3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
’Hair’ in Ahoy Rotterdam en Hengelo
  [ # 31 ] 19 March 2011 12:08 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  106
Geregistreerd  2009-05-24

Ben net terug uit Ahoy..
Het was ronduit ge-wel-dig…. !

  [ # 32 ] 19 March 2011 12:12 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  170
Geregistreerd  2007-10-22

Ben ook net terug. Geweldig gezongen, goede sfeer, ik ben nog steeds geen hele grote fan van de show in z’n geheel maar verdorie wat grijpt dat einde me toch steeds bij de keel.

En ik ben verliefd op deze Claude. <3

   Handtekening   

yayyyyyyyyyyyy!

  [ # 33 ] 19 March 2011 12:42 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Op het gevaar afgaand een spoiler te veroorzaken;  Hoe zien de “bad trip” scenes eruit in deze voorstelling ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 34 ] 19 March 2011 07:52 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2004-02-01

Musical Hair - gaat over mijn geboortejaar 1967, maar had me tot nu toe nooit zo kunnen interesseren. Hij kwam in Ahoy en ik won er via deze site nog kaartjes voor ook en hierdoor een hele leuke musical ontdekt met geweldige muziek.
De voorstelling in Ahoy komt wat mij betreft goed tot zijn recht, heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met het theater, maar het staat als een huis.
Wat een stemmen zitten er in de cast. Muziek en zang is echt top. Met een compleet feestje wat nog aan het einde van de voorstelling wordt gebouwd is dit een geweldig avondje uit.

Enige minpuntje van de Ahoy is dat het door wegwerkzaamheden wat moeilijker te bereiken was, waardoor de voorstelling 20 minuten later begon. Tip: Ga dus ruim op tijd weg.
Ze lieten wel netjes tussen de nummers door mensen binnenkomen, maar was soms wel wat rommelig. En dan natuurlijk nog de mensen die aan het einde haast krijgen om naar huis te gaan. Ook hier de tip, kijk het helemaal uit, want het feestje aan het einde wil je gewoon niet missen.

De muziek staat hier al weer op en wil musicalworld dan ook bedanken voor een geweldige avond en het eindelijk ontdekken van deze musical.

  [ # 35 ] 19 March 2011 07:17 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  164
Geregistreerd  2011-03-19

Ik ben gisteren geweest! Ik vond het echt super! Echt een spektakel. De sfeer werd echt goed overgebracht! Alleen inderdaad jammer dat de show 20 minuten later begon, waardoor ik hem niet af kon zien. Moest nog helemaal vanuit Rotterdam naar Oisterwijk (vlak bij Tilburg), dus moest per sé weg om mijn trein te halen.. Want dat was ook nog eens de laatste trein. Maar ben blij dat ik hem toch nog grotendeels gezien heb!

  [ # 36 ] 20 March 2011 09:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Dankzij musicalworld een geweldige avond in Ahoy gehad, leuke musical liefhebbers ontmoet. En toch blijft Hair een geweldig iets om naar te kijken. Elke keer weer sta ik versteld hoeveel klassiekers, die nog dagelijks op de radio gedraaid worden, uit deze musical komen. Toppie.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 37 ] 20 March 2011 07:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik ben vanmiddag geweest. Wat GEWELDIG zeg, helemaal van mijn sokken geblazen! Helaas was het geluid waar wij zaten niet echt spectaculair. Maar dat vond ik dan ook meteen het enige nadeel. De muziek van deze musical is echt geweldig, de acteurs waren zo verschrikkelijk goed en de sfeer in deze musical is gewoon echt onbeschrijfelijk!
In de eerste akte moet je echt heel goed opletten, wil je er een beetje plot in zien. Maar ik vind dat dat ook wel een beetje bij deze musical hoort. Het is een soort van rij fragmenten achter elkaar. In de tweede akte komt er dan wat meer verhaal in. En het einde is gewoon zo emotioneel en intens. Echt niet normaal!
Ik vond het wel grappig. Voor mij zat een mevrouw heel enthousiast mee te klappen bij The Flesh Failures/Eyes Look Your Last/Let The Sun Shine in. Ik had zoiets van: ‘Mevrouw, volgens mij begrijpt u niet helemaal wat hier aan de hand is. ‘Maar goed, het is natuurlijk in het Engels en die mevrouw herkent de liedjes gewoon, dus zingt en klapt vrolijk mee al is het op dat moment totaal niet gepast.
Normaal gesproken hoeft een toegift van 30 minuten niet van mij, maar dit was gewoon echt ontroerend mooi. Vooral toen heel Ahoy knetterhard ‘Let The Sun Shine in’ aan het zingen was.
Voor mij waren de twee opvallendste spelers Claude (wat een lekkerding!) en Sheila. Allebei erg mooie stem. Berger viel wat tegen qua stem, maar deed zijn rol wel erg leuk. Ik weet verder niet goed wat ik erover moet zeggen. Maar dit is echt 1 van mijn favoriete musicals. Ik heb zà³ genoten!

Beetje jammer dat mijn stiefvader het helemaal niets vond. Hij is de film gewend en vroeg na afloop geïrriteerd: ‘De film vond ik zo mooi. Waarom hebben ze het verhaal in de musical helemaal veranderd?’ Toen uitgelegd dat de musical er toch echt eerder was dan de film. Zelf vond ik de film nogal saai. De musical heeft gewoon echt energie en die geweldige nummers zijn prachtig om live te horen!

  [ # 38 ] 21 March 2011 09:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

haha ik moet wel lachen om al die reacties over Claude… ook tijdens de pauze in de toiletten had echt iedereen het over hem, maar hij was inderdaad erg goed en een extreem lekker ding! haha, en ik ben niet snel zo erg onder de indruk van iemands uiterlijk dus dat wil wat zeggen 😉

En verder was Hair ook een super show! Echt een geweldige cast. Jammer dat het geluid niet super was, tenminste de gesproken tekst, de zang was wel prima te horen. Maar Hair blijft gewoon altijd leuk!

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 39 ] 21 March 2011 09:48 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  81
Geregistreerd  2009-03-12

ik ben gister geweest en het was in een woord GEWELDIG

hij staat zeker in de top drie van wat ik gezien heb

en claude is gewoon god op aarde

waat ook wel grappig was is dat er vet veel mensen de zaal uitliepen

  [ # 40 ] 21 March 2011 01:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Voor de zaterdagmiddag had ik kaarten gekocht en voor de zaterdagavond heb ik kaartjes gewonnen…
Dus 2x geweest hihihi

Echt geen straf, heerlijke show en inderdaad wat een lekkere Claude

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 41 ] 22 March 2011 10:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

MoNieky - 21 March 2011 01:05 PM

Voor de zaterdagmiddag had ik kaarten gekocht en voor de zaterdagavond heb ik kaartjes gewonnen…
Dus 2x geweest hihihi

Echt geen straf, heerlijke show en inderdaad wat een lekkere Claude

Wat een geluk. Ik kon mezelf zondag wel voor mijn kop slaan, dat ik dit niet meerdere keren heb kunnen zien!

Edit: En voor degene die nog even wil nagenieten. Hier een opname van het meest intense moment van de voorstelling. Niet echt goede kwaliteit, maar toch!
https://www.youtube.com/watch?v=hxhB8PVXD4s

[ Gewijzigd: 22 March 2011 11:13 AM by lisaatje ]
  [ # 42 ] 25 March 2011 07:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Hoi iedereen! Dit is de laatste keer dat ik dit topic naar boven sleur. Ik beloof het! Maar ik een weblog geschreven over deze voorstelling en wilde de link posten voor de geïnteresseerden. Wanneer je een reactie wilt geven zou ik dat ook leuk vinden. En dat mag ook over mijn manier van schrijven zijn. Ik ben namelijk aan het proberen wat beter te gaan schrijven!


Note: Nu ik er bij nadenk, weet ik niet zeker of het wel is toegestaan om de link van je weblog te posten. Als het niet is toegestaan, bij deze excuses. En dan haal ik hem natuurlijk meteen weg!

[ Gewijzigd: 26 March 2011 11:18 PM by Jeroen ]
  [ # 43 ] 26 March 2011 11:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

lisaatje - 25 March 2011 07:29 PM

Note: Nu ik er bij nadenk, weet ik niet zeker of het wel is toegestaan om de link van je weblog te posten. Als het niet is toegestaan, bij deze excuses. En dan haal ik hem natuurlijk meteen weg!

Dat is inderdaad niet toegestaan, daar hebben we de reclame-regel voor. Je kan natuurlijk wel gewoon de tekst zelf plaatsen.

  [ # 44 ] 28 March 2011 11:00 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2007-08-30

Toch even een vraagje naar aanleiding van de review op Musicalworld.nl in de tekst lees ik dat de acteurs niet uit de kleren gingen.
Ik ben zelf op vrijdagavond geweest en volgens mij stond de hele cast toch echt naakt op het podium tijdens de ‘‘gebruikelijke’’ naaktscene (where do I go) hebben ze dit later veranderd?

   Handtekening   

13-7 Soldaat van Oranje

  [ # 45 ] 28 March 2011 11:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

suzel - 28 March 2011 11:00 AM

Toch even een vraagje naar aanleiding van de review op Musicalworld.nl in de tekst lees ik dat de acteurs niet uit de kleren gingen.
Ik ben zelf op vrijdagavond geweest en volgens mij stond de hele cast toch echt naakt op het podium tijdens de ‘‘gebruikelijke’’ naaktscene (where do I go) hebben ze dit later veranderd?

De review is van mijn hand. Ik ben hier door meerdere mensen op gewezen.
Degene met wie ik was daarentegen zag ook geen naakte mensen. Ben je op de vrijdag-avond in Ahoy geweest? Want ik heb nog niemand ‘gesproken’ die er ook was op die avond die het wel gezien heeft.. Anders heb ik namelijk een domme fout begaan en dan haal ik het er uit!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4