1 of 2 |  1 2 > 
Musicalworld op première van Daens
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

In afwachting van Musicalworlds bespreking van de Belgische musical Daens volgt eerst een gefilmde impressie van MusicalWorld.TV van de massaal bezochte galapremière. Zelfs het koningshuis waagt zich voor de MWTV-camera aan een oordeel.

De definitieve recensie van Jeroen komt binnenkort, maar de gefilmde reportage vind je alvast onder deze link.

Frans.

  [ # 1 ] 06 October 2008 01:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Niet zo binnenkort helaas. Het zal pas november worden.

  [ # 2 ] 06 October 2008 09:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

O, wat jammer Jeroen!
Leuk filmpje weer, Frans!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 06 October 2008 10:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ter toelichting: bij de premiere zat ik zo ver achteraan dat de spelers zo groot waren als de nagel van je pink. Dus om wat te kunnen zeggen over het spel van de spelers moet ik nog een keer terug. Dat kan pas in november. Ik kan al wel zeggen dat het op DVD vast ook de moeite waard gaat zijn. Het totaalbeeld van de voorstelling is zelfs als het mini is wel erg fraai.

  [ # 4 ] 06 October 2008 10:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

komt er een dvd vanuit dan
even een off topic vraag

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 5 ] 06 October 2008 10:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er komt een CD en een DVD van

  [ # 6 ] 07 October 2008 05:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Leuke reportage maar waarom voor de 3e keer hetzelfde (gay)koppel? (No offense voor Allard en Hein)
Toeval of toeval?
Mensen willen niet steeds het zelfde zien, daardoor krijg je steeds meer het ‘alweer’ gevoel, beetje jammer.

  [ # 7 ] 07 October 2008 08:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Judaz - 07 October 2008 05:55 AM

Leuke reportage maar waarom voor de 3e keer hetzelfde (gay)koppel? (No offense voor Allard en Hein)
Toeval of toeval?
Mensen willen niet steeds het zelfde zien, daardoor krijg je steeds meer het ‘alweer’ gevoel, beetje jammer.

uh misschien heeft Allard een belangrijk aandeel gehad in deze show? (net als in de Sound of Music!!!) dus wordt hem om een mening gevraagd? ik vind het een beetje een rare opmerking

  [ # 8 ] 07 October 2008 11:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Judaz - 07 October 2008 05:55 AM

Leuke reportage maar waarom voor de 3e keer hetzelfde (gay)koppel? (No offense voor Allard en Hein)
Toeval of toeval?
Mensen willen niet steeds het zelfde zien, daardoor krijg je steeds meer het ‘alweer’ gevoel, beetje jammer.

En dan wel vinden dat Luuk zeurt over een spoiler? Dit is niet zeuren zeker, kan Allard er wat aan doen dat hij genomineerd wordt en musicals met zijn teksten uitkomen rond dezelfde tijd en mag hij daarom ineens niet meer naar zijn mening over zijn eigen werk worden gevraagd?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 9 ] 07 October 2008 12:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Judaz - 07 October 2008 05:55 AM

Leuke reportage maar waarom voor de 3e keer hetzelfde (gay)koppel? (No offense voor Allard en Hein)
Toeval of toeval?
Mensen willen niet steeds het zelfde zien, daardoor krijg je steeds meer het ‘alweer’ gevoel, beetje jammer.

Ik zou Hein’s en Allard’s reactie wel bij ELKE reportage willen zien!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 10 ] 07 October 2008 03:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

MoNieky - 07 October 2008 12:04 PM
Judaz - 07 October 2008 05:55 AM

Leuke reportage maar waarom voor de 3e keer hetzelfde (gay)koppel? (No offense voor Allard en Hein)
Toeval of toeval?
Mensen willen niet steeds het zelfde zien, daardoor krijg je steeds meer het ‘alweer’ gevoel, beetje jammer.

Ik zou Hein’s en Allard’s reactie wel bij ELKE reportage willen zien!!

Idd. Ik vond het juist leuk, een aantal NL-ers voor de camera bij een Vlaamse première. En uiteraard het feit dat Allard een belangrijk aandeel heeft verzorgd van Daens.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 11 ] 07 October 2008 04:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Weer een leuk filmpje! Voor het eerst ben ik ècht benieuwd naar Daens…

  [ # 12 ] 08 October 2008 06:03 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2006-11-24

Wat te denken van deze recensie: http://www.volkskrant.nl/kunst/article1074875.ece/Musical_Daens_mist_vuur_en_vlam

Dit is wel zéér negatief hoor. Ik heb de voorstelling nog niet gezien maar tegen alle postieve reacties begin ik mij nu wel af te vragen hoe de voorstelling in werkelijkheid is…

   Handtekening   

Impossible is only a word

  [ # 13 ] 08 October 2008 07:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wout - 08 October 2008 06:03 PM

Wat te denken van deze recensie: http://www.volkskrant.nl/kunst/article1074875.ece/Musical_Daens_mist_vuur_en_vlam

Dit is wel zéér negatief hoor. Ik heb de voorstelling nog niet gezien maar tegen alle postieve reacties begin ik mij nu wel af te vragen hoe de voorstelling in werkelijkheid is…

De opmerking over Lucas van den Eynde maakt voor mij deze recensie volkomen belachelijk. Als er iemand sterk stond te spelen was hij het wel; dat merkte je zelfs op rij 35, zo’n 70 meter van het podium af.

Met zijn kritiek op de afstand (rij 10 lijkt me overdreven) heeft hij een punt maar je zit al snel eigenlijk te ver weg. Het is een klassieke musical, met schatplicht aan Les Mis, maar ik vind de muziek prachtig (zeker niet te simpel) en de teksten prima in orde. Ook heb ik de toneeltoren niet gemist, en zou het decor ook zeker niet sober willen noemen.

En met deze quote “Geen horden fotografen die elkaar wegduwen omdat ze een plaatje van Vanessa of Chantal of Kim-Lian willen schieten. ” vraag ik me af of hij er uberhaupt wel is geweest.

[ Gewijzigd: 08 October 2008 07:49 PM by Jeroen ]
  [ # 14 ] 09 October 2008 10:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Altijd opvallend om te zien hoe mensen verschillend tegen een voorstelling aan kunnen kijken (zie The Pirate Queen 2 jaar geleden 😉 ) maar volgens mij slaat deze recensent de plank volledig mis. Er is aardig wat decor, alleen zijn het voor sommige scènes niet veel, alleen een bureau en kan de lege ruimte achter een sobere indruk wekken, maar het gebruik van de ruimte en wat er wel was en niet te vergeten de projecties is simpelweg briljant.

  [ # 15 ] 09 October 2008 01:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Oei, volgens mij heeft de Volkskrantman weinig musicals gezien.

Van zo’n man verwacht je vuur en vlam, passie en woede, want dat zijn nu eenmaal emoties die in een musical passen.

Tamelijk obligate teksten, nogal simpele melodieën, en een zeer wisselend niveau van artiesten maken van Daens een lange zit.

Toch een beetje opmerkingen waarbij je denkt: Wat ben jij voor muts. Ach ja, clicheopmerkingen van iemand die musical stom vind en de sponsor des te interessanter.

 1 2 > 
1 of 2