1 of 2 |  1 2 > 
I like to be in America….
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Hallo mensen, zoals in mijn andere topic gemeld (kom maar op met de New york Tips) zit ik inmiddels sinds afgelopen zondag samen met mijn man in New York. Zaterdagavond gelijk Top of the rock gedaan en wat een uitzicht heb je dan. Ik vond new York echt gelijk zeer overweldigend.

na een korte nacht (toch f in het ritme komen) gisteren hele dag op pad. Uiteindelijk liepen we half 9lokale tijd al naar de metro. Het hotel ligt super centraal in het centrum maar met al dat geloop is een 7 daagse metrocard echt een uitkomst. We zijn vanmorgen begonnen bij ground zero, de plek waar ooit de WTC towers hebben gestaan voor 9-11. Iedereen had verteld dat het zo indrukwekkend zou zijn, maar omdat het nu een enorme bouwput is vond ik het wel meevallen. Toch bekruipt je wel het gevoel dat er op die dag net als jij mensen om iets voor 9 daar nietsvermoedend hebben gelopen….. Dat komt toch wel binnen.

Daarna naar South street Seaport omdat daar een TKTS zit (met 50% theaterkorting) en voor de show van vanavond kaarten gekocht voor de musical Next To Normal. Mooie plaatsen op rij J (rij 8 dus) ook naar Pier 17 geweest met allemaal winkels en een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge, daarna wall street en toen door naar battery park.

Vanaf daar hebben we de statue cruise ferry genomen naar Liberty Island met daarop het vrijheidsbeeld en daarna ellis Island. Echt heel gaaf om het vrijheidsbeeld zo te zien en er langs te lopen. Ook een waanzinnig mooi uitzicht op de skyline van New York. De foto’s zijn meer dan prachtig.

f een korte stop in hotel opgefrist en uit eten. Heerlijk gegeten en daarna de beste cheese cake van NEW york veel te veel en veel te lekker. Daarna om 20 uur de Musical Next to normal gezien.

Jullie hadden helemaal gelijk, Wat een mooie musical. Ik vind vooral de nummers erg mooi en gaaf tegelijk en het verhaal heeft een behoorlijke mooie twist. Bij het slotnummer kippenvel overal en wat irritant dat er dan zoveel licht aan gaat (weet dat dat het thema van het nummer is) want iedereen ziet dan je tranen. Werd dus een standing ovation. Vond vooral moeders heel erg goed en het verhaal mega herkenbaar, de scheidlijn tussen gezond en psychatrisch ziek functioneren is heel dun (dat weet ik goed vanuit mijn werk) maar zeer kundig en mooi in beeld gebracht met ook nog eens veel humor. Voor paps hadden we de understudy en voor de rest de hele a cast. Waanzinnig goed allemaal. En lang leven TKTS want 57, 50 dollar voor zo’n show is natuurlijk a bargain…..

Straks weer naar South Street Seaport de TKTS, na deze tip van jullie opgvolgd te hebben gaan we voor a litle night music die werd vorige week ook verkocht dus hoop deze week ook. Hoop die te kunnen zien vanavond…

I keep you posted

[ Gewijzigd: 23 February 2010 01:20 PM by jas_sie ]
   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 1 ] 24 February 2010 03:49 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

It’s raining men….....

Dat zou het thema van de dag kunnen zijn, wat een slecht weer is het geweest vandaag. Maar goed daardoor laten we de pret niet drukken 22.30 uur lokale tijd en net terug in het hotel.

 

Vanmorgen de dag begonnen door bij de NBC studios een tour te doen, tenminste dat waren we van plan alleen kon die pas vanaf 11 uur en dan wilde we naar de TKTS voor theaterkaarten dus hebben de tour van 13 uur geboekt. Toen lekker ontbeten met een bagel met cream cheese. Muffin erbij en we where ready to go.

 

Ondertussen was het 10 uur en zijn we naar South Street seaport gegaan en naar Pier 17. Daar had ik namelijk hele leuke schoenen gezien en door de grote hoeveelheid regen waren mijn pall mall gympen snel doorweekt. Deze timberland schoenen zijn waterproof met een lekker bontvelletje (soort ugg voering) en waren on sale, cheapy cheapy dus, YiHAAAAA. Voor s avonds kaartjes gekocht bij TKTS voor de musical South Pacific, voor half geld op Orchestra D401 en D402 (bleek s avond rij twee te zijn, echt waanzinnige plaatsen)

 

Toen naar grand central Station gegaan en daarna de NBC studio toer gedaan. Echt gaaf om een kijkje achter de schermen te nemen van het Network waar grootse series vandaan komen. Daarna naar madame tussauds en ik ben dus met heel wat bekende mensen op de foto gegaan. Ook erg leuk. Even snel een burger gegeten en toen f wezen chillen in het hotel.


Toen naar het Lincoln center waar om 19 uur de musical South pacific begon. Daarvoor even snel een broodje gegeten bij de Subway. Musical met 30 man orkest (musical is van de zelfde makers als de sound of music Roger and Hammerstein) en wat een geluid. Ik kreeg gelijk overal kippenvel. Een mooie musical over het leven op een tropisch eiland met daarin natuurlijk een liefdesverhaal en op de achtergrond een dreigende oorlog. Echt een musical zoals musical bedoeld is. Grote cast, waanzinnig grote decors en zeer goede zang en dans. Top dus. Echt een mooie show.

 

Nu lekker slapen en hopelijk is het morgen droog en kunnen we beetje uitslapen.

 

In ieder geval morgen naar de Phantom Of The Opera, die kaarten stonden al geboekt, hihi!

 

De rest hangt af van het weer….

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 2 ] 24 February 2010 02:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

wat een super gave verhalen!

ik hoop dat ik het je ooit na mag doen!

  [ # 3 ] 24 February 2010 04:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

jas_sie - 24 February 2010 03:49 AM

It’s raining men….....
Voor s avonds kaartjes gekocht bij TKTS voor de musical South Pacific, voor half geld op Orchestra D401 en D402 (bleek s avond rij twee te zijn, echt waanzinnige plaatsen)

Hier in Holland regent het ook af en toe, maar vandaag is het wel 10 graden geworden.
Maar terug naar die plekken: kreeg je ook een tamboerijn mee? 😉

  [ # 4 ] 25 February 2010 04:21 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

maar weer eens een update uit the grote appel:) Het was droog vanmorgen, en we hadden al kaartjes voor een theater show van vanavond dus we konden gelijk op pad. Op naar Soho en china town en Little Italy. Echt een leuke wijk dat SOHO, leuke winkels (niets gekocht) en mooie pandjes. Ook lekker ontbeten. Daarna China town, moet je gezien hebben maar ik denk dat ik echt nooit naar AZIE op vakantie hoef, want gatver wat stinkt het daar. Stukje little italy gezien en een groot deel van onze reis om de wereld zat er al weer op.

Op naar Cetral park. Eerst naar de central park zoo geweest met sneeuwluipaarden, een hele gave tropische tuin met allemaal gekleurde vogels die om je oren zoemen. Echt indrukwekkend, Ijsberen en zeeleeuwen. Gewoon heel leuk om te zien. Daarna heel stuk door central park gelopen, voelt heel gek want je herkent heel veel van de Films maar je bent er nog nooit geweest. Super gaaf en het viel me daar ook op dat ik voor het eerst weer vogeltjes hoorde fluiten. Je bent echt even uit de stad.

 

Daarna the National History Museum, MANNNNNN wat is dat groot zeg. Hebben heel wat afgelopen daarbinnen en we waren al zo moe van al het lopen. Heel tof ook om te doen. Vooral de dinosaurissen en de beestjes vonden we erg leuk en GROOT.

 

Toen naar het hotel voor de middagrust.  Daarna naar de stad. We hadden ons laten informeren door de concierge van het hotel en zij heeft voor ons dinerplaatsen gereserveerd in de Glasshouse Tavern. Echt een heerlijk 3 gangen menu gegeten en daarna naar the Phantom of the opera.

 

Allereerst wat is the Majestic een waanzinnig gaaf theater zeg. Heel oud en de Kroonluchter WOW. Over de voorstelling: ik heb hem in nederland gezien toen ik 14 of 15 was en vond het niet zoveel, maar vanavond in dit theater met deze cast….. woorden tekort. Echt regelmatig kippenvel overal. The Phantom was super, Christine geweldig en het decor WOWWWWWWW. Dat was in Nedeland volgens mij echt anders. Echt zit echt een mooie lijn in de voorstellingen die we zien. We genieten met vollen teugen.

 

Morgenochten maar weer naar de TKTS om te kijken voor kaartjes voor morgenavond en dan vrijdag in ieder geval nog Billy elliot! Daar kijken we echt heel erg naar uit.

Weltrusten. Hier nu 23.12 bij jullie 5.11 dus goedemorgen zou ook op zijn plaats zijn.

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 5 ] 25 February 2010 04:24 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Hanstmf - 24 February 2010 04:22 PM
jas_sie - 24 February 2010 03:49 AM

It’s raining men….....
Voor s avonds kaartjes gekocht bij TKTS voor de musical South Pacific, voor half geld op Orchestra D401 en D402 (bleek s avond rij twee te zijn, echt waanzinnige plaatsen)

Hier in Holland regent het ook af en toe, maar vandaag is het wel 10 graden geworden.
Maar terug naar die plekken: kreeg je ook een tamboerijn mee? 😉

Tamboerijn? Ik heb niets gezien! Hoezo?:)

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 6 ] 26 February 2010 04:39 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Time flies when youre having fun. Vandaag al weer dag 5 achter de rug.

New York is nog steeds fantastisch alleen begonnen we met natte sneeuw en naarmate de dag voorderde bleef de sneeuw ook liggen, New York is nu dus wit.

 

We hebben uitgeslapen gingen pas om half 10 het hotel uit op weg naar South Street Seaport voor kaartjes voor vanavond. Toen we daar aankwamen stond er op het bord dat er kaartje waren voor de musical a little night Music met Caterina Zeta Jones en Angela lansbiurry. Maar toen we aan de beurt waren (waren echt de vierde ofzo die geholpen werden) bleken er geen kaarten te zijn. Toen over geschakeld op plan B en hele mooie kaarten of F1 en F3 van de Orchestra weten te bemachtigen voor memphis de musical voor half geld, das zeg maar rij 7 in het midden.

 

Daarna naar boddies, de tentoonstelling met de opgezette mensen, erg leuk om te zien (hetzelfde als de bodies die we al in amsterdam hebben gezien)

Toen naar de Radio City Music Hall omdat we de stage door tour wilden doen, om 13 uur konden we daar naar binnen dus we hadden nog wat tijd voor een drankje bij de starbucks en wat te knagen, De stagedoor tour was echt geweldig. Wat is de radio city music hall groot en mooi (wil daar ooit nog wel eens een show zien). We hebben ook op het podium gestaan en voelde me heel even een ster. Daarna kijkje achter en onder het podium, in de zaal, bij een Rockette(danseres van Radio City Music hall) je kon met haar op de foto en vragen stellen. De hele tour Was echt super om te doen.

 

Daarna naar het empire state building voor de skyryde, soort vluchtsimulator, leuk om te doen omdat het kon met onze new york pas maar ik zou er niet voor betalen. Toen de 89 verdiepingen van het empire statebuilding op. Beneden werd al gezegd dat er geen zicht was, maar we waren er toch en met de new york pass kost het niets en een sneeuwstorm op de 86e verdieping wil ik graag meemaken. Heel bijzonder, er lag sneeuw, je zag niets, het was bar koud maar je hoorde wel de geluiden van new york. Ondanks alles toch heel gaaf en bijzonder. Zijn er gewoon wel op geweest.

 

Toen bij Macys geweest echt een heel groot warenhuis en daarna f chillen op de hotelkamer. Gegeten bij Planet Hollywood, leuk om te doen en toen MEMPHIS.

 

Waren beetje teleurgesteld over de kaartjes van a little night music maar WOW wat is memphis een gave show. Gaat over een blanke jongen uit memphis die negermuziek leuk gaat vinden en ook verliefd word op een gekleurd meisje. We hadden de hele a cast en wat werd er gezongen en gedanst zeg. Echt een Soul/ Rock en roll musical met mooie groepsnummers en heerlijke powerballads! Dat werd een standing ovation. Jippie.

 

Nu lekker slapen en morgen alweer de laatste dag. Jammer, maar we gaan er wat moois van maken.

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 7 ] 26 February 2010 09:59 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Erg leuk om je enthousiaste verhalen te lezen!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 8 ] 26 February 2010 04:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Inderdaad, heel erg leuk om deze verhalen te lezen! Ben blij dat je Next to Normal gezien hebt 😉
Veel plezier nog op de laatste dag!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 9 ] 01 March 2010 01:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Inmiddels zijn we al weer een dagje thuis en helemaal geacclimatiseerd. Giseren om 8 uur ,s morgens gelandd op schiphol. Toen wat vertraging omdat de koffers niet kwamen maar uiteindelijk waren we om 10.45 uur thuis. Vlucht was ok, maar echt veel te warm. Ik ga volgende keer met mijn lange benen echt niet meer economy zitten, haha.

Om alle verhalen af te maken leek het me leuk om ook over dag 6 en 7 nog wat te schrijven.

 

Vrijdag hebben we eigenlijk beetje rustig aan gedaan. Eerst lekker door central Park gelopen, want er lag echt MEGA MEGA MEGA veel sneeuw en daar moesten we natuurlijk even van genieten. We zijn naar het Metropolitan Museum of art gelopen door het park. Dat is een museum met allemaal oude kunst etc. Leuk om gezien te hebben en daar hebben we ook ontbeten.

 

Daarna zijn we beetje gaan shoppen en dat was ook leuk. S avonds weer bij Juniors gegeten en dat was ook weer helemaal lekker maar het blijft veel. Ik kan gewoon steeds niet alles op, zelfs mijn salade van vandaag lukte niet.

 

Toen de show waar we in nederland al kaarten voor hadden geboekt en waar ik al de hele week naa uit keek. Billy Elliot. We hadden de show in londen al gezien, maar nu op goede plaatsen (rij H in het midden) en ik heb de ogen uit mijn kop gejankt. Wat een mooie show, hoe goed kunnen de kinderen dansen en zingen en het waren ook wel de tranen van het besef dat onze week New York er al bijna op zat. Ik heb meer dan genoten bij Billy Elliot. Als ik nu een top 5 moet maken van de shows die we hebben gezien (waarbij ik moet zeggen dat ik ze allemaal geweldig vond) dan wordt de top 5:

 

1. Billy Elliot

2. Phantom of the Opera

3. Memphis

4. Next to normal

5. South Pacific

 

Hebben goed geslapen en de volgende ochtend was het zowaar goed weer. Eerst onze koffers gepakt en ingeleverd en uitgecheckt. Toen nog de stad in om het Rockefeller center op te gaan. De eerste dag s avonds daarop gestaan en nu dus overdag. Een mooi begin en een mooi eind van een fantastische week new york. daarna bij Juniors de week afgesloten. Marco met een strawberry cheesecake en ik met een Marshmallow Sundae ijs. Weer veel te veel en veel te lekker, maar we hadden zo wel al onze luch binnen, haha! Om half 2 werden we al opgehaald door de supershuttle naar het vliegveld en om 18.35 uur zaten we in de lucht.

 

We hebben genoten. New York staat bij mij nu op nummer 1 van de steden die we hebben bezocht.

 

Foto’s zijn ook heel mooi geworden!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 10 ] 01 March 2010 08:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

oh wat wil ik weer graag terug naar the big apple als ik zo die verhalen lees

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 11 ] 02 March 2010 08:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

jas_sie - 01 March 2010 01:42 PM

Eerst lekker door central Park gelopen, want er lag echt MEGA MEGA MEGA veel sneeuw en daar moesten we natuurlijk even van genieten.

Dat je dat nog kan!  😉  (van sneeuw genieten)

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 12 ] 02 March 2010 08:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

wilde ik ookwel eens weten

ik kan dat niet meer hoor genieten van sneeuw

maar zeer waarschijnlijk geeft central park EN New York een compleet andere dimensie aan het gegeven sneeuw
zou ik me zo voor kunnen stellen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 13 ] 02 March 2010 10:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

ivje - 02 March 2010 08:27 PM

wilde ik ookwel eens weten

ik kan dat niet meer hoor genieten van sneeuw

maar zeer waarschijnlijk geeft central park EN New York een compleet andere dimensie aan het gegeven sneeuw
zou ik me zo voor kunnen stellen

Haha, precies. Als ik nu in New York de kans zou krijgen in New York te zijn mét sneeuw, zou ik die zeker grijpen. Die sneeuw neem ik dan maar voor lief. Hier hoef ik in ieder geval voorlopig geen sneeuw meer te zien.

Back on topic: erg leuke, enthousiaste verslagen!

  [ # 14 ] 06 March 2010 01:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

stefucius - 02 March 2010 10:12 PM
ivje - 02 March 2010 08:27 PM

wilde ik ookwel eens weten

ik kan dat niet meer hoor genieten van sneeuw

maar zeer waarschijnlijk geeft central park EN New York een compleet andere dimensie aan het gegeven sneeuw
zou ik me zo voor kunnen stellen

Haha, precies. Als ik nu in New York de kans zou krijgen in New York te zijn mét sneeuw, zou ik die zeker grijpen. Die sneeuw neem ik dan maar voor lief. Hier hoef ik in ieder geval voorlopig geen sneeuw meer te zien.

Back on topic: erg leuke, enthousiaste verslagen!

Nou t lukt niet om de magische plaatjes uit Central Park te uploaden (foto’s te groot)

Maar kan je wel zeggen in een sneeuwstorm op het empire statebuilding en in de winterefteling in Central park, haha, t was echt geweldig.

Was de sneeuw in NL ook wel zat, maar het blijft iets magisch en moois houden als je vrij bent of niet de weg op moet:)

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 15 ] 06 March 2010 02:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

http://www.fotoaanpassen.nl
daar kun je ook de foto’s verkleinen

http://www.plaatjesupload.nl
kun je ook plaatjes verkleine

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

 1 2 > 
1 of 2