60 of 61 | ‹ First  < 58 59 60 61 > 
Theatermanieren
  [ # 886 ] 25 June 2018 12:48 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Op zich was het bij Elisabeth niet echt moeilijk om van alles mee naar binnen te nemen. De tassen werden niet gecontroleerd en met die VIP-boxen met drinken (fris, bier of wijn)  en eten (nootjes, chips en chocola) erin liepen er best veel mensen met eten en drinken naar binnen.  Wat niet betekent dat dat dan maar zo hinderlijk genuttigd moet worden natuurlijk. Misschien zijn die VIP-boxen niet zo handig, het geeft sommige mensen blijkbaar een picknick-gevoel en oh ja, er is tussendoor een voorstelling, dat idee.

Gisteren waren we bij een voorstelling van Elisabeth van de Bankgiroloterij, iedereen had kaarten gewonnen en er dus niet voor betaald en dat was ook te merken. Het was niet echt lekker weer, iedereen zat de hele avond met de poncho aan, maar ik denk dat er wel 200 mensen weg zijn gegaan tijdens de voorstelling. De mensen voor ons tijdens “Mijn leven is van mij” en de mensen achter ons tijdens “Zwarte Schaduw”, twee van de mooiste nummers, helemaal niet hinderlijk ofzo…pfff
Op een gegeven moment kwam Stanley op via het publiek, op dat moment liepen er net een aantal mensen weg, die hadden volgens mij niet eens door dat ze op de weg naar buiten één van de hoofdrolspelers passeerde. Stanley leek ook echt zo te kijken van ‘waar gaan jullie heen?!’ Ik vond het een hele rare gewaarwording dat er zoveel mensen vertrokken tijdens de voorstelling. Lijkt me voor de cast ook heel raar, die moeten dat ook gezien hebben, lijkt me.

  [ # 887 ] 25 June 2018 02:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

JessicaU - 25 June 2018 12:48 PM

Op een gegeven moment kwam Stanley op via het publiek, op dat moment liepen er net een aantal mensen weg, die hadden volgens mij niet eens door dat ze op de weg naar buiten één van de hoofdrolspelers passeerde. Stanley leek ook echt zo te kijken van ‘waar gaan jullie heen?!’ Ik vond het een hele rare gewaarwording dat er zoveel mensen vertrokken tijdens de voorstelling. Lijkt me voor de cast ook heel raar, die moeten dat ook gezien hebben, lijkt me.

Dat doet me denken aan iets wat je in onderstaande video ook ziet gebeuren van tijdens een mooi muziek/dans optreden wat vorig jaar in een treinstation werd gespeeld.
Hier zie je tussen 0:55 en 1:15 een voorbijganger er vlak langs lopen, en die loopt dan gewoon door alsof er niks aan de hand is.
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=8kj_Jt5fJF0

  [ # 888 ] 25 June 2018 04:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik kan sowieso slecht tegen voorstellingen die (deels) uitkopen zijn. Het merendeel van het publiek is totaal niet geïnteresseerd in de voorstelling zelf.

  [ # 889 ] 25 June 2018 07:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik snap sowieso niet dat mensen dan gaan. Als iets mij niet interesseert ga ik er niet eens heen. Ik kijk wel of iemand anders dan de kaarten wil hebben. Bij Elisabeth werd er inderdaad 0 gecontroleerd. Van het snaaien om me heen had ik gelukkig niet zo’n last. En ook al zeggen ze dat foto’s maken niet bij de keizerlijke etiquette hoort mensen doen het toch.

Ik heb me bij Frozen the Musical ook zitten ergeren aan de mensen. Aan de ene kant naast me zaten mensen die niet even op stonden als mensen passeerden. Hoe moeilijk is het om even 2 seconden van je plaats af te gaan denk ik dan. De voorstelling moest nog beginnen.

Voor me zat aan de ene kant een familie met een kind van 2 of 3 jaar (bij een avondvoorstelling). Kind zat de hele tijd te kleppen. Zwaar irritant. Ik zou een kind van 2 of 3 jaar sowieso niet meenemen naar een musical en al helemaal niet een van 8 uur in de avond. Dan zou ik al naar de matinee gaan. Dat het kind niet begon te jengelen is nog een wonder. Maar als ouder hoor je daar wat van te zeggen als je zo’n kind per se mee neemt… En voor me zat een gezin waarvan de man de hele tijd heen en weer zat te bewegen op zijn stoel en dacht dat hij de enige was. Hij sloeg ook steeds een arm om de twee anderen heen.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 890 ] 26 June 2018 04:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Een van de keren dat ik Elisabeth in Concert dit jaar bezocht, werd bij het woord van welkom en het doornemen van de avond o.a. Gevraagd om tijdens het concert stil te zijn. Dat vond ik een prima poging om het publiek stil te houden. Helaas werd het de andere keer niet gevraagd, het waarom is me niet duidelijk. In Amerika ging ik eens naar de bioscoop en daar werden de reclame filmpjes en trailers afgesloten met de boodschap ‘silence is golden’. Ook prima. Als ik het voor het zeggen had in een theater, dan zouden de ‘barbaren’ het slecht hebben. Tevoren een duidelijke aankondiging dat je geacht wordt je aan aan een aantal regels te houden. Dat wil zeggen je mond houden tijdens de voorstelling, toiletbezoek in de pauze, je telefoon weg, geen gerommel met chipszakken. Bij hinderlijk gedrag: hoppa de zaal uit. Als je dat een paar keer consequent doet gaat het vanzelf over, dat lik op stuk beleid wordt snel bekend. Waarom dit alles? Ik wil tijdens de voorstelling meegenomen kunnen worden in ‘een andere wereld’, mij even volledig afsluiten voor de alledaagse beslommeringen en ongehinderd kunnen genieten van hetgeen de voorstelling mij brengt. Ik ga er vanuit dat 98 procent van de bezoekers dat ook wil, want gelukkig gedragen de meeste bezoekers zich zoals het hoort. Niet meer dan normaal ook dat je na het betalen van ik weet niet hoeveel euro/pond/dollars voor een kaartje mag verwachten dat het theater hierop let. En die 2 procent die er maling aan heeft: aanpakken!

[ Gewijzigd: 26 June 2018 04:43 AM by MarkZ ]
  [ # 891 ] 26 June 2018 11:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Prachtig stuk mark, kan mij daar helemaal in vinden, misschien moet je het sturen naar alle theaters

  [ # 892 ] 26 June 2018 03:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Dit filmpje is gemaakt door Het Laagland een Jeugdtheatergezelschap in Sittard om kinderen te leren wat de regels en gebruiken zijn in het theater. Ik zeg stuur alle mensen na aankoop van hun ticket deze video.
https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=JTrTDjKRdDk

  [ # 893 ] 26 June 2018 08:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Geweldig filmpje, jong geleerd is oud gedaan!

  [ # 894 ] 28 June 2018 09:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Dit artikel is ook geweldig! https://www.timeout.com/newyork/theater/a-guide-to-theater-etiquette

  [ # 895 ] 29 June 2018 04:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Inderdaad een geweldige column! En zo herkenbaar…

  [ # 896 ] 17 August 2018 01:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik mag niet hopen dat dit een nieuwe trend is.

Bat Out of Hell — The Musical has announced five special singalong performances.

Audience members will be able to sing along with the cast to the Jim Steinman hits during the special performances at the Dominion Theatre on August 28, September 25, October 31, November 27 and December 31.

On the Halloween and New Year’s Eve performances, audiences will have the option to come dressed as their favourite character from the show or from one of Meat Loaf’s videos.
...
During the sing-along performances, there will be a screen with surtitles for the lyrics.

Recently, questions have been raised around audience members singing along to musicals, with a fight having reportedly broken out during Tina due to members of the audience singing along.

Nick Evans, the associate director of the London and German productions of Bat Out of Hell, said, “Bat Out of Hell — The Musical has brought the legendary music of Jim Steinman to the heart of the West End.

“It’s become clear just how much these songs mean to people. Our singalong nights will be a celebration of that; a chance for our energetic, passionate audiences to be a step closer to our talented cast.

“These unique performances promise to become very sought after; a night at the theatre, a party and a rock concert all in one.”

Bron ; The Stage

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 897 ] 17 August 2018 01:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Theo - 17 August 2018 01:42 PM

Ik mag niet hopen dat dit een nieuwe trend is.

Bat Out of Hell — The Musical has announced five special singalong performances.

Audience members will be able to sing along with the cast to the Jim Steinman hits during the special performances at the Dominion Theatre on August 28, September 25, October 31, November 27 and December 31.

On the Halloween and New Year’s Eve performances, audiences will have the option to come dressed as their favourite character from the show or from one of Meat Loaf’s videos.
...
During the sing-along performances, there will be a screen with surtitles for the lyrics.

Recently, questions have been raised around audience members singing along to musicals, with a fight having reportedly broken out during Tina due to members of the audience singing along.

Nick Evans, the associate director of the London and German productions of Bat Out of Hell, said, “Bat Out of Hell — The Musical has brought the legendary music of Jim Steinman to the heart of the West End.

“It’s become clear just how much these songs mean to people. Our singalong nights will be a celebration of that; a chance for our energetic, passionate audiences to be a step closer to our talented cast.

“These unique performances promise to become very sought after; a night at the theatre, a party and a rock concert all in one.”

Bron ; The Stage

Op zich een slimme oplossing aangezien er behoefte naar is?! Bij binnenkomst in Londen wordt duidelijk vermeld doormiddel van borden en stuarts dat het niet gewenst is met de nummers mee te zingen om andere bezoekers niet te storen.

  [ # 898 ] 17 August 2018 01:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Geen probleem uiteraard als dit een bewuste keuze is, maar dit zijn voorstellingen die al lang in de reguliere verkoop waren. Ik weet niet hoe dit gecommuniceerd is naar bezoekers die al een kaart hebben gekocht, maar ik zou toch niet zo blij zijn als bleek dat ik bij een sing-a-long terecht was gekomen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 899 ] 07 September 2018 09:12 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Dit vind ik geweldig, zo doen ze dat in Japan 😊

https://www.shiki.jp/en/theatres/0920/ (en dan omlaag scrollen voor de theatre etiquette).

Daar zeggen ze zelfs dat je niet naar voren mag leunen 😉

  [ # 900 ] 09 February 2019 12:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Eergisteren heb ik in Groningen Expeditie Eiland gezien, voor mij was dit de tweede keer en ik had er weer onwijs veel zin in. De show begon en al vrij snel begonnen mensen naast mijn moeder te praten, deze mensen hebben bijna door de hele opening heen zitten praten. Plotseling begonnen de mensen naast mij ook te praten. Tot overmaat van ramp begonnen ze naast mij sti9ekem delen van de show te filmen en voor mij begonnen ze ook met filmen. Gelukkig zijn de mensen voor mij erop aangesproken, maar de mensen naast mij bleven maar doorgaan. Ik had gehoopt dat het na de pauze wel zou ophouden, nou toen begon het feest pas echt. Het leek de mensen naast mij een geweldig idee om chips, nootjes en toffees (die je eerst uit het plastic moet halen) te gaan nuttigen. Ik was op den duur meer bezig met de mensen naast mij dan met de show.
De show was weer top, maar het publiek was dus echt vreselijk en asociaal.
Ikzelf ben zo’n persoon die niet snel iets zegt van ‘‘willen jullie stil zijn of willen jullie ophouden met filmen want dat stoort mij.’’ Daarom heb ik nog een vraag aan jullie, hoe zeg je op een beleefde manier dat het gedrag van de mensen naast je je stoort? En als iemand dit al een keer gedaan heeft, hoe reageren de mensen dan? Krijg je een dodelijke blik of passen de mensen zich ook daadwerkelijk aan?

‹ First  < 58 59 60 61 > 
60 of 61