3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Next To Normal
  [ # 31 ] 21 June 2009 04:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Jeej, eindelijk meer enthousiaste reacties in dit topic 📣 Ik ben vandaag weer helemaal in een Next to Normal bui, en mijn moeder heeft haar mening veranderd van “herriemusical” in “heftig verhaal” 😄

Ik vraag me af of er mensen zijn die deze show kunnen zien zonder tranen in hun ogen te krijgen.

Edit; ik dacht dat ik deze quote ooit al had gepost, maar ik kon ‘m hier niet vinden.
Uit een review van een bezoeker:

If you see Next to Normal, know that you’ll feel like your heart is being violently ripped out and that something is repeatedly punching you in the stomach. And as soon as it’s over, you’ll want to do it all over again.

Oftewel: ga allemaal die show zien 😉

[ Gewijzigd: 21 June 2009 04:52 PM by E.Y. ]
   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 32 ] 21 June 2009 07:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

E.Y. - 21 June 2009 04:49 PM

Jeej, eindelijk meer enthousiaste reacties in dit topic

Haha, hier moest ik best wel een beetje om lachen. Weet je nog, een tijdje nadat ik dit topic had geopend dat we het erover hadden dat niet veel mensen ons enthousiasme deelde :tong:  Ik ben ook blij dat meer mensen er nu enthousiast over zijn.

  [ # 33 ] 22 June 2009 06:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Haha, dat weet ik nog wel :tong:
(heb je tà³ch nog een talent voor goede topics, haha)

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 34 ] 23 June 2009 09:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het gaat overigens sinds de Tony’s een STUK beter met deze show. Hun bezoekerspercentage schommelt rond de 95% en de kortingscoupons lijken steeds meer te verdwijnen. Smells like a HIT….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 35 ] 22 July 2009 01:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ik heb de cd!! en ik ben zo blij ermee, ben alleen nog niet able geweest om hem te luisteren want ik zit nog in Amerika, en de musical heb ik ook niet kunnen bezoeken, maar toch ben ik gelukkig xD

  [ # 36 ] 23 July 2009 05:50 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2009-05-27

E.Y. - 21 June 2009 04:49 PM

en mijn moeder heeft haar mening veranderd van “herriemusical” in “heftig verhaal” 😄

Hm, mijn ouders blijven nog bij herriemusical, helaas… 😉

  [ # 37 ] 22 October 2009 10:01 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Hallo Lisatje, leuk dat je me om mijn ervaringen vraagt!

Ik vond next to normal niet geweldig, ik moet erbij zeggen dat het bij mijn laatste bezoek mijn eerste musical was, dezelfde dag dat ik aankwam dus dan ben je altijd een beetje vermoeid.
In eerste instantie had ik het verhaal niet helemaal goed door, toen ik begreep waar het overging werd het al beter maar ik vond het een beetje schreeuwerig. Veel belten, veel hard zingen, normaal vind ik dat niet erg maar ik vond het wat overdadig.
Verder vond ik het jammer dat een 16 jarige en een 18 jarige gespreeld worden door volwassen acteurs, ze leken mij wat te oud voor de rollen. Het verhaal is heftig en ik ben zelf een beetje meer van de feel good, niets aan de hand musicals.
Groet KC

  [ # 38 ] 22 October 2009 10:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ik weet niet precies hoe oud Aaron Tveit/Kyle Dean Massey zijn (shame on me), maar Jennifer Damiano (de 16 jarige) is pas 18, dus misschien ziet ze er oud uit, maar ik denk niet dat een jongere speelster realistisch is 😉

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 39 ] 22 October 2009 10:53 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

OK, ik weet niet wie ik had in welke rollen, is wellicht een understudy geweest. 18 lijkt mij ook een prima leeftijd om een 16 jarige te spelen. Ik schatte zowel de jongen als het meisje in op 25+, maar het kan dus ook aan mijn inschatting liggen.

  [ # 40 ] 22 October 2009 05:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Kcali, leuk dat je je mening nog wat wilde verduidelijken. Ik denk dat ik het op punten best met je eens kan zijn. Ik ben zelf niet zo gek van de stem van Alice Ripley en volgens mij wordt ze in haar spel steeds wat overdrevener. Ook Jennifer Damiano, die de rol van Natalie speelt, schijnt steeds wat minder te worden. Vooral haar stem wordt steeds scheller. Ze is natuurlijk nog maar hartstikke jong, dus misschien dat haar stem al die nummers nog niet aan kan. En ik snap het ook wanneer je zegt dat je het in het begin niet zo kan volgen. Eigenlijk duurt het een tijdje voor alle karakters zijn geïntroduceerd en je weet waar het verhaal over gaat. En het duurt ook een tijdje voordat je de grote ‘verrassing’ te horen krijgt.
Maar daar tegenover heb je dan wel die geweldige muziek die ik waarschijnlijk nooit meer ga vergeten. En daarnaast nog iets wat heel onprofessioneel klinkt, maar dat maakt me eigenlijk niet veel uit: Aaron Tveit als Gabe. Ik ben echt verliefd op die jongen…en zijn stem, haha.

  [ # 41 ] 22 October 2009 10:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Beide dames zijn vocaal meer dan uitstekend kan ik jullie zeggen. En acteertechnisch zijn beide dames meer dan overtuigend. Maar het meest overtuigend vond ik de vader. Zo prachtig gezongen en zo mooi ingehouden gespeeld… Kreeg het koud om mijn hart. Aaron Tveit was er niet (grrrrrrrrrr!), hij is aan het filmen voor Gossip Girl. Wist ik al, gelukkig. Helemaal niks met de understudy trouwens….rrrrrrrrr.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 42 ] 23 October 2009 09:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Grappig, mij ontroerde de vaderrol ook het meest. Ik vond die man zo puur en echt, het deed gewoon pijn om met hem mee te voelen. Ik heb weer niet zo’n last van dat alles hard/belterig gezongen is, al moet ik er wel bij zeggen dat ik bij het afluisteren van de cd thuis het eerder herken dan toen ik het in het theater live zag. De emotie en het fantastische spel maken het stuk dan zachter, iets wat op cd natuurlijk wel wegvalt. Maar ik vind sowieso dat dit echt een musical is die je moet beleven, dan komt ie het best tot zijn recht. Alleen als muziek komt de kracht minder over dan bij sommige andere shows. Goed om te horen dat de bezettingsgraad omhoog aan het gaan is, dat verdient de voorstelling. Ik hoop dat ie nog een tijdje mag blijven en dan naar Londen komt, dan ga ik zeker nog een keer kijken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 43 ] 29 October 2009 10:54 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2009-10-29

Ik heb deze musical ook ontdekt afgelopen maand.
Niemand in mijn omgeving vind de muziek mooi, maar gelukkig lees ik hier wel veel positieve reacties.
Was NY maar iets dichterbij (en goedkoper)...

  [ # 44 ] 30 October 2009 06:35 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Pippeloen - 29 October 2009 10:54 PM

Ik heb deze musical ook ontdekt afgelopen maand.
Niemand in mijn omgeving vind de muziek mooi, maar gelukkig lees ik hier wel veel positieve reacties.
Was NY maar iets dichterbij (en goedkoper)...

Helemaal eens Pippeloen, dichterbij kan helaas niet, goedkoper misschien wel, als het zo door gaat met de dollar…..

  [ # 45 ] 30 October 2009 12:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik zou er ook alles voor doen om New York wat dichterbij te halen. Ik wil ook zo graag Next To Normal zien, maar ik ben bang dat deze al niet meer speelt wanneer ik eindelijk de kans heb om te gaan. Daarom hoop ik dat hij ook naar West-End komt. Maar ik zou ook gewoon zo graag deze cast willen zien! En Jacco, had je als Gabe Tim Young of Kyle Dean Massey? Ik vind zelf Tim Young veel meer op een Henry lijken, dan een Gabe. Kyle lijkt wel op Aaron, maar Aaron heeft een betere stem, vind ik.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6