9 of 23 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
Kom maar op met de New York Tips
  [ # 121 ] 14 December 2011 08:25 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-01-07

Weet iemand nog goede musical winkels in NYC?
Ik ga in februari en ben heel erg benieuwd 😊

Ik hoor het allemaal graag!!

  [ # 122 ] 14 December 2011 10:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

bovenstaande post is verplaatst:

zie: http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/13964/#320469 voor je antwoord.

  [ # 123 ] 05 January 2012 04:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Hier nog een verdwaalde ziel… ik ga de eerste week van mei met mijn vader naar New York. Ben al bijna een week aan het nadenken welke voorstelling ik in hemelsnaam wil gaan bezoeken, maar tot nu toe springt er nog niks écht uit. Dus tips zijn welkom. Ik ben alleen wel een kritische klant 😉 Aan de ene kant houd ik niet van typisch Amerikaanse musicals, maar aan de andere kant vind ik het ook weer zonde om een Europese voorstelling op Broadway te gaan bekijken… (ten eerste omdat ik die Amerikanen niet vertrouw met Europees materiaal en ten tweede omdat ik Europese shows ook dichter bij huis kan zien)


Ideeën die tot nu toe door mijn hoofd spoken zijn:

RENT;
+: Enige typisch Amerikaanse voorstelling die ik ook écht graag een keer wil zien. En waar zou dat beter kunnen dan in NY? Loopt nu ook een mooie actie bij Broadwaybox.com
-: Ik betwijfel alleen of dat ik mijn vader er een plezier mee doe. En het is geen Broadway hè...

Sister Act;
alhoewel ik dan wel wil kijken of ik kaartjes kan krijgen via TKTS of de Student Rush.

Phantom;
+: Blijft een grote favoriet, succes verzekerd.
- : Om nou voor de 300e keer naar Phantom te gaan vind ik wel een érg gemakkelijke keuze en stiekem zelf wel een beetje zonde. En zoals ik al eerder schreef vertrouw ik die Amerikanen niet met een dergelijke voorstelling.

Godspell;
Leuke muziek en ik verwacht de voorstelling niet snel in Nederland te kunnen zien. Maar ook hier wil ik niet de volle prijs voor betalen, dus: TKTS of Rush.

Evita, Ghost en Rebecca spoken ook door mijn hoofd. Maar die zijn dan net geopend, dus ik denk niet dat ik in de last minute mogelijkheden nog een kans maak. En ook hier wil ik niet de volle pond voor betalen. Bovendien ben ik bij Rebecca een beetje bang voor een über kitscherige versie zoals Dance of the Vampires.

Voorstellingen als Wicked, AvenueQ, Book of Mormon zijn absoluut niet aan mij besteed.

Dus… HELP?!

(En als iemand nog een goede tip heeft over het kopen van kaartjes voor honkbalwedstrijden zijn die ook welkom 😊)

[ Gewijzigd: 05 January 2012 04:53 PM by S7rin ]
  [ # 124 ] 05 January 2012 09:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Of RENT mei haalt is nog maar de vraag. De productie is op z’n zachtst gezegd niet zo positief ontvangen en draait in een “Off Broadway” theater. Een mooi theater, maar niet echt het Broadway gevoel.

Godspell heb ik gemist in Oktober. Ook daarvan is het afwachten of de kassa’s open blijven en ze de “moeilijke”  wintermaanden overleven. De kritieken waren tamelijk genadeloos.

Mijn tip? How 2 Succeed is heerlijk en op en top Broadway. Evita wordt vast prachtig, was het in Londen tenminste zeker. Ik zou nog even wachten; rond mei komt er altijd een heleboel nieuws in de theaters. TKTS heeft een boel, don’t worry….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 125 ] 08 January 2012 07:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Wat vreemd dat Rent zo slecht is ontvaNGEN, heeft iemand die gezien al?

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 126 ] 09 January 2012 07:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

S7rin - 05 January 2012 04:27 PM

Hier nog een verdwaalde ziel… ik ga de eerste week van mei met mijn vader naar New York. Ben al bijna een week aan het nadenken welke voorstelling ik in hemelsnaam wil gaan bezoeken, maar tot nu toe springt er nog niks écht uit.
Ideeën die tot nu toe door mijn hoofd spoken zijn:

RENT;
+: Enige typisch Amerikaanse voorstelling die ik ook écht graag een keer wil zien. En waar zou dat beter kunnen dan in NY? Loopt nu ook een mooie actie bij Broadwaybox.com
-: Ik betwijfel alleen of dat ik mijn vader er een plezier mee doe. En het is geen Broadway hè...

Sister Act;
alhoewel ik dan wel wil kijken of ik kaartjes kan krijgen via TKTS of de Student Rush.

Wat RENT betreft: mijn moeder betitelde het altijd als ‘dat geschreeuw’ als ik de CD weer eens thuis draaide. Toch zijn we in 2003 naar RENT op Broadway gegaan (de ‘originele’ productie nog dus) en ze vond het helemaal geweldig. Tijdens de 2de akte hielde ze het op sommige momenten amper droog (en we hebben natuurlijk keihard meegeloeid bij “Over The Moon”, onder het motto: hier kent toch niemand ons!, hahaha).
Nu weet ik natuurlijk niet hoe de vernieuwde versie in elkaar steekt, maar de boodschap van het verhaal komt ongetwijfeld aan.

Sister Act heb ik in Londen gezien en Patina alleen al is een reden om naar die show te gaan: wat een wijf!
Bovendien is dit typisch een geval van een feel-good avondje uit, MET originele muziek (en dus niet zo’n jukebox draak), dus wat mij betreft zeker een aanrader!

Zelf ben ik in juni een week in NYC te vinden, wederom met moeders, en we willen hoe dan ook naar Evita (kaartjes al geboekt) en Rebecca (met name vanwege Sierra).
Verder twijfel ik ook enorm over Phantom (al op meerdere plekken gezien, alleen Broadway ontbreekt nog in dat rijtje) en hou ik mijn ogen en oren open voor eventuele nieuwe producties of solo-optredens van bekende namen.

Ik heb ook helemaal niks met shows als Avenue Q of Book of Mormon.
Had Bonnie and Clyde wel graag willen zien, maar die heeft het (net als veel andere shows momenteel) niet lang volgehouden op Broadway, helaas.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 127 ] 09 January 2012 12:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

@S7rin, ik denk dat Sister Act niet jouw voorstelling is. Voor voorstellingen die dan nog in previews zitten, kun je ook vaak genoeg last minutes of rush krijgen. Dan moeten ze de zalen ook vol proberen te krijgen 😉

  [ # 128 ] 09 January 2012 03:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Dank je wel Klaske 😉

Ik denk dat inderdaad maar niks vooraf boek en plekke ga kijken of ik nog voor Evita of Rebecca kaartjes kan krijgen last minute.

Klaske - 09 January 2012 12:30 PM

@S7rin, ik denk dat Sister Act niet jouw voorstelling is. Voor voorstellingen die dan nog in previews zitten, kun je ook vaak genoeg last minutes of rush krijgen. Dan moeten ze de zalen ook vol proberen te krijgen 😉

  [ # 129 ] 14 January 2012 01:12 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga met mijn moeder naar New York en wil dan 1 musical gaan zien. Een die niet te moeilijk te volgen is vanwege de Engelse taal. We zijn naar Londen geweest en daar zagen we the lion king en billy elliot. Die vonden we beide geweldig. Heeft iemand tips naar welke musical we moeten gaan in NY?

  [ # 130 ] 15 January 2012 12:19 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

We gaan waarschijnlijk in mei. Denk aan 2 voorstellingen te bezoeken. Misschien Mamma mia en the Phantom of the opera. Ik heb de laatste nog nooit gezien. Iemand ervaring met deze musicals op broadway?

  [ # 131 ] 16 January 2012 01:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Als je dan toch naar Broadway gaat, zou ik juist kiezen voor musicals die je niet in Nederland hebt gezien/ kan zien. Of in London kan zien!

Amerikaans is vaak makkelijker te volgen dan Brits. Dus over de taal hoef je je niet zo’n zorgen te maken.

Enkele tips zijn:
Memphis (http://www.memphisthemusical.com/) een musical over de opkomst van Rock and Roll muziek. Goed te volgen, mooi verhaal en lekkere muziek!
Anything Goes (http://www.anythinggoesonbroadway.com/) een echte Cole Porter klassieker met veel tapdans en kleurrijke karakters.

Ticket informatie staat ook op de websites.

  [ # 132 ] 19 January 2012 07:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

ik lees ook even mee, ik ga eind mei naar NY.
Lastig kiezen, rebecca en how to succeed staan nu hoog op mijn lijstje….
maar even afwachten wat er daadwerkelijk in de uitverkoop gaat.

  [ # 133 ] 22 January 2012 11:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

dokter_P - 16 January 2012 01:40 PM

Als je dan toch naar Broadway gaat, zou ik juist kiezen voor musicals die je niet in Nederland hebt gezien/ kan zien. Of in London kan zien!

Amerikaans is vaak makkelijker te volgen dan Brits. Dus over de taal hoef je je niet zo’n zorgen te maken.

Enkele tips zijn:
Memphis (http://www.memphisthemusical.com/) een musical over de opkomst van Rock and Roll muziek. Goed te volgen, mooi verhaal en lekkere muziek!
Anything Goes (http://www.anythinggoesonbroadway.com/) een echte Cole Porter klassieker met veel tapdans en kleurrijke karakters.

Ticket informatie staat ook op de websites.

In mei speelt Anything Goes niet meer..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 134 ] 23 January 2012 11:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

myrte - 15 January 2012 12:19 PM

We gaan waarschijnlijk in mei. Denk aan 2 voorstellingen te bezoeken. Misschien Mamma mia en the Phantom of the opera. Ik heb de laatste nog nooit gezien. Iemand ervaring met deze musicals op broadway?

Ik had the Phantom ook nog nooit gezien. Op Broadway heb ik deze show eindelijk gezien in november 2010 en ik vond het geweldig. Denk er aan terug als een van de hoogtepunten van mijn reis naar NYC.

Had via Broadwaybox.com een leuke kortingscode verkregen en ben hiermee naar het theater gegaan. Heb er mooie plekken in het midden van de 4e rij mee gekocht.

  [ # 135 ] 23 January 2012 11:45 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Pascale - 22 January 2012 11:31 PM

In mei speelt Anything Goes niet meer..

Via de website kan ik tot september 2012 kaartjes kopen…
De productie is een groot succes en heeft al meerdere malen de boekingsperiode verlengd.

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 23