bij elkaar een mooie voorstelling die ik ook nog wel met Pia wil zien (en dan hopelijk een understudie voor Joe). Lekker drama, je gaat niet dansend naar buiten, maar je hebt wel iets meegemaakt.

[ Gewijzigd: 12 October 2008 11:05 PM by Franky ]
   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 21