Sunset Boulevard op 23 september Hoorn
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Wat een musical..!

Tijdens de 1e akte wist ik niet goed wat ik moest vinden, het is totaal anders als wat we tot nu toe van stage entertainment gezien hebben.

De Cast:

Simone Kleinsma - Norma Desmond—> Ze is vanaf haar 1e woordje jij daar, de rol die ze al zo lang wil spelen, echt ik heb met kippevel en open mond lopen kijken naar haar vertolking, die vooral in de 2e akte angstaanjagend goed werd.

Antonie Kamerling - Joe Gillis—> Een acteur die goed acteert, maar helaas ver onder de maat zingt, dat was eigenlijk hetgene wat me het meest teleurgesteld had, ik kijk graag uit naar de understudie van hem.

Maike Boerdam-Strobel - Betty Schaefer—> Naar haar was ik al een tijdje benieuwd, omdat ik haar als Elisabeth in Essen gezien had. Het viel me eigenlijk ontzettend mee dat ze geen vlaams accent had, zoals peter de smet, maar heel erg mooi en ook ontzettend mooi zuiver zong. Ze speelde lekker naief! Goed neergezet!

Peter de Smet - Max von Mayerling - Ja, beetje moeilijk om te beoordelen, het had van mij nog niet iets gemener gemogen.

Esemble leek erg rommelig en soms ook een beetje overbodig, dit kan zijn omdat het misschien een try out voorstelling was? De choreografie pastte af en toe compleet niet, en was ook niet gelijk, al hoewel het niet de moeilijkste was.
1 uitblinker was er in het esemble te zien voor mij was dat Penny Vos, die door de kleine dingetjes die ze doet, toch opvalt. Benieuwd ben ik ook om haar als Betty Schaefer te zien.

Het decor is erg simpel, maar erg mooi! Op een draaischijf, maar je stoort je er niet aan, dat er vaak “gedraait” wordt.

Ik ben zeker zeer benieuwd naar de invulling van Pia als Norma Desmond, maar ik betwijfel het zeer of ze kan toppen aan de prestatie die Simone gaf…

We zullen zien!

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 1 ] 25 September 2008 11:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Mi3JL0W - 25 September 2008 10:53 AM

Wat een musical..!

Ja dat dacht ik ook 😊
Waarom wil je de rol van Max gemener zien? Als er iemand is die Norma beschermt, koestert en zelfs in haar momenten van allergrootste waanzin bijstaat, is hij het wel.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl