67 of 75 | ‹ First  < 65 66 67 68 69 >  Last ›
Castbus in lopen: doen of niet doen? En rare verhalen over hysterische fans.
  [ # 991 ] 31 October 2012 11:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

hannetje - 31 October 2012 07:32 PM

Alex Klaassen is briljant, lag helemaal dubbel. Hij heeft wel een punt dat de fans er uiteindelijk mede verantwoordelijk voor zijn dat de artiest zijn brood kan verdienen, maar dat betekent niet dat je je alles maar kunt permitteren als fan.

Dit is dus gewoon niet waar. Sorry. Als fans denken dat dat wel zo is (zoals de fan die Alex Klaasen parodieert), dan grenst dat voor mij al aan het hysterisch. Fans zijn echt niet zo ontzettend belangrijk voor een voorstelling of persoon en zeker niet in de musicalwereld.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 992 ] 01 November 2012 04:54 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

veero0w - 31 October 2012 07:32 PM

Natuurlijk is dat ook belangrijk, wat ik probeer te zeggen, is dat de grens wat wel en wat niet kan bij iedereen anders ligt.. Ik ben zelf niet zo van 100x op de foto gaan met iemand..

eerlijk is eerlijk, die fase heb ik gehad toen ik 14 was, maar niet bij musicals maar een bepaalde show..

Nu zou ik zoiets nooit meer doen, maar ik snap het “gevoel” wel.. Maar mensen die wat onzekerder zijn, en die willen 1x op de foto, die moeten zich niet bezwaard voelen!!

Dat ben ik met je eens, gewoon een foto, een hallo en een ik vond je goed moet kunnen, dat heb ik zelf ook weleens gedaan, maar sommige dingen begint op stalken te lijken…. Neem nou Freek Bartels, die arme jongen moest tijdens Joseph gewoon via een geheime uitgang naar buiten, dat vind ik niet normaal meer.

  [ # 993 ] 14 November 2012 09:00 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  146
Geregistreerd  2010-07-29

Ondanks dat ik van niemand fan ben, kreeg ik van de week ook een beetje een `LizetTE` gevoel hahaha
Sommige artiesten vinden zichzelf echt meer dan een ander (of het nou personeel of bezoeker is)...

Geen zin om erop in te gaan, maar moest het even kwijt!

  [ # 994 ] 01 December 2012 05:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  538
Geregistreerd  2012-01-31

Oke. Noem mensen die om een foto vragen bij de artiesteningang hysterisch, maar wat ik op facebook voorbij zie komen… Fans die koekjes en jip en janneke champagne uitdelen aan castleden bij de artiesteningang van Wicked om een persoonlijke gelegenheid te vieren… Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik wil er niet over oordelen, maar opmerkelijk is het wel.

[ Gewijzigd: 01 December 2012 05:32 PM by Diana. ]
  [ # 995 ] 06 January 2013 11:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Gister avond na lange tijd weer eens gaan Au’en.. Laatste x was bij Petticoat geloof ik en na 38 x Wicked vond ik het hier ook wel eens tijd worden… Nu weet ik weer waarom ik over het AU’en heen gegroeid ben… Wat een hysterisch groepje stond er… Er werden zelfs hele scenes uit de show nagespeeld… Ook werd er overdreven hard gelachen van ‘kijk ons hier eens staan’. Wat is er mis met normaal kletsen en wachten op de cast? Kheb me echt vreselijk staan ergeren…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 996 ] 08 January 2013 07:26 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Elphie1984 - 06 January 2013 11:13 AM

Gister avond na lange tijd weer eens gaan Au’en.. Laatste x was bij Petticoat geloof ik en na 38 x Wicked vond ik het hier ook wel eens tijd worden… Nu weet ik weer waarom ik over het AU’en heen gegroeid ben… Wat een hysterisch groepje stond er… Er werden zelfs hele scenes uit de show nagespeeld… Ook werd er overdreven hard gelachen van ‘kijk ons hier eens staan’. Wat is er mis met normaal kletsen en wachten op de cast? Kheb me echt vreselijk staan ergeren…

Ik vermoed over wie je het hebt 😊

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

  [ # 997 ] 09 January 2013 07:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

lienvanbeversluys - 08 January 2013 07:26 PM

Ik vermoed over wie je het hebt 😊

En dat is nu net niet belangrijk. (voordat we we hier weer ik ook’s of namen gaan krijgen).

  [ # 998 ] 25 October 2013 12:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

op de FB van Carolina Dijkhuizen is een zelfde soort discussie op gang gekomen.

Carolina schreef

[Carolina Dijkhuizen
Gisteren in de buurt van Amsterdam
De laatste tijd wordt er, tijdens de show (Sister Act) weer mega veel gefotografeerd en gefilmd in de zaal!! Gisteren zelfs door 5 of 6 verschillende mensen! Een mevrouw presteerde ‘t gisteren zelfs om op de 1e rij (!!!) te flitsen tijdens bepaalde scene’s!!
Dit is uitermate irritant en leidt ons als acteurs enorm af!! Plus is ‘t behoorlijk gevaarlijk aangezien ons decor beweegt en als jij loopt te flitsen, kunnen er gewoon ongelukken gebeuren!!!!
Nou heeft onze lieve Heer ( in dit geval Mr. van den Ende) daar iets heel erg moois op bedacht: DE SOUVENIRS BROCHURE!! Want geloof me de foto’s die Roy Beusker en Annemieke van der Togt hebben gemaakt zullen 10x mooier zijn dan je eigen gare foto’s en daar worden wij volgens mij allemaal blijer van!!

PS: foto’s en filmpjes maken en die vervolgens trots naar mij sturen is al helemaal NOT DONE natuurlijk!!!

God’s rijke zegen en een hele fijne dag gewenst!!

waarop ze als reactie dit als antwoord kreeg.

Beste Carolina, de laatste tijd word er tijdens de show Sister act weer veel gefotografeerd en gefilmd in de zaal.Een mevrouw presteerde ‘t gisteren zelfs om op de 1e rij (!!!) te flitsen tijdens bepaalde scene’s!! , zo begint haar bericht.“Dit is uitermate iritant, en het leid ons behorlijk af”, gelezend hebben…. Treed lekker THUIS op. scheelt je een HOOP iritatie!!

het geen natuurlijk een hoop terechte reacties opriep.

Hieronder volgt een heldere, en duidelijke reactie

Zoals het U vrij staat om een ‘publiekelijk figuur’ een bericht te sturen zonder dat er om gevraagd is, voel ik mij als beste vriend van deze ‘figuur’ geroepen om U ook een berichtje te sturen. Samen met mevrouw Dijkhuizen werk ik al bijna 15 jaar in het musicalvak en samen met haar heb ik heel wat van onze mooie Nederlandse theaters van binnen en van buiten leren kennen. Zij op het toneel en ik als company manager (bedrijfsleider van de show) achter het toneel. Momenteel werkt mevrouw Dijkhuizen aan Sister Act en ben ik achter de schermen eindverantwoordelijk in de Theater Hangaar voor Soldaat van Oranje - de Musical.

Wat de laatste jaren opvalt is dat het publiek zich meer en meer begint te gedragen in het theater alsof ze thuis voor de televisie zitten (benen omhoog, pilsje en chips erbij en OVERAL foto’s en video’s van maken). Het lijkt er op of het uitgeven van gemiddeld 30 tot 80 euro niet genoeg is om het publiek te laten inzien dat theater een bepaalde etiquette vereist. Ik geniet dan ook des te meer van bezoekers die nog de moeite nemen hun zondagse pak uit de kast te trekken en er een echte avond uit van te maken. Chapeau voor deze bezoekers!

Nu is dat niet het enige wat vervelend is aan deze situatie: erger nog is dat het publiek dit doet tegen de huisregels van het theater in. Bij het kopen van een toegangskaart gaat U namelijk akkoord met deze regels. Zo mag er in vrijwel geen enkele theaterzaal gegeten of gedronken worden en is het maken van foto-, video- en/of geluidsopnames om meerdere redenen ten strengste verboden. Dit wordt enkele ogenblikken voor aanvang van de voorstelling zelfs omgeroepen om hardleerse bezoekers op te attenderen. Niet alleen stoort het de mensen op het toneel in hun concentratie om VOOR U op te treden, ook de mensen om U heen ervaren het gerommel en geflits als zeer storend!

ECHTER: de belangrijkste rede om niet te mogen opnemen of fotograferen is omdat de rechten van deze beelden totaal en alleen toebehoren aan de makers van het desbetreffende stuk. Hier is jaren werk en passie ingestopt om dat vervolgens in een luxe product aan het publiek aan te bieden. Blijkbaar vinden mensen als U dat U het recht heeft om hiermee te doen waar U maar zin in heeft. Niets is minder waar volgens artikel 1019 van het wetboek van burgerlijke rechtsvordering.

U sluit Uw bericht af tegen mevrouw Dijkhuizen met “treed dan lekker thuis op, dat scheelt een hoop irritatie”. Ik sluit mijn bericht af met: “houdt U zich aan de regels, dat scheelt iedereen een hoop irritatie: of blijf lekker thuis op de bank met een pilsje. No hard feelings”.

Met vriendelijke groet,

Rudy Hellewegen

PS: Mevrouw Dijkhuizen bevind zich qua mening in goed gezelschap: zie hieronder een geluidsfragment van Patti Lupone die in 2009 een show stil heeft gelegd om een fotograferende bezoeker te laten verwijderen uit de zaal. Ik ben me er van bewust dat het hypocriet is om een dergelijke opname als bewijs te laten fungeren, maar in Uw kringen schijnt dat prima te zijn

Echt erg, als een artiest vraagt om geen foto’s/video’s te maken tijdens de show, wat terecht is, dat er dan iemand is, die zo’n lelijke reactie terug stuurt.

ik ben het volledig met Carolina eens. Dit soort dingen verpesten de show, voor de acteurs, en publiek. IEDEREEN heeft er last van, dus waarom zou je dat doen?

[ Gewijzigd: 10 November 2013 12:28 PM by robvlasblom ]
   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 999 ] 25 October 2013 03:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-06-26

Is het dan misschien een idee als er 2 medewerkers van het theater tijdens de shows in de zaal blijven staan om het publiek op zulk gedrag, in de pauze, aan te spreken? (Of als het gedrag echt verschrikkelijk is uit de zaal te halen) Is misschien heel kinderachtig, maar ik merk vaak dat sommige mensen in het theater complete maling hebben aan de regels, de mensen om zich heen en de mensen die op het podium staan en echt doen waar ze maar zin in hebben. Maar ze kunnen wel zo een hele show verpesten waar iedereen toch veel geld voor neerlegt en heel hard voor werkt. Ik vind dat als iemand zich 2,5 a 3 uur niet aan de regels kan houden en geen respect heeft voor de mensen om zich heen dat die degene dan niet thuishoort in de zaal. En dat ze daar ook veel strenger tegen mogen optreden.

  [ # 1000 ] 25 October 2013 03:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

Liliana - 25 October 2013 03:07 PM

Is het dan misschien een idee als er 2 medewerkers van het theater tijdens de shows in de zaal blijven staan om het publiek op zulk gedrag, in de pauze, aan te spreken? (Of als het gedrag echt verschrikkelijk is uit de zaal te halen) Is misschien heel kinderachtig, maar ik merk vaak dat sommige mensen in het theater complete maling hebben aan de regels, de mensen om zich heen en de mensen die op het podium staan en echt doen waar ze maar zin in hebben. Maar ze kunnen wel zo een hele show verpesten waar iedereen toch veel geld voor neerlegt en heel hard voor werkt. Ik vind dat als iemand zich 2,5 a 3 uur niet aan de regels kan houde en geen respect heeft voor de mensen om zich heen dat die degene dan niet thuishoort in de zaal. En dat ze daar ook veel strenger tegen mogen optreden.

tja, schijnbaar denken theaters datt dat niet haalbaar is. Ten tijde van Tarzan deed men dit wel

   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 1001 ] 25 October 2013 03:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Hahaha, twee man personeel een tientje per uur, minstens drie uur per avond, vijf/zes keer per week… Dat betekent ongeveer 1400 euro per maand aan extra personeelkosten die je NIKS opleveren als theater. Geen goede oplossing dus.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 1002 ] 25 October 2013 03:46 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2012-06-26

Bij soldaat van oranje zitten er ook bij elke show twee zaalwachten in zaal tijdens de show. Dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Ik, en misschien ook anderen, zou het wel fijn vinden als ik weet dat wanneer iemand gaat zitten flitsen tijdens een show diegene meteen zijn camera kwijt is. Ipv dat ik me er continu aan ga zitten storen omdat je soms nog een grote mond terug krijgt ook als als medebezoeker er wat van zegt.

  [ # 1003 ] 25 October 2013 03:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zitten ze er bij Soldaat van Oranje niet vooral om mensen die tijdens de voorstelling de zaal moeten verlaten te helpen ivm de draaien zaal?

  [ # 1004 ] 25 October 2013 03:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb zoiets van: als jij wilt filmen of foto’s maken of wat dan ook moet je dat lekker zelf weten, maar dan wel zo dat je niemand er mee stoort. Dus geen flits of lcd scherm of rood/oranje opnamelampje, want dat zie je allemaal in een donkere zaal. Ze moeten zeker geen zaalwachten inzetten die als politieagenten slash pitbulls mensen gaan aanspreken, want dan hebben alsnog anderen er last van. De zaal uitzetten? Alleen als andere mensen gestoord worden. Maar ik denk dat bezoekers onderling heel veel zelf kunnen oplossen.

Liliana - 25 October 2013 03:46 PM

Bij soldaat van oranje zitten er ook bij elke show twee zaalwachten in zaal tijdens de show.

Ik denk dat dat vooral is vanwege de veiligheid in verband met de draaischijf.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1005 ] 25 October 2013 04:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Haha, sorry, maar ik moest echt even lachen bij deze reactie. Treed lekker thuis. Dat is natuurlijk nogal apart om te zeggen. Weet niet of diegene zelf ook bij die show was en er daarom op reageerde of niet, maar als je er zo aan stoort, moet je niet naar het theater gaan.

Wat de laatste jaren opvalt is dat het publiek zich meer en meer begint te gedragen in het theater alsof ze thuis voor de televisie zitten (benen omhoog, pilsje en chips erbij en OVERAL foto’s en video’s van maken).

Ook al is het dan door een “medewerker” geschreven. Moet diegene wel gelijk geven. Mensen worden steeds makkelijker en ik krijg ook wel het idee dat het theater soms geen theater meer is…

Zo mag er in vrijwel geen enkele theaterzaal gegeten of gedronken worden en is het maken van foto-, video- en/of geluidsopnames om meerdere redenen ten strengste verboden.

Dat over eten en drinken in de theaterzaal vind ik toch wel apart. Niet omdat ik perse moet eten of drinken tijdens een voorstelling, maar meer omdat er tegenwoordig zoveel eten wordt verkocht tijdens de pauze e.d. dat je toch het idee krijgt dat je gewoon tijdens de voorstelling mag eten, niet waar? Ook al heb ik dan nog niet meegemaakt dat ze IN de zaal eten verkochten (of niet dat ik het me kan herinneren….)

Het is geen goede oplossing, omdat ze dan 1400 euro in de maand extra personeelskosten kwijt zijn hier aan. Denk dat het bij SVO ook een andere reden heeft. Maar ik denk dat we het allemaal wel met je eens zijn dat het prettig zou zijn als mensen zich aan de regels zouden houden. Flitsen tijdens een show is uitermate irritant. Als iemand naast je ineens met z’n telefoon gaat zitten klooien om welke reden dan ook is dat toch ook vervelend.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

‹ First  < 65 66 67 68 69 >  Last ›
67 of 75