Supermodel 31 jan, dit moet je toch gaan zien.
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Ik vind het zo’n goed initiatief om een kleine open einde musical in een hotel in Amsterdam te maken dat ik heel graag een lovend verslag zou schrijven, maar de show redt het toch net niet en dat is best verwonderlijk als ik bedenk wat er allemaal wel goed is aan deze productie.
Ten eerste de zang, op Patty Brown en Boris schreurs na wordt er door de hele cast goed en bij vlagen uitstekend gezongen en zelfs bij Patty en Boris is het nergens tenenkrommend alleen mist het aan power.
Het enige waardoor een deel van de songs vakkundig om zeep wordt geholpen is de kwaliteit van de versterking. Ik denk dat deze show een geluidstechniekus in dienst heeft die al zoveel hardrock concerten heeft gedaan dat hij geen hoge tonen meer hoort want elk nummer dat ook maar een beetje de hoogte in gaat is naar om te horen en dat komt niet door de artiesten.
De keus om de songs in het engels te laten werkt voor mij heel goed. Het zijn allemaal bekende songs en vaak al grappig als je weet wat er komen gaat (ja in deze show is voorspelbaarheid overal aanwezig).
Het decor is eenvoudig en werkt goed voor een show van deze omvang.
Er wordt vooral door de mannen gedanst en dat doen ze erg goed en opvallend synchroon, dat zien we wel eens anders.
De acteerprestaties zijn oke voor waar de acteurs mee moeten werken want dat is wel het grootste makken aan deze show het script. Zelfs voor een musical is dit wel heel karig. Als je na de eerste 3 zinnen al weet hoe en voorstelling af gaat lopen is er volgens mij iets niet helemaal lekker met je verhaal. Bij de pauze dacht ik wat moet er nu nog gebeuren en inderdaad na de pauze gebeurdt er verhaaltechnisch heeeel weinig. Je leeft hierdoor met geen van de karakters echt mee waardoor het een medly van lekkere nummers wordt en de extra impact die je van een theaterstuk verwacht mist.
En ik wil toch iedereen aanraden om naar deze show te gaan kijken, er zitten voldoende nummers in die niet door de techniek om zeep worden geholpen om een leuke avond te hebben (zeker nu je er bijna elke avond voor de helft vd prijs naar toe kan). En daarnaast vind ik dat dit initiatief zeker publiek verdient zodat deze producent nog een tweede kans kan krijgen voor een volgende productie (een succesverlenging voor deze zit er vrees ik niet in).

[ Gewijzigd: 02 February 2009 09:04 AM by Franky ]
   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 1 ] 03 February 2009 08:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Nou… een verlenging zat er inderdaad niet in blijkt nu maar weer. Alleen is ie nog eerder gestopt dan je (we) waarschijnlijk verwacht had.

Kunnen we ook niet meer gaan kijken om desnoods alleen van de liedjes te genieten 😉

  [ # 2 ] 04 February 2009 05:54 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Ja dat was een goede ingeving om nog even te gaan kijken.

   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!