34 of 39 | ‹ First  < 32 33 34 35 36 >  Last ›
Wicked Londen
  [ # 496 ] 20 May 2016 01:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanaf 5 september worden beide hoofdrollen vervangen. Rachel Tucker (vers van Broadway) gaat opnieuw Elphaba spelen en Suzie Mathers (deed eerder Wicked in “Oz”  😏 ) wordt Glinda. Katie Rowley Jones (originele West End cast) komt terug als Nessarose. Rachel Tucker, Anita Dobson (Madame Morrible) en Katie Rowley Jones spelen tot en met zaterdag 28 januari 2017.

Lees het volledige bericht hier.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 497 ] 20 May 2016 01:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Katie komt niet terug als Nessa, ze zit er al weer een tijd in 😉

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 498 ] 19 July 2016 04:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Michelle Pentecost trotseert opnieuw de zwaartekracht in het Apollo Victoria…
Na drie jaar ‘mocht’ Michelle Pentecost (toen der tijd second en later first cover Elphaba) weer het mooie Oz binnenstappen. En ik was daar bij…
Jaren geleden zag ik al filmpjes van haar als Elphaba. toen vond ik haar iets bijzonders hebben. Vanaf dat moment ben ik haar gaan volgen, tot afgelopen zaterdagvond 16 juli, had ik nooit durven denken haar nog ooit als Elphaba te mogen zien. En plots stond het toch echt op het castbord: ‘Michelle Pentecost will be appearing in the role of Elphaba in place of Emma Hatton.”
De voorstelling was nog niet begonnen, maar toen wist ik al; dit wordt bijzonder vanavond…
Meteen toen het orkest begon te spelen was het duidelijk. Deze voorstelling is in Londen kwalitatief zoveel beter dan in Scheveningen. Waarom? Het orkest klinkt veel voller en meer ‘getailleerd’. Toen een VERSTAANBAAR ensemble begon te zingen werd deze veronderstelling dik bevestigt. Na enkele eerste indrukken kwam daar Savannah Stevenson in the bubble naar beneden gezakt als ‘Galinda with a Ga’. Wat was die vrouw goed! Ze deed mij vaak aan Chantal denken, met dat verschil dat Savannah met gemak de partijen van Glinda zingt en je bij Chantal voelde dat ze er hier en daar moeite voor moest doen. Na een krachtige opening was het dan de beurt aan Michelle. Ze zet een mooie en op het begin nog positieve Elphaba neer. Haar ‘The Wizard and I’ was dan ook qua zang en spel van getraind top niveau. Heerlijk die discipline die van het podium afspringt. Na een leuke eerste akte en een pauze die bijna begint komt dan ‘het’ nummer van de voorstelling; ‘Defying Gravity’. Michelle zong het erg goed, alleen de laatste uithaal klonk wat minder spectaculair. Zeker niet slecht, maar iets meer power had het nummer tot een climax geleid, die helaas daardoor wat uitbleef. De tweede akte zag er strak uit. Goede scenes, nog een paar mooie nummers. En dan was het alweer voorbij.
Ik mag zeggen dat ik Wicked weer een beetje heb herontdekt. Ik heb de voorstelling nu vijf keer gezien (2x Londen 3x Nederland) ,maar deze keer was absoluut de allerbeste versie die ik heb gezien!
Ook gingen er dingen mis. De haastverkleding van Glinda en Elphaba bij The Emerald City verliep niet snel genoeg, waardoor ze pas na een paar gezongen zinnen vanuit de coulissen het podium opkwamen. En tijdens de catfight scene viel de heksenhoed van Michelle van haar hoofd. Gelukkig werd dit prima opgelost.
Moet Michelle ooit first cast Elphaba worden? Ja, met een paar extra zanglessen en repetities wel. Als ze zorgt voor hier en daar wat meer power is absoluut vergelijkbaar met doorgewinterde Elphaba’s.

  [ # 499 ] 19 July 2016 05:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Die heksenhoed hoort daar toch ook af te vallen? Glinda raapt hem dan op, gooit hem terug naar Elphie en zegt dat ze weg moet gaan.. Waarna Elphie afrent en daarna komt dan No Good Deed..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 500 ] 19 July 2016 05:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gaaf Munckin, dank voor je verslag, heel speciaal om - en nog toevallig ook - bij zo’n bijzondere show te zijn! Dat zijn vaak de momenten die een heerlijke avond theater zo mogelijk nog onvergetelijker maken. Ik wil Wicked eigenlijk ook nog eens zien met Emma Hatton. Iemand op het forum enig idee of er iets aan de hand is, ze lijkt de laatste tijd minder vaak te spelen.

  [ # 501 ] 19 July 2016 06:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Elphie1984 - 19 July 2016 05:16 PM

Die heksenhoed hoort daar toch ook af te vallen? Glinda raapt hem dan op, gooit hem terug naar Elphie en zegt dat ze weg moet gaan.. Waarna Elphie afrent en daarna komt dan No Good Deed..

Glinda hoort eigenlijk de hoed van Elphies hoofd te trekken op het moment dat de wachters hen uit elkaar halen. 😉

[ Gewijzigd: 19 July 2016 09:41 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 502 ] 19 July 2016 08:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Nee, de heksenhoed viel nadat Glinda Elphaba in het gezicht slaat.
Stom, had ik er even bij moeten zetten. 😉

  [ # 503 ] 20 July 2016 07:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

@londonmark Emma was van de trap gevallen las ik ergens en voor langere tijd geblesseerd. (defying gravity…)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 504 ] 14 September 2016 11:02 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Wicked UK
We couldn’t be happier to announce that from 30 Jan 2017, Willemijn Verkaik will return to #WickedUK as Elphaba!

  [ # 505 ] 14 September 2016 11:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Goed nieuws.. Hoop dat het speelschema snel bekend wordt gemaakt zodat ik kan gaan boeken.

  [ # 506 ] 14 September 2016 11:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

🎵Good News! She’s Dead…🎵 ehh BACK 🎵

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 507 ] 14 September 2016 01:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Volledige persbericht:

Willemijn Verkaik keert terug naar West End (Londen) ter gelegenheid van 10-jarige jubileum Wicked

De Nederlandse actrice Willemijn Verkaik keert vanaf maandag 30 januari 2017 als groene heks Elphaba terug naar West End, Londen, als onderdeel van de tiende verjaardag van Wicked. Ze neemt de rol een half jaar voor haar rekening. Eerder was ze ruim 2000 keer te zien als Elphaba in New York, Londen, Stuttgart, Oberhausen en Scheveningen en is daarmee de eerste actrice in de geschiedenis van de productie die de rol speelde in meer dan één taal.

“Ik twijfelde geen seconde toen ik gevraagd werd om ter ere van de tiende verjaardag van Wicked op West End onderdeel uit te maken van de jubileumcast. In 2013 had ik al het genoegen om de rol van Elphaba in Londen te spelen en ik kan niet wachten om terug te keren naar het Apollo Victoria Theatre. Suzie Mathers (die Glinda speelt) is net als ik een Wicked ‘veteraan’ en ik verheug me op onze samenwerking. En aangezien mijn persoonlijke Wicked-reis in 2007 in Duitsland begon, vier ik straks in Londen ook mijn eigen tienjarige jubileum,” aldus Willemijn Verkaik.

Executive Producer (UK) Michael McCabe vult aan: “We are delighted to welcome Willemijn back to the London production of Wicked. Her unique journey with this show, which began with the German premiere production in 2007 and has subsequently seen her perform the role in three languages and in four countries, has enabled her to inhabit the character of Elphaba in a truly profound way. Her deeply felt, powerful and vocally thrilling performance is truly special and we are very happy that audiences in London will have the opportunity to experience it again.”

Op Verkaiks resumé staan verder de rollen van Kala in Disney’s Tarzan, Donna in Benny Andersson and Björn Ulvaeus Mamma Mia! en Amneris in Elton John en Tim Rice’s Aida in Duitsland; Paulina in Women on the Verge of a Nervous Breakdown in Londen en de titelrol in de musical Elisabeth in Zwitserland. Ze zong de stem van Elsa in zowel de Nederlandse als Duitse versie van Disney’s Frozen en ze is te horen op het originele Duitse cast album van Wicked. Daarnaast zong ze tijdens diverse concerten over de hele wereld.

De jubileumcast van Wicked bestaat naast Verkaik uit Suzie Mathers (Glinda), Oliver Savile (Fiyero), Sue Kelvin (Madame Morrible), Mark Curry (The Wizard), Martin Ball (Doctor Dillamond), Sarah McNicholas (Nessarose), Idriss Kargbo (Boq), Alice Fearn (understudy Elphaba) en Carina Gillespie (understudy Glinda).

Wicked opende dertien jaar geleden op Broadway en is sindsdien een wereldwijde hit. 50 Miljoen mensen in veertien landen zagen de musical die meer dan 100 belangrijke prijzen won. Wicked was tussen 2011 en 2013 te zien in het Circustheater in Scheveningen. De muziek en teksten zijn van multi Grammy® and Academy® Award-winnaar Stephen Schwartz (PIPPIN, Godspell, Disney’s Pocahontas en The Hunchback of Notre Dame) en is gebaseerd op de novel Wicked: The Life and Times of the Wicked Witch of the West van Gregory Maguire. Het verhaal is vertaald voor het theater door Winnie Holzman. De staging is van Tony® Award-winnaar Wayne Cilento en de voorstelling is geregisseerd door Tony® Award-winnaar Joe Mantello. Wicked wordt geproduceerd door Marc Platt, Universal Stage Productions, The Araca Group, Jon B. Platt en David Stone. Executive Producer (UK) is Michael McCabe.

http://www.wickedthemusical.co.uk

  [ # 508 ] 31 January 2017 12:03 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Net terug van Wicked, ff een snelle reactie.

Willemijn was zoals vanouds weer helemaal geweldig. Bij opkomst kreeg ze een behoorlijk (lang) applaus. Haar Britse accent is echt goed. Ja je hoort soms wel dat ze niet Brits is, maar het stoort (mij) totaal niet. Grappig wel dat ze alleen DG met een meer Amerikaans accent song, maar de rest wel Brits 😊
Ze had een erg grappig, heeeeeel raar dansje in DTL.

Suzie is een van de beste Glindas die ik heb gezien. Ze is erg grappig, goed met de verschillende emoties en kan echt geweldig zingen! De chemie tussen die 2 was erg goed. Popular was heerlijk, met een applaus tot gevolg van Willemijns reactie op de tweede Toss Toss.

Oliver was voor mij ook een van de fijnste Fiyeros die ik heb gezien. Lekker acteerwerk, en mooie zang.

Sue als Madame Morrible vond ik overigens ook heerlijk. Ik kan geloof ik nog wel even doorgaan haha, over t algemeen was de hele cast goed. Alleen ‘de vader’ vond ik wat minder.

Dit was geloof ik mijn 9e keer Wicked en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

[ Gewijzigd: 31 January 2017 05:49 PM by 0 ]
  [ # 509 ] 31 January 2017 10:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben het met het bovenstaande absoluut eens. 😊 Vond alleen dat er nog niet zoveel chemie was tussen Suzie en Willemijn, maar ik hoor verhalen dat ze niet veel samen gerepeteerd hebben.

Overigens ging er aan de technische kant flink wat mis gedurende de hele show. Bij No One Mourns The Wicked, als Glinda terug de bubbel in stalt, moet ze door iemand worden ingesnoerd en dat duurde langer dan normaal waardoor de cue gemist werd. Wat kleding mishaps, microfoontjes die te laat aangingen… Waarschijnlijk is het de slordigste show van Wicked die ik ooit heb gezien (de teller staat inmiddels op 32).

De nieuwe arrangementen vind ik overigens verschrikkelijk klinken…

[ Gewijzigd: 01 February 2017 06:24 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 510 ] 31 January 2017 06:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Gepereteerd, June?  :lol:

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

‹ First  < 32 33 34 35 36 >  Last ›
34 of 39