Tuin van Holland
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Tuin van Holland

Toneelgroep De Appel gaat samen met het publiek op zoek naar die Nederlandse identiteit.
Een theatermarathon waar de bezoeker ogen en oren tekort komt. In elke hoek van het Appeltheater is iets te zien. Het publiek stelt zelf zijn geschiedenis samen, maar alle bezoekers beginnen en eindigen met hetzelfde verhaal. Daar tussen kiest u over welke vaderlandse gebeurtenis u meer wilt weten en over welke niet.

Ik ben gisteravond naar deze voorstelling geweest en ik vond het meer dan de moeite waard. De voorstelling begint om half zes met het stuk “Boven Water”. Hierin ga je op een soort reis langs verschillende historische figuren uit Nederland.
Daarna volgt een soort keuzemenu van theater, tot drie keer toe kan je een keuze maken welke voorstelling je wil zien. Dit doe je door een acteur te volgen naar een theaterzaal.
Alle voorstellingen nemen je mee langs tijden en gebeurtenissen in de vaderlandse geschiedenis. In de langste pauze is er een soort markt van theater, verschillende korte performances lossen elkaar af, terwijl je in de tussen tijd oerhollandse gerechten (hutspot) kan eten. De avond wordt afgesloten met de voorstelling “Onder Water”. Helaas heb ik deze moeten overslaan. Zo’n avond duurt lang en om half elf was ik zo moe, dat ik naar huis moest gaan, vanmorgen weer vroeg werken….

Hoogtepunten:
Het acteerwerk was buitengewoon goed. Ieder woord was geloofwaardig, elke beweging klopte.
Ik heb genoten van de inrichting van de ruimtes, elke zaal was een kunstwerk op zich. Datzelfde geldt voor de kostuums!!! Prachtig!
Tijdens de pauze werd De klucht van de koe gespeeld van Brederoo, heerlijk… Ik hou zo van oud nederlandse kluchten.

Dus: als je je een keer wilt onderdompelen in cultuur en vaderlandse geschiedenis, moet je zeker gaan kijken. Kaartje zijn 50 euro per stuk, maar daarvoor krijg je uren theaterplezier!

http://www.toneelgroepdeappel.nl

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius GrĂ¼n

http://www.clownzoey.nl