10 of 60 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
Laatste boek dat je hebt gelezen
  [ # 136 ] 25 January 2010 05:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

berry - 25 January 2010 05:22 PM

ben nu bezig in de vliegeraar… ik weet het nog niet het raakt je net genoeg om door te lezen vind ik

Dat had ik ook, maar uiteindelijk kom je er wel in.
Ik ben nu (voor de 2e keer) bezig in P.s. I Love You (geïnspireerd door dit topic)

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 137 ] 25 January 2010 06:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  570
Geregistreerd  2008-11-07

Ik ben de Lost Symbol van Dan Brown aan het lezen. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden eigenlijk.

  [ # 138 ] 28 January 2010 10:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

heb net het boek
het meisje met de negen pruiken uit
wat een prachtig boek zeg

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 139 ] 31 January 2010 06:18 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-04-21

‘Het Parfum’ van Patrick Süskind

Was er al voor de derde keer aan begonnen, maar heb het deze keer ook echt uitgelezen 😉, en het was meer dan de moeite waard ! Ga de film niet kijken, heb gehoord dat hij niet zo goed is. Probeer dat overigens altijd als een prachtig boek verfilmd is, en het is me voorlopig enkel bij Harry Potter niet gelukt (vooral omdat ik de eerste film had gezien voor ik aan de boeken ben begonnen).

  [ # 140 ] 31 January 2010 06:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Sofie_B - 31 January 2010 06:18 PM

‘Het Parfum’ van Patrick Süskind

Was er al voor de derde keer aan begonnen, maar heb het deze keer ook echt uitgelezen 😉, en het was meer dan de moeite waard ! Ga de film niet kijken, heb gehoord dat hij niet zo goed is. Probeer dat overigens altijd als een prachtig boek verfilmd is, en het is me voorlopig enkel bij Harry Potter niet gelukt (vooral omdat ik de eerste film had gezien voor ik aan de boeken ben begonnen).

Ik vond de film erg goed. Das Parfum is al jaren mijn favoriete boek en ik was dus erg bang voor de verfilming. Maar ik was positief verrast. Het boek blijft iets beter, maar voor een boekverfilming is de film erg goed. In ieder geval is de sfeer van het boek erg goed overgenomen.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 141 ] 31 January 2010 07:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

marly - 31 January 2010 06:29 PM
Sofie_B - 31 January 2010 06:18 PM

‘Het Parfum’ van Patrick Süskind

Was er al voor de derde keer aan begonnen, maar heb het deze keer ook echt uitgelezen 😉, en het was meer dan de moeite waard ! Ga de film niet kijken, heb gehoord dat hij niet zo goed is. Probeer dat overigens altijd als een prachtig boek verfilmd is, en het is me voorlopig enkel bij Harry Potter niet gelukt (vooral omdat ik de eerste film had gezien voor ik aan de boeken ben begonnen).

Ik vond de film erg goed. Das Parfum is al jaren mijn favoriete boek en ik was dus erg bang voor de verfilming. Maar ik was positief verrast. Het boek blijft iets beter, maar voor een boekverfilming is de film erg goed. In ieder geval is de sfeer van het boek erg goed overgenomen.

Same here! Ik vond de film, als lezer van het boek, ook goed… Natuurlijk, zoals Marly zegt, het boek is beter… Maar de film is absoluut heel gaaf!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 142 ] 31 January 2010 08:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

*verkeerde topic*

[ Gewijzigd: 31 January 2010 08:53 PM by Caroline1 ]
   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 143 ] 31 January 2010 08:37 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-04-21

Puss - 31 January 2010 07:53 PM
marly - 31 January 2010 06:29 PM

Ik vond de film erg goed. Das Parfum is al jaren mijn favoriete boek en ik was dus erg bang voor de verfilming. Maar ik was positief verrast. Het boek blijft iets beter, maar voor een boekverfilming is de film erg goed. In ieder geval is de sfeer van het boek erg goed overgenomen.

Same here! Ik vond de film, als lezer van het boek, ook goed… Natuurlijk, zoals Marly zegt, het boek is beter… Maar de film is absoluut heel gaaf!

Heb de trailer bekeken en de sfeer zit inderdaad wel goed, sommige beelden leken zelfs verdacht veel op hoe het er in mijn fantasie uit zag ! Misschien moet ik hem dan toch maar eens bekijken.

  [ # 144 ] 31 January 2010 09:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Karen, de vrouw met zeventien persoonlijkheden. Een goed, aangrijpend en interessant boek. vind het zeker een aanrader.

Het boek bestaat na de proloog (waarin Karen verteld hoe ze tot het beluit is gekomen hulp te bezoeken bij een psychiater) uit drie delen.
In het eerste deel beschrijft de psychiater zijn eerste ontmoetingen met de depressieve Karen, die het gevolg blijken te zijn van een levenlang mishandeling, verkrachting, (rituele) martelingen door vele mannen en een moeder die daar niets van wil zien/ weten maar haar dochter wel voortdurend om geld vraagt wat zij haar volgens moeder schuldig is omdat zij haar heeft opgevoed en heeft betaald voor ziekenhuisbezoeken. Langzamerhand komt dokter Bear erachter dat Karen waarschijnlijk aan een meervoudige persoonlijkheidsstoornis lijdt door alles wat zij heeft meegemaakt en meemaakt.
In het tweede deel van het boek blijkt dit vermoeden te kloppen wanneer alter Claire als eerste een brief stuurt. Daarna leert hij langzamerhand alle zeventien persoonlijkheden in Karen kennen.
In het derde deel worden de alters één voor één geïntegreerd in Karen (op 1 uitzondering van twee tegelijk na) en vormt ze langzaamaan voor het eerst in haar leven één eigen persoonlijkheid.

Heel boeiend om dit hele proces van zo’n 10 jaar te volgen en om een idee te krijgen van hoe het is om met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis te leven en waarom die persoonlijkheden worden gevormd.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 145 ] 31 January 2010 09:35 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  64
Geregistreerd  2010-01-19

air babylon

en ik ben nu bezig in fashion babylon, maar die vindt ik minder

  [ # 146 ] 10 February 2010 05:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

- De Delta Deceptie van Dan Brown: Alle Brown-boeken lijken op elkaar, maar zijn toch ontzettend verschillend. Ze blijven boeien en lezen lekker weg. Hopelijk komt er (snel) een nieuw boek, want helaas ben ik door de voorraad heen.

- Der Besuch der alten Dame van Friedrich Dürrenmatt: Ik lees Duits boeken eigenlijk alleen omdat het moet, maar deze was vrij aardig. In ieder geval niet zo moeilijk.

  [ # 147 ] 10 February 2010 06:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2010-02-03

ben nu ‘ik omhels je met 1000 armen’ van giphart aan het lezen voor nederlands 😊 maar ben pas net begonnen 😊

maar ik ben begonnen met kluun lezen vooor mijn lijst, en nu zit ik een beetje in eeen kluun gat zegmaar… want zijn schrijfstijl vind ik echt geweldig! lekker recht door zee!

iemand nog tips in dat genre ?

   Handtekening   

A smile is the prettiest thing you can wear!

  [ # 148 ] 10 February 2010 06:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Mag jij Kluun lezen voor je lijst? Maar dan zit je met Giphart wel redelijk in dezelfde stijl, volgens mij..

Mijn laatste boek was volgens mij Engelen van het Duister. Of 50 mil pelas por un bigote, weet ik niet welke ik later uit had. Ben nu bezig in Karakter.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 149 ] 10 February 2010 06:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2010-02-03

Jup 😊

   Handtekening   

A smile is the prettiest thing you can wear!

  [ # 150 ] 10 February 2010 06:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

diedeeeh - 10 February 2010 06:05 PM

maar ik ben begonnen met kluun lezen vooor mijn lijst, en nu zit ik een beetje in eeen kluun gat zegmaar… want zijn schrijfstijl vind ik echt geweldig! lekker recht door zee!

iemand nog tips in dat genre ?

Heleen van Royen? Heb persoonlijk nog niets van haar gelezen, maar ze wordt wel gezien als de vrouwelijke equivalent van Kluun.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

‹ First  < 8 9 10 11 12 >  Last ›
10 of 60