Evita 20 September
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Na al meer dan een half jaar een kaartje in huis te hebben en een aantal Audio’s geluisterd te hebben ging ik naar Evita in een uitverkochte zaal in het Parktheater in Eindhoven. Ik mocht er dan eindelijk heen.

Na wat Forums af te zijn gegaan ben ik erachter wie er speelde althans dat dacht ik; Een Stanley Burleson als Ché, een Brigitte Heitzer als Evita en een Timo Bakker als Peron..

Maar nee het mocht allemaal niet waar zijn!

Iedereen kent het verhaal van de Argentijnse Eva Duarte die als 15 jarige met Magaldi mee gaat naar het bruisende Buenos Aires om haar droom om actrice te worden waar wil gaan maken.
Al ze Peron leert kennen maakt haar leven een gigantische twist, Ze weet het hart te winnen van de nieuwe President Peron en wordt de nieuwe First Lady van Argentina. Bijgestaan met synisch commentaar van Ché.

In deze voorstelling mocht ik genieten van een ijzersterke Marjolein Teepen als Eva Duarte. ‘S middags speelde ze de rol ook al en deze avond zette ze hem weer heel goed neer. Toch snap ik niet dat een vrouw als zij het volhoud om 2 uur x 2 aan een stuk te zingen; Chapeau Chapeau Chapeau!!

Akte 1 deed ze het erg goed, Ik zag haar rondlopen in een van de eerste scene’s en naast mij hadden meer mensen dat door; he kijk daar is ze; aaah het is niet mevrouw Heitzer! Marjolein als 15-jarige wanneer ze Magaldi ontmoet. Augustin Magaldi werd deze avond neergezet door Paul Walthaus die deze man met veel passie en flair bracht. Waarna ze meegaat met hem naar het bruisende Buenos Aires, en ja deze keer Bruisde het echt! Marjolein was erg goed op dreef en ik geloofde haar ook!
Hierna zakte ze een beetje in na mijn idee en werd het wat minder; ondertussen heeft ze Juan Peron al ontmoet, hij werd deze avond neer gezet door Roberto de Groot. Precies wat ik van Peron verwachte in deze musical: Neutraal. Hij sprong er niet uit, wel was Roberto erg goed qua zang! (Ik heb hem beter zien presteren in Cats, maar dat zal wel aan de rol liggen want dit is een tamelijk saaie rol om te spelen lijkt me)

Hierna volgt ‘Een volle koffer in een Kale gang’ heel mooi en ontroerend gezongen door Sarah Gracia Santacreu als Maitresse. Een erg goede Maitresse als je het mij vraagt. Vele vinden het een van de overbodige songs uit Evita: Ik vind hem erg mooi en het voegde voor mij weldegelijk wat toe!

Mevrouw Teepen kwam weer los tijdens ‘Een nieuw Argentina’ het pit was terug!

-Pauze- (Hadden ze die maar weg gelaten; ik zat net lekker in het stuk!)
Mensen in de zaal hoorde in praten, wat is deze standby toch goed, ze zingt prachtig etc.
Kortom volgens mij heeft niemand Heitzer gemist!

Akte 2; Het Balkon/Huil niet om mij Argentina
Ik wist al dat ze tussen het Argentijnse volk zou lopen dus daardoor was ik niet verrast. Dit hebben ze heel slim aangepakt, ik vond het erg goed gevonden en erg mooi neergezet. De sterke Evita was weer terug en ik was weldegelijk gepakt tijdens deze song.

Toen kwam het Geweldige nummer ‘Hoog vloog je, te hoog’, heel mooi neergezet door voor mij de grote verassing van de avond Jan Schepens als Ché (Naast Marjolein overigens!).
Hierna volgde het Regenboog gebeuren waar Teepen helemaal opbloeide. Ik ging in haar geloven; de First Lady van Argentina! In deze scene’s was ze erg sterk!
Toen mocht Schepens weer met zijn ‘Laat de bakken geld rollen’, een erg mooie scene weer goed neergezet door beide.

En nu kwam de song die toe is gevoegd aan deze prachtige musical. Hier gebeurde het; ‘Jij blijft bij mij’ werd erg sterk neer gezet door Teepen, ze stond recht voor me en stond tegen me te zingen en de tranen liepen over mn wangen, het was zo prachtig om te zien hoe Marjolein dit neerzette.
Na deze scene heb ik met open mond zitten kijken naar een weergaloze Marjolein die deze rol echt Subliem neerzette tot het einde toe!

Het eind applaus naderde en Marjolein stond te stralen, ze wist volgens mij niet wat ze zag; een hele zaal die een staande ovatie gaf die lang heeft geduurd.
Ik werd die avond opgehaald door mn vader en op de terug van van het theater na huis heb ik geen woord gezegt, ik moest het even allemaal op een rijtje zetten wat ik die prachtige avond heb gezien.
Vandaar het verlaten verslag omdat ik er nog is goed over heb na zitten denken!

Mensen ga deze prachtige parel bekijken zolang het nog kan!!

*Ik snap niet dat Teepen de rol niet heeft gewonnen; Nederland gaat dit zien zolang het nog kan, het is werkelijk een pareltje!

  [ # 1 ] 28 September 2008 06:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Hehe, eindelijk weer eens een zeer positieve reactie op deze geweldige voorstelling!
Dankjewel, ik denk weer even terug aan de twee fantastische shows die ik zelf heb mogen zien in juli en augustus.

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 2 ] 28 September 2008 06:39 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hey Jan Schepens als Ché! Een vriendin van mij is op dezelfde dag als jij gegaan, maar zij is niet zo heel erg into musical, en dacht geloof ik dat ze gwn Roy Kullick had als Ché. Ze wist wel dat ‘t Stanley nà­et was. Zij heeft er ook heel erg van genoten.
Leuk verslagje 😊

  [ # 3 ] 28 September 2008 06:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

*Jessjj* - 28 September 2008 06:31 PM

*Ik snap niet dat Teepen de rol niet heeft gewonnen;

Ik vond haar ook een geweldige Evita, ze heeft denk ik niet gewonnen omdat ze toen gewoon nog niet sterk genoeg was om een hele week die rol te spelen.

  [ # 4 ] 28 September 2008 07:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Dank voor jullie reacties; dat stimuleert altijd 😉!
to Kat; Evita is gewoon een fantastische show, al heb ik het idee dat Marjolein het vele maler beter neerzet dat Brigitte!

To Inge; Ik weet heel zeker dat het Jan was; zat op de voorste rij dus 😉, Hij speelde erg overtuigend en zette hem goed neer!

To Danielle; Ze kan hem nu weldegelijk aan hoor na wat ze mij heeft laten zien de 20ste!

  [ # 5 ] 28 September 2008 07:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

*Jessjj* - 28 September 2008 07:00 PM

Dank voor jullie reacties; dat stimuleert altijd 😉!
to Kat; Evita is gewoon een fantastische show, al heb ik het idee dat Marjolein het vele maler beter neerzet dat Brigitte!

To Inge; Ik weet heel zeker dat het Jan was; zat op de voorste rij dus 😉, Hij speelde erg overtuigend en zette hem goed neer!

To Danielle; Ze kan hem nu weldegelijk aan hoor na wat ze mij heeft laten zien de 20ste!

Ik heb twee keer Brigitte gezien, dus ik kan niet vergelijken. Ik denk dat ze alle twee hun sterke en zwakkere kanten hebben in deze rol. Had de tweede keer graag Marjolein gezien, maar het werd weer Brigitte.

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 6 ] 28 September 2008 08:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Kat - 28 September 2008 07:06 PM
*Jessjj* - 28 September 2008 07:00 PM

Dank voor jullie reacties; dat stimuleert altijd 😉!
to Kat; Evita is gewoon een fantastische show, al heb ik het idee dat Marjolein het vele maler beter neerzet dat Brigitte!

To Inge; Ik weet heel zeker dat het Jan was; zat op de voorste rij dus 😉, Hij speelde erg overtuigend en zette hem goed neer!

To Danielle; Ze kan hem nu weldegelijk aan hoor na wat ze mij heeft laten zien de 20ste!

Ik heb twee keer Brigitte gezien, dus ik kan niet vergelijken. Ik denk dat ze alle twee hun sterke en zwakkere kanten hebben in deze rol. Had de tweede keer graag Marjolein gezien, maar het werd weer Brigitte.

Ik baal iig achteraf niet dat ik Brigitte niet had!