Footloose (try-out) 22-01-2009
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

‘Footloose’ verhaalt over een jongen die van Chicago naar een veel kleinere stad verhuist. Hij merkt al snel dat er in zijn nieuwe woonplaats niet gedanst mag worden. Als de dominee dan ook nog eens de rock ‘n roll muziek verbiedt, zet hij alles in het werk om daar verandering in te brengen. Samen met een aantal nieuwe plaatsgenoten wordt er een knalfuif georganiseerd, waarbij op stevige muziek volop gedanst kan worden. Twintig jaar na de film zal opnieuw een groot publiek ‘Footloose’ kunnen zien, maar nu als swingende dansmusical. Voeten van de vloer: ‘Footloose!’


© http://www.theaterhits.nl

Een swingende dansmusical met een verhaal.
Dat is eigenlijk mijn korte samenvatting van de musical Footloose.

Samen met Jacko heb ik een try-out in Oss gezien. Een voorstelling waar het één en ander nog aan moest gebeuren. De eerste akte kon echt veel sterker en beter, terwijl de tweede akte al goed in elkaar zat. De afstemming tussen het de mensen op het podium en de muzikanten was nog niet helemaal juist, maar toch al goed genoeg om je er niet aan te irriteren.

William Spaaij en Kim-Lian van der Meij zijn twee fantastische hoofdrolspelers. Het is een genot om naar ze te kijken en te luisteren. William wist met zijn schoenen zelfs mijn aandacht te trekken. Ik let meestal nooit op dat soort dingen, maar ik vond deze schoenen zo tof dat ik me telkens weer afvroeg wat hij nu weer zou dragen.


© http://www.theaterhits.nl

Marleen van der Loo en Jeroen Phaff zijn echt het perfecte koppel voor de rollen van Vi Moore en Shaw Moore. Marleen is niet zo vaak op het podium te vinden, maar als zij er staat of zit dan trekt ze meteen je aandacht. Zij heeft zo’n geweldige uitstraling en je gelooft haar karakter meteen. Jeroen is wat vaker op het podium en zat zijn rol goed neer. Waar ik vooral van gecharmeerd was…zijn stem. Wat kan die man echt fantastisch zingen. Ongelooflijk! Zoveel gevoel en passie zitten er in zijn stem dat de meeste mensen, bij een bepaald nummer, toch wel natte ogen krijgen.

Natuurlijk moet ik dan ook Joyce Stevens noemen. Als je het over uitstraling, passie en aantrekkingskracht hebt dan ben je bij haar aan het juiste adres. Jammer genoeg heeft ze niet zo’n grote rol in deze productie, maar als ze op het podium staat…dan staat er ook iemand.


© http://www.theaterhits.nl

Nicky van der Kuyp speelt één van de meiden (links op de foto). Om eerlijk te zijn had ik nog nooit van haar gehoord, maar ik vermoed dat dit nog wel gaat komen. Wat heeft dat meisje een heerlijke stem om naar te luisteren.

En dan zijn er nog zoveel namen om op te noemen, maar de volgende mensen vielen mij echt nog op in deze Footloose: Roy Kullick, Talita Angwarmasse, Vincent de Lusenet en Britt Lenting. Ook deze mensen trokken echt mijn aandacht.

Toch een groot punt van kritiek. Dat gedoe rondom Ivan Paulovich. Hij is winnaar van een televisieprogramma en heeft dus een rol in deze musical gewonnen. Logisch dat hij dan even een moment krijgt om te laten zien wat hij als danser allemaal in huis heeft. De eerste keer dat, dat gebeurd in de voorstelling past het naar mijn mening precies in het plaatje. Ik was echt verbaasd over zijn kunnen en dat op een positieve manier, maar dit gebeurde niet één keer. Volgens mij zijn er wel vier momenten waarin hij naar voren geduwd wordt. Dat vind ik echt zo jakkie!!! Ik zit toch voor een musical in de zaal en niet voor een winnaar van een televisieprogramma. Als het aan mij ligt mag dat echt anders aangepakt worden. Daarnaast snap ik wel dat hij geen microfoontje heeft, maar playbacken is ook een idee.

Maar ik weet zeker dat deze productie de komende tijd nog heel erg gaat groeien en hopelijk vandaag een spetterende première heeft gehad in ‘s-Hertogenbosch.

  [ # 1 ] 02 February 2009 11:41 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Nicky heeft vorig seizoen Jeans (17) gedaan.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 2 ] 02 February 2009 01:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

RoosjeBertens - 01 February 2009 10:31 PM

[Daarnaast snap ik wel dat hij geen microfoontje heeft, maar playbacken is ook een idee.

Hij Heeft Wel Een Microfoontje. Hij Heeft Zelfs Een Zin Tekst!
Ook Verteld Hij In Het Musicalworld.tv Filmpje Dat Hij Nu Les Heeft in Zang en Spel!

  [ # 3 ] 02 February 2009 02:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Welkom op Musicalworld, ik hoop dat je het hier naar je zin gaat hebben en dat we je vaker gaan terugzien op het forum.
Overigens een ‘rare’ vraag maar Waarom Typ Je Elk Woord Met Een Hoofdletter? (best lastig typen trouwens….)

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 02 February 2009 02:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

Overigens een ‘rare’ vraag maar Waarom Typ Je Elk Woord Met Een Hoofdletter? (best lastig typen trouwens….)[/quote]

Sorry :’)
Macht Der Gewoonte MSN Taal
Zal er op letten om het hier niet meer altijd te doen

  [ # 5 ] 02 February 2009 03:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

haha, ik zeg niet dat je het niet meer mag doen, ik vroeg het me gewoon af…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 6 ] 02 February 2009 03:56 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Ach, weetje, als Ivan aan het dansen is, kun je ook gewoon op andere mensen letten.. *Fluit onschuldig*

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 7 ] 02 February 2009 04:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

Het zijn maar een paar keer Kleine Momentjes dat Ivan solo danst
Steeds een halve minuut ofzo?

Alleen Na de Scene in de BBQ heeft die echt een solo stukje waarbij hij alle aandacht krijgt
Het is niet dat ze hem 4 keer 4 minuten solo dans hebben gegeven Ofzo

Bovendien kan Ivan gewoon Erg Lekker dansen Dus niet vervelend om naar te kijken

  [ # 8 ] 02 February 2009 05:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Rhino - 02 February 2009 01:31 PM
RoosjeBertens - 01 February 2009 10:31 PM

[Daarnaast snap ik wel dat hij geen microfoontje heeft, maar playbacken is ook een idee.

Hij Heeft Wel Een Microfoontje. Hij Heeft Zelfs Een Zin Tekst!
Ook Verteld Hij In Het Musicalworld.tv Filmpje Dat Hij Nu Les Heeft in Zang en Spel!

Dan was hij bang dat er geluid door zou komen…

Maar ik irriteerde mij er wel aan.
Kan er ook niets aan doen.
Was gewoon teveel Ivan in the picture.
Ook al waren het dan telkens halve minuten.
Daar gaat het me ook niet om.