2 of 8 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Jack van Gelder in Les Mis
  [ # 16 ] 23 January 2009 07:54 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Les Mis speelt nog een dikke maand..

Carlo is eerste cast.. Richard is alternate..
Waarom zou Jack dan nu nog erbij komen..?

Of gaat Carlo nu volledig stoppen?

  [ # 17 ] 23 January 2009 08:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  336
Geregistreerd  2005-10-17

Nee toch?! Ik was er bij MIA al geen voorstander van dat hij daar mee ging staan doen, en nu in Les Mis?! Schoenmaker blijf bij je leest denk ik dan. Zo goed als Chantal niet in de wieg is gelegd om een programma te presenteren, zo goed is Jack van Gelder niet in de wieg gelegd voor een musical. Maar ja… smaken verschillen.

   Handtekening   

20 mrt: Miss Saigon
29 mei: Soldaat van Oranje
————————————————————-
Life is just a bowl of cherries (Fosse)

  [ # 18 ] 23 January 2009 08:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

En daarom zijn er fora; om te discussiëren en meningen te geven. Niet om andere mensen aan te vallen om wat zij vinden.  😉

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 19 ] 23 January 2009 09:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Van de website van Boulevard:

Een grote droom van Jack van Gelder gaat in vervulling. En geloof het of niet, het heeft geen bal met sport te maken. Jack krijgt namelijk tijdelijk een rol in musical Les Miserables.
Hij speelt de rol van Thenadier en wordt dus de understudy van Carlo Boszhard en Richard Groenendijk. Hij zal tot het einde van de musical een aantal keer te zien zijn in het Carré.
Dit is echt een uitzondering. Jack zal dan ook alleen in Les Mis opgaan. Zeker omdat hij veel moeite had om van zijn werkgever NOS toestemming te krijgen om überhaupt aan te treden in de musical.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 20 ] 23 January 2009 09:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Reken er dan ook maar op dat hij naar MM gaat.

  [ # 21 ] 23 January 2009 09:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Maar als Chantal Janzen (wat ik overigens wel een heel tegenstrijdig voorbeeld vindt, naast Jim die “van straat is geplukt” en puur op zang is gericht/gepromoot. Het zelfde geldt voor Antonie en Ricky. Antonie gezien, viel me mee, maar hij heeft een hit gehad en kan acteren, dus heeft het in de vingers. Ricky kan acteren, of ze kan zingen weet ik niet, maar vast!) een programma presenteert kan je wegzappen. Als je naar een miljoenenproductie zoals Les Mis gaat loop je niet zo even de zaal uit, want die 65 euro krijg je toch niet terug. Daarbij kan het best een droom zijn van Jack om dit te doen, en ik vond het ook wel geestig toen hij een aandeel had in Mamma Mia! (dat was eenmalig toen), maar ik zie hem echt geen rol dragen! Sorry.. En als hij dan uiteindelijk toch nog goed blijkt te zijn ook is het een beetje respectloos tegenover Gerben en Jochem, die de rol ook prima zullen vertolken en ervoor hebben geleerd…

  [ # 22 ] 23 January 2009 09:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik word er ook flauw van :sad:

Gelukkig ben ik wel klaar met Les Mis.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 23 ] 23 January 2009 09:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Ik vind het gewoon triest, zo hebben de understudy’s helemaal geen kans meer om nog ooit aan de beurt te komen….

Geef hun ook eens de kans ...

  [ # 24 ] 23 January 2009 09:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Maar vind het wel raar dat ze hem nu voor die paar keer ‘opleiden’.. Maar ik zit er niet op te wachten om hem te zien eerlijk gezegd.. Toch nog een publiciteitsstunt voor het eind denk ik..

  [ # 25 ] 23 January 2009 11:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Durske - 23 January 2009 09:54 PM

Maar vind het wel raar dat ze hem nu voor die paar keer ‘opleiden’.. Maar ik zit er niet op te wachten om hem te zien eerlijk gezegd.. Toch nog een publiciteitsstunt voor het eind denk ik..

Valt de kaartverkoop soms tegen? Ik vond ook Richard Groenendijk, die in september alternate Thenardier is geworden, lang niet zo sterk als Carlo of zijn reguliere understudy.

  [ # 26 ] 23 January 2009 11:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2008-08-18

Durske - 23 January 2009 09:54 PM

Maar vind het wel raar dat ze hem nu voor die paar keer ‘opleiden’.. Maar ik zit er niet op te wachten om hem te zien eerlijk gezegd.. Toch nog een publiciteitsstunt voor het eind denk ik..

Ik deel volledig die gedachte, pure aandacht. Nu heb je eerder dat mannen mee gaan, want ze willen toch wel graag kijken hoe die Jack het doet. Althans dat heb ik altijd die neiging haha.

  [ # 27 ] 24 January 2009 12:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Tsjaaaaa…...wat nu daarop te zeggen; ik vind het een sneu bericht. Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso over deze hele Les Mis 2008/2009 productie een beetje een sneu gevoel heb. Naar mijn idee had men (en ik ook) de verwachting dat dit dé revival van het jaar / laatste jaren zou worden en het is het gewoon veelal net niet…inclusief de bezoekersaantallen. En dit is wat mij betreft “de slagroom op de taart” in het rijtje Les Mis missers.

In Londen of New York worden ook wel eens bekende niet-musical sterren gecast voor musical rollen. Uit eigen ervaring en uit reacties van anderen blijken dat echter meestal aangename verrassingen te zijn. In Nederland ligt dit wat mij betreft precies andersom: bij uitzondering verrast en overtuigd zo’n niet-musicalster. Misschien zijn er in sommige gevallen teveel gelijktijdige producties om alle rollen goed bezet te krijgen ; ik betwijfel het echter….zeker gezien de kwaliteit aan musicalmensen die ik in ensembles en understudies zie. Zonder een theaterganger te willen beledigen, vrees ik gewoon dat er in NL teveel mensen zijn die het geweldig vinden om thuis te komen en een Jack, Carlo, Jim, Do in een musical te hebben gezien. Ik ben daar niet één van. Kwantiteit van bezoekersaantallen regeert wat dat betreft soms boven kwaliteit van een rolbezetting. Jammer, maar het is niet anders. Aan de andere kant: dankzij die bezoekersaantallen hebben we wel voor een klein land ongelofelijk veel verschillende producties lopen in een seizoen.

Maar goed, als ik die nuancering even op zij zet, vind ik het een heel sneu bericht en een belediging voor alle echte spelers in dit land, voor Les Mis als product en eigenlijk ook voor (in ieder geval een deel van) het publiek. Ik zie het al voor me: Dione de Graaff (of zo) als Carmen in de Stopera, omdat zo’n Spaanse jurk haar zo kittig staat en het haar zo leuk leek om eens met die castagnettes te klapperen…..

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 28 ] 24 January 2009 07:53 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-01-13

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar Jack!!!
Waarom oordeelt iedereen hier zo hard omdat het die man`s droom is??
Wie zegt dat hij niet goed kan acteren en zingen?? Misschien verbaasd hij ons met z`n allen wel!!!
ik wil `m wel eens zien en dan kan ik er pas over oordelen!!! 😉

  [ # 29 ] 24 January 2009 09:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  746
Geregistreerd  2005-07-07

debbie73 - 24 January 2009 07:53 AM

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar Jack!!!
Waarom oordeelt iedereen hier zo hard omdat het die man`s droom is??
Wie zegt dat hij niet goed kan acteren en zingen?? Misschien verbaasd hij ons met z`n allen wel!!!
ik wil `m wel eens zien en dan kan ik er pas over oordelen!!! 😉

Hij zal het misschien ook best kunnen,maar ik snap niet waarom ze nog een understudy moeten aannemen,zo krijgen zijn echte understudy’s bijna helemaal geen kans meer

   Handtekening   

16/4/2015 - Nick en Simon in Het Nieuw Luxor Theater
Wolvengroetjes van Sylvia
http://simone-escherich-fanclub.clubs.nl/

  [ # 30 ] 24 January 2009 09:41 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2006-04-28

wat is de volgende stap?
Humberto Tan in Tarzan?
Tom Egberts in Ciske?
Omdat ze dat zo graag willen…..

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 8