3 of 80 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Mamma Mia 2009-2010: Musicalworlds recensie én gefilmde reportage!
  [ # 31 ] 25 September 2008 07:08 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

In het najaar van 2009 is de musical Mamma Mia! terug in Nederland. Joop van den Ende Theaterproducties komt met een tour langs de grootste Nederlandse theaters.

Nederland is daarmee het eerste land in Europa waar een nationale reisversie van de hitmusical te zien zal zijn, meldt RTL Boulevard als eerste. Wie de hoofdrollen gaan vertolken is nog niet bekend. De audities starten in oktober.

“We zijn erg blij dat onze band met de originele producent Judy Cramer en Benny Andersson en Björn Ulvaeus zo goed is dat we de mogelijkheid krijgen om als eerste land de speciale reisversie van Mamma Mia! te kunnen presenteren. We werken nauw samen met het originele creatieve team om de show gereed te maken voor een tour langs de grootste Nederlandse theaters”, aldus Erwin van Lambaart, producent en algemeen directeur Joop van den Ende Theaterproducties.

De voorstelling zelf is identiek aan de originele versie die enige jaren geleden in het Beatrix Theater in Utrecht 1,2 miljoen bezoekers ontving. Van Lambaart: “Mede door het succes van toen en het wereldwijde succes van de film nu, hebben we besloten deze tourproductie in het theaterseizoen 2009/2010 te presenteren.”

  [ # 32 ] 25 September 2008 07:42 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2008-02-03

Chantal Janzen als Tanja ?

  [ # 33 ] 25 September 2008 08:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik vind het toch een beetje raar…

Ik bedoel: er zijn zoveel andere mooie producties die in plaats van Mamma Mia langs de grote theaters kunnen touren.

  [ # 34 ] 25 September 2008 08:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Markies86 - 25 September 2008 07:42 PM

Chantal Janzen als Tanja ?

Tanja is 40+ dus Chantal is te jong hoor! Anouk van Nes,  Laura Vlasblom of Mylene d’Anjou lijkt me beter 😊

  [ # 35 ] 26 September 2008 11:18 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

jouke - 25 September 2008 08:55 PM
Markies86 - 25 September 2008 07:42 PM

Chantal Janzen als Tanja ?

Tanja is 40+ dus Chantal is te jong hoor! Anouk van Nes,  Laura Vlasblom of Mylene d’Anjou lijkt me beter 😊

Lenette van Dongen als Donna 😄  😄 ik vind haar zo goed.
Ik zou nu toch wel heel graag Manon Novak als Sophie willen zien 😄
Ellen Evers wil ik ook heel graag terug zien 😄
Jon van Eerd als Harrie 😄
Paul Boereboom die mag ook terugkomen in zijn rol als Pepper.
Marjolijn Touw als Roos 😄

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 36 ] 26 September 2008 01:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  115
Geregistreerd  2003-08-14

Annemieke mag van mij zo weer in de huis van Tanya kruipen!!! En Marleen en Simone die de hoofdrol delen lijkt me ook helemaal top. Vooralsnog zijn alle sterren van toen nog niet druk met andere dingen dus misschien toch een prolongatie van de eerste cast van toen… Antje als Tanya zie ik ook wel voor me en Rene als Sam, Bastiaan als Bart en Tony als Harry. Freek als Sky ook leuk. Als Sofhie mgen celine en bettina zo terugkeren. Daphne lijkt me ook interessant maar helaas te oud.

  [ # 37 ] 26 September 2008 01:14 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

marije - 26 September 2008 01:08 PM

Vooralsnog zijn alle sterren van toen nog niet druk met andere dingen dus misschien toch een prolongatie van de eerste cast van toen…

Doris zit al in Chicago, dus die is al druk bezig..
Ook Simone heeft al haar soloshow op het programma staan!

Ellen Evers weigerd ooit nog voor SE te werken en ik denk niet dat andere oud-castleden zin hebben om hun rol te hervatten..

  [ # 38 ] 26 September 2008 01:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  115
Geregistreerd  2003-08-14

Ik denk (en weet het van sommige zeker) dat ze hun rollen nog wel een keer willen spelen. Uiteraard niet als er mooie andere rollen komen maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden. Ik denk alleen niet dat de meesten het fulltime willen doen. Annemieke heeft inmiddels twee kindjes dus die wil zeker niet 6 dagen van huis maar misschien gaan sommige rollen wel gedeeld worden…. En misschien komt er wel een voltallige nieuwe cast. Maar het lijkt mij raar om een compleet nieuwe cast in een zo vertrouwde productie te zien dus ik vermoed dat de helft van de hoofdrollen terugkeren, dan wel gedeeld, dan wel solo.

  [ # 39 ] 26 September 2008 01:48 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

ik vind het eigenlijk belachelijk dat mamma mia al weer terug komt, ben in utrecht geweest en was echt geweldig daar niet van maar het is gewoon nu de film het ook weer goed doet dat se er ook weer volle zalen mee wil trekken, denk dat als de film niet was geweest mamma mia ook niet terug zou komen.
Ook stom dat ze weer precies dezelfde show doen alleen dan met andere cast (op musicals.nl staat dat er in oktober audities zijn dus neem aan dat er niet dezelfde cast komt) ik zou iig de show wat verandert hebben om dan nog meer mensen te trekken.
Want ik ga nu iig niet meer omdat het alles (behalve de spelers) hetzelfde is gebleven

  [ # 40 ] 26 September 2008 02:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik vind het wel gaaf dat alles hetzelfde is gebleven want ik ben gek geweest op dà­e show. Denk dat als ze naast de cast ook de show veranderen de ‘oude’ bezoekers heel veel gaan vergelijken en das toch niet zo goed.

Ik heb er nog even over nagedacht en vind het wel tof dat ‘ie weer komt, helemaal leuk dat ‘ie gaat touren.

  [ # 41 ] 26 September 2008 03:50 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Jeap - 26 September 2008 03:47 PM

waarom wil Ellen Evers nooit meer voor SE werken??? Jammer hoor.

Ik had mariska van kolck ook wel graag als donna gezien maar ja; chicago he. nu we het toch over chicago hebben (ff schandalig off-topic); wie wordt eigenlijk velma?? audities zijn toch allang voorbij?

Omdat ze haar bij aanvang van Mamma Mia een aantal beloftes hebben gedaan en die nooit na zijn gekomen.. (Om het maar even genuanceerd te zeggen)
En voor Velma zijn nogsteeds audities (aldus mvtp.nl)

  [ # 42 ] 26 September 2008 04:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

De audities zijn alvast geopend (zie musicals.nl)... 😉

Ik zie Nathalie van Gent als Sophie en Tommie Christiaan als Sky ook nog wel voor me.

  [ # 43 ] 26 September 2008 05:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Wat ontzettend leuk! Maar ook: zo snel al weer Mamma Mia in de thaters?! Ik had gehoopt op Miss Saigon. Toch zal ik minstens 1 keer naar MM gaan. (Het zullen wel meerdere bezoekjes worden)

De castleden die allemaal zijn geweest waren geweldig. Wat vernieuwing is ook leuk.

Dit zie ik wel zitten:

Donna: Lone van Roosendaal en/of Marleen van der Loo
Sophie: Daphne Denters/ Bettina Holwerda (Celine is ook weer prima hoor)
Sky: Freek Bartels
Tanja: Antje Monteiro/ Nicole Berendsen/ Ellen Evers*
Roos: Marjolijn Touw/ Laura Vlasblom
Sam: René van Kooten/ Hajo Bruis/ Hugo Haenen
Bart: Bastiaan Ragas
Harrie: Fred Butter/ Tony Neef

* Ellen trad ook weer op tijdens het MAG van afgelopen seizoen met diverse mensen uit de SE-stal. De ruzie zal wel weer bijgelegd zijn.

  [ # 44 ] 26 September 2008 07:00 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2004-02-14

Jeap - 26 September 2008 06:50 PM

ik vind mathijs (OZNJ) geknipt voor sky….lekker hapje én kan goed zingen en dansen!

Ben ik dan echt de enige die Mathijs absoluut niet knap vindt?????? :ohw:

  [ # 45 ] 26 September 2008 07:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Debby - 26 September 2008 07:00 PM
Jeap - 26 September 2008 06:50 PM

ik vind mathijs (OZNJ) geknipt voor sky….lekker hapje én kan goed zingen en dansen!

Ben ik dan echt de enige die Mathijs absoluut niet knap vindt?????? :ohw:

Nou smaken verschillen natuurlijk!
Natuurlijk ben jij niet de enige die dat vindt, maar jij bent wel de eerste van wie IK het hoor.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 80