Je Anne Vlaanderen en gefilmde reportage van MusicalWorld.TV met Wim vdD
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zo lang is het niet geleden dat een golf van verontwaardiging door Europa ging omdat in Spanje een musical over Anne Frank in premiere ging. Vreemd, want dat was zeker niet de eerste keer dat Anne Frank onderwerp van een musical was. Yours Anne was eerder, en deze voorstelling heeft ook in Vlaanderen gespeeld.

Maar er is een nieuwe kans. Judas theaterproducties gaat Je Anne in een nieuw concept brengen.  Tot nog toe geen reacties, maar wie weet.

In ieder geval was afgelopen vrijdag de perspresentatie van de cast en het concept. Lees hier meer over Je Anne.

[ Gewijzigd: 06 October 2010 06:12 PM by Marilena ]
  [ # 1 ] 08 June 2009 12:58 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  142
Geregistreerd  2009-02-17

Spreekt me erg aan! Het zou me ook niet verbazen als deze productie echt enorm gaat verschillend van die van Mark Vijn Theaterproducties in 2010/2011.

  [ # 2 ] 08 June 2009 12:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ben echt heel benieuwd. Ik denk dat Nederland er wel klaar voor is. Een musical over Anne-Frank was trouwens een heel interesant onderwerp tijdens de vriendenlezing in het M-Lab. Maar een musical over Jesus was ook geen ramp in Nederland. Hoe men er in Vlaanderen overdenkt weet ik niet; maar ik ga zeker kijken en ben nu al benieuwd naar de Nederlandse cast.

  [ # 3 ] 08 June 2009 01:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

jouke - 08 June 2009 12:59 PM

ben echt heel benieuwd. Ik denk dat Nederland er wel klaar voor is. Een musical over Anne-Frank was trouwens een heel interesant onderwerp tijdens de vriendenlezing in het M-Lab. Maar een musical over Jesus was ook geen ramp in Nederland. Hoe men er in Vlaanderen overdenkt weet ik niet; maar ik ga zeker kijken en ben nu al benieuwd naar de Nederlandse cast.

Bedoel je Jesus Christ Superstar? Want daar was nog wel het een en ander om te doen in 2005.

  [ # 4 ] 08 June 2009 03:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 08 June 2009 12:43 PM

Zo lang is het niet geleden dat een golf van verontwaardiging door Europa ging omdat in Spanje een musical over Anne Frank in premiere ging. Vreemd, want dat was zeker niet de eerste keer dat Anne Frank onderwerp van een musical was. Yours Anne was eerder, en deze voorstelling heeft ook in Vlaanderen gespeeld.

Ja, in 1994 in een productie van het Koninklijk Ballet van Vlaanderen, onder regie van Frank van Laecke.

  [ # 5 ] 24 October 2009 05:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteravond vond in Antwerpen de première plaats van Judas Theaterproducties’ Je Anne.

De officiële recensie van Musicalworld en de gefilmde reportage van MusicalWorld.TV zijn op deze manier terug vinden:

- op MusicalWorld.TV’s eigen plek, www musicalworld.tv
- of onder Artikelen.

Frans.

  [ # 6 ] 24 October 2009 11:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Zonde van die dode pixel

ik ben heel benieuwd naar deze productie, al zijn de verhalen die ik heb gehoord niet zo goed

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 7 ] 01 November 2009 09:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik ben vandaag gaan kijken en vond het een heel goede voorstelling! De cast was subliem!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 8 ] 02 November 2009 09:07 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-04-21

Mith - 01 November 2009 09:29 PM

Ik ben vandaag gaan kijken en vond het een heel goede voorstelling! De cast was subliem!

Dat kan ik alleen maar beamen, echt een aanrader voor wie nog kan gaan kijken. Wat is An fantastisch als Anne zeg, en de rest van de cast speelt hun rol al even subliem ! Leuk om nog eens een voorstelling te zien waarbij je (bijna letterlijk) heel nauw contact hebt met de cast.

  [ # 9 ] 02 November 2009 09:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ja, de cast is echt geweldig! Stuk voor stuk top!
Ja, er is inderdaad heel nauw contact. Als je wat slechte bedoelingen had, stapte je gewoon ‘het podium’ op en verstoorde je het hele verhaal, maar ik denk niet dat iemand dat in zijn hoofd gaat krijgen 😉. Door het nauwe contact werd je echt meegezogen en beleefde je de gebeurtenissen heel intens.

Door “Je Anne” heeft Judas theaterproducties nog maar een bewezen dat ze niet moeten onderdoen voor grotere productiehuizen. Ik vind de werkwijze van Judas veel meer integer.

Ik ga zeker naar “Ganesha” kijken!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 10 ] 02 November 2009 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ben ook gister middag geweest en zat op rij 1 in het midden. Je zit dan letterlijk in de show en was soms erg heftig. Ik heb zeker een paar minpunten maar houd aan de show zeker een goed gevoel over. Al helemaal zin in Ganesha.

  [ # 11 ] 02 November 2009 10:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

jouke - 02 November 2009 10:28 AM

ben ook gister middag geweest en zat op rij 1 in het midden.

Ik zat ook op rij 1, maar meer naar de kant van de uitgang 😊

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!