68 of 75 | ‹ First  < 66 67 68 69 70 >  Last ›
Castbus in lopen: doen of niet doen? En rare verhalen over hysterische fans.
  [ # 1006 ] 25 October 2013 04:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Singingrosa - 25 October 2013 04:03 PM

Ook al heb ik dan nog niet meegemaakt dat ze IN de zaal eten verkochten (of niet dat ik het me kan herinneren….)

In het Circustheater verkopen ze in de pauze iig van die snoeppotten in de zaal. Volgens mij vanaf Wicked, en nu ook bij Sister Act…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1007 ] 25 October 2013 04:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Echt waar? Volgens mij blijft de regel geen eten en drinken in de zaal…Er stond ooit een halfvol bierglas onder mijn stoel in Beatrix, ja wist ik niet (was van vorige avond) dus stootte ik om, over mijn voeten…bèh.

  [ # 1008 ] 25 October 2013 04:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Mensen lijken er steeds minder goed tegen te kunnen als ze ergens op aangesproken worden. Niet alleen in t theater een probleem maar ook in andere sociale situaties zoals het ov, in winkels, pretparken en op straat. Het lijkt alsof alles maar moet mogen. Heb ooit een keer fikse ruzie gemaakt met een moeder en haar 2puberkinderen die achter mij commentaar zaten te leveren over een vriedin die nogal fors is. Enorm vervelend en je avond is verpest, maar na de pauze waren ze wel vertrokken.

Daarnaast speelt dan nog dat ongenuanceerde reacties op internet niet bestraft worden, er volgen geen consequenties op het gedrag. Zo’n reactie als Carolina heeft gekregen op facebook kan echt niet. Typische reactie van een toetsenbordheld die daar gewoon mee wegkomt. Hoort bij deze tijd, en manier van electronisch met elkaar omgaan.

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 1009 ] 25 October 2013 04:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bij Wicked en Sister Act werd/wordt inderdaad snoep verkocht en de karretjes komen ook in de zaal. Komt op mij ook over alsof je mag eten en drinken. Overigens: ik vind het prima als iemand een flesje water bij zich heeft en er in de zaal van drinkt. Liever dat dan sissende colaflesjes of een hoestbui van 3 uur.

robvlasblom - 25 October 2013 12:30 PM

Het lijkt er op of het uitgeven van gemiddeld 30 tot 80 euro niet genoeg is om het publiek te laten inzien dat theater een bepaalde etiquette vereist. Ik geniet dan ook des te meer van bezoekers die nog de moeite nemen hun zondagse pak uit de kast te trekken en er een echte avond uit van te maken. Chapeau voor deze bezoekers!

Nou lijkt het net alsof mensen die in een spijkerbroek het theater inkomen altijd boeren zijn die de show verstoren. Kweeniehoor, maar ik persoonlijk zou me alleen netjes aankleden als het een première betrof of de koningin in de zaal zat (en ik dat van te voren wist). Verder ga ik gewoon in m’n dagelijkse kleding naar het theater. Bikini of mouwloos shirt vind ik (in het laatste geval met name bij mannen) niet helemaal passen, net zoals vieze luchtjes of vieze kleding. Ook zonder driedelig pak of oogverblindende baljapon kan je er nog netjes en verzorgd uitzien…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1010 ] 25 October 2013 05:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Het is niet zo dat mensen in een spijkerbroek als boeren o.i.d. worden neergezet, maar het is voor zowel iedereen gewoon leuker om iemand te zien die echt moeite heeft gedaan om zich een beetje leuk aan te kleden voor een voorstelling. En ja, als je tien keer per maand naar een voorstelling gaat, vind je het zelf niet meer zo interessant om je een beetje chique aan te kleden. Maar ik geniet er echt van als ik zie dat iemand speciaal naar de kapper is geweest of zijn mooiste pak/jurk uit de kast heeft getrokken om naar het theater te gaan. Het theater is namelijk wel iets anders dan een bioscoop.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 1011 ] 25 October 2013 06:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Overigens, in het Efteling Theater staan ook twee zaalwachten gedurende de show.

  [ # 1012 ] 25 October 2013 07:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Wat ik wel stom vind is dat ik in Londen in een theater geen foto mocht trekken voor dat de voorstelling begonnen was voor op sociale netwerken te zetten (dus een foto van het doek/de zaal)
Want dit is dan toch juist reclame dat je maakt….?

  [ # 1013 ] 25 October 2013 08:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Madelonne - 25 October 2013 04:17 PM
Singingrosa - 25 October 2013 04:03 PM

Ook al heb ik dan nog niet meegemaakt dat ze IN de zaal eten verkochten (of niet dat ik het me kan herinneren….)

In het Circustheater verkopen ze in de pauze iig van die snoeppotten in de zaal. Volgens mij vanaf Wicked, en nu ook bij Sister Act…

Bij Wicked hadden ze iets met groen en zwart snoep (kikkertjes, trekdrop etc) maar voor zover ik weet/ kon zien werd dat buiten de zaal verkocht. Lopen ze gewoon met die potten de zaal in? Dan zou ik inderdaad ook denken dat ik gewoon mag eten en drinken wat ik wil in de zaal. 

En dat bier in de zaal, bah. Daar zou ik ook niet blij van worden! Heb je er nog wat van gezegd?

Lotus18 - 25 October 2013 05:01 PM

Maar ik geniet er echt van als ik zie dat iemand speciaal naar de kapper is geweest of zijn mooiste pak/jurk uit de kast heeft getrokken om naar het theater te gaan. Het theater is namelijk wel iets anders dan een bioscoop.

Dat heb ik ook hoor. Ik kom vaker in het theater dan in de bioscoop en toch blijf ik het theater specialer vinden. Maar ik geef wel toe dat ik niet helemaal opgedoft meer naar het theater ga.

Ja een foto voordat het doek opengaat, moet kunnen lijkt me… maar dat valt dan ook onder geen foto’s maken… Ook niet als het doek dicht is. Een stukje extra reclame is nooit verkeerd toch. Maar tegenwoordig mag je toch wel vaak foto’s maken tijdens het eindapplaus (in Nederland)?

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 1014 ] 25 October 2013 08:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Singingrosa - 25 October 2013 08:15 PM
Madelonne - 25 October 2013 04:17 PM
Singingrosa - 25 October 2013 04:03 PM

Ook al heb ik dan nog niet meegemaakt dat ze IN de zaal eten verkochten (of niet dat ik het me kan herinneren….)

In het Circustheater verkopen ze in de pauze iig van die snoeppotten in de zaal. Volgens mij vanaf Wicked, en nu ook bij Sister Act…

Bij Wicked hadden ze iets met groen en zwart snoep (kikkertjes, trekdrop etc) maar voor zover ik weet/ kon zien werd dat buiten de zaal verkocht. Lopen ze gewoon met die potten de zaal in? Dan zou ik inderdaad ook denken dat ik gewoon mag eten en drinken wat ik wil in de zaal.

Zoals June al zegt, ze stonden/staan met een karretje voor in de zaal…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1015 ] 25 October 2013 08:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Er mag geen glaswerk mee de zaal in, in ieder geval in het Circustheater verkoopt men ook petflessen, waarbij er speciaal op wordt gewezen dat die mee de zaal in mogen, dus drinken in de zaal mag dan wel.
En met die snoepkarretjes lopen ze gewoon door het hele gangpad.

Daarnaast heb ik in het CT regelmatig meegemaakt dat er tijdens de show personeel de zaal in komt om gemaakte foto’s te laten wissen. Ik moet zeggen dat daardoor nog meer verstoring ontstaat, waarvoor de fotograaf wat mij betreft het boetekleed moet aantrekken.

  [ # 1016 ] 31 October 2013 10:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ikduz - 25 October 2013 08:36 PM

Daarnaast heb ik in het CT regelmatig meegemaakt dat er tijdens de show personeel de zaal in komt om gemaakte foto’s te laten wissen. Ik moet zeggen dat daardoor nog meer verstoring ontstaat, waarvoor de fotograaf wat mij betreft het boetekleed moet aantrekken.

Dat is inderdaad wel vervelend, maar het is wel moeilijk. Of je laat mensen foto’s maken terwijl het niet mag of je laat het wissen en stoort het publiek.

Hier trouwens een artikel over theateretiquette: http://www.uitmetkorting.nl/informatie/theateretiquette/ aanvulling op de discussie, haha! Er staat ook een filmpje bij toen iemand te laat kwam en daardoor de show verstoorde.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 1017 ] 31 October 2013 11:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Vrijwel ieder theater, dus ik neem aan ook het Beatrix en het Circustheater, hebben zaalwachten die tijdens de voorstelling de zaal in de gaten houden. Dat heeft niet alleen te maken met “lastig publiek” of fotografen, maar gewoon met veiligheid. Mocht iemand onwel worden of mocht bijvoorbeeld het brandalarm gaan, dan zijn de zaalwachten daar om te begeleiden.

  [ # 1018 ] 31 October 2013 01:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

lmluiten - 25 October 2013 06:58 PM

Overigens, in het Efteling Theater staan ook twee zaalwachten gedurende de show.

Vier zelfs.

  [ # 1019 ] 31 October 2013 09:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

wat ik niet snap is dat mensen bij de au zoveel verwachten van de artiesten. je hebt de musical gezien, je hebt kunnen genietten van je favoriete artiest. dat zou toch genoeg moeten zijn? En dan toch, als een artiest aangeeft geen zin te hebben om WEER met je op de foto te gaan, zeggen dat die artiest verwaand/arrogant is.

Wees blij DAT ze uberhaupt de moeite nemen om MET je te praten. Ze worden er NIET voor betaald.

En voor mensen die daar staan in de hoop “Bevriend” te worden met de acteur,,, Get real, oke. de kans dat dat gebeurd is vrijwel minimaal. geniet gewoon van de musical. heb waardering voor het feit dat de akteur na de show even een praatje met je maakt. maar verwacht niet dat er vriendschappen met castleden worden gesloten bij zo’n au.

Dat gezegd hebbende, ik vind het wel een beetje ver gaan,hier.  Dat je al een hysterische fan word genoemd als je meer als een keer naar een au gaat.  Ikzelf ben 17 x naar WICKED geweest, en 16x voor en na de show naar de au geweest.
En vele leuke gesprekken met fans, en artiesten gevoerd. En als je je gewoon normaal gesdraagd vinden die artiesten het hartstikke leuk als hun vaste groepje fans er weer is.  Natuurlijk zijn er uitzonderingen bij zo’n au. Het blijft immers een beetje een vreemde, apparte wereld, en je moet sowieso zelf een beetje apart zijn om in dat wereldje te zitten, maar het is niet hysterisch!!

Over het algemeen weten de meeste Bezoekers Wel dat et dat geen hechte vriendschappen zullen ontstaan tussen fans en artiesten

[ Gewijzigd: 09 November 2013 08:55 AM by robvlasblom ]
   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 1020 ] 13 January 2014 07:32 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Tijdens Wicked heb ik op twitter ‘ruzies’ langs zien komen tussen fan(s) en Ferry Doedens.
Schandalig gewoon.

Als je iemand niet mag/niet goed vind laat die persoon lekker.
Volgens mij ging Ferry erop in,, niet het verstandigst, maar als je zulke dingen constant hoort of voorbij ziet komen.  Dan ben je het ook op een gegeven moment wel zat, zeker als het dezelfde personen zijn.

Wat er precies gebeurt is geen idee, maar het idee dat je ruzie wilt maken is al schandalig.
Gedraag je gewoon netjes…

‹ First  < 66 67 68 69 70 >  Last ›
68 of 75