Les Mis - Zaterdag 14 november 2008
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Even een korte impressie van de ‘middagmatinee’, zoals een vriendin van mij het zo mooi noemde…

Alles gezien vanaf rij 2, aan de linkse kant. Het was een kleine understudyparade, op 3 rollen na:

Jean Valjean - Rene van Kooten: Tsja, weinig over te zeggen, speelde weer mooi. Ik had soms wel het gevoel dat het op de automatische piloot was, met name in het begin als er zich zoveel op de draaischijf afspeelt. Weinig emotie, alleen maar bezig met waar hij het volgende gevecht heeft of bij wie hij daarna weer in de armen moet vallen. Maar dat draaide gelukkig bij.

Javert - Richard Spijkers: De eerste understudy, maar zeker geen onverdienstelijke! De vorige keer heb ik, meen ik, Guido Ottenbos gezien. Die is me stukken minder bijgebleven dan dat Richard dat zal gaan doen. Ik was blij hem eindelijk in zo’n grote rol te zien. Ik wist na ‘Carpe Noctem’ in Veghel al dat hij heel wat in zijn mars had, en dat heeft hij nu zeker bewezen. Een Javert met een flinke wrok en mooi doorzettingsvermogen.
Stukinhoudelijk blijf ik de laatste confrontatie in het riool overbodig vinden. Javert heeft dan zijn finale kans om hem af te maken, en laat hem zo zonder slag of stoot door. En ook de zelfmoord vind ik weinig geloofwaardig, waarom kan hij niet 2 meter naar beneden springen?!

Cosette - Manon Novak: Speelde leuk, maar blijft een kleine rol. Heb er eigenlijk weinig over te zeggen, heeft me niet aangegrepen of geirriteerd.

Eponine - Celine Purcell: Mooi gespeeld, lekker sarcastisch, maar wel strijdend met een doel. Ergens kan ik me met haar identificeren, en dat maakt het juist dichtbij.

Fantine - Nurlaila Karim: Tsja, eveneens weinig op aan te merken, alleen misschien op haar soulrandjes hier en daar. Verder deed de rode nagellak op haar tenen aan het slot wel wat afbreuk, maar dat zullen ze vanaf rij 5 wel niet meer gezien hebben. En draagt ze een beugel?

Marius - Remko Harms: 1000 x meer Marius dan hij ooit een Joseph zal zijn! Kon hij met bij OZNJ totaal niet raken, ik heb nog nooit zo’n mooie ‘Lege stoelen, Lege tafels’ gezien. Bij tijd een wijlen wat afstandelijk, zoals hij mij ook voorkwam in OZNJ, maar meestal toch echt een verliefde en strijdlustige jongen. Hij heeft bij mij de voorkeru boven Jamai.

Enjolras - Marcel Vischer: Ik was even vergeten wie hem zou spelen, maar herkende zijn gezicht wel al in het ensemble. Ik had alleen geen idee waarvan ik em moest herkennen of hoe hij nou heette… Maar ja, is ook even wennen met dat donkere haar, gaf hem trouwens wel een leuk koppie. Ook hij speelde goed, een strijdlustige jongen, maar niet altijd een leider. Soms had ik het gevoel dat hij voor zichzelf vocht. Maar geweldige zang, hopelijk zien we die ook nog een keer in een eerste cast terug. De vorige keer had ik trouwens een blonde Enjolras die me niet zoveel deed. Kan dat Remko geweest zijn?!

Mr. Thenardier - Richard Groenendijk: Ik was even vergeten dat hij ook die rol deed, maar toen ik hem op het bord zag staan was ik erg blij. Ik vind het geweldige typecasting! In het begin was hij wat aan het stuntelen met zijn timing, kon de dingen niet altijd snel genoeg vinden in zijn schort. Maar hij heeft wel een geweldige cynische uitstraling, voor mijn gevoel een stuk donkerder dan Carlo. Ok, geen geweldige stem, maar goed genoeg voor Thenardier. En we zaten in de goede hoek, en kregen dus alle ‘bijzinnetjes’ mee. Geweldig!

Mrs. Thenardier - Kirsten Cools: Ook geweldige leuk gespeeld. Een mooie karakteristieke kop, leek bijna wel een heks! Goede zang, leuke timing. Maakte samen een leuk koppel.

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad. Er leuk om de show eens van dichtbij te zien, dan krijg je ook de details mee!

[ Gewijzigd: 15 November 2008 07:52 PM by lotje ]
   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 1 ] 15 November 2008 06:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Remko als Enjolras lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk dat je die vorige keer ook Marcel had als Enjolras, ik heb hem ook met een lichtere pruik gezien iig.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 15 November 2008 06:50 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

lotje - 15 November 2008 06:38 PM

En we zaten in de goede hoer

Daar wil ik ook wel zitten 😉

  [ # 3 ] 15 November 2008 07:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Leuk verslagje!

Nurlaila heeft inderdaad een beugel (slotjesbeugel).

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 4 ] 15 November 2008 07:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Wat jij met Remko had, had ik eigenlijk precies hetzelfde. Bij OZNJ deed hij mij werkelijk niets, maar als Marius absoluut wel, met als hoogtepunt Lege stoelen, Lege tafels. Volgende week ga ik weer, en ik zou het absoluut niet erg vinden als hij weer Marius zou spelen!

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 5 ] 15 November 2008 07:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik vond Remko bij OznJ ook niet zo boeiend.
Alleen dat afscheidslied, toen dacht ik: wow!
En idd, afgelopen zondag!!!
Wat een geweldige Marius zet hij neer, hij staat bij mij op 2 nu (1 is Jamai, 3 is Pieter).

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 6 ] 15 November 2008 07:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

dokter_P - 15 November 2008 06:50 PM
lotje - 15 November 2008 06:38 PM

En we zaten in de goede hoer

Daar wil ik ook wel zitten 😉

Dat zijn dan weer teveel details… 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 7 ] 15 November 2008 10:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

lotje - 15 November 2008 06:38 PM

Even een korte impressie van de ‘middagmatinee’, zoals een vriendin van mij het zo mooi noemde…

Alles gezien vanaf rij 2, aan de linkse kant. Het was een kleine understudyparade, op 3 rollen na:

Jean Valjean - Rene van Kooten: Tsja, weinig over te zeggen, speelde weer mooi. Ik had soms wel het gevoel dat het op de automatische piloot was, met name in het begin als er zich zoveel op de draaischijf afspeelt. Weinig emotie, alleen maar bezig met waar hij het volgende gevecht heeft of bij wie hij daarna weer in de armen moet vallen. Maar dat draaide gelukkig bij.

Javert - Richard Spijkers: De eerste understudy, maar zeker geen onverdienstelijke! De vorige keer heb ik, meen ik, Guido Ottenbos gezien. Die is me stukken minder bijgebleven dan dat Richard dat zal gaan doen. Ik was blij hem eindelijk in zo’n grote rol te zien. Ik wist na ‘Carpe Noctem’ in Veghel al dat hij heel wat in zijn mars had, en dat heeft hij nu zeker bewezen. Een Javert met een flinke wrok en mooi doorzettingsvermogen.
Stukinhoudelijk blijf ik de laatste confrontatie in het riool overbodig vinden. Javert heeft dan zijn finale kans om hem af te maken, en laat hem zo zonder slag of stoot door. En ook de zelfmoord vind ik weinig geloofwaardig, waarom kan hij niet 2 meter naar beneden springen?!

Vond hem ook erg goed spelen, vond het ook helemaal niet erg dat Wim er niet was hierdoor.

[quote author]Cosette - Manon Novak: Speelde leuk, maar blijft een kleine rol. Heb er eigenlijk weinig over te zeggen, heeft me niet aangegrepen of geirriteerd.

Eponine - Celine Purcell: Mooi gespeeld, lekker sarcastisch, maar wel strijdend met een doel. Ergens kan ik me met haar identificeren, en dat maakt het juist dichtbij.

Fantine - Nurlaila Karim: Tsja, eveneens weinig op aan te merken, alleen misschien op haar soulrandjes hier en daar. Verder deed de rode nagellak op haar tenen aan het slot wel wat afbreuk, maar dat zullen ze vanaf rij 5 wel niet meer gezien hebben. En draagt ze een beugel?

Heb ik inderdaad niet gezien vanaf rij 5 😉
[quote author]Marius - Remko Harms: 1000 x meer Marius dan hij ooit een Joseph zal zijn! Kon hij met bij OZNJ totaal niet raken, ik heb nog nooit zo’n mooie ‘Lege stoelen, Lege tafels’ gezien. Bij tijd een wijlen wat afstandelijk, zoals hij mij ook voorkwam in OZNJ, maar meestal toch echt een verliefde en strijdlustige jongen. Hij heeft bij mij de voorkeur boven Jamai.

Ik vond het hem ook er goed doen. In de wat vrolijkere stukjes, waar die bijv. af moest rennen, kon je ook duidelijk zien dat ie er plezier in had. Veel meer uitdrukking, geloofwaardigheid en vrolijkheid dan bij OZNJ

[quote author] Enjolras - Marcel Vischer: Ik was even vergeten wie hem zou spelen, maar herkende zijn gezicht wel al in het ensemble. Ik had alleen geen idee waarvan ik em moest herkennen of hoe hij nou heette… Maar ja, is ook even wennen met dat donkere haar, gaf hem trouwens wel een leuk koppie. Ook hij speelde goed, een strijdlustige jongen, maar niet altijd een leider. Soms had ik het gevoel dat hij voor zichzelf vocht. Maar geweldige zang, hopelijk zien we die ook nog een keer in een eerste cast terug. De vorige keer had ik trouwens een blonde Enjolras die me niet zoveel deed. Kan dat Remko geweest zijn?!

Mr. Thenardier - Richard Groenendijk: Ik was even vergeten dat hij ook die rol deed, maar toen ik hem op het bord zag staan was ik erg blij. Ik vind het geweldige typecasting! In het begin was hij wat aan het stuntelen met zijn timing, kon de dingen niet altijd snel genoeg vinden in zijn schort. Maar hij heeft wel een geweldige cynische uitstraling, voor mijn gevoel een stuk donkerder dan Carlo. Ok, geen geweldige stem, maar goed genoeg voor Thenardier. En we zaten in de goede hoek, en kregen dus alle ‘bijzinnetjes’ mee. Geweldig!

Kreeg je ook mee wat één van die dievenbende riep toen ze weer terug gingen het riool in? Ik hoorde hem wat roepen, maar verstond het niet echt.

[quote author]Mrs. Thenardier - Kirsten Cools: Ook geweldige leuk gespeeld. Een mooie karakteristieke kop, leek bijna wel een heks! Goede zang, leuke timing. Maakte samen een leuk koppel.

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad. Er leuk om de show eens van dichtbij te zien, dan krijg je ook de details mee!

Kan het wel aardig goed vinden in wat je zegt. Wat ik nog wel even wou toevoegen was dat ook Ruben Renet het als Gravoche erg leuk en goed deed. Verder bij het ensemble vond ik Guido Gottenbos er als bisschop uitspringen samen met degene die Grantaire speelde. Geen idee wie dat was, maar volgens mij niet Rutger Bulsing (kan het zijn dat die Marcels ensemblerollen heeft overgenomen?). Het viel me op dat Grantaire er duidelijk ouder uit zag dan de rest van de studenten, maar ondanks dat deed ie het goed.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 8 ] 16 November 2008 12:26 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Van de boevenbende roepen ze meestal: “schiet op!” en “Snel, weg!” als ze wegrennen 😄
Geen idee of dat nu anders was hoor.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 9 ] 16 November 2008 09:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Veertje - 16 November 2008 12:26 AM

Van de boevenbende roepen ze meestal: “schiet op!” en “Snel, weg!” als ze wegrennen 😄
Geen idee of dat nu anders was hoor.

Hij riep iets tegen iemand in het publiek. Iets van ‘Hé jij daar….’ of ‘En jij daar…..’ maar voor de rest kon ik het niet zo goed horen.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 10 ] 16 November 2008 10:29 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  70
Geregistreerd  2008-11-13

Gaaf verhaal!
Nurlaila draagt idd een beugel.. Vind ze volgens mij niet altijd even leuk 😛.

Ik ga 17 januari weer naar de eerste in Carré! Dat zal mijn tweede keer worden en ik heb er zin in!
De show heeft echt heel veel indruk op mij gemaakt. :$

   Handtekening   

No Day But Today!!!

  [ # 11 ] 16 November 2008 04:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

g.devries - 16 November 2008 09:36 AM
Veertje - 16 November 2008 12:26 AM

Van de boevenbende roepen ze meestal: “schiet op!” en “Snel, weg!” als ze wegrennen 😄
Geen idee of dat nu anders was hoor.

Hij riep iets tegen iemand in het publiek. Iets van ‘Hé jij daar….’ of ‘En jij daar…..’ maar voor de rest kon ik het niet zo goed horen.

Weet het niet meer precies, ben de meeste zinnen ook al vergeten. Kan het Thenardier geweest zijn?!  Die riep wel een keer iets in de trant van ‘volgende keer let je beter op he!’

Kinderen vergeten te noemen idd. Kleine Cosette zat bij tijd en wijlen op het randje, maar speelde wel leuk. Eponine blijft te klein om iets zinnigs over te zeggen. Gavroche was erg ontwapenend, maar iets te zachtjes soms. Miste een beetje overtuiging. Desalnietemin goed gespeeld!

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl