Groot Polderconcert Koninklijke Landmacht
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Nieuwkoop - De Ter Aarse Drum- en Showband “Dice Musica ’83” organiseert samen met de gemeente Nieuwkoop, een concert ter gelegenheid van Polder 200. Een relatieconcert dat op 16 april wordt gehouden in de Vlijt te Zevenhoven.

Het themajaar Polder 200 staat geheel in het teken van de drooglegging van de polders, nu 200 jaar geleden. Het relatieconcert, aangeboden door het Ministerie van Defensie, wordt gegeven door het Fanfare Korps Koninklijke Landmacht “Bereden Wapens” (FKKLBW).

Het orkest

Het FKKLBW is één van de twee beroepsorkesten binnen de Koninklijke Landmacht en het enige fulltime professionele militaire fanfareorkest ter wereld. Het FKKLBW verzorgt de muzikale ondersteuning van ceremoniële en protocollaire activiteiten binnen en buiten de Landmacht zoals optredens voor het koninklijk huis, Prinsjesdag, beëdigingen, commando-overdrachten en herdenkingen. Daarnaast geeft het orkest zogenaamde relatie- of goodwillconcerten. Het orkest staat onder leiding van dirigent majoor Tijmen Botma.

Programma

Vrijdag 16 april 2010 geeft het FKKLBW een concert ter gelegenheid van de polderfestiviteiten. Pianist Hannes Minaar verzorgt een gastoptreden en speelt het pianoconcert van Shostakovitch. Ook The West Side Story van Leonard Bernstein staat op het programma. En als klap op de vuurpijl doen ook finalisten John Vooijs (“Op zoek naar Joseph”) en Suzan Seegers (“Op zoek naar Evita”) mee aan het concert.

Kaartverkoop

Het concert wordt gegeven in Sporthal de Vlijt te Zevenhoven. Kaarten à  â‚¬ 5,- zijn verkrijgbaar bij Benza Entertainment in Nieuwkoop, De Gemakswinkel in Langeraar, Sporthal de Vlijt in Zevenhoven en via de website http://www.dice-musica.nl/  Meer informatie over het concert en andere Polderfestiviteiten kunt u vinden op http://www.polder200.nl/

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 1 ] 01 March 2010 10:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Leuk Suzan en John.
Ga proberen om erbij te zijn.

  [ # 2 ] 16 April 2010 10:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 01 March 2010 10:44 AM

Leuk Suzan en John.
Ga proberen om erbij te zijn.

En dat is gelukt en vanavond was het zover. En daar heb ik geen spijt van gekregen. Kwa opbouw was het concert vergelijkbaar met de 2 concerten die Marjolein Teepen vorig jaar met het Limburgs Fanfare Orkest heeft gegeven. Voor de pauze de klassieke stukken met soms klassieke solisten, na de pauze een kort percussiekwartet en daarna een 45 minuten durende West Side Story Mini Concertante met als solisten Susan Seegers (Maria) en als Tony John Vooijs (waarbij Marjolein in haar concerten dan de Evita-stukken deed).

Ik was er veel te vroeg, dus dan maar de bar in voor koffie, maar daar werden juist de jongens en meisjes van de horeca gebriefd. De zaal (sportzaal) ingekeken en zag daar wat mensen zitten dus dacht daar ga ik maar naar toe. En daar eenmaal aangekomen gaan zitten en bleek de soundcheck van John en Susan net bezig te zijn. John stond voor het orkest en Susan stond….ja rechts van mij op een metertje of 2. En ik draaide mijn hoofd en glimlachte….Maar goed ik heb dus een groot deel van de soundcheck meegemaakt en daar had ik al veel kippevel, zowel van John als Susan. In de soundcheck werden de hoge noten niet geforceerd, in de voorstelling zelf zaten die wel.

In de voorstelling zelf wat meer naar voren aan het middenpad gaan zitten en heb alles goed kunnen zien. Zowel John als Susan overtuigden en eigenlijk voor het eerst wist John echt bij me binnen te komen, zowel qua stem als qua acteren, want dat deed die heel behoorlijk.

De stukken die gespeeld werden waren (in het boekje stond een ietwat andere volgorde):
Prologue
Something’s Coming — Tony
Maria — Tony
Tonight — Tony en Maria
America
One Hand, One Heart - Tony en Maria
I Feel Pretty - Maria
Somewhere - Maria en Tony
(Tussendoor nog enkele instrumentale stukken iig Cha Cha, Mambo)

Susan liet horen dat ze een van de beste zangeressen is die momenteel in Nederland rondloopt voor dit klassieke repertoire. Het was zuiver en verstaanbaar. Daarbij doet ze zeker niet onder voor Noortje Herlaar.

Ik vond het hele optreden BRILJANT.
En de chemie tussen John en Susan was er absoluut.

Bij het verlaten van de zaal kruiste juist Susan mijn pad toen ik mijn jas pakte en ik zei: “Susan ik vond je briljant”. Zij: “briljant, zo (lachen) wow”. Ik heb een topavond gehad.

Maar: na de JCS Concertante mag er best een WSS Concertante komen met deze twee solisten.
Dat wordt TOP! 😉

Veel bekenden gezien en filmen en foto’s maken vond men best, dus er gaan zeker filmpjes komen van dit optreden.

[ Gewijzigd: 16 April 2010 10:14 PM by Hanstmf ]