Rebecca 20 en 21 december 2008 - Wenen
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Hehehe eindelijk naar Rebecca, een week voordat de show stopt in Wenen. Eigenlijk had ik overal wel understudy’s voor willen zien, als het maar niet voor Susan Rigvava-Dumas was! Daarom hadden we voor 2 shows geboekt in de hoop Susan zeker te zien. En dit was geen stom plan…

20 december

Cast:

Ich: Wietske van Tongeren: Geweldig, ze zingt prachtig en acteer zeer overtuigend NIKS op aan te merken.
Maxim: Uwe Kröger: Op de castalbums klinkt hij geweldig, en zo begon de show met hem ook. Zijn acteer werk is ijzersterk, de tranen in zijn ogen, zijn gezichts uitdrukkingen. Maar bij het nummer Gott Warum gaat Uwe op het einde helmaal de mist een, een vreeselijk valse noot schalmt door het theater. Veder herstelt hij zich snel en gaat in de 2de acte ook nog één keer in de fout. Jammer
Mrs Danvers: Susan Rigvava-Dumas: De ster vd show! Geweldig, alles maar dan ook echt alles was helemaal perfect. Hoor veel mensen zeggen dat Pia deze rol had moeten spelen, maar ik als Pia fan ben het er niet mee eens. Susan = Mrs Danvers! Haar zang was prachtig, het is gewoon niet te beschrijven. Deze vrouw MOET gewoon deze rol in Nederland spelen als Rebecca ooit naar Nederland komt!
Jack Favell: Ramin Dustdar: Gewoon goed, niks bijzonders. Zijn solo nummer vind ik persoonlijk de lang duren en de vaart er een beetje uit te halen. Maar ja iedereen moet een solo heh….
Mrs van Hopper: Carin Filipcic:Geweldig, ijzersterke stem en een heerlijke persoonlijkheid om na te kijken.
Beatrice: Kerstin Ibald: Prachtig, ze zet een erg lieve Beatrice neer en zingt de nummer prachtig. Zeker ook een van de sterren van de show.
Frank: Andre Bauer: Een erg kleine rol, maar Andre wist zeker mijn hart te winnen in zijn nummer met Ich. Andre is trouwens ook niet verkeerd om na te kijken…
Ben: Norberto Bertassi:Zeer goed neergezet, eigenlijk een erg kleine rol.

Ensamble: Ondanks dat 9 vd 10 ensamble nummers zeer duidelijk waren geschreven om de techniek wat langer de tijd te geven met het oh zo geweldige decor waren deze nummers een grote toevoeging voor de show. Het ijzersterke ensamble heeft een prachtig geluid. Hun nummers zijn erg leuk/mooi. Alleen het nummer op de golfbaan valt in alles uit de toon en past er dan ook zeker niet in.

Decor: Natruurlijk geweldig, alles liep prachtig in elkaar over en je zat de gehele tijd met je mond open. EN natuurlijk DE scene in Manderley was prachtig om te zien.


21 december:

Bijna dezelfde cast, alleen 2 understudy’s:

Mrs Danvers: Michaela Christil Ik wist van te voren dat Susan deze show niet zal spelen dus had zelf graag Kerstin Ibald gezien als Mrs Danvers. Maar Micheala zet ook een goede Mrs Danvers neer, maar ja niemand komt boven . Nou jah tijdens één nummer was ze beter dan Susan en dat is het grootst mogelijke compliment. Tijdens Mrs de Winter Bin Ich was Michaela beter dan Susan. Susan’s zang was beter maar het spel van Michaela was veel beter,  te moelijk om ui te leggen.
Mrs van Hopper: Cornelia Braun: Erg leuk, ze “piepte” soms met haar stem wat haar een erg leuke Mrs van Hopper maakte. Alleen ging ze tijdens haar solo wel vals op het einde.

Uwe Kröger ging tijdens deze show ook weer vals, en percies op dezelfde momenten. Kan hij niet? Of komt dit omdat hij net ziek is geweest? Want op de live-recording valt er niks op aan te merken