1 of 2 |  1 2 > 
iPhone dagboek New York
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik ben een gelukkig mens: ik ben in New York, mijn (heel goedkope!) hotel heeft gratis wifi en er staan een aantal mooie voorstellingen op het programma. Het enige jammere is dat ik eigenlijk hartstikke ziek ben, de koorts komt mijn oren uit. Maar Ibuprofen WERKT voorlopig…

Gisteravond zag ik Next to Normal. En wonderlijk genoeg leek hier een heel nieuw genre geboren: de kamer rock opera. Een klein gegeven (familieproblemen veroorzaakt door een moeder met psychische klachten) op een zeer luide manier gedramatiseerd. De cast was fantastisch (heel veel belten: vooral mevrouw Ripley lijkt maar 1 stand te hebben…HARD!) de score uitermate sterk en het script was scherp, grappig en ontroerend. Ook de vormgeving beviel me zeer. Ik zie dit zo in het M-lab staan (Lone!). Een geweldig begin van de reis.

Ik neem nu nog maar een roze pil en ga eens besluiten wat ik vanavond zie. Jullie horen van me!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 20 October 2009 04:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ik krijg altijd een glimlach op mn gezicht als ik een positieve review over Next to Normal lees. Ik vind de cast, het verhaal en de score geweldig… ik kan echt niet WACHTEN om deze show in het echt te zien!! 📣

(mag ik vragen in welk hotel je zit? 😊)

Hopelijk wordt je snel beter, geniet van de shows en New York!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 2 ] 20 October 2009 06:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Aaaah beterschap! En nog heel veel plezier, leuk dat je ons op de hoogte houdt :D.

  [ # 3 ] 21 October 2009 03:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Dank voor jullie medeleven, mijn koorts zakt gestaag. Komt van het heerlijke weer in deze wereldstad en veel glazen Californische Chardonnay (proost Frans!). Ik zit in het gloednieuwe Comfort Inn op 44th, op nog geen 100 meter van The Phantom. Hotel niet heel bijzonder, maar in NYC is maar 1 ding belangrijk: location location location!

Vanavond had ik een van de raarste Broadwayervaringen ooit. Eerlijk gezegd was ik niet van plan deze show te bezoeken, maar soms luister je naar enthousiaste verhalen in The New York Times en Time Out en zit je opeens bij Rock of Ages, een show gebaseerd op “foute” jaren 80 rockmuziek. Nooit wat mee gehad. Foreigner, Europe, Boston en Bon Jovi: het zal allemaal wel.

Rock of Ages heeft geen enkele pretentie en neemt zichzelf voortdurend op de hak. Maar het is weldegelijk een show die heerlijk wegkijkt. En stampende stadionrock doet het eigenlijk geweldig in het theater. Zeker als die zo fantastisch vertolkt wordt als hier. Constantine Mouralis kwam een eind in American Idol, maar blijkt hier een regelrechte sensatie. En naast hem staat de onweerstaanbare Kerry Butler die we nog kennen uit Xanadu.

Het verhaal is nauwelijks interessant, maar er zitten genoeg grappen in het script om de aandacht erbij te houden. En een zaal vol Amerikanen die elk nummer kennen helpt ook enorm!
Ze zingen alles keihard mee (zelfs de ballads!)

een meesterwerk? Eh…nee. Maar wel ERRUG lekker. Rock On!!! Awesome!!!!

[ Gewijzigd: 25 October 2009 04:15 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 4 ] 21 October 2009 07:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Gaaf dat je ons zo op de hoogte houdt. Men, Next To Normal, ik hoop zo dat ik die nog live zal kunnen zien. Want deze voorstelling heeft echt de mooiste muziek die ik ooit gehoord heb. En Rock Of Ages, tjsa ik heb zelf het castalbum en het is inderdaad heerlijk om daar lekker mee mee te blèren. Verder zou ik Kerry Butler best wel die nummers willen horen zingen, want de vrouw die eerst de rol van Sherrie speelde vond ik niet zo’n succes. Jacco, jou veel beterschap toegewenst en ik hoop dat je nog veel voorstellingen gaat bekijken en ons ondertussen ook lekker op de hoogte houdt!

  [ # 5 ] 21 October 2009 10:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ha Jacco,

Gelukkig gaat het je wat beter. Sucks als je daar ziek bent. Gaaf dat je ook zo onder de indruk was van Next To Normal. Ik vond het ook een geweldig stuk, vooral in zijn compactheid. Kamerrockopera omschrijft het prima 😉 . Voor mij was het een verademing om weer eens naar iets te kijken wat ergens over gaat en het raakte me erg. Prachtige voorstelling inderdaad. Rock of ages soort WWRY maar dan anders ?
Plezier nog daar, zucht, ik zou ook zo weer in NY willen zijn.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 6 ] 21 October 2009 01:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Rock of Ages is een stuk authentieker dan het overgeproduceerde WWRY. En doordat het verhaal ook echt in de jaren 80 speelt ipv in de toekomst zijn de grappen wat mij betreft een stuk geslaagder.

N2N spookt nog steeds door mijn hoofd. Hoe langer ik erover nadenk, hoe beter de voorstelling wordt. En inderdaad; het GAAT ergens over. Heel NYC staat vol fluffy voorstellingen. Niks mis mee, maar af en toe wil je wel eens wat anders…

Vandaag 2 voorstellingen natuurlijk, al valt me op dat de meeste producties hun matinees nu aanbieden op zondag ipv op de traditionele woensdag. Ik zou zo maar bij iets heel sufs terecht kunnen komen vanmiddag!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 21 October 2009 02:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Ik heb vandaag weer ff geluisterd naar de cd van N2N, de muziek groeit al pakt het mij nog steeds niet echt.
Ik wens je nog veel plezier in NY!

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 8 ] 22 October 2009 04:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Woensdagmiddag. Lastige middag. Geen Finian’s Rainbow (alleen geen matinee tijdens de previews), In The Heights speelt helemaal niet vandaag (volgende week woensdag weer wel grrrrr), Memphis neemt middagje vrij na de première van maandag en Jersey Boys is uitverkocht. Wat nu? We besluiten ten einde raad dan maar te kiezen voor Shrek. Vorig jaar om deze tijd, vlak voor het begin van de previews zou ik heel opgewonden zijn geweest voor deze voorstelling, maar nu een jaar later is het duidelijk vijfde keus.

Maar kijk eens aan…..Shrek blijkt een stuk leuker dan de matige recensies en de lauwe reacties hier Op het forum deden vermoeden. De show is zeker niet perfect; vooral muzikaal is het wat middelmatig, maar er staat een heerlijke cast op de planken die me midden in het hart weet te raken. Ster van de show is de verrukkelijke Sutton Foster die een uitermate labiele en hilarische prinses Fiona vertolkt. Haar blikken alleen al zijn de kaarten (met coupon van Broadwaybox natuurlijk) meer dan waard. Maar ook Brian D’Arcy James weet, verborgen onder zijn groene masker, een echt karakter te maken van de mollige ogre. Dit alles gekoppeld aan een kleurrijke, sterk zingende cast, maakte dat ik een meer dan heerlijke middag had in de beste Broadway traditie. Als mijn achternaam van der Ende was zou ik deze show zeker in mijn portefeuille nemen. Het is sterker dan Tarzan, kinderen zijn er gek op en het is een stuk minder tuttig dan Mary Poppins (hoe heerlijk ik die show ook vind). Kortom: verrassend sterk! Ik ben net terug van mijn show van woensdagavond .... dat is weer een heel ander verhaal. Nu eerst slapen (zeker na 3 gin tonics in Don’t Tell Mamma!)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 22 October 2009 05:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ik ben blij dat Shrek zo positief is bevallen! 📣 Helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over…
http://www.broadway.com/buzz/shrek-musical-will-be-ogre-january-3/
De show sluit op 3 januari.

Welke show heb je op woensdagavond gezien? Ik ben benieuwd!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 10 ] 22 October 2009 08:13 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Was eigenlijk wel een beetje te verwachten dat hij snel zou gaan sluiten. Als je hoorde dat de kaartverkoop erg matig was en dan ook nog slechte recensies. Nu hoor ik wel weer een ander gerucht dat de voorstelling op DVD uit gaat komen..
In ieder geval fijn dat jij wel van deze voorstelling hebt kunnen genieten!

  [ # 11 ] 22 October 2009 09:36 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Superleuk om alle recenties te lezen, ik vond zelf next to normal niet zo geweldig maar durf dat op dit forum haast niet te zeggen omdat er nogal wat fans zijn 😉
Ben benieuwd of Christian Sieber meedeed in Shrek als lord Farquaad, vond hem in spamalot ook al hilarisch.
Ik hoop voor je dat je nog een kaartje voor Jersey Boys kan bemachtigen, wat blijft die muziek in je hoofd hangen. Veel plezier nog in NYC

  [ # 12 ] 22 October 2009 09:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

kcali - 22 October 2009 09:36 AM

Superleuk om alle recenties te lezen, ik vond zelf next to normal niet zo geweldig maar durf dat op dit forum haast niet te zeggen omdat er nogal wat fans zijn 😉

We zullen je niets aandoen :tong: Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd om te horen, wat je dan niet aanspreekt aan deze musical. Kan ook in het N2N topic, als je wilt.

  [ # 13 ] 22 October 2009 01:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Leuk om je theateravonturen in NY te volgen, Jacco!

“Next to Nornal” is voor mij een van de beste musicals van deze eeuw! Is snap alleen niet dat zo veel mensen hier de show als schreeuwerig ervaren. Dat had ik absoluut niet, maar misschien hou ik gewoon van schreeuwerige muziek. 😊

“Rock of Ages” en “Shrek” heb ik mijn laatste trip overgeslagen, omdat ik in een buitengewoon Broadway-seizoen (vorige) zat. Een met ongewoon veel stukken met inhoud en daar ging mijn voorkeur toch naar uit (alhoewel ik wel voor Alison Janney naar de zeer middelmatige “9 to 5” ben gegaan). Goed te horen dat er genoeg te genieten valt bij zowel Rock als Shrek.

Ik kijk uit naar de verhalen over je komende theaterbezoeken.

Groetjes!

p.s. in 2004 heb ik ook in het Comfort Inn gezeten. Goed te doen en zeer handige locatie voor overmating Broadwaybezoek.

  [ # 14 ] 22 October 2009 02:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Hallo allemaal…..
Uitgeslapen en wel nu maar een reactie op de voorstelling van gisteravond. HAIR. De show waar ik me, mede door laaiend enthousiaste verhalen van anderen, het meeste op verheugde. En ehm…...ik weet het niet. Ik snap wat mensen aantrekkelijk vinden aan de voorstelling: vocaal gezien behoort het tot het allerbeste wat ik ooit live in het theater meemaakte. De muziek is bij vlagen zeeeeeer opwindend en de finale is een vondst van jewelste. Maar wat een stomvervelende bloedirritante personages zitten er toch in deze voorstelling. Peace, love….het zal allemaal wel. Ik had alleen maar de neiging op te staan en te roepen:“Knip je haar af en stap onder de douche!!!!”
HAIR is de dramaturgische nachtmerrie. De show is duidelijk geschreven door een stel dopeheadszonder verstand van muziektheater. Het is een verzameling losse nummers die de handeling (als die er al is) nauwelijks vooruithelpen. Deze revival doet er alles aan om de karakters uit te werken, maar toch is er eigenlijk geen een die echt uit de verf komt. Bijna wanhopig probeert de cast de derde wand te doorbreken, maar voor mij bleven het toch een stelletje aanstellers die ver weg rondrenden op een oosters tapijtje.
Begrijp me niet verkeerd; er zitten een paar onvergetelijke momenten in deze voorstelling, maar het raakte me uiteindelijk nergens. Het designteam levert een schitterende prestatie met fabelachtig licht en een prachtig stagedesign, maar ik zie hun vorige productie (Spring Awakening) echt 100 keer liever. Toch ga ik zo op zoek naar het castalbum, want bepaalde nummers wil ik heel graag herbeleven. Rare rare rare avond….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 15 ] 22 October 2009 03:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Klinkt alsof er toch iets van de “Love / peace en veel dope” boodschap van Hair is overgekomen bij je: je bent in ieder geval in de war buitengekomen. Maar misschien lag dat aan een panadolletje teveel 😉
Ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Hair is voor mij een lekker rockconcert, maar met theater heeft het weinig te maken; hoe goed de cast en creatives ook zijn. Om die reden heb ik het ook overgeslagen laatst in NY. Dan maar wachten totdat er een keer een spetterende concertversie in de HMH ofzo komt, daar kun je me eerder voor porren dan. Rustig aan met die panadolletjes…en plezier nog !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

 1 2 > 
1 of 2