9 of 9 | ‹ First  < 7 8 9
Tanz der Vampire / Oberhausen (verslag )
  [ # 121 ] 14 December 2009 07:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Lucas had zichzelf inderdaad een beetje geblesseerd geloof ik.. Maar leuk verslag! Ben benieuwd, ga misschien over een weekje ook wel.. 😄

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 122 ] 14 December 2009 09:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Uhu, verkeerd terechtgekomen toen ie van ‘t bed afsprong ofzoiets xD
Maar hopelijk gaan wij volgende week Petra, nog eventjes antwoord van Suus afwachten haha :tong:

  [ # 123 ] 14 December 2009 09:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

het is ook een vrij hoog bed ja hihi

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 124 ] 17 December 2009 08:47 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Yeaah, we gaan dinsdag met z’n 4’en^^
Zitten op rij 17 :tong:

  [ # 125 ] 23 December 2009 07:07 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Gister (gelukkig) alsnog geweest :tong:
Degene die zou rijden mocht dat niet van d’r ouders, dus ons mam heeft uiteindelijk maar gereden, en de moeder van Petra ook xD
Show was super, en Lucas was weer lekker idioot bezig :‘D

  [ # 126 ] 08 January 2010 01:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

jeeeej ik mag weer bijna naar tanz der Vampire, nog 6 nachtjes slapen!!!!!

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 127 ] 08 January 2010 03:03 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Wij gaan eik zondagmatinee, maar met dit weer denk ik niet dat dat gaat lukken…
Wss gaan we dan volgende week zondag, nu alleen nog ff zekerheid en alles aan Lucas laten weten.. :sad:

  [ # 128 ] 17 January 2010 03:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Hi

Tanz der Vampire
14-01-2010
20:00
Rij 6, plaats 8 en 9 (gangpad links)

Hoofdrollen
Graf von Krolock: Kevin Taartje
Sarah: Senta-Sofia Delliponti
Prof. Abronsius: Christiand Stadlhofer
Alfred: Krisha Dalke
Chagal: Matthias Stockinger (Stocki!!)
Magda: De enige echte Linda Konrad
Herbert: Jakub-ik-heet-helaas-geen-Florian-Wocial
Koukol: Stefan Büdenbender
Rebecca: Hollandaise Mayonaise Martine de Jager

Tanzsolisten
David Baranya, Csaba Farago, Vanni Viscusi, Kersten Zinser-zwamsel

Gesangssolisten
Michel Driesse, Riccardo-ik-laat-altijd-het-publiek-vreselijk-hard-schrikken-met-mijn-harde-gil-Greco

Tanzensemble
Isabel Dan, Veronique Spiteri, Lucas %u201Cde vinger%u201D Theisen, Samanta Turton, Johan Vandamme, Gemma West

Gesangensemble
Milena Alaze, Eva Maria Bender, Janaina Bianchi, Sandra Bleicher, Kevin Hudson, Sanne Mieloo, Sven Prüwer, Maciej Salamon

Dirigent:
Martin Gallery

Jeetje, toen was het alweer tijd voor de vierde keer Tanz! En nog steeds even spannend als de eerste keer. We hadden de trein van 1 uur en gelukkig maar, want er was nog best een beetje vertraging. De ICE reed niet over Utrecht en we moesten daar op een trein naar Emmerich en vervolgens overstappen. We kwamen ietsjes later aan, geen man overboord want de show begint toch pas om acht uur. Na aankomst naar het hotel gegaan en even de kamer bestudeerd. Vette hippe astronauten op de muur!

Eventjes lekker gewinkeld en o.a. carnavalskleding gepast, ik heb nog even een gekke Herbert blouse gepast haha. Echt zo’n wit wijd geval net als Herbert. Na wat eten in de Coca Cola Oase (waar we na een rondje lopen toch weer uitkwamen bij de Hollandse friet, tja…..). Snel terug naar het hotel om ons om te gaan kleden en ff beetje mooi te maken voor (hopelijk) Jan. Om vijf voor half 8 stonden we klaar om naar het theater te lopen dus na de zoveelste check ‘hebben we de kaartjes echt in de tas?’ -‘ja echt’ ‘hebben we het fototoestel en het cadeautje? -‘ja’ gingen we dan toch op weg.

Vol spanning stapten we stevig verder, het was al druk! Snel naar binnen en castboard kijken, zou het….....? Jan? Kevin? Of toch de voorspelde Stocki (Eefke bleek gesmst te hebben dat Stocki hoogstwaarschijnlijk Chagal zou zijn, maar omdat ik geen bereik had in Duitsland, ik kon niet sms%u2019en of bellen of wat dan ook, hadden we dat bericht niet gezien en wisten we dus ook niet hoe of wat). En het werd Kevin! Helaas was Jan nog ziek. Ik had al wel aangegeven het niet zo erg te vinden maar ik vond het wel heel erg sneu voor Claudia die toch wel een mega Jan fan is. Ik was eigenlijk stiekem al blij dat het geen Stocki was haha. Dat was toch wel beetje zonde geld geweest. Maar we hadden wel Stocki, als Chagal! En daar waren we stiekem toch wel weer een beetje benieuwd naar. Na eventjes een beetje van de teleurstelling bekomen te zijn gingen we naar de zaal. Helaas Joany, geen mokken meer
En zodra de ouverture begint waan je je alweer in een andere wereld. Wat is het toch ontzettend gave muziek! We hebben 30 oktober Krisha gezien en op de 12e Tibor, het viel ons eigenlijk gelijk op dat we Krisha stukken leuker en beter vinden. Hij was trouwens in vorm en zong de sterren van de hemel. Weldra kwam Stocki het podium op als Chagal en daar moesten we eigenlijk meteen al om lachen. Hij deed het heel anders dan Jerzy, maar wel grappig. Hij legde weer nadruk op andere dingen waardoor het zich wel eigen maakte.

Onze Sarah was Senta-Sofia, ze deed ons wat denken aan Susan Seegers. Op zich een heel leuke Sarah, weer heel anders dan Nele, Anne en Sabrina. Waar Nele en Sabrina soms nog best ondeugend waren (met zwierende heupen in het bad zakken bijv.) was zij eigenlijk heel erg onschuldig en straalde echt dat ‘ik ben een lief meisje’ uit. Ze zong ook heel goed.

We vonden wel allebei een beetje dat het geluid erg hard stond, harder dan anders maar ach dat mag de pret niet drukken hihi. Opeens was het al tijd dat Kevin op kwam, dus ik zat al tijdens Nie Gesehen niet meer op te letten omdat hij al de zaal in kwam. Blijft een indrukwekkende verschijning. Hij deed Gott is tot erg goed en voor je het weet gaat hij het podium weer af en liet wel even goed zijn tanden zien aan de mensen op rij 3 hihi.

Het viel ons ook deze keer weer op dat deze professor erg veel humor heeft. En het samenspel met Krisha was ontzettend leuk, ze zijn heel goed op elkaar ingespeeld. Deze Rebecca, Martine de Jager, was ook al zo grappig. En haar optreden als Chagal dood is raakte ons wel, in tegenstelling tot die andere die we vorige keer hadden (die zoveel indruk heeft gemaakt dat we haar naam nu al niet meer weten). Trouwens, we hadden ook wel lol om het feit dat ze met Stocki in één bed lag haha. En ze lijkt ook enorm veel op de moeder van Claudia, dat zorgde ook wel voor de nodige lol.

Het samenspel tussen Stocki en Linda was ook erg grappig. Bij Nie gesehen reageerde hij erg leuk toen ze hem met die schaar stond te prikken, hij leek echt bang haha. En toen hij haar beet gilde ze verschrikkelijk hard (tja, wie zou dat niet doen?) en kneep ze bovendien in zijn (niet heel verkeerd uitziende!) achterwerk. We meenden ook nog te zien dat ze hem flink schopte. Erg leuk dus haha.

Du bist wirklich sehr nett was afgelopen en jahaaa weer tijd voor Kevin! Hij blies me werkelijk waar uit mijn stoel, hij was zo ontzettend goed (en eng, wat wel weer heel erg leuk is). Ik moet van Claudia even zeggen dat ze erg onder de indruk was maar niet uit haar stoel geblazen werd (dat is gereserveerd voor Jan denk ik). Hij was echt nog veel beter dan op de 12e, ik wist niet dat dat kon haha.

Voor we het wisten rende Chagal ontzettend melig door het woud en stonden we opeens alweer voor het kasteel van de Graaf. Ohjee, dat bekent alweer bijna het einde van akte 1! Wat gaat het toch hard….Leuke anekdote, bij het afgeven van de Schwamm verloor Kevin zijn nagel (wijsvinger rechterhand), die vloog zo het podium over

Pauze was ook zo weer voorbij, tja wat wil je ook met een iphone die vol staat met in mijn geval plaatjes van Tanz en Steve en in Claudia’s geval Tanz en Jan haha.

Akte 2 begon natuurlijk meteen weer goed met Totale Finsternis, de zang van Kevin en Senta-Sofia was erg mooi samen en jeetje, Kevin zette echt een geweldige performance neer. De hele show door trouwens had hij allemaal van die kleine dingetjes waaruit bleek dat hij toch wel best evil is.

En weer probeerde ik op te letten wanneer het nou is dat Alfred omdraait in bed, want hij begint met zijn hoofd op het kussen maar aan het einde van Carpe Noctem ligt hij met zijn hoofd op het voeteneinde, tja en weer was ik zo afgeleid door alle leuke dansers dat ik vergeten ben te kijken.
Jakub heeft een goede stem, maar het sex-appeal van een kurkentrekker. Ook als Herbert zijnde is hij best goed maar tja het is geen Florian he. En hij is wel erg mager moet ik zeggen Maar op zich niet heel verkeerd hoor.

Bij In der Gruft hebben we wel gelachen, Stocki en Linda waren best handtastelijk samen en ze zoenden elkaar ook. En hoe Stocki Koukol nadeed met ‘SCHHLLLAAAAFFFFUUNNNN’ was erg leuk. Nu ik erover nadenk was het een erg komische voorstelling alles bij elkaar genomen.

Ook in de tweede akte viel het ons op dat Kevin toch eigenlijk veel gemener overkomt dan Jan bijvoorbeeld, maar dat is ook weleens leuk.

Bij Ewigkeit liepen ze weer lekker eng te doen en lieten Claudia nog even goed schrikken hihi. En nu herkenden we Lucas meteen en hebben de rest van de voorstelling ook met zo’n vingertje gezeten hihi.

Toen is er nog wel iets aparts voorgevallen, namelijk Kevin kreeg me aan het huilen! Met zijn Unstillbare Gier. Dat lukt eigenlijk altijd alleen maar iemand anders dus dat is wel knap van hem hoor!

Voor we het wisten begon Tanzsaal alweer en Claudia had bijna een blauw oog haha. Sarah rende nogal hard langs en zwaaide met haar armen En jeetje, het eindapplaus was er al! We kregen nog een zwaaitje van Stocki en Jakub lachte ook. Waarschijnlijk omdat wij de enige twee waren die stonden te joelen Het was verder een beetje een bejaardensoos.

Het was echt een heel gave voorstelling, iedereen deed het ontzettend goed.

Snel jas halen en naar buiten, toch maar eventjes bij de stagedoor spieken. We haalden een handtekening bij Krisha, ik op mijn toegangskaartje en Claudia in haar Tanzfotoalbum. Hij was trouwens gewoon weer heel aardig hoor Hij kreeg onze pen niet open wat ook wel een grappige situatie was haha.

We hebben wel wat mensen zien lopen maar veel mensen waren heel snel al weg of liepen idd met zo’n ‘ik-ben-moe-en-wil-naar-huis-hoofd’. Dus dan laten we ze lekker doorlopen hoor Vervolgens kwam Martine en die wilden we ook wel even zien. Ze vond het ontzettend leuk dat er Nederlanders kwamen en begon meteen lekker te kwekken, waar we vandaan kwamen enzovoorts. Wat bleek nou, ze is geboren in Dordrecht ent als Claudia hihi. Dat vond ze wel heel erg leuk en gaf ons ook nog een handtekening en een foto. Het was een heel grappige vrouw. Ze deed ook heel leuk met de fan die voor ons was, een jongetje van een jaar of 10. Ze vertelde dat die gans op de foto een naam heeft, namelijk Walter. En dat dat eigenlijk een geheimpje was maar dat hij dan nu weet hoe die gans heet (en wij dus nu ook haha maargoed).

Toen was het nog even wachten op Kevin en ja daar kwam hij hoor, wel sneller dan de vorige keer, nu duurde het ongeveer 35 minuten. We gingen in de rij staan, ik had ook beloofd voor iemand een handtekening te halen, en toen hij zich omdraaide en ons zag herkende hij ons zowaar gezien de grote ogen en de woorden ‘you two!’ En of we er weer waren en wat leuk en bedankte direct voor de cadeautjes. Hij kon precies opnemen wat erin zat, terwijl het toch al langer dan een maand geleden is. En wij waren volgens mij ‘the two sweet girls from Holland’. Hij vroeg ook aan mij waar mijn moeder was haha. ‘Where is mom? Isn’t she driving today?’

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 129 ] 17 January 2010 03:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

dus we vertelden even dat we met de trein waren. Claudia vertelde nog dat ze door Kevin fan is geworden van Tanz, wat hij heel leuk vond om te horen, hij straalde ervan haha. En dat gaf ons nog even de gelegenheid om wat langer in die blauwe ogen te kijken, jeetje wat zijn ze blauw (en mooi!). Ik zei dat ik het zowaar een nog beter show vond dan de 12e, echt geweldig en dat vond hij ook heel leuk om te horen maar hij zei er wel bij dat hij heel erg moe was van die avonden spelen en nog andere concerten ernaast. Dat was ook wel een beetje aan hem te zien, maar op het podium absoluut niet. En dat hij ook wel geschrokken was, want tot vlak voor de show was stem weg en pas toen hij bijna begon was zijn stem er weer. Hij vertelde ook dat Jan eigenlijk zou spelen (we zeiden maar niet dat we daarvoor kwamen) maar nog ziek was en dat Matthias zou spelen. Maar toen werd Jerzy ziek en moest alles omgegooid worden waardoor hij toch Graaf speelde. Ik zei wel dat ik daar erg blij mee was omdat ik een geweldige avond had gehad. Vond hij wederom leuk om te horen. Toen zei hij jullie hadden al een handtekening toch? Waarop we aangeven van ja maar we willen er wel nog 1 hoor! Hij moest lachen en gaf nog een handtekening, op een andere Autogrammkarte dan we al hadden jeej hihi. Ook voor diegene wat ik beloofd had en we maakten nog een foto ook.

@ Joany en Flores: we zijn helemaal vergeten te vragen naar het boek, sorry…. We waren er zo ondersteboven van dat hij ons herkende haha. Ik had ook nog iets anders willen zeggen, glad vergeten…laten we het maar op die mooie ogen houden haha.

Ondanks dat ze Jan erg miste heeft Claudia gelukkig ook nog wel een leuke avond gehad.

Gister dus afscheid genomen van het Metronom Theater (auw….) maar wie weet tot in Stuttgart


Foto’s staan hier:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LJGPOULU

zo dit was dan het verslag van Tanz van 14 januari

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 130 ] 17 January 2010 03:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Mooi en vooral heel lang verslag! 😉

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom Totale Finternis zo vlak na de pauze zit. Dan moet iedereen nog in het verhaal komen (weer) en dan ineens komt het (voor mij dan) bekendste nummer van de musical. Was beter tot zijn recht gekomen in een later moment van de tweede akte..

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 131 ] 17 January 2010 05:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

@para: Dat is bij Evita toch ook zo: Huil niet om mij Argentina, bij Joseph zit Sluit alle deuren maar ergens op 3/4 van de eerste akte.

Maar verder leuk verslag en o ja, ik ben ook in Dordrecht geboren 😉

  [ # 132 ] 17 January 2010 08:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Geen idee waarom Totale Finsternis direkt na de pauze zit, maar ik denk dat ze het ook niet echt anders hadden kunnen doen, zo verloopt het verhaal nu eenmaal. Tenminste ik zie niet hoe het anders had gekund.
Maar ik heb er niet zo heel veel moeite mee, ik zit na de pauze nog net zo in het verhaal als voor de pauze.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 133 ] 18 January 2010 05:47 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-03-06

Ik heb d’r ook niet zo’n problemen mee, ik zit dan idd ook meteen alweer in de show 😄
Ik ben gister weer geweest, Krisha was echt ongelooflijk goed, en Riccardo als NS1 en Jakub als NS2 ook :tong:
En ik zat op de hoek aan Lucas kant, krijg ik opeens die hand naar m’n gezicht :‘D

  [ # 134 ] 18 January 2010 04:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Hanstmf - 17 January 2010 05:42 PM

@para: Dat is bij Evita toch ook zo: Huil niet om mij Argentina, bij Joseph zit Sluit alle deuren maar ergens op 3/4 van de eerste akte.

Maar verder leuk verslag en o ja, ik ben ook in Dordrecht geboren 😉

Ja, nee, maar da’s dan weer met een beetje iets van een overgang. Totale Finsternis begint zomaar uit het niets..

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

‹ First  < 7 8 9
9 of 9