8 of 9 | ‹ First  < 6 7 8 9 > 
Tanz der Vampire / Oberhausen (verslag )
  [ # 106 ] 29 November 2009 12:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Zullen we het hier inhoudelijk hebben over tanz der vampire en een meeting verplaatsen naar de desbetreffende box….

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 107 ] 30 November 2009 07:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

JohanD - 29 November 2009 09:31 AM

Hans Peter Janssens gaat de rol van Von Krolock normaal gezien ook spelen,

Zou daar niet te hard op rekenen, als Tanz ooit nog zou komen. Het subsidieverhaal bij Tanz was toch bullshit. HPJ zou zowel Tanz als Notre dame de Paris doen. Voor iemand als hij zijn de speelperiodes van een productie van Musical van Vlaanderen niet zo interessant. Kun je beter maanden aaneen op t West End staan.

  [ # 108 ] 30 November 2009 10:30 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-11-14

Jeroen - 30 November 2009 07:01 AM

Zou daar niet te hard op rekenen, als Tanz ooit nog zou komen. Het subsidieverhaal bij Tanz was toch bullshit. HPJ zou zowel Tanz als Notre dame de Paris doen. Voor iemand als hij zijn de speelperiodes van een productie van Musical van Vlaanderen niet zo interessant. Kun je beter maanden aaneen op t West End staan.

Nou, er zit anders wel beweging in het subsidiedossier. De kans is groot dat MvV die toch krijgt, en dan is ‘Tanz der Vampire’ in september een feit. HP Janssens heeft er zich ook voor geëngageerd. Dan is zijn contract in Londen voor ‘Les Mis’ ook afgelopen. Niets is zeker als het niet concreet gerealiseerd wordt, maar de kans dat ‘Tanz der Vampire’ in het najaar in Antwerpen staat, mét HP Janssens is zéér reëel.

  [ # 109 ] 05 December 2009 01:33 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

nou volgende week word het dus 2 x op dag naar Tanz der Vampire. We gingen dus eerst smiddag voor Kevin, maar aangezien het niet helemaal zeker is dat hij s’middags speelt, en s’avonds wel, gaan we gewoon 2 x op een dag. We hebben vandaag nog kaartjes geboekt voor 60 euro per kaartje en dan zitten we op rij 5 s’avonds.

Heb er zo zin in!!!!!!

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 110 ] 05 December 2009 02:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

clautje - 05 December 2009 01:33 PM

nou volgende week word het dus 2 x op dag naar Tanz der Vampire. We gingen dus eerst smiddag voor Kevin, maar aangezien het niet helemaal zeker is dat hij s’middags speelt, en s’avonds wel, gaan we gewoon 2 x op een dag. We hebben vandaag nog kaartjes geboekt voor 60 euro per kaartje en dan zitten we op rij 5 s’avonds.

Heb er zo zin in!!!!!!

Waar boek je die kaartjes dan? 60 euro is erg goedkoop voor rij 5.

  [ # 111 ] 05 December 2009 02:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

ja dat wil ik ook wel weten

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 112 ] 05 December 2009 03:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

mijn vriendin die heeft ze besteld, en die aanbieding gelde alleen vandaag nog. Volgens mij heeft ze besteld bij prima ticket.

http://www.prima-ticket.de/


Het zat zo, ik kwam er gisteren achter dat Kevin niet de 12 volgende week s’middags peelt maar wel s’avonds, en daar baalden we op ons zachts gezegd erg van, en toen ging ze vanmiddag kijken, en toen zag ze voor s’avonds nog een paar plaatjes 3 op rij 5 en eentje 3 op rij 17, en toen had ze via iemand van een Kevin Tarte forum een site gekregen die van Prima ticket voor aanbieding, maar dat kon je niet via de site boeken, en toen heeft ze gebeld naar prima ticket en toen zei die vrouw dat er dan een aanbieding was voor 60 euro per kaartje. En dat heeft ze gedaan. En toen hadden we eerst zoiets van nou dan verkopen we die van de middag, en toen hadden we zoiets van ja wat als het toch terug gedraaid word en Kevin speelt toch smiddags en niet meer s’avonds dus we houden we gewoon allebei dan gaan we gewoon 2 voorstellingen op een dag zien.

Dat vinden wij niet erg hihi.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 113 ] 05 December 2009 03:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

clautje - 05 December 2009 03:12 PM

mijn vriendin die heeft ze besteld, en die aanbieding gelde alleen vandaag nog. Volgens mij heeft ze besteld bij prima ticket.

http://www.prima-ticket.de/


Het zat zo, ik kwam er gisteren achter dat Kevin niet de 12 volgende week s’middags peelt maar wel s’avonds, en daar baalden we op ons zachts gezegd erg van, en toen ging ze vanmiddag kijken, en toen zag ze voor s’avonds nog een paar plaatjes 3 op rij 5 en eentje 3 op rij 17, en toen had ze via iemand van een Kevin Tarte forum een site gekregen die van Prima ticket voor aanbieding, maar dat kon je niet via de site boeken, en toen heeft ze gebeld naar prima ticket en toen zei die vrouw dat er dan een aanbieding was voor 60 euro per kaartje. En dat heeft ze gedaan. En toen hadden we eerst zoiets van nou dan verkopen we die van de middag, en toen hadden we zoiets van ja wat als het toch terug gedraaid word en Kevin speelt toch smiddags en niet meer s’avonds dus we houden we gewoon allebei dan gaan we gewoon 2 voorstellingen op een dag zien.

Dat vinden wij niet erg hihi.

Online kan je die aanbieding niet meer boeken, maar kennelijk wel via een telefoniste. Hoe goed moet je Duits daarvoor zijn?

  [ # 114 ] 05 December 2009 04:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Mijn vriendin die heeft het gewoon in het engels gedaan.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 115 ] 05 December 2009 04:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

er is een codewoord en die is``Tanz der Vampieren` boekbaar alleen tot en met 12 dec. as. Ik kan er alleen niet uiit opmaken of het voor voorstellingen zijn TOT jan of tot en MET jan. Alleen telefonisch boekbaar http://www.sparnrw.wordpress.com

[ Gewijzigd: 05 December 2009 04:50 PM by rozereneetje ]
   Handtekening   

It´s magic

  [ # 116 ] 13 December 2009 09:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Nou 2 x Tanz op 1 dag was echt helemaal geweldig, er volgt nog een verslagje, we hadden smiddags Mathias Stockinger, en s’avonds hadden we Kevin Tarte. En daarna nog naar de au, om handtekeningen te halen, en foto’s te maken.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 117 ] 14 December 2009 03:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Hier is het verslagje van 2 x Tanz der Vampire, mijn vriendin die heeft het geschreven.

Tanz der Vampire - Oberhausen
12-12-2009
Voorstellingen 15:00 & 20:00

Cast:
15:00
Hoofdrollen
Graf von Krolock: Matthias Stockinger
Sarah: Sabrina Auer
Professor Abronsius: Christian Stadlhofer
Alfred: Tibor Heger
Chagal: Jezy Jeszke
Magda: Linda Konrad
Herbert: Florian Fetterle (woohoo!!)
Koukol: Stefan Büdenbender
Rebecca: Janaina Bianchi

Tanzsolisten:
David Baranya, Kim Boyson, Ross McDermott, Lucas Theisen

Gesangssolisten:
Raccardo Greco, Maciej Salamon

Tanzensemble:
Isabel Dan, Paul Knights, Samantha Turton, Gemma West, Veronique Spiteri, Cale Stanjevic

Gesangemsemble:
Sandra Bleicher, Kevin Hudson, Sanne Mieloo, Raphaela Pekovsek, Sven Prüwer, Michaela Schober, Johan Vandamme, Kerstin Zinser-Zwanzig

Dirigent: (ja, dan maken we het lijstje maar compleet he haha): Martin Gallery

20:00
De cast was grotendeels hetzelfde, behalve:

Graf von Krolock - Kevin Tarte (whiiii)

Bij de danssolisten was Lucas Theisen vervangen door Csaba Farago en bij het zangensemble was Johan Vandamme vervangen door Matthias Stockinger. De dirigent was ook vervangen, door Bernd Steixner.

Verslag:
Stuiterdestuiter! Zodra ik wist dat we twee keer zouden gaan was ik werkelijk een stuiterballetje. Helaas bleef het tot laatste moment heel erg spannend wie wanneer zou gaan spelen en of we Kevin dus wel zouden gaan zien.

We stelden de Tomtom in op Musikweg 1 en daar gingen we! We kwamen nog in een flinke file terecht waardoor we wel later in Oberhausen aankwamen maar het was evengoed pas half 1. We besloten eerst wat te gaan winkelen, maar dat was nauwelijks te doen in het overdrukke CentrO. Heel leuk hoor zo’n kerstmarkt, gezellig met alle lichtjes en houten kraampjes, maar dan moet je wel ergens kunnen kijken in plaats van met de stroom meegevoerd te worden.

We besloten al snel maar richting theater te gaan en kwamen daar om half 3. Snel, naar het castboard! Vol spanning stonden we te kijken en daar kwam het tevoorschijn…Matthias Stockinger. Het zat wel een beetje in de lijn der verwachting maar toch bespeurde ik in ieder geval bijmezelf een lichte teleurstelling. Al had Claudia wel een goeie: nu konden we dan misschien wat meer van de musical zien door niet compleet door Jan afgeleid te worden haha.

Mijn moeder kan niet goed lopen en heeft een scootmobiel, die heel prima in de zaal geparkeerd kon worden. De man die onze plaatsen wees was zwaar geïnteresseerd en wilde graag weten hoe we zo’n ding noemen en was er overduidelijk niet bekend mee. Hij beloofde heel goed erop te zullen passen en we konden alles rustig laten staan zei hij (volgens mij was hij er het liefste nog een rondje mee gaan rijden haha).

Toch een tikkeltje gespannen gingen we zitten op rij 7 stoel 8, 9 en 10 (gangpad , parkett links). Beetje om je heenkijken en dan opeens dreunt de zware stem van Jan door de zaal ‘herzlich willkommen bei Tanz der Vampire, bitte vergessen sie nicht…........und tauch mit uns in die Dunkelheit ein.’ nou graag! 

De muziek zet in en oh, wat blijft dat toch verschrikkelijk gaaf zo in het echt. Tibor als Alfred was zeker even wennen (vorige keer was het Krisha en die vond ik gelijk geweldig) maar hij bleek toch ook wel wat te hebben. Hij is weer heel anders maar wel schattig op zich. Voor je het weet is Knoblauch alweer klaar, heeft Chagal de kamer van Sarah dichtgetimmerd (Jerzy was trouwens in vorm, we hebben erg gelachen) en is Nie gesehen begonnen.

Ik kende Sabrina al van een audio-opname die ik heb en haar stem is wel goed maar qua gezichtje vond ik Nele dan wat leuker. Ik weet niet precies waarom maar ze sprak me niet zo aan. Ze zong wel mooi en het samenspel met Tibor was erg leuk ook. Waar zowel mijn moeder, Claudia als ik erg om hebben moeten lachen was de professor. Die was echt ontzettend grappig. Weer heel anders dan de vorige keer maar hij deed het heel komisch. Hij zette hem neer zoals het moet vind ik; beetje krakkemikkig, oud, vastberaden en humoristisch. Zijn expressie en mimiek was erg goed.

Wie ik persoonlijk ernstig minder vond was Rebecca (gespeeld door Janaina Bianchi). Ze viel nauwelijks op tussen het ensemble en ik vond haar eigenlijk ook niet grappig, terwijl Rebecca juist zo’n grappige rol is. Vorige keer hadden we Martine de Jager en die stond er echt. Die viel wel op, zowel qua stem als uitstraling.

Ja, en toen was het tijd voor Gott ist Tot….We zien Matthias aankomen over het gangpad aan de rechterkant, goh, van een afstandje lijkt hij een beetje op Kevin haha. Hij komt op het podium en zet de eerste noten in maar ik moet hééél erg wennen, toch valt het me niet tegen want hij zingt best goed. Het ding is alleen dat tja, hij heeft niet echt die ietwat arrogante ‘wie-doet-me-wat’ en ‘je-kan-mij-toch-niet-weerstaan?’ Hij had ook niet zo’n heel sterke mimiek en zijn hand gebaren waren veel hetzelfde en toch….zijn stem was mooi en hij deed het niet slecht. Ik ben alleen beetje verwend wat Krolock betreft Ik merkte alleen wel dat tijdens scenes met hem erin mijn ogen afdwaalden naar andere spelers, het decor, etc….dat gebeurt me toch echt nooit eigenlijk dus dat was wel een duidelijk teken voor mij.

De muziek blijft zo ontzettend gaaf en zeker bij Die rote Stiefel & Das Gebett zat ik weer vol verwondering te kijken; adembenedemd gewoon! Zo langs het gangpad kwam er aardig wat langs, dat was ook wel erg leuk. Koukol riep nog wat in mijn gezicht haha.

Linda Konrad als Magda blies me weer uit mijn stoel met haar optreden, wat een power heeft zij. En ohjee voor ik het wist, was Akte 1 alweer afgelopen, ongelofelijk hoe snel dat gaat! Stocki verbaasde ons nog met een bijzonder lange uithaal bij het einde, dat was wel gaaf.

Akte 2 begon en het begint meteen goed met Totale Finsternis al heb ik dit keer dus meer op het ensemble gelet in de schilderijen, wat is dat toch mooi gedaan!

Ondertussen heb ik Carpe Noctem al in het echt gezien op 30 oktober en ontelbaar vaak op dvd, en elke keer weer zie je weer andere dingen, dat blijft zo’n mooie scene. Ondertussen was ik al helemaal om en vond deze Alfred erg leuk.

En ondertussen kunnen we geloof ik wel zeggen: we houden van Florian! Haha. Wat een geweldige Herbert is dat zeg. De hele zaal moet ook enorm om hem lachen, zowel in de middag als in de avond. Hij hoef er niet eens veel voor te doen

Bij In der Gruft viel de micrfooon even uit van de professor maar dat was gelukkig snel weer opgelost. Het ging weer zo hard allemaal, voor ik het wist zaten we weer bij Ewigkeit (Stocki mag nog wel eventjes oefenen op zijn enge lachje bij Sie irren professor) en de vampiertjes kwamen weer door de zaal en lieten ons goed schrikken, eentje kwam behoorlijk dichtbij haha; ze ging met haar hand zo richting mijn nek, dat is toch wel erg leuk.

Stocki’s Unstillbare Gier was goed, zijn stem is goed maar het personage miste toch weer ‘het’. Laten we het maar op de Krolock-factor houden haha, dat hij die miste. Doordat we minder op Stocki letten zagen we allemaal andere dingen; Magda die nog binnen probeerde te komen maar er niet in kwam en allemaal van die kleine dingetjes van het ensemble. Zo was er ook een vampiertje die met haar vingers haar tanden stond te poetsen zodat ze daarna lekker van de professor en Alfred kon gaan smikkelen haha.

Ja en toen was de show al weer klaar en besef je opeens jeetje, we zijn al op de helft en nog een een keer jeetje, want we gaan zometeen weer! Het was al 6 uur toen we het theater uitliepen, snel wat gegeten, nog een paar heel mooie blauwe laarzen gescoord en Claudia rode pumps en snel weer terug naar het theater hihi.

Snel snel snel naar het castboard en woooohoooo!! Kevin! Gelukkig maar. Die wilde ik zo ontzettend graag zien. De rest van de cast was grotendeels hetzelfde en dat was absoluut geen straf want de middagshow was al zo gaaf.

Toch wel beetje gespannen (lees: beetje veel) namen we weer plaats en ook al zie je het voor de tweede keer die dag, de ouverture en het kasteel van Krolock op het scherm blijft adembenemend.

En ook nu weer ging het allemaal zo snel, voor we het wisten kwam Kevin al op en hij heeft me compleet betoverd. Hij greep me gewoon haha. En ik heb toch heel wat opnames gezien en hij is nog zoveel beter geworden, geweldig hoor.

We waren het er alledrie over eens dat de avondshow beter was dan de middag, niet zozeer door Stocki als graaf maar de algehele cast, er zat ‘s avonds veel meer pit en energie in. Maar de middag was al zo gaaf, kan je nagaan hoe goed de avond was. Stocki in het ensemble is trouwens leuk, hij doet echt heel grappig dan.

Kevin was gewoon tja…geweldig. Zijn stem was super en uitstraling ook. Hij trok heel veel ‘valse’ gezichten en zijn Unstillbare Gier was sneu maar vrij berustend in zijn lot om het zo maar te zeggen, terwijl Jan het weer heel anders deed. Die is vrij wanhopig en beetje boos. Ik vind dat leuk om die verschillen zo te zien.

En dan Tanzsaal…ohnee! Dan is er bijna geen Krolock meer, help! De show is alweer bijna klaar En dan heb je er 2 gehad…en dan nog denk je ‘ahhh nog een keer?’. Echt, Tanz is een drug hoor….je raakt eraan verslaafd en van zo’n show wordt je knetterhigh haha. En erna zijn er afkickverschijnselen. Zou er een kliniek voor ons zijn? 

We gingen naar buiten want tja, we wilden wel even op de foto met Kevin natuurlijk. Maar mijn hemel, wat was het koud gisternacht in Oberhausen. Echt steenkoud. Het sneeuwde ook zelfs een klein beetje. Jerzy was heel erg snel buiten en gingen we weer mee op de foto, hij signeerde ook dit keer. De professor en Alfred waren jammergenoeg heel snel weg.

En toen zagen we Stocki, met boterhammetje in zijn hand hihi en daar hebben we eventjes een handtekening gehaald en een foto, tja dat vonden we toch wel even dat het moest, we hadden hem zoveel gezien die dag haha.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 118 ] 14 December 2009 03:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

deel 2 van het verslag

En het duurde maar en duurde maar….mijn moeder zei al nou, Kevin komt niet meer hoor. Na een hele tijd kwam Linda een praatje maken, dat was ook leuk. Ze signeerde en maakte ook foto’s en ze deed zomaar een leuke ‘bijt’ foto haha. Ik moest er nogal hard om lachen dus het is een vrij komische foto geworden. Bij Claudia deed ze het ook. Het is een leuke vlotte meid met enorm gave witte lange laarzen (ik heb een laarzentik). Ik had een collage gemaakt met allemaal Kevin paatjes en laten afdrukken bij AH om te laten signeren aangezien ik geen goeie kwaliteit foto’van Kevin had. Ze zag dat en vond het helemaal leuk, dat vond ik wel weer leuk om te horen.

Ondertussen stonden we al bijna een uur bij de artiestenuitgang….KOUD! Mijn vingers voelde ik al bijna niet meer haha. En toen he he…ja hoor daar kwam Kevin! Die vond de collage ook al zo leuk (het was toch echt simpel photoshoppen hoor haha) en ik had er nog een extra mee en die gaf ik aan hem en die ging hij gelijk binnen leggen. Hij signeerde die foto en ook nog een autogrammkart en daarna ging hij de foto’s maken met de fans, er stonden er nog aardig wat! Ik vertelde van dat we op het laatste moment nog kaarten bij hadden gekocht en het viel me op dat hij bijzonder geïnteresseerd luisterde. Ik had al van andere fans gehoord dat hij heel ‘nett’ was maar inderdaad, dat was hij echt. Hij was bang dat we hem uiteindelijk niet gezien hadden en moest wel lachen toen hij hoorde dat we twee shows hadden gezien. Ik vroeg of we 2 foto’s konden maken en dat vond hij een leuk plan, hij zei wel dat hij het jammer vond dat hij zijn tanden niet bij zich had anders had de foto nog leuker geworden zei hij. Ik moet zeggen dat hij behoorlijk dichtbij kwam en toen had ik wel even zoiets van oei, daar krijg ik het warm van! Zijn hand zat ergens in mijn nek tussen mijn haar en hij kwam vrij dicht bij mijn nek haha. Wel leuk hoor, met de graaf op de foto Toen hij hoorde dat mijn moeder ons gereden had riep hij gelijk naar mijn moeder van ‘oh hi mom!’ en liep naar haar toe om kennis te maken en een foto te maken ook. Toen hij wegliep zei hij ook nog ‘niets te danken’ toen wij hem bedankten in het Nederlands dus We hadden nog een Hollands cadeautje voor hem meegenomen wat hij heel leuk vond, maar er stond een behoorlijke rij mensen nog dus we hebben het hem gegeven en gezegd dat hij later maar even moest kijken

Dus we gingen terug koud en verkleumd naar de auto maar met allemaal handtekeningen, foto’s en herinneringen voor het leven Wow, wat een onwijs geslaagde dag en een fantastische manier om je verjaardag te vieren

De foto’s staan hier, met commentaar links naast de foto’s (al spreek het meeste voor zich):
http://www.mijnalbum.nl/Album=XZEWGXFI

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 119 ] 14 December 2009 03:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Nou het verslagje staat er in 2 delen, het was een beetje te groot voor 1 berichtje. Maar het was echt werkelijk fantastisch

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 120 ] 14 December 2009 06:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Heel leuk allemaal en mooie foto’s 😄
Ik zou er zo weer zin in krijgen….

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

‹ First  < 6 7 8 9 > 
8 of 9