Supermodel de musical
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Donderdag 8 januari was de eerste try-out van Supermodel de musical en daar was ik bij. Toen ik van Eugene en Oren hoorde dat die musical zou komen en hoorde wie er in gingen spelen was ik erg benieuwd en had dus kaartjes gekocht voor de eerste show. Eenmaal in het Krasnapolsky hotel aangekomen was het nog even zoeken naar de zaal (is wel een groot hotel) maar we hebben het gevonden. Zaten op rij A tegen de catwalk aan, helaas zat de zaal niet helemaal vol.
De cast:
Claudia de Graaf als Monique : Erg leuk om haar na SNF eindelijk weer op het podium te zien in een musical en de rol past wel bij haar vond ik. Ze zingt echt geweldig, haar solo’s waren echt hoogtepunten en ze speelde haar rol ook goed.
Oren Schrijver als Ralph: Super om Oren in deze rol te zien, past echt goed bij hem (zag weer een beetje Lucky terug af en toe) en leuk om hem nu eens wat meer te zien dansen. Gelukkig heeft hij in de musical ook wat mooie nummers te zingen en wij zaten helemaal top. Bijna continue stond hij recht voor me en dat is echt niet verkeerd hoor.
Bettina Holwerda als Brenda: Ze is de bitch in de musical en dat speelde ze goed. Haar zang vond ik ook oké.
Inge Ipenburg als Donna: Ze speelt de rol oké maar vond haar zang helaas het minste van de avond. Zat af en toe met kromme tenen bij haar solo This is my life. Misschien waren het de zenuwen of moet ze nog een beetje inkomen, hoop dat het beter gaat worden.
Sebastiano Zafarana als Melvin: Sebastiano als baas van het bedrijf en vader (wel een beetje jong). Heb hem na Jeans niet meer horen zingen en ben blij dat hij nu weer op het podium staat want vind zijn stem erg mooi en speelt ook goed, de rol is niet zo groot maar hij doet het goed.
Boris Schreurs als Rob: Na hem in fame, grease en so you think you can dance te hebben gezien wist ik dat hij super kan dansen en dat liet hij dan ook weer zien. Maar nu mag hij ook wat nummers zingen en dat doet hij erg goed.
Patty Braun als Sandra: Kon haar nog helemaal niet maar ze zong, speelde en danste goed, leuk om een onbekender iemand in een rol te zien.
Wouter Braaf als Alex: Speelde erg leuk en heeft geweldige kleren in de meeste felle kleuren aan.
De musical:
Had van te voren niet echt een idee wat ik moest verwachten. Het verhaal was duidelijk, niet echt ingewikkeld maar wel leuk. Soms is het wel een beetje voorspelbaar wat er gaat komen maar soms gebeurt er dan juist wat anders. (Vooral op het einde, mijn zusje hadden een heel ander idee bij wie de bruidsjurk zou gaan dragen). De nummers die gezongen worden vertellen een deel van het verhaal, je komt dan pas te weten wat de rollen meemaken en dat ze in het engels zijn is prima. Heb niks tegen het vertalen van nummers in een musical maar bij deze show is het niet nodig. Het decor was mooi, niet teveel maar ook niet te weinig. Handig dat er een tijdsklok/kalender getoond wordt zodat je kunt zien wanneer in de tijd iets gebeurt omdat het niet helemaal chronologisch verteld wordt. Grappig dat het verhaal begint op 7 oktober (mijn verjaardag). De dans is goed en leuk om te zien. De dans met de stokken zag er wel wat gevaarlijk uit zeker op rij 1, had af en toe de neiging om te gaan bukken bang dat ze me zouden raken maar het ging allemaal doen.
Conclusie:
De musical is leuk, de nummers zijn top en de meeste spelers zijn geweldig gecast. Ik ga zeker nog vaker kijken, gelukkig is het niet al te duur.  Lijkt het jou ook leuk ga dan snel een keer kijken want het is zeker het geld waard.

Groetjes Karin

  [ # 1 ] 20 January 2009 10:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Wat een leuke recensie, bijna alles positief!
Ik ga zaterdag, kannie wachten!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 2 ] 21 January 2009 10:36 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2003-02-03

Ik ben afgelopen zaterdag geweest. Vond het een hele leuke show. Ben het eens met Karin de zang van Claudia was echt top. De zang van Inge Ipenburg echter niet… Leuke nummers, mooie kostuums, zeker een aanrader

  [ # 3 ] 21 January 2009 07:56 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Vrijdagavond ga ik weer heen, heb er weer heel veel zin in! Ben benieuwd of er nog wat verandert is.

Groetjes Karin