4 of 9 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Tanz der Vampire / Oberhausen (verslag )
  [ # 46 ] 06 September 2009 05:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ga volgende week zaterdag met het openbaar vervoer naar Oberhausen en zo te lezen is het allemaal redelijk eenvoudig te doen. Vanaf het station gaat er een tram en verschillende bussen richting theater. Ik ben zondag weer terug en laat mijn reiservaringen wel even weten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 47 ] 06 September 2009 05:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

eastwick - 06 September 2009 05:53 PM

Ik ga volgende week zaterdag met het openbaar vervoer naar Oberhausen en zo te lezen is het allemaal redelijk eenvoudig te doen. Vanaf het station gaat er een tram en verschillende bussen richting theater. Ik ben zondag weer terug en laat mijn reiservaringen wel even weten.

Thanks!

  [ # 48 ] 06 September 2009 08:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

martijn-j - 06 September 2009 05:36 PM

Is het theater eigenlijk op loopafstand van het station of moet je dan nog met de bus ofzo? En hoe gaat dat?

Ik ben begin dit jaar met de trein geweest. Het is niet te lopen; maar er gaan genoeg trams en bussen heen. Als je het station uitkomt vind je links van het station een kaartverkoop gebouwtje. Daar kan je dus tram/bus kaartjes kopen en info krijgen. Allemaal erg goed te doen en de tram/bus doet er nog geen 10 minuten over. De bus/tram stopt naast Center O

  [ # 49 ] 06 September 2009 08:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

jouke - 06 September 2009 08:38 PM
martijn-j - 06 September 2009 05:36 PM

Is het theater eigenlijk op loopafstand van het station of moet je dan nog met de bus ofzo? En hoe gaat dat?

Ik ben begin dit jaar met de trein geweest. Het is niet te lopen; maar er gaan genoeg trams en bussen heen. Als je het station uitkomt vind je links van het station een kaartverkoop gebouwtje. Daar kan je dus tram/bus kaartjes kopen en info krijgen. Allemaal erg goed te doen en de tram/bus doet er nog geen 10 minuten over. De bus/tram stopt naast Center O

Dank je. Wat kost zo’n kaartje ongeveer?

  [ # 50 ] 06 September 2009 10:43 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2007-09-15

2,20 € 😉 (bron: http://www.vrr.de)

   Handtekening   

Officiele Fansite: http://www.suzan-seegers.net

]Officiele Fansite: http://www.willemijn-verkaik.com

  [ # 51 ] 07 September 2009 02:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

echt handig zo’n forum, nu weet ik dat je makkelijk de bus kan pakken naar het theater vanaf het station. Ik ga 30 oktober naar Tanz, en dan een overnachting in een hotel, tegenover het winkelcentrum schijnt. En dan de dag erna lekker shoppen, artiesten uitgang is ook goed te vinden in het theater? Is er al iemand naar de artiestenuitgang geweest daar? Want ik moet en zal erheen ik wil Jan Ammann op de foto hahaha.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 52 ] 14 September 2009 12:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Afgelopen zaterdag twee voorstellingen van ‘Tanz der Vampire’ gezien die verschilden als dag en nacht. Cover Matthias Stockinger speelde zijn laatste matinee dus voor diegenen die nog naar Oberhausen gaan hoeven in ieder geval niet te vrezen voor deze erg matige Von Krolock. Bij de avondvoorstelling speelde gelukkig Jan Ammann die als de sinistere Graf zorgde voor vocaal vuurwerk. Verslagje volgt nog.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 53 ] 14 September 2009 01:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

sorry voor de Stocki fans, maar ik ben blij dat hij dus niet meer speelt hihihi.
Ben beniewd naar je verslagen. Ik moet nog eventjes wachten tot ik naar Tanz mag gaan, 30 oktober.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 54 ] 18 September 2009 03:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tanz Der Vampire
Metronom Theater Oberhausen
Zaterdag 12 september 15.00u en 20.00u

De kaarten lagen al een tijd klaar want als je met een actie de kans krijgt om voor de helft van de prijs te boeken, waarom dan niet meteen twee voorstellingen zien ? Voor je het weet is het zover en zit je in Oberhausen. Vergeet de troosteloze omgeving van het theater tussen de parkeergarages en de enorme shopping mall. Zodra je het Metronom Theater binnenstapt ben je die omgeving al snel vergeten en word je welkom geheten door het uiterst vriendelijke en correcte personeel. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Van tevoren wist ik al dat de matinee zou worden gespeeld door cover Matthias Stockinger, ‘s avonds speelde de eerste cast van Graf Von Krolock Jan Ammann. Voor de overige rollen was de bezetting voor de matinee en avondvoorstelling gelijk :

Graf von Krolock   Jan Amman / Matthias Stockinger *
Sarah     Anne Hoth *
Alfred     Tibor Heger *
Professor Abronsius   Christian Stadlhofer
Chagal     Jerzy Jeske
Magda     Linda Konrad
Herbert     Florian Fetterle
Koukol     Stefan Büdenbender
Rebecca     Eva Maria Bender*
* covers

Bij ‘Tanz Der Vampire’ is het erg genieten van het prachtige ontwerp van Bill Dudley en het werkelijk fenomenale lichtontwerp van Hugh Vanstone. Het levert allemaal prachtige toneelbeelden op. De eerste acte speelt zich voornamelijk af in het herberg van Chagal, de tweede acte in het slot van Von Krolock.

Het verhaal is gebaseerd op Roman Polanski’s cultfilm uit de jaren ‘60 ‘The Fearless Vampire Killers’ en de grote Polanski voerde ook voor de originele bühneproduktie de regie. Michael Kunze pende het script en de teksten, Jim Steinman de heerlijk bombastische en soms ingetogen muziek.

Het grootste manco van ‘Tanz Der Vampire’ blijft voor mij toch het abrupte en open einde. Uiteraard volgt nog de finale ‘Die Vampire Bitten Zum Tanz’ met alle vampiers maar die maakt in wezen geen onderdeel uit van het verhaal. Ik ben daarom blij om te lezen dat voor de 2009 versie in Wenen aan het slot een nieuwe scène voor Von Krolock is geschreven. Het een en ander herschrijven voor de tweede acte zou ook geen kwaad kunnen want de scène met Abronsius en Alfred bij de graftombes is vrij vervelend en langdradig evenals de daarop volgende scène met Chagal en Magda.

‘Tanz Der Vampire’ hinkt op twee gedachten : aan de ene kant het serieuze verhaal en aan de andere kant de komische elementen. Ik geef toe dat zonder de komische noot het allemaal wel erg zwaar zou worden maar juist die dramatische ‘gothic’ scènes werken op mij het sterkst. Van het imposante ‘Ewigkeit’ op het kerkhof tot de scènes in de balzaal, het gebed van Sarah of Magda’s melodramatische ‘Tot Zu Sein Ist Komisch’

Hoewel de Graf niet eens zo heel vaak op het podium staat is zijn rol wel de meest cruciale. Afgelopen zaterdag heb ik dat maar weer eens ondervonden met cover Matthias Stockinger. Toevalligerwijs speelde hij zijn laatste voorstelling en dan zou je denken dat hij op de toppen van zijn kunnen speelt en zingt. Jammer was dat hij vocaal totaal van het podium werd geblazen door zijn medespelers. Zijn Von Krolock liet op mij dan ook weinig indruk achter. De enige scène waarin hij wel wist te imponeren was ‘Die Unstillbare Gier’ die hij overtuigend en met ingetogen tragiek speelde.
‘s Avonds speelde eerste cast voor de rol Jan Ammann en het was een verademing om hem de rol te zien spelen en vooral te horen zingen. Vol overtuiging en vocaal overdonderend.

Op de rest van de hoofdcast viel weinig aan te merken. Voor de rollen van Alfred en Sarah speelden covers maar er werd goed geacteerd en meer dan voortreffelijk gezongen. Van de overige rollen maakten vooral Linda Konrad als Magda en Christian Stadlhofer als Abronsius op mij veel indruk.

Overigens was het opvallend dat voor een zaterdag de zaal slecht bezet was. Als je de kans krijgt om ‘Tanz Der Vampire’ in Oberhausen nog te zien zou ik dat zeker doen. Ik heb in ieder geval érg van de voorstellingen genoten en overweeg sterk om nog een keer terug te gaan voordat de vampiers naar Stuttgart verhuizen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 55 ] 19 September 2009 10:27 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

eastwick, bedankt voor je verslag. Na lang twijfelen hadden mijn viendin en ik besloten toch te gaan. Het lijkt erop alsof het een goede keus is. Nu alleen hopen dat het op 29 december net zo goed is.

  [ # 56 ] 19 September 2009 10:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

LJ01 - 19 September 2009 10:27 AM

eastwick, bedankt voor je verslag. Na lang twijfelen hadden mijn viendin en ik besloten toch te gaan. Het lijkt erop alsof het een goede keus is. Nu alleen hopen dat het op 29 december net zo goed is.

Kan je voor 29 dec. ook al met korting boeken (sommer actie) of hebben jullie de volle prijs betaald? Of een andere korting?

  [ # 57 ] 19 September 2009 01:12 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Haha toch vreemd als de sommer actie eind december nog zou gelden 😛 Maar het kan natuurlijk, al zouden ze het dan misschien beter winter actie kunnen noemen ofzo. 😊

  [ # 58 ] 19 September 2009 03:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

eastwick - 18 September 2009 03:34 PM

Tanz Der Vampire
Metronom Theater Oberhausen
Zaterdag 12 september 15.00u en 20.00u

Zodra je het Metronom Theater binnenstapt ben je die omgeving al snel vergeten en word je welkom geheten door het uiterst vriendelijke en correcte personeel. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. > is mij destijds ook opgevallen, enorm vriendelijk, verademing

Het grootste manco van ‘Tanz Der Vampire’ blijft voor mij toch het abrupte en open einde> helemaal mee eens, dat einde stoort me ook altijd

Fijn verslag Theo, ik kan me er erg in vinden. By the way (zonder daar hier nu weer een discussie over te willen starten): 3 covers in de 3 hoofdrollen, vind ik absurd (ook al zijn 2 van de 3 goed).....

Misschien dat ik idd nog een keertje afreis voordat ze weggaan uit Oberhausen, heb toch wel weer zin gekregen na je verslag 😉

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 59 ] 19 September 2009 09:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

Hanstmf - 19 September 2009 10:39 AM
LJ01 - 19 September 2009 10:27 AM

eastwick, bedankt voor je verslag. Na lang twijfelen hadden mijn viendin en ik besloten toch te gaan. Het lijkt erop alsof het een goede keus is. Nu alleen hopen dat het op 29 december net zo goed is.

Kan je voor 29 dec. ook al met korting boeken (sommer actie) of hebben jullie de volle prijs betaald? Of een andere korting?

Wij hebben de volle prijs moeten betalen. Tussen kerst en Nieuwjaar is het vaak druk in de Duitse theaters (de Kerstman levert veel musicalkaartjes onder de boom). Ik weet niet of het een echte Duitse traditie is, maar ook bij de ouders van mijn vriendin was/is het een gewoonte dat wij kaartjes krijgen voor musical, concert of theater en dan gaan wij ook samen naartoe rond Kerst of Nieuwjaar (ahoewel dit jaar dat uitje waarschijnlijk naar Nederland verplaatst gaat worden want de familie wil Mamma Mia! wel zien en kaartjes in Nederland zijn veel goedkoper dan in Duitsland).

  [ # 60 ] 20 September 2009 07:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

LJ01 - 19 September 2009 10:27 AM

eastwick, bedankt voor je verslag. Na lang twijfelen hadden mijn viendin en ik besloten toch te gaan. Het lijkt erop alsof het een goede keus is. Nu alleen hopen dat het op 29 december net zo goed is.

Graag gedaan en ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik. Mark heeft wel gelijk dat drie vervangen hoofdrollen eigenlijk absurd is maar het heeft mij niet zo erg gestoord omdat de covers voor Alfred en Sarah prima prestaties leverden. Matthias Stockinger is inmiddels weg en ik weet niet wie de nieuwe cover is voor Von Krolock. Voor zover ik weet spelen Kevin Tarte en Jan Ammann tot het eind van de speelperiode in Oberhausen.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 9