2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
De Vliegende Hollander is opnieuw in Zoetermeer te zien
  [ # 16 ] 15 June 2009 06:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En hier een verslag van de premiere:

http://www.theaterparadijs.nl/site/content/view/2512/1/

Ik kan me hier geheel in vinden, zeker voor wat betreft de lof voor Michael de Vriend, Bregje van Beek, Jeffrey Italiaander, Renate Sonneveld en natuurlijk Milan.

  [ # 17 ] 15 June 2009 08:09 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2005-06-19

Mooie recensie inderdaad!

Er staat alleen wel een foutje in: ‘Louise’ wordt niet gespeeld door ‘Louise vd Giessen’ maar door ‘Liesbeth vd Giessen’.

  [ # 18 ] 15 June 2009 07:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Inmiddels is ook onze eigen recensie online. Deze kun je HIER vinden, maar uiteraard ook op onze homepage.

Kom op mensen, met z’n allen naar Zoetermeer!

  [ # 19 ] 15 June 2009 08:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

mooie recensie.. maar ik zou best naar Zoetermeer willen, maar t ligt n btje aan de verkeerde kant van het land.. 😉

  [ # 20 ] 15 June 2009 08:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Je hebt me erg enthousiast gemaakt met je verslag, dus gelijk kaartje gekocht!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 21 ] 15 June 2009 08:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

MoNieky - 15 June 2009 08:52 PM

Je hebt me erg enthousiast gemaakt met je verslag, dus gelijk kaartje gekocht!

Nee, nee, de kaartjes zijn gratis, je betaald voor het reserveren 😉

  [ # 22 ] 15 June 2009 09:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Sorry, gelijk reserveerkosten betaald dan?  :tong:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 23 ] 15 June 2009 09:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De kaartverkoop loopt erg goed naar ik heb begrepen dus geen onverstandige keuze… Voor 2 euro kan er toch weinig misgaan?

  [ # 24 ] 16 June 2009 05:35 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Tim - 15 June 2009 07:28 PM

Inmiddels is ook onze eigen recensie online. Deze kun je HIER vinden, maar uiteraard ook op onze homepage.

Kom op mensen, met z’n allen naar Zoetermeer!

En ook hier kan ik me in vinden. Ik ga zeker nog een keer kijken!

  [ # 25 ] 17 June 2009 11:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Hanstmf - 13 June 2009 10:08 PM

In de pauze zag ik Tim en Klaske ook nog even. Ben benieuwd naar hun reactie.

Heel even een reactie dan. Een aantal dingen zijn al in de recensie van Tim naar voren gehaald. Het is geweldig om te zien dat zo goed als iedereen in vijf jaar tijd zo vooruit is gegaan. Niet alleen de meeste spelers, maar ook Sebastiaan Smits als regisseur.

5 jaar geleden was de voorstelling aanleiding tot een grote discussie over de inhoud van het stuk op musicalfan.net. Een van de zaken die naar voren kwam was dat het verhaal op sommige punten onduidelijk was. Door toevoegingen van Leven in Onzekerheid en De Vraag is Gesteld, wordt de oorsprong van de zoektocht absluut duidelijker. Helaas is niet elke toevoeging een meerwaarde, wat Tim al zei, songs / scènes die meerdere keer hetzelfde vertellen etc. Daarnaast kent het script nog steeds genoeg kleine dingen die de vorige keer rammelden en dat nu nog steeds doen, zelfde met de kostuums. In beide gevallen, historisch correct is leuk, maar wees of consequent of kies voor artistieke vrijheid.

Maar ondanks dat, is De Vliegende Hollander van Greg & Baud een heerlijke voorstelling die het waard is gezien te worden. Ik zou eigenlijk mensen aanraden om twee keer te gaan, doordat met Milan of Gijs als Van den Decken er twee verschillende voorstellingen te zien zijn. Als je maar één voorstelling kan zien, zou ik voor een voorstelling met Milan gaan. Hoewel ik Gijs zijn interpretatie van Van den Decken zeker niet slecht of verkeerd vind, is de voorstelling door Milan’s interpretatie beter in balans, zeker waar het om het effect van zijn spel op de andere acteurs gaat.

  [ # 26 ] 17 June 2009 05:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik ga tà³ch naar DVH!
Ik zou niet gaan i.v.m. vervoer, maar ga morgen met Hans mee.
Ben erg benieuwd, word mijn 1e Greg & Baud voorstelling 😄

[ Gewijzigd: 17 June 2009 07:44 PM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 27 ] 17 June 2009 05:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Klaske - 17 June 2009 11:14 AM
Hanstmf - 13 June 2009 10:08 PM

In de pauze zag ik Tim en Klaske ook nog even. Ben benieuwd naar hun reactie.

Heel even een reactie dan. Een aantal dingen zijn al in de recensie van Tim naar voren gehaald. Het is geweldig om te zien dat zo goed als iedereen in vijf jaar tijd zo vooruit is gegaan. Niet alleen de meeste spelers, maar ook Sebastiaan Smits als regisseur.

5 jaar geleden was de voorstelling aanleiding tot een grote discussie over de inhoud van het stuk op musicalfan.net. Een van de zaken die naar voren kwam was dat het verhaal op sommige punten onduidelijk was. Door toevoegingen van Leven in Onzekerheid en De Vraag is Gesteld, wordt de oorsprong van de zoektocht absluut duidelijker. Helaas is niet elke toevoeging een meerwaarde, wat Tim al zei, songs / scènes die meerdere keer hetzelfde vertellen etc. Daarnaast kent het script nog steeds genoeg kleine dingen die de vorige keer rammelden en dat nu nog steeds doen, zelfde met de kostuums. In beide gevallen, historisch correct is leuk, maar wees of consequent of kies voor artistieke vrijheid.

Maar ondanks dat, is De Vliegende Hollander van Greg & Baud een heerlijke voorstelling die het waard is gezien te worden. Ik zou eigenlijk mensen aanraden om twee keer te gaan, doordat met Milan of Gijs als Van den Decken er twee verschillende voorstellingen te zien zijn. Als je maar één voorstelling kan zien, zou ik voor een voorstelling met Milan gaan. Hoewel ik Gijs zijn interpretatie van Van den Decken zeker niet slecht of verkeerd vind, is de voorstelling door Milan’s interpretatie beter in balans, zeker waar het om het effect van zijn spel op de andere acteurs gaat.

Maar Gijs had bijna niet gerepeteerd en Milan wel. 😛
Al vind ik het ook geen straf om nog een keer te ‘moeten’ om Milan te zien, hihi.

  [ # 28 ] 17 June 2009 07:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik wil oooooooook

wie wil er mee

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 29 ] 17 June 2009 08:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Morgenavond wordt ‘t dus gezellig in Zoetermeer… Nou ja, dat is ‘t meestal daar bij het Buytenpark.

Voor de duidelijkheid: ik ben er ook… 😉

  [ # 30 ] 17 June 2009 08:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Wordt gezellig een mini-meeting, Monique is er ook bij 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4