15 of 15 | ‹ First  < 13 14 15
M-Lab on tour
  [ # 211 ] 10 April 2011 08:31 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Mark-Ster - 09 April 2011 08:09 PM

Gaat de tour van “the Wild Party” nog door ?

Maar dan zonder Lone verwacht ik.. aangezien ze t/m januari in Zorro is te zien en ook nog in een toneelstuk van REP is te zien.

  [ # 212 ] 10 April 2011 10:35 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

mau1992 - 10 April 2011 08:31 AM
Mark-Ster - 09 April 2011 08:09 PM

Gaat de tour van “the Wild Party” nog door ?

Maar dan zonder Lone verwacht ik.. aangezien ze t/m januari in Zorro is te zien en ook nog in een toneelstuk van REP is te zien.

Als ze dan nog in Zorro speelt hoeft dat niet per se een probleem te zijn. Anouk van Nes kreeg ook vrij van Dirty Dancing om The Wild Party te doen. Hopelijk doet Lone dus gewoon weer mee.

  [ # 213 ] 12 February 2012 10:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zag dat er geen apart topic voor was, dus dan hier maar wat over De Boot en het Meisje.

Ten eerste:
Kent iemand nog het toneelstuk Going to the Dogs van Wim T. Schippers?

Ten tweede:
Heeft iemand wel eens, gezeten achter een computer, met een fles drank naast zich, ‘s avonds en vervolgens ‘s nachts geprobeerd om hele leuke maar vooral veel flauwe Sinterklaasgedichten te maken?

Vanavond dus naar De Boot en het Meisje geweest. Een voorstelling die gemengde gevoelens oproept. Pas in het laatste kwartier wint de voorstelling aan diepgang en wordt het thema van de voorstelling duidelijk met daarbij ook de keuze van de vrouwelijke hoofdpersoon.

De anderhalf uur daarvoor is een georganiseerde chaos, die dan weer een stuk van het verhaal vertelt, dan weer verzandt in een lied, waarvan de teksten zo simpel en flauw zijn, die mij dus doen denken aan een onder drank totstandgekomen Sinterklaasgedicht. Samuels lied over de sex-appeal van Nederlandse mannen is daarop een welkome geestige uitzondering.

De bewegingen en belevenissen van hond Rataplan voegen tevens wat elementen van de chaos toe. Vooral de momenten dat Rataplan de gemorste blokjes kaas 1 voor 1 wegwerkt en de ontdekkingsreis door de eerste drie rijen onderneemt behoren tot de leukste van de voorstelling.

Al met al een voorstelling gezien die in De Parade niet zou misstaan, en die ik wellicht leuker zou vinden als ik al een paar biertjes of iets sterkers naar binnen heb gewerkt. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn van een serieuze musical in het Oude Luxor Theater! Complimenten overigens voor de cast, waarbij Nathalie van Gent als Rosa en Sander van Amsterdam als Iwan het meest overtuigen. Ik heb een leuke avond gehad, maar hoef hier geen tweede keer naar toe, ondanks de goede stem van Nathalie.

  [ # 214 ] 13 February 2012 09:53 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Haha, Going to the dogs is altijd verplicht collegemateriaal bij theaterwetenschap. 😉 Niet gezien, wél veel over gehoord. En een van de honden hangt natuurlijk met zijn portret in de Stadsschouwburg Amsterdam,

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 215 ] 13 February 2012 12:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  409
Geregistreerd  2011-11-23

Ik heb gister ook de voorstelling ‘de boot en het meisje’ gezien.
Ik kan me helemaal vinden in het verslag van hans.
Ik vind het geen must-see maar ik heb wel een leuke avond gehad.

  [ # 216 ] 13 February 2012 01:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Wel grappig om te lezen dat enkelen van jullie gisteravond deze voorstelling gezien hebben! Ik was namelijk aan het werk in het Oude Luxor 😊

  [ # 217 ] 25 February 2012 12:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  431
Geregistreerd  2009-12-02

Weet iemand hoe lang de voorstelling ‘De boot en het meisje’ duurt? Alvast bedankt 😊

   Handtekening   

‘t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult

  [ # 218 ] 25 February 2012 07:33 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Marloes_89 - 25 February 2012 12:17 AM

Weet iemand hoe lang de voorstelling ‘De boot en het meisje’ duurt? Alvast bedankt 😊

Ongeveer anderhalf uur, zonder pauze.

  [ # 219 ] 28 February 2012 09:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2011-07-25

Heden avond naar de laatste voorstelling geweest.

Wat een beschamende vertoning van dit rariteiten stuk. De boot en het meisje, de boot staat wel op het toneel maar de acteurs zijn 1,5 uur aan het hozen, maar de boot was na vijf minuten al gezonken. Dat actrice Nathalie van Gent na ruim een uur nog ‘‘levend’’ uit het zinkend schip komt, is te danken aan haar mooie stem. Helaas, ze maakte het niet meer goed. M-lab on tour is na ‘‘Into the woods’’ een zinkend schip geworden, en zal snel met iets goeds moeten komen wil het deze tourproducties blijven realiseren, anders zal het bedrijf net zo hard zinken als deze voorstelling vanavond.

De hond, het pistool, de foute onderbroek, het water op het naakte bovenlijf en de ‘‘rare’’ bewegingen tegen de bank. Laat Glinda maar in haar zeepbel ‘‘Niemand huilt om heksen’’ of Gigi ‘‘Een film draait door mijn hoofd’’ zingen, of laat me verder terug in de tijd gaan met Marjolein Teepen haar EVITA, maar als dit de toekomst is van de musicals in Nederland zeg ik ‘‘geef mijn portie maar aan fikkie’‘. Succes M-lab !

  [ # 220 ] 03 March 2012 11:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Krolock - 28 February 2012 09:46 PM

Heden avond naar de laatste voorstelling geweest.

Wat een beschamende vertoning van dit rariteiten stuk. De boot en het meisje, de boot staat wel op het toneel maar de acteurs zijn 1,5 uur aan het hozen, maar de boot was na vijf minuten al gezonken. Dat actrice Nathalie van Gent na ruim een uur nog ‘‘levend’’ uit het zinkend schip komt, is te danken aan haar mooie stem. Helaas, ze maakte het niet meer goed. M-lab on tour is na ‘‘Into the woods’’ een zinkend schip geworden, en zal snel met iets goeds moeten komen wil het deze tourproducties blijven realiseren, anders zal het bedrijf net zo hard zinken als deze voorstelling vanavond.

De hond, het pistool, de foute onderbroek, het water op het naakte bovenlijf en de ‘‘rare’’ bewegingen tegen de bank. Laat Glinda maar in haar zeepbel ‘‘Niemand huilt om heksen’’ of Gigi ‘‘Een film draait door mijn hoofd’’ zingen, of laat me verder terug in de tijd gaan met Marjolein Teepen haar EVITA, maar als dit de toekomst is van de musicals in Nederland zeg ik ‘‘geef mijn portie maar aan fikkie’‘. Succes M-lab !

Ik snap en waardeer dat dit jouw mening is over het stuk. Ook mijn stuk is het niet helemaal. Maar de hond, het pistool, de foute onderbroek etc. etc. zijn allemaal keuzes van de regisseur Frank Lammers. Het is wat dit stuk tot dit stuk maakt en hoeft dan niet te betekenen dat het gelijk allemaal maar niks is. De één vindt dit en de ander vindt dat. Blijkbaar heeft het jou niet kunnen bekoren, dat is ook niet erg. Maar dat je dan gelijk oordeeld dat M-lab on tour een zinkend schip is geworden…. Misschien voor jou, maar niet voor anderen. Nogmaals, dat dit jouw mening is is niet erg! Maar wilde dit toch eventjes kwijt 😊

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

‹ First  < 13 14 15
15 of 15