2 of 2 |  < 1 2
Love Never Dies - De eerste previews (met spoilers)
  [ # 16 ] 28 February 2010 02:28 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Dankjewel Theo, voor dit uitgebreide onderbouwde verslag!
Erg prettig om te lezen!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 17 ] 08 March 2010 08:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dat vermoeden had ik al toen ik het las. De automaton van Christine word in het script aardig aangeduid, maar ik begreep dat die er niet in zit? Wat gebeurt er tijdens The Aerie?

In ‘The Aerie’ wordt voor het eerst het onderkomen van de Phantom onthult dat wordt gedomineerd door een meer dan levensgroot vrouwen gezicht waarin we Christine kunnen herkennen. Als de belichting wat meer aansterkt zie je Christine die op komt ‘lopen’ in een gouden jurk. Dit had de scène met de automaton van Christine moeten zijn maar dat idee is om een of andere reden gesneuveld. Het is dus Boggess die in deze scène een pop speelt. Knap gedaan maar duidelijk een mens van vlees en bloed. Christine wordt op een gegeven moment in een soort van cocon gezet en later is ze vervangen door een gelijkende pop.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 13 March 2010 09:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Montage met beelden uit de voorstelling van de site van ‘Love Never Dies’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 19 ] 13 March 2010 10:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De cd alweer een aantal dagen in huis en het script uitvoerig doorgelezen. Er ziten toch wel aardig wat stukken ‘expose’ in zoals ze in Urinetown zeiden. Ik vind het jammer dat het niet echt spannend word wat betreft Christine’s keuze. Iedereen weet al dat ze de grote solo gaat zingen en dus kiest voor The Phantom.

Madame Giry zegt wel erg vaak dat ze alles voor Phantom heeft gedaan. Meg heeft de hoer uitgehangen om dat allemaal voor elkaar te krijgen en zoals ik het lees heeft ze ook de Phantom ‘behaagt’.

Ik snap dat mensen problemen hebben met dit script, maar ergens vind ik ‘t toch wel heel boeiend… En oh ja… Ik vind de muziek geweldig. Ik krijg Beneath a moonless sky niet uit m’n kop, sjalalie, ik sta er ‘s morgens mee op.

  [ # 20 ] 14 March 2010 11:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de CD inmiddels veelvuldig gehoord en de drie preview voorstellingen die ik zag zijn enigszins bezonken, al spookt de voorstelling dagelijks door mijn hoofd.

‘Love Never Dies’ is natuurlijk een project van vele jaren en ik kan me indenken dat de voorstelling anders op het publiek overkomt dan de intentie was. ‘Love Never Dies’ heeft voor zo’n grote show toch weinig previewtijd gehad. Als je naar de recensies kijkt is het typisch geval van een haat of liefdesverhouding en een tussenweg is er schijnbaar niet.

Ik begrijp uit alle berichten dat ze de musical voor New York gaan aanpassen maar heeft dat wel zin ? De haters zullen echt niet als een blad aan de boom omkeren met wat kleine aanpassingen. En dramamusicals scoren de laatste jaren toch erg slecht op Broadway waarbij Lloyd Webber’s eigen ‘The Woman In White’ nog vers in het geheugen ligt alsmede musicals als ‘Ragtime’ , ‘The Pirate Queen’ en ‘A Tale Of Two Cities’ om maar eens een paar andere flops te noemen.

Ik vind het script van ‘Love Never Dies’ zeker niet slecht en het zou ook wel erg vreemd zijn als Christine niet voor de Phantom kiest maar opnieuw voor Raoul. Er zitten wel wat onduidelijkheden in het script en als je het libretto leest is dat toch een stuk duisterder dan de uiteindelijke musical.

Het staat me nog helder voor de geest dat ik in de zaal zat en continu op het verkeerde been werd gezet over de gang van het verhaal en dat is natuurlijk ook wel knap. Ik dacht in de proloog het zal toch niet zo zijn dat ze nu al het einde verraden in de passage over de meester die verdween met het kind en het alles vernietigende vuur. Ook aan het slot van Acte I als Madame Giry in furie ontsteekt dacht ik bij mezelf benieuwd wat er na de pauze gaat gebeuren want als zelfs Madame Giry zich tegen de Phantom keert ... Het uiteindelijke slot had ik niet verwacht en dat kwam ook als een enorme schok in een van de langste sterfscènes die ik heb gezien. Uit de berichten op internet begrijp ik dat de proloog en ook het slot in de uiteindelijke premièrevoorstelling zijn ingekort en aangepast.

Zonder te willen klinken als één van die stuurlui aan de wal kan ik wel wat dingen bedenken die de voorstelling alleen maar ten goede komen. Van het mysterie rond de moordende Phantom in de eerste versie is niet veel over. In ‘Love Never Dies’ komt hij teveel over als een kwetsbaar bijna timide mens. Het zou de voorstelling helpen als het mysterie rondom Mr Y wat werd aangescherpt. Terwijl de eerste confrontatie tussen de Phantom en Christine in de hotelkamer prachtig is neergezet ook in muziek, zou het mooi zijn als ook de eerste keer dat het publiek de Phantom in de voorstelling ziet wat spectaculairder zou worden. Nu zien we hem voor het eerst alleen maar rondlopend in zijn onderkomen.

Ik zou ook heel graag weten wat er gebeurd is met de veel besproken automaton van Christine want zo heeft ook het logo van het door brand aangetaste masker geen connectie met de voorstelling. Het zou de scène in The Aerie helpen als Sierra Boggess een masker zou krijgen zodat het duidelijker is dat daar een pop moet staan en geen mens van vlees en bloed.

En zou de grote brand van Coney Island buiten de proloog geen plaats moeten krijgen in de voorstelling ? Die vond pas plaats in 1911 maar er zou een soort van epiloog kunnen zijn met Madame Giry waarbij we er achter komen hoe de meester en het kind dan uiteindelijk verdwenen zijn.

Niettemin blijft ‘Love Never Dies’ een prachtige voorstelling en ik kan me nu al intens verheugen op het volgende bezoek. Ik ben ook erg benieuwd wat het traject wordt in de aanloop naar de première in New York. We zullen het zien !

[ Gewijzigd: 14 March 2010 03:51 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 21 ] 14 March 2010 03:36 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

De referentie naar de brand is geschrapt tijdens de laatste previews.

Ook ik zit dagelijks met de musical in mijn hoofd. Wat een schitterende muziek, maar ook: wat een gemiste kansen voor een show die zoveel jaren in voorbereiding was…

  [ # 22 ] 23 October 2010 09:02 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Wat mij fascineert is wat ze in de tussentijd al allemaal aan de show veranderd hebben.
Ik zag hem deze week en vraag me bijvoorbeeld af hoe de eerste “Heaven by the Sea” eruit zag, leek die op de reprise of zag die er heel anders uit?

  [ # 23 ] 23 October 2010 09:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tom… - 23 October 2010 09:02 AM

Ik zag hem deze week en vraag me bijvoorbeeld af hoe de eerste “Heaven by the Sea” eruit zag, leek die op de reprise of zag die er heel anders uit?

Nee die scène zag er heel anders uit en speelde zich af buiten de poorten van Phantasma een decorelement wat in de huidige versie verdwenen is, net als de nummers ´That´s The Place That You Ruined You Fool´ en een groot gedeelte van ´Only For Him/Only For You´. Ik moet zeggen dat de nieuwe openingsscène op Coney Island en de nieuwe solo van Meg Giry wel beter werkt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 23 October 2010 10:04 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

eastwick - 23 October 2010 09:37 AM

Nee die scène zag er heel anders uit

Hmmm, er zijn zeker nergens foto’s van te vinden? Was het een donkere scène of leek het op de opening die er nu nog inzit? Het fascineert me, het is zoiets ongrijpbaars als ze dingen eruit halen 😊

  [ # 25 ] 23 October 2010 11:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nee het was geen donkere scène en past qua design wel bij de rest van de voorstelling. Onderstaande foto´s zijn uit de finale van ´Only For Him/Only For You´ met de Phantasma poorten op de achtergrond.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 26 ] 23 October 2010 11:35 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

eastwick - 23 October 2010 11:00 AM

met de Phantasma poorten op de achtergrond.

Dank je, maar huh? Die poort zit toch wel nog gewoon in de voorstelling?! Of zit dat verkeerd in mijn geheugen?

Is het jammer dat zo’n groot stuk eruit is gehaald eigenlijk?
Wat ik vreemd vind is dat het wel nog altijd in het programmaboekje staat als scène bij het overzicht, het is er toch al maaaanden geleden uitgehaald?

  [ # 27 ] 23 October 2010 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De poort zit nog wel in de projecties aan het eind van de ´Coney Island Waltz´ maar niet meer als fysiek decorstuk. Bij de introductie van Coney Island gebruiken ze nu verschillende banieren. De wijzigingen in de openingsscènes zijn volgens mij zo rond mei aan de voorstelling toegevoegd maar het is raar inderdaad dat de originele scènes nog in het programmaboek staan.

Ik vind het wel jammer dat er in vergelijking met de eerste week veel uit de voorstelling is gehaald en is ingekort. Zo is de scène waar men op zoek gaat naar Gustave op Coney Island bijna helemaal verdwenen. Jammer want ik vond dat een indrukwekkende scène waarbij het contrast van de hectiek van Coney en de overgang naar de desolate sfeer van Meg en Gustave op de pier zowel muzikaal als qua scène mooi werd verbeeld.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 28 ] 23 October 2010 12:15 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

eastwick - 23 October 2010 12:02 PM

Zo is de scène waar men op zoek gaat naar Gustave op Coney Island bijna helemaal verdwenen.

Ja, jammer! Ik vind het bijna altijd jammer als ze musicals inkorten.
Die scène waarin ze op zoek naar Gustave gaan was inderdaad niet erg lang, ze renden even door wat mensen en klaar. Jammer dat als hij mooi was, ze hem verkort hebben…

Spannend wat ze er in de toekomst mee gaan doen, met de hele show!

En het is jammer dat ze die Phantasma “marquee” eruit hebben gehaald, dat zou het iets duidelijker maken wat het precies is. Nu zie je veel show, maar dat het daar plaatsvindt is niet helemaal duidelijk?!

  [ # 29 ] 15 May 2011 07:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het eerste deel uit je synopsis is nu helemaal niet meer te herkennen; zover ik mij herinner komt die scene nu niet meer terug. De voorstelling begint direct met *SPOILER!* de mechanische Christine die naar voren loopt en een sluier opwerpt. Daarna komt direct The Phantom.
Geen wonder dat ik het zo snel vond gaan… de opening zoals hierboven en op de cd klinkt vele malen betoverender.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 15 May 2011 08:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

O Eastwick, bij het lezen van jouw verslagen bekruipt mij maar één gevoel: Fijn! Fijn! :-D

Wat mij vooral opviel bij deze voorstelling was dat ik Meg Giry ineens zo interessant vond worden; nu ik de cd wat vaker heb gehoord, hoor ik bij haar tekst in de scene waarbij ze Raoul in het café ontmoet toch vooral een onderhuidse lading. Ze waarschuwt Raoul toch vooral om weg te gaan, omdat dit de ‘suicide-place’ is voor mensen in uitzichtloze situaties, maar zelf zou ze alleen gezwommen hebben in de zee. Dat laatste geloof ik niet als ik zie hoe zij zich in de verdere show ontwikkeld. Ik denk dat zij volledig vanuit zichzelf en haar eigen ervaring spreekt.

Wat betreft de liefde tussen Christine en The Phantom; ik vind dat ook niet moeilijk voor te stellen. Hun passie en het feit dat zij zijn zoon baart, was voor mij niet nieuw en ik vind dit nog steeds een prachtig element in het verhaal! Het maakt de hele cyclus perfect rond.

En btw; erg blij te ontdekken dat jij je impressies ook niet binnen één reactie krijgt 😉

[ Gewijzigd: 15 May 2011 08:21 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2
2 of 2