2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
’Hair’ in Ahoy Rotterdam en Hengelo
  [ # 16 ] 02 December 2010 12:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

@Annelot, werkt of werkte?

In Hengelo zijn de prijzen wel schappelijker, de eerste rang is 20 euro goedkoper, maar goed er komt daar dan zoals ze zeggen een aangepaste versie.

  [ # 17 ] 17 December 2010 02:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Nu bij Vakantieveilingen, ongetwijfeld goedkoper dan bij See.

  [ # 18 ] 21 January 2011 11:50 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2011-01-16

Dit staat bij George Ure’s twitter:

Currently appearing in the role of Boq in the West End Cast of WICKED at the Apollo Victoria Theatre UNTIL FEB 5th then off to join the cast of HAIR Holland

http://twitter.com/#!/george_ure

In één van zijn tweets staat ook de link naar de site van hairliveinahoy.com

  [ # 19 ] 03 February 2011 02:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2011-02-03

De cast is toch echt wel de moeite waard hoor twijfelaars… wat een productie lijkt het te worden!
Ik zal komen en gaan genieten in ieder geval. Twijfel maar niet te lang want de kaarten vliegen geloof ik de deur uit…

Principals


Berger
Kurt Kansley

Claude
Stephen Kirwan

Sheila
Brittany Woodrow

Non-leading Roles


Woof
James Gibbs

Crissy
Nikki Mae

Jeanie
Kate Lavelli

Dionne
Rosalind James

Hud
Thierry Picaut

Margaret Mead
Adam Ellis

Female Tribe

Donna Hines
Noa Bodner
Amy Webb
Kamilah Beckles
Yasmin Yazdi
Sarah Harlington
Tori Allen Martin
Charlotte Watts

Male Tribe

Ben Morris
Mark Gillon
Ian McIntosh
Craig Storrod
George Ure
  Sean Williams
Carlton Connell
Nick Butcher

  [ # 20 ] 03 February 2011 04:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nou grote namen… Veel mensen met enkel ensamble ervaring

  [ # 21 ] 03 February 2011 09:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Op een van de websites zag ik de naam staan van Arena Theater, uit Duitsland. Kan iemand zich nog de monsterproducties herinneren van onder andere Rent en West Side Story? Er gaan gigantische alarmbellen af in mijn hoofd (en daar is het is al zo druk).

  [ # 22 ] 05 February 2011 08:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Die namen zeggen mij allemaal echt niets. Maar goed, ik ga ook niet voor de namen. Ik vind de muziek van Hair gewoon echt te gek. En als het alleen maar half zo goed is als de laatste Broadway versie, weet ik zeker dat ik ga genieten.

  [ # 23 ] 08 February 2011 02:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Tim - 03 February 2011 09:11 PM

Op een van de websites zag ik de naam staan van Arena Theater, uit Duitsland. Kan iemand zich nog de monsterproducties herinneren van onder andere Rent en West Side Story? Er gaan gigantische alarmbellen af in mijn hoofd (en daar is het is al zo druk).

Nou ja, het was niet de beste Rent, maar vond het achteraf gezien toch wel hip Daniel Boys erin gezien te hebben 😉 En Joanna Ampil is altijd feest…

...maarre, waar komt die lijst met namen vandaan? Tasheka Coe zou nl Dionne gaan spelen, aldus haar website . En niks tegen diegene die daar aangekondigd staat hoor, but I just love my Dotties 😉
Bron: http://www.tashekacoe.com/#/career/4545131465

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 24 ] 14 February 2011 09:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Musicalworld mag 2x2 kaarten weggeven voor deze productie. Alle info vind je HIER

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 25 ] 09 March 2011 09:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

volgens mij is er ergens een ander topic, maar goed, dan maar hier!

Is er iemand in ‘t schone Hengelo toevallig al naar Hair geweest?

Ik wil graag vrijdag gaan met m’n moeder mee, maar de voorstelling is uitverkocht!

Het loopt erg goed hier in Hengelo, alle voorstellingen bijna (en vrijdag dus helemaal) uitverkocht! Gister waren er, heb ik van horen zeggen, nogal wat problemen met het geluid/techniek, maar hopelijk zijn die vandaag opgelost!

  [ # 26 ] 13 March 2011 07:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik begin ook nieuwsgierig te worden of iemand ‘m al zag..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 27 ] 13 March 2011 08:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Nou ik dus 😉 had een top weekend! Eerst Hair op vrijdag en daarna gister Urinetown in DeLaMar!

Maar goed, Hair dus (MET SPOILIERS)

vrijdagavond mocht ik aantreden voor Hair. Ik had al een aantal berichten gehoord en die waren over ‘t algemeen erg positief! Had Hair nog nooit gezien, weet ook vrij weinig van die hippietijd, maar ‘t was geweldig!

Het begon al met de sfeer die er hing tijdens het binnenlopen. Omdat het podium in Hengelo een heel stuk kleiner is dan in Ahoy, werd in Hengelo het gangpad (en de rest van ‘t theater waar je overheen kon lopen (niet met gevaar voor gebroken nekken etc.), langs kon gaan enz.) gebruikt.

Daardoor stonden aan ‘t begin van de voorstelling een aantal castleden, compleet in hun rol, met wierrook en namaak joints/sigaretten (die sigaretten waren best wel echt volgens mij) in ‘t gangpad. Ze spraken je aan, liepen mee naar je plek etc. erg leuk!

Het verhaal van de show is meer te plaatsen in de categorie van Love Me Tender en We Will Rock You (m’n moeder zei: huh ik wist niet eens dat er een verhaal in zat), maar er zit wel degelijk een boodschap in het verhaal. Wat jammer is, is dat het einde van de musical (dood van Claude etc.) er maar heel kort tussendoor gaat en dat dus de diepere laag niet echt bovenkomt. Volgens een ‘kenner’ was er een aardig deel van de tekst geschrapt.

Maar goed, de oppervlakkigheid is denk ik het enige minpuntje, de rest van de show was fantastisch.

Al vanaf ‘t moment dat je binnenkomt is er dus al een geweldige sfeer en zodra één van de vrouwen, Aquarius inzet, ben je als publiek verkocht!
De vrouwen hebben allemaal stuk voor stuk, geweldige stemmen! Hun harmonieën zijn loepzuiver en ook in hun solo’s zijn ze geweldig (Easy to be Hard en het liedje over de jongen die ze ooit zag, om maar iets te noemen). De hoofdrolspeler Claude is niet alleen een lekker hapje om naar te kijken, ook zijn stem is geweldig!

De rest van de mannen vond ik persoonlijk iets minder, een aantal zongen net niet vals en ze deden wel voor de vrouwen onder, maar ‘t was niet extreem slecht. Ze waren echter wel slecht verstaanbaar (en dat kwam niet alleen door de onmogelijke teksten in o.a. Hair).

Ook de ensemblenummers waren niet altijd even verstaanbaar, maar wel weer briljant gezongen.

Het decor is erg basic: een soort ruit staat op ‘t podium, waarop de grote band staat en daar achter is nog een klein verhoginkje waar de spelers wel eens rondlopen. Daarnaast gebruiken ze een videowall (niet erg groot in Hengelo) om af en toe wat beelden te projecteren en vooral bij Walking in Space is dat erg goed gedaan.

Al met al was het een goede show. Niet een extreem goed verhaal, maar wel spelers die er vanuit hun tenen voor gaan, het complete publiek meetrokken (de mensen van de horeca zeiden, dat ze nog nooit zo’n rustig en relaxt publiek hadden gehad in de pauze, niemand zeurde of klaagde) en energie voor 10 hadden. Daarnaast was ‘t geweldig dat ze door ‘t publiek liepen en vrolijk (nog wel in hun rol) gingen dansen.

En misschien nog wel het belangrijkste: de geweldige stemmen van de vrouwen! Men, kippenvel! Alleen al een reden om te gaan. Van die prachtige, breekbare stemmen van donkere vrouwen! Dit alleen al is een reden om te gaan (en natuurlijk de knappe Claude 😉).

Mijn excuses voor mijn beroerde schrijfstijl, ben nogal moe en alles ligt niet erg vers meer in m’n geheugen (door de vermoeidheid), maar ik hoop dat ik jullie toch een beeld heb kunnen geven van de voorstelling!

  [ # 28 ] 14 March 2011 04:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Klinkt goed allemaal.
Ik zal er vrijdag eens met een kritisch oog naar gaan kijken.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 29 ] 14 March 2011 06:28 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2010-11-14

Ik heb de voorstelling gisteren ook gezien (Hoi Annelot, ik ben het 😉 ) en ik vond hem ook goed.
Er wordt geen decor gebruikt (op het scherm met beeld en de band na dan), maar ze weten wel het verhaal te vertellen. Tja, wat je een verhaal kan noemen, want inderdaad komt dat niet sterk naar voren. Maar ik heb de Nederlandse versie met oa Dewi, Joël en Jelka gezien en daar vond ik echt geen klap aan. Deze versie is 100x beter!!!

De cast vind ik echt geweldig! Wouw wat een stemmen!!!

   Handtekening   

http://Www.simonekleinsmafansite.nl
De officiële Simone Kleinsma fansite!

  [ # 30 ] 15 March 2011 05:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

Ik ben benieuwd… ik ga het zaterdag zien!

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4