Ciske de Rat 9 december
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Na de kaartjes al een jaar in huis te hebben, was het dan eindelijk zo ver: ik ging met mijn moeder naar Ciske de Rat in Nijmegen, rij 8 in het midden. Buiten zagen we al iemand lopen die op Aukje van Ginneken leek, kwamen we binnen, bleek dat ze naast ons zat. Was wel grappig op zich, maar we gingen natuurlijk voor de show: Ik was zwaar onder de indruk. Wat een mooie, emotionele show, ik heb het echt niet droog kunnen houden. Eerst de cast, ze waren echt super goed, maar er waren voor mij 3 personen die er echt uitsprongen:

Jorge Verkroost — Cis de Man
Balen dat Danny niet speelt, dat was echt de eerste gedachte van mij en mijn moeder. De vorige keer dat we naar een musical gingen waar Danny in speelde, speelde hij ook al net die dag niet. Jorge was overigens super. Goede stem, wat een inlevingsvermogen en wat kan die man een gezichten trekken zeg! Topprestatie.

Cas van Leeuwen — Kleine Ciske
Wat een schatje zeg, en wat deed hij het goed. Een paar nootjes die hij net niet haalde, maar het is hem vergeven. Hij was zoo goed als Ciske, lekker brutaal en gevat, mooie stem en hij speelde ook super goed. Bij verdomd alleen, echt kippenvel, ofja eigenlijk hield ik het al niet meer droog vanaf het moment dat Dorus dood ging…tot aan de pauze heb ik echt gehuild zo mooi. Echt een talent!

Moeder Vrijmoeth — Marjolein Touw
Wat een ontzettende bitch zet zij neer zeg. Een geweldige vrouw, die Marjolein. Dit is de tweede keer dat ik haar in een rol zie, en ik vind haar geweldig. Super stem, goed spel, ze sprong er echt uit.

De musical op zich had ik niet zo verwacht. Ik had nog maar heel weinig verslagen gelezen, omdat ik niet te veel van te voren wilde weten. Het is een heel afwisselende show, met humor er in, geweldige uitspraken van kleine Ciske onder anderen, maar ook een ontzettend heftig verhaal en emotionele show. De strijd, in de oorlog, maar vooral de ‘Oorlog in Ciske’ zoals hij ook zingt in het super mooie nummer ‘Oorlog in mij’.  Zo mooi neergezet, die strijd in zichzelf die begon op het moment dat hij zijn moeder vermoordde en die hem blijft achtervolgen.
Een ander hoogtepunt uit de show toch wel het duet tussen grote en kleine Ciske, verdomd alleen. Zelfs bij mn moeder liepen de rillingen over het lijf.

Ik ben nog steeds onder de indruk van deze topshow…

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 1 ] 10 December 2008 09:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

en had je Frans als vader? Zo ja hoe was hij?

  [ # 2 ] 10 December 2008 10:17 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hee speelt Jorge weer! Wat fijn, dacht hij nogsteeds geblesseerd thuis zat!

  [ # 3 ] 10 December 2008 11:30 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben de 6e geweest, ook in Nijmegen. Ook Jorge (vond hem goed, maar vond Danny op de premiere toch beter) en idd ook Frans als vader. Kan zijn dat dat zijn eerste show was…? Pas 1 dag eerder was bekend gemakat dat hij zou spelen. In ieder geval, die deed het ook erg goed. Had over niemand eigenlijk iets aan te merken, we hadden redelijk wat understudies/alternates geloof ik, maar iedereen deed het uitstekend. 😛 Vond het wel jammer dat we understudy voor Moeder Vrijmoeth hadden, want Marjolein Touw is idd super in die rol. Weet niet hoe haar understudy heette..

  [ # 4 ] 11 December 2008 12:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ja we hadden Frans als vader. Hij deed het heel goed. Zijn spel met de kleine Ciske was echt super lief, goede stem ook.

Wat ookw el grappig was, is dat de jongen die kleine Ciske speelde jarig was, hij kreeg een bos bloemen en de hele zaal ging voor hem zingen enzo. Echt leuk.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 5 ] 12 December 2008 12:19 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Vanavond een understudy parade en nieuwe cast in Ciske de Rat.

Frans is de tweede akte vervangen door Ad Knippels. IVM een blessure.

  [ # 6 ] 22 December 2008 07:29 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2004-07-06

ja, ik ben eind oktober geweest in almere, wat een geweldig musical, ik wil als hij in amsterdam staat nog een keer…...
Hoop wel dat ik dan danny de munck heb als cis, ik heb eind oktober merijn brouwers gezien, hij deed het goed, maar ik hoorde toch dat hij niet uit amsterdam komt, en dat vond ik jammer.

   Handtekening   

april
02 footloose
18 lenette van dongen

  [ # 7 ] 25 December 2008 11:55 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2008-11-10

ik ben in de rai geweest was echt super had wel danny en was er erg blij mee

   Handtekening   

16 juni - miss saigon
26 juni miss saigon
3 juli miss saigon
8 juli miss saigon