2 of 2 |  < 1 2
Elisabeth Antwerpen paar dagen verlengt?
  [ # 16 ] 02 April 2009 04:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

afgelopen zondag was de show NIET uitverkocht hoor 😊

  [ # 17 ] 02 April 2009 04:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

jouke - 02 April 2009 04:21 PM

afgelopen zondag was de show NIET uitverkocht hoor 😊

Er zijn nog genoeg kaartjes te krijgen voor de laatste twee weken !!

  [ # 18 ] 02 April 2009 08:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

He, balen, als ze één week langer hadden gespeeld was ik erg graag gaan kijken! Nu gaat het me helaas echt niet lukken.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 19 ] 02 April 2009 08:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

muis88 - 02 April 2009 04:15 PM
Scarletwoman - 02 April 2009 02:14 PM

Helaas is zoiets als dit normaal in de Belgische musicalwereld… Je mag daar al blij zijn als je de beloofde speelperiode volledig kan spelen. Er zijn genoeg producties die daar voortijdig moeten stoppen (wegens verschillende redenen).

Ik vind het ook wel jammer dat Elisabeth zo snel stopt.

Hoezo normaal en om welke redenen? Te weinig mensen?
Toen ik zondag was, was heel de zaal uitverkocht en een pracht voorstelling wou nog wel een keer gaan maar wordt nu moeilijk.. en goede kaarten zijn ook niet meer beschikbaar

Met “normaal” bedoel ik dat het regelmatig gebeurd in België dat een musical zo snel en soms al voortijdig stopt.
Met als reden o.a. omdat musical blijkbaar minder leeft in België dan in Nederland, dus een mindere kaartverkoop. Of een ruzie tussen producent en schouwburg (ook al eens gebeurd in het verleden), enz.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 20 ] 02 April 2009 11:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Deze productie gaat natuurlijk gewoon door, want Antwerpen is niets meer dan een stop van een internationale tour. Ik weet alleen niet wat de volgende stad wordt.

  [ # 21 ] 03 April 2009 09:07 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Munchen dan 😊

  [ # 22 ] 08 April 2009 10:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

De fans hadden het allicht niet voor mogelijk gehouden maar de Vlaamse versie van de musical Elisabeth stopt al op 19 april. Er komt geen verlenging. Dat werd ons vandaag door de producent bevestigd. Wie nog van plan was om te gaan kijken, moet dus snel zijn om kaartjes aan te schaffen want volgende week zondag is het al onherroepelijk afgelopen. De hoofdrollen in Elisabeth worden gespeeld door Ann Van Den Broeck, Jan Schepens en Oliver Arno.

dit stond op musicalsite.be

  [ # 23 ] 08 April 2009 09:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

SPOILER! (Ik weet niet echt of het van toepassing is maar ik verklap toch een aantal dingen 😊 )

Ik ben vandaag naar Elisabeth geweest en dit zijn mijn bevindingen:

Verslag Elisabeth, de musical

08 04 09

Vandaag was het mijn beurt om Elisabeth te gaan bekijken in Antwerpen. Ik was heel benieuwd om deze topmusical te zien.
Er was een showstop in het tweede deel na er valt een zwarte schaduw, de micro’s vielen uit. Dit was jammer want toen ging het tempo van de musical juist omhoog. Maar na de showstop was het nog altijd even mooi!

Als ik dansen wil vond ik niet zo mooi in het nederlands. Ik vind dat het mysterieuze door de taal er ontbrak. In het duits is het nummer veel krachtiger. Het werd dan wel heel mooi gedaan.

Het decor vond ik echt niet goed. Veel te druk op sommige momenten.Veel te modern, past niet bij het verhaal. Ofwel moet je een minimalistisch decor hanteren ofwel moet je een groots tastbaar decor hanteren en niet iets tussen de twee, wat dit wel is.

De cast

Ann Van Den Broeck
Alwéér Ann, dat was m’n reactie toen het nieuws van haar bekend werd dat ze Elisabeth zou spelen. Ze zette wel een puike Elisabeth neer, maar op sommige momenten neigde ze opvallend veel naar de sprookjesprinses die totaal niet bij Elisabeth past. Bovendien vind ik haar acteren op sommige momenten erg cliche. Dé eindnoot van ‘mijn leven is van mij’ was echt zuiver en mooi! Op de Pia manier haalde ze de noot! Ik was echt blij en toen steeg ze toch wat in m’n achting. Niets niets, zong ze ook heel mooi. Schepen in de nacht vond ik dan weer minder mooi.

Oliver Arno
Ik was eerst tegen de casting van een duits persoon. Ik was verkeerd. Wat een prachtprestatie van die man. Hij speelde echt geweldig. Op zo’n korte tijd Nederlands leren is hem ook goed gelukt! Hij heeft echt getoond wat hij kan. Ik was al fan en nu ben ik nog een grotere fan.

Anne Mie Gils
Wat een strenge dame speelde ze! Hoe goed was ze wel niet. GEWELDIG. Ze is de vrouw die alles kan. En ze kan ook zoveel rollen aan. Ze was voor mij ook de enige persoon die ik op dit moment in de rol zag.

Jan Schepens
(Ik ga eerlijk zijn) WAT EEN HEL DIE MAN! Hopelijk is het Jan tijdperk nu gedaan, ik heb er genoeg van. Hij staat daar te kwelen, vooral bij kitsch maakt hij zijn reputatie helemaal waar. Vocaal vermoeid, inderdaad, zijn stem is kapot. De proloog is mede door hem mislukt, wat een zwakke prestatie. Ik durf met m’n ogen dicht beweren dat Dieter het duizende malen beter zou doen. Zijn tussenkomsten vond ik ook nogal flits. De enige scene die me wat kon bekoren met hem was ‘de vrolijke apocalyps’, mede door het ensemble dat toen zijn werk wel deed. Ik ben zelf boos op Jan, zo erg was het!

Guido Gottenbos
Hoh, ja. Mooie stem. Zelf had ik ook de indruk dat er soms een duitser aan het zingen was, ik ben niet de enige die dat dacht, dit was de opmerking van meerdere mensen. Misschien is het omdat FJ niet echt een boeiende rol is dat ik hem niet super vond. Wel een goede casting, want ikzelf had geen andere namen in gedachten die dat zouden doen.

Kirsten Cools
Ze was goed. Een te kleine rol om een beoordeling te schrijven. Wat ze deed dat vond ik wel goed. Maar ze was heel onverstaanbaar maar dit zou ook wel kunnen door het geluid dat nog nooit super is geweest in de stadsschouwburg.

Marc Coessens
Hij heeft me niet weggeblazen. Een verkeerde casting (op stem dan). De rol van hertog Max zou moeten gespeeld worden door een acteur met een basstem (zoals Martin). De stemmen van Marc en Ann pasten dan ook niet goed samen. Dat was wel jammer. Hij heeft niet echt een stabiele zangstem vind ik.

Thomas Hohler
Een dijk van een stem heeft hij! Hij speelde geweldig. Zijn Nederlands is ook nog goed, welliswaar met accent maar ik kon dat nog door de vingers zien. Hij speelde echt zo mooi, ik kan echt niet meer zeggen over hem. Ik ben heel blij dat ze hem hebben gehaald om die rol te spelen, al waren er ook wel anderen die deze rol zouden kunnen spelen.

Het ensemble
Ik was ontchoocheld in het ensemble. Er was geen constantie. De proloog die al telleurstellend was ingezet door Jan, konden ze niet meer redden want het ensemble miste echt power. Ik vind het eigenlijk raar dat ik dit moet zeggen omdat ik overal lees dat het ensemble zo sterk is. Het enige nummer waarvan ik genoot van hen was: “melk”, daar speelden en zongen ze echt heel goed. Voor de rest vond ik het ensemble niet zo super, wat ik wel belangrijk vind ik een musical.

Ik wil toch nog even een naam uit het ensemble aanhalen. Lars Rindelaub: Hij heeft volgens mij niet goed opgelet bij de lessen Nederlands. Ik ergerde me echt aan zijn duitse klanken. Had die rol, die nogal veel mag zingen, dan toch aan een vlaming gegeven hé. We zijn hier tenslotte nog altijd in vlaanderen.

Voor de rest heb ik echt genoten vna de voorstelling. Elisabeth is echt een heel mooie musical, jammer dat die al zo vroeg stopt!

Groetjes Jonas

  [ # 24 ] 09 April 2009 09:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik snap je totaal niet. Ann’s acteerwerk word echt door iedereen geliefd. Ze doet het qwa acteren echt super. Ze is mooi jong en vermoeid oud. Percies zoals het moet; en ik vrees voor je dat het met Jan nog lang niet gedaan is. Ik heb nergens negatieve geluiden gehoort over Jan. Jan is geweldig; en vooral in deze rol. Beslist een van zijn beste rollen tot nu toe

  [ # 25 ] 09 April 2009 12:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jouke - 09 April 2009 09:46 AM

ik snap je totaal niet. Ann’s acteerwerk word echt door iedereen geliefd. Ze doet het qwa acteren echt super. Ze is mooi jong en vermoeid oud. Percies zoals het moet;

Nee hoor, er zijn ook mensen die gewoon weer Ann van de Broeck op het podium zien staan en erg weinig verschil zien tussen deze rol en eerdere.

  [ # 26 ] 09 April 2009 01:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  59
Geregistreerd  2009-04-01

Ik vind Jan Schepens redelijk tijdens de show.
Het is bijna hetzelfde wat hij in evita deed qua rol.
Op sommige punten komt hij niet helemaal uit de verf maar dat maakt hem zeker niet slecht.

Ann speelt super alleen laat ze het op sommige punten vocaal afweten en dan bedoel ik vooral de kracht bij de lange uithalen.
Niets, niets doet ze geweldig kippenvel moment.

Dat Elisabeth zou stoppen heb ik hier al week of anderhalf terug gezet en blijf het een *** beslissing vinden.
De show is genieten.

 < 1 2
2 of 2