1 of 11 |  1 2 3 >  Last ›
Een cast-bord hoort in het theater te staan!
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Een cast-bord hoort in het theater te staan! Met deze stelling open ik een nieuw topic. In andere topics kom ik regelmatig tegen dat de cast niet bekend is of dat er fouten op het bord staan.

Bij voorstellingen die werken met understudies of alternates is het voor de understudies/alternates leuk als het publiek hun namen kent. Dat werkt in het voordeel van hun naamsbekendheid. En voor het publiek is het ook leuk als ze weten wie ze hebben gezien.

Zelfs bij voorstellingen die niet met understudies werken zou het leuk zijn om ook de cast in het theater te publiceren….Natuurlijk kan het publiek ook een programmaboek kopen of vooraf/achteraf op internet kijken wie men kan verwachten of heeft gezien.

Enkele van mijn ervaringen met een cast-bord van het laatste jaar (en dat ik me kan herinneren):
* Evita - bijna altijd wel, in Groningen Martiniplaza niet
* Les Mis - wel, soms met fouten
* Sunset Boulevard - geen castbord gezien in WFT Den Haag…
  Pia herkende ik wel, Maike weet ik niet 100% zeker…
* Tarzan - wel
* Man van La Mancha - nee, maar kent geen understudies

  [ # 1 ] 05 February 2009 07:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ik vind het zelf ook leuk om een castbord te zien in het theater, omdat ik het moeilijk vind sommige personen te herkennen.
Om je lijstje even aan te vullen:

Evita in Beatrix: inderdaad wel
Les Misérables: ook, en de understudies werden ook omgeroepen voor de voorstelling
Joseph in Apeldoorn: geen bord, ik heb het nog gevraagd en toen zei de vrouw dat zij als theater daar niets mee te maken hadden. Stage had geen bord aangeleverd en zij konden er niets aan doen.

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 2 ] 05 February 2009 07:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ja en of een castbord in een theater hoort!

ik bedoel maar sommige mensen willen gewoon heel erg graag weten wie er spelen en als er dan geen castbord is kan het best kwetsend zijn als je voor je grote idool komt…

ben niet tegen de understudies hoor maar het is gewoon leuker om ook te weten wie de understudies zijn als je ze hebt

  [ # 3 ] 05 February 2009 08:13 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-01-13

ik kan het me niet bij alle musicals herinneren!!! ik heb in ieder geval
GEEN cast-bord gezien bij : Evita in Uden
                                Sunset boulevard in Nijmegen
                             

Dat zijn dan ook toevallig mijn laatste musicals!! Het kan ook zijn dat ik het gewoon niet gezien heb maar meestal is dat het eerste wat ik op zoek!!!

  [ # 4 ] 05 February 2009 08:15 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een castbord (of monitor met cast) vind ik niet perse nodig. Maar ik vind wel dat afwijkingen van de officiele cast bekend moeten worden gemaakt. Dus indien geen cast-bord of, zoals ik bij Stage in Duitsland heb gezien, een A4-tje met de cast van de voorstelling, dan “de rol van X wordt vanavond gespeeld door Y”

  [ # 5 ] 05 February 2009 08:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik zie wel graag een castbord en daar maak ik dan ook graag een foto van. 😄

Het is zeker voor de u.s. erg leuk om vermeld te worden!
Dan weet iedereen wie er speelt en dat is wel makkelijk!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 6 ] 05 February 2009 08:37 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

E.Y. - 05 February 2009 07:24 AM

Les Misérables: ook, en de understudies werden ook omgeroepen voor de voorstelling
Joseph in Apeldoorn: geen bord, ik heb het nog gevraagd en toen zei de vrouw dat zij als theater daar niets mee te maken hadden. Stage had geen bord aangeleverd en zij konden er niets aan doen.

Les Misérables: was dat in Rotterdam of Amsterdam en de 2008/2009-versie? In Rotterdam kan ik me alleen maar herinneren welkom te zijn geheten en verder dat mobieltjes geheel uit moesten en het verbod op geluid- of beeldopnamen.

Joseph: aha, het blijkt dus dat de producent voor zo’n bord of een monitor verantwoordelijk is.

Jeroen - 05 February 2009 08:15 AM

Een castbord (of monitor met cast) vind ik niet perse nodig. Maar ik vind wel dat afwijkingen van de officiele cast bekend moeten worden gemaakt. Dus indien geen cast-bord of, zoals ik bij Stage in Duitsland heb gezien, een A4-tje met de cast van de voorstelling, dan “de rol van X wordt vanavond gespeeld door Y”

Is een alternate, zoals Pia of Simone, Freek en John, een afwijking van de officiele cast?

  [ # 7 ] 05 February 2009 08:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-11-19

Ik zie ook graag het castbord in het theater. Het is vaak ook het eerste waar ik naar op zoek ga.
Mede omdat ik soms toch voor bepaalde personen kom, als ik een voorstelling al eens gezien heb.

   Handtekening   

Live your life like it’s golden!

  [ # 8 ] 05 February 2009 09:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Ik heb ook graag een castboard, ik vind het inderdaad, indien er understudy’s/alternates spelen ook leuk om te weten wie het dan zijn.

Ik heb bijna overal dit seizoen een castboard gezien, behalve bij Evita in het WFCC in Den Haag vorig jaar, en bij Evita in Chassé.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 9 ] 05 February 2009 09:49 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  99
Geregistreerd  2009-02-03

In Martiniplaza is er bijna altijd 1.
Ik weet in elk geval bij Ciske nog.

Zal er vanavond eens op letten bij Sunset maar hoef het niet te verwachten dus.
Ik zit helaas 2e rang dus of ik iedereen kan herkennen… ( helaas ik zit echt nooooooit 2e rang maarja)

Bij Tarzan laatst was er ook 1 inderdaad.
Maar bij the Wizz heb ik er geen gezien….

  [ # 10 ] 05 February 2009 11:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

Het Beatrix Theater en het Circus Theater hebben toch standaard van die beelschermen Met daarop de namen?!

Meestal hebben ze bij Joop van den Ende producties zo’n tv of zo’n bord met van die lettertjes!
tenminste alle seizoenen hier voor heb ik er eentje gezien. Bij Cats, bij Beauty and the Beast!
Bij Evita en bij Ciske!

Alleen dit seizoen bij Sunset en Joseph hebben ze opeens geen beelschermen meer?

Is er bij The Sound of Music een castbord? Bij Footloose wel geloof ik?!

  [ # 11 ] 05 February 2009 11:31 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2009-01-14

Bij Sound Of Music en Footloose zijn er castborden.

Toen Hein plotseling opmoest als Joseph is dat omgeroepen voor de voorstelling…

  [ # 12 ] 05 February 2009 11:37 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-11-19

De beeldschermen staan niet altijd aan.. of de borden zijn ineens verdwenen 😉

   Handtekening   

Live your life like it’s golden!

  [ # 13 ] 05 February 2009 11:43 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bij Les Mis in Carre werd er op 25 januari niet omgeroepen wie er speelden en stond de cast op een beeldscherm. Op 1 februari werd het wel omgeroepen en stond de cast op een A4-tje, waarschijnlijk omdat de beeldschermen stuk waren (ze stonden in ieder geval niet aan).

Ik vind het wel wat hebben als de understudies / alternates worden omgeroepen. Ik kan me nog herinneren dat dit bij Rent ook zo was en daar riep ook altijd iemand van de cast het om.

  [ # 14 ] 05 February 2009 11:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Bij les mis in het luxor stond er inderdaad zo’n bord in de hal, In het Bea en Circustheater hebben ze tv schermen.
Zou het bij reizende shows niet standaard zijn?
Vind ik persoonlijk wel jammer, ik wil altijd graag alles weten :tong:

  [ # 15 ] 05 February 2009 11:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Ze hadden in Carré op 1 februari (en op 31 januari) idd een papiertje nodig. Ik hoorde dat dat was omdat degene die die borden kan aanpassen er in het weekend niet was… (en er stond eerst een fout, toen ik daar om een uur of 6 was, stonden de beeldschermen nog aan en stond Pieter daarop als Marius).

Ik vind het ook prettig als er een castbord hangt, ik wil graag weten wie er speelt. Bij Sunset miste ik hem ook.

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

 1 2 3 >  Last ›
1 of 11
‹‹ Hulp gevraagd!!!!      Open brief Vera Mann ››