1 of 3 |  1 2 3 > 
Cabaret de Musical - 3 oktober 2008 (SPOILER)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

[opmerking jeroen:] de laatste alinea bespreekt ook de vormgeving van de afloop van de voorstelling, wil je dit niet weten moet je deze zeker ook niet lezen

Sven Ratzke - Master of Ceremonies
Ellen Evers - Sally Bowles
Dick Cohen - Clifford Bradshaw
Pamela Tevens - Frà¤ulein Schneider
Johnny Kraaijkamp - Herr Schultz
Sabine Beens - Frà¤ulein Kost
Martin Stritzko - Ernst Ludwig

Wat een prachtige productie. Met zo weinig…zoveel kunnen maken. Mijn complimenten!

In deze voorstelling zijn er drie namen (ik heb niets alle spelers vernoemd in bovenstaand lijstje) die werkelijk schitteren op het podium. Maar de andere spelers doen zeker niet voor hen onder. Ik heb het dan over Pamela Tevens, Ellen Evers en Sabine Beens. Ook Sven Ratzke deed het super, maar deze meiden had net iets meer.

Pamela Tevens
Zij zorgt voor het gevoel in deze productie. Ze maakt deze productie. Dat is niet in woorden uit te leggen, dus moet je zelf maar gaan kijken. Ze zet de rol van Frà¤ulein Schneider super neer. Qua zang heeft ze me echt verrast. Haar bereik is niet groot, maar het gevoel en haar spel tijdens het zingen compenseert dat stuk. Wow!

Ellen Evers
Ja, wat moet ik van Ellen Evers zeggen. Dat ze een vakvrouw is weten we allemaal. En ook deze rol zet ze schitterend neer. Wat een stem heeft zij toch. Ze deed het geweldig.

Sabine Beens
Voor mij hoorde Sabine ook bij de drie spelers die het meeste indruk op mij hebben gemaakt. Dit komt misschien ook wel een beetje, omdat ik bevooroordeeld was. Maar ik denk dat vele anderen dit ook gaan ervaren. Er staat echt een vrouw op het podium met een uitstraling van hier tot… Super! Ook vond ik dat ze in de dansstukken lenig en zeer beweeglijk overkwam. Misschien dat de hoofdrol in Hairspray iets voor haar is. Heb nu gezien hoe makkelijk ze beweegt.

Sven Ratzke zet de ceremoniemeester op een prachtige manier neer. En ik moest erg lachen toen de mensen op de eerste rij de pineut waren. Hij sprong namelijk van het podium en kuste die mensen. Eén meisje kreeg het zelfs iets zwaarder te verduren. Die “besprong” hij bijna.

Het einde van de musical was echt…wat voor woord kan je daar nu voor gebruiken…mooi was het niet, prachtig ook niet…ik denk dat het woord indrukwekkend het beste in de buurt komt. De spelers staan op het podium en de ceremoniemeester maakt het publiek duidelijk (terwijl er een aantal pakjes boven hen hangen van mensen die in een kamp hebben gezeten) of wij zorgen hebben. Of wij vinden dat we problemen hebben. Toen de cast van het podium was en een grote nazivlag verscheen, die daarna naar beneden viel, bleef het doodstil in de zaal. De gordijnen gingen langzaam dicht en toen ze volledig gesloten waren brak een een daverend applaus los. Wow, wat een einde van een indrukwekkende productie.

[ Gewijzigd: 05 October 2008 01:56 PM by RoosjeBertens ]
  [ # 1 ] 05 October 2008 11:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Leuk verslagje. Ik moet nog even wachten tot 18 januari. Ik zit dan ook op rij 1 dus zal me vast voorbereiden op een eventuele kus 😄

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 2 ] 05 October 2008 11:49 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het einde is nogal een grote spoiler..
Ik denk niet dat veel mensen het leuk vinden als je dit verklapt..

  [ # 3 ] 05 October 2008 12:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

dokter_P - 05 October 2008 11:49 AM

Het einde is nogal een grote spoiler..
Ik denk niet dat veel mensen het leuk vinden als je dit verklapt..

Dan moeten ze het verslag niet lezen.
Ik vind namelijk dat ik mijn belevenis van de voorstelling mag verwoorden.
En het einde heeft een grote indruk op mij gemaakt.
Vandaar dat ik die benoem.

Dus dan kunnen in ieder verslag van verschillende mensen vele spoilers zitten.
Iedereen benoemd de mensen / dingen die indruk op ze hebben gemaakt.
Dat is voor anderen dan ook een spoiler.
Toch?

[ Gewijzigd: 05 October 2008 12:47 PM by RoosjeBertens ]
  [ # 4 ] 05 October 2008 01:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ik vind persoonlijk dat je een beetje kort door de bocht reageert. Ik vind het erg zonde dat ik nu weet hoe ze het einde vorm hebben gegeven in deze productie. De opbouw in de dramatiek is voor mij nu toch wel weg. Over het algemeen wordt er hier op het forum aangegeven dat het bericht spoilers bevat. Dat zag ik bij jou niet staan en heb dus doorgelezen. Had ik dus beter niet kunnen doen :S
Peter!

  [ # 5 ] 05 October 2008 01:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Leuk om een eerste verslag te lezen hoor!

En over die spoiler: Zet er anders gewoon ff SPOILER SPOILER SPOILER boven, dan heb je mensen in ieder geval gewaarschuwd! 😄

  [ # 6 ] 05 October 2008 01:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

palex - 05 October 2008 01:05 PM

Ik vind persoonlijk dat je een beetje kort door de bocht reageert. Ik vind het erg zonde dat ik nu weet hoe ze het einde vorm hebben gegeven in deze productie. De opbouw in de dramatiek is voor mij nu toch wel weg. Over het algemeen wordt er hier op het forum aangegeven dat het bericht spoilers bevat. Dat zag ik bij jou niet staan en heb dus doorgelezen. Had ik dus beter niet kunnen doen :S
Peter!

Heb er spoiler bij gezet.
Is dat voldoende?

En kort door de bocht…
Dat was niet mijn bedoeling.

Maar ik vraag me dan wel af wat jullie onder spoilers verstaan. Heb namelijk op dit forum al vaak dingen gelezen in verslagen van mensen, waarin zij ook dingen vertellen over de voorstelling. Die lees ik dan…terwijl ik die voorstelling ook nog niet heb gezien of ga zien. Denk dat het moeilijk is om dat te bepalen.

  [ # 7 ] 05 October 2008 02:27 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

ben erg benieuwd naar de show !!

en het staat er nu bij zag ik dat dit verslag spoilers bevat 😊
dus ...

[ Gewijzigd: 05 October 2008 02:42 PM by Pasje ]
  [ # 8 ] 06 October 2008 10:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

wat si die dokter P toch weer een zeikerd!

  [ # 9 ] 06 October 2008 01:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

musicalgoeroe - 06 October 2008 10:01 AM

wat si die dokter P toch weer een *****

Dit soort persoonlijke opmerkingen mag je voor je houden.

  [ # 10 ] 06 October 2008 03:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Hij heeft wel gelijk.

  [ # 11 ] 06 October 2008 04:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Deze reacties slaan nergens op! Niet iedereen wilt verrassingen uit musicals weten!
En daarom is het gewoon fijn als er SPOILER boven staat, dan kan iedereen zelf beslissen of zij/hij het wel of niet lezen! Terechte vraag en rare reacties!

Maar LEUK VERSLAG!! Ik kijk erg naar de voorstelling uit!! Ik vind het ook moeilijk, wanneer het nou gewoon een verslag is en wanneer het nou spoilers bevat?! Maar ik vind het leuk om te lezen iig 😊

[ Gewijzigd: 06 October 2008 04:37 PM by MoNieky ]
   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 12 ] 06 October 2008 04:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

MoNieky - 06 October 2008 04:33 PM

Deze reacties slaan nergens op! Niet iedereen wilt verrassingen uit musicals weten!
En daarom is het gewoon fijn als er SPOILER boven staat, dan kan iedereen zelf beslissen of zij/hij het wel of niet lezen! Terechte vraag en rare reacties!

Maar LEUK VERSLAG!! Ik kijk erg naar de voorstelling uit!! Ik vind het ook moeilijk, wanneer het nou gewoon een verslag is en wanneer het nou spoilers bevat?! Maar ik vind het leuk om te lezen iig 😊

Toen Cabaret in Carre stond was in een van de eerste verslagen de uiteindelijke afloop beschreven, en daar werd toen (op mijn verzoek)  ook spoiler boven gezet.  Ik denk dat Cabaret een van de musicals is waar je het einde gewoon niet van moet weten.

Daarom goed gedaan om hier Spoiler boven te zetten.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 13 ] 06 October 2008 06:03 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nee dank jullie wel.. Kinderachtig hoor..

Het einde verraden van een musical is gewoon een grote spoiler! Je gaat toch ook niet het einde van een film verraden, dan kan je net zo goed niet gaan. Alle reden om er spoiler bij te zetten toch!

Iets halverwegen verraden is ook een spoiler maar minder erg.. Het einde is het moment waar het heel Cabaret om draait, beetje zonde als je al weet wat er gebeurd toch!

Ik doe het niet om te zeuren, maar puur omdat ik het niet fijn vind om zulke belangrijke verrassings elementen van te voren al te weten (dan is de lol eraf) en ik weet dat vele medeforumers dit ook vinden!

  [ # 14 ] 06 October 2008 06:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ik blijf erbij: Wat is die Dokter P toch weer een z*****d 😉

  [ # 15 ] 06 October 2008 07:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

dokter_P - 06 October 2008 06:03 PM

Nee dank jullie wel.. Kinderachtig hoor..

Het einde verraden van een musical is gewoon een grote spoiler! Je gaat toch ook niet het einde van een film verraden, dan kan je net zo goed niet gaan. Alle reden om er spoiler bij te zetten toch!

Iets halverwegen verraden is ook een spoiler maar minder erg.. Het einde is het moment waar het heel Cabaret om draait, beetje zonde als je al weet wat er gebeurd toch!

Ik doe het niet om te zeuren, maar puur omdat ik het niet fijn vind om zulke belangrijke verrassings elementen van te voren al te weten (dan is de lol eraf) en ik weet dat vele medeforumers dit ook vinden!

Snap je wel hoor, maar aan de andere kant lees ik ook veel dingen in verslagen waar dan weer niet op gereageerd wordt. Daarom had ik zoiets van…wat is dan wel een spoiler en wat niet. Ik denk ook dat het iets persoonlijks is.

Het is allemaal al geregeld door er spoiler bij te zetten.
Dus nu gewoon weer even on-topic.

 1 2 3 > 
1 of 3