1 of 19 |  1 2 3 >  Last ›
Spring Awakening in Concert in M-lab
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

Ik kan het juiste topic hier niet vinden, maar
ik vond op het internet het volgende bericht,,,

bron: musicalreports.nl


Spring Awakening in 2011 te zien in het M-Lab

Al eerder (op de meerjarenplanpresentatie van Stage Entertainment) werd bekend gemaakt dat Spring Awakening in het M-Lab opgevoerd zal gaan worden. Wanneer was toen nog niet duidelijk. Nu enkele maanden later is naar buiten gebracht in welke periode deze voorstelling in het M-Lab te zien zal zijn.

In het programmaboekje van Sondheim in Songs staat vermeld dat de voorstelling in 2011 in het M-Lab te zien zal zijn. Aan een andere musicalwebsite vertelde Erwin van Lambaart dat dit naar alle waarschijnlijkheid in april of mei 2011 zal zijn. Daarnaast vertelde van Lambaart dan Paul Eenens (Ciske de Rat, Sunset Boulevard, Petticoat) heeft getekend voor de regie. Voor de volledige cast gaan Stage Entertainment en het M-Lab opzoek naar jong talent dat maximaal drie jaar geleden cum laude is afgestudeerd. Voor de twee volwassen rollen worden echter twee gerenommeerde uit het vak aangetrokken.

Deze run in het M-Lab wordt gezien als een testcase. Er wordt gehoopt dat producenten de voorstelling willen oppikken zodat deze vervolgens een vervolg zou kunnen krijgen in de vorm van bijvoorbeeld een tour.

Het verhaal van Spring Awakening gaat over een groep tieners die hun seksualiteit ontdekken in een tijdperk waarin seks taboe is. De muziek is geschreven door Duncan Sheik en Steven Sater is verantwoordelijk voor het script en de songteksten.
Geplaatst op 12 mei, 2010

[ Gewijzigd: 29 January 2013 07:59 AM by Frans ]
   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 1 ] 12 May 2010 08:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er is nog geen apart topic over een Nederlandse Spring Awakening, maar rara, wie zou die andere musicalsite nu zijn.

  [ # 2 ] 12 May 2010 08:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  659
Geregistreerd  2008-12-30

Jeroen - 12 May 2010 08:13 AM

Er is nog geen apart topic over een Nederlandse Spring Awakening, maar rara, wie zou die andere musicalsite nu zijn.

Opes, niet gezien

   Handtekening   

I’m just your average nice gay, Who goes his own WICKED way;)

10/03 Wicked
07/04 Wicked

  [ # 3 ] 12 May 2010 08:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

De musical website van de avro?

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 4 ] 12 May 2010 08:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

sebas17 - 12 May 2010 08:47 AM

De musical website van de avro?

Weet ons inderdaad ook te vinden.

Maar goed, naar Spring Awakening.

  [ # 5 ] 12 May 2010 08:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Ik heb er zin in iig. Opvallend dat ze alleen voor max 3 jaar geleden afgestudeerden gaan. Zou Freek dan nog een kans maken? Helaas kunnen we wel vergeten dat Marit kans maakt op de rol van Wendla.

Overigens zie ik in Jeroen Phaff wel de volwassen man.

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 6 ] 12 May 2010 08:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik kreeg sterk de indruk dat het liefst de studenten van dat jaar geselecteerd werden, al vind ik persoonlijk de cum laude toevoeging wat overdreven. Maar Spring Awakening moet het toch hebben van een uitstekende cast die het materiaal goed neerzet. Klopt dat niet, dan zakt de show m.i. als een plumpudding in elkaar. (ja, ik kan niet koken).

De “namen” zullen de volwassenen zijn; de kids het jonge onbekende talent. Al denk ik dat 1 van de Zorro-kandidaten hier ook nog wel eens in aanmerking zou kunnen komen; al weet ik niet hoe goed Sandor danst (en of hij de laatste 10 haalt en hoe ver hij dan komt).

  [ # 7 ] 12 May 2010 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Hij lijkt me idd ook uitermate geschikt. Dat was iets wat Jouke en mij tegelijk te binnenschoot bij het concert

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 8 ] 12 May 2010 11:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik vind dat ze voor de jongeren echt op zoek moeten naar jong talent. En dan ook overal. Niet per se musicalmensen. Spring Awakening is geen showmusical met veel dans en bombastische liedjes. Bij audities in het buitenland wordt ook altijd gevraagd:
“Sing a brief song in the alternative rock or folk rock genre. We would prefer no musical theatre songs.”

Er zijn genoeg mensen tussen de 16 en 23 die een aardig potje kunnen zingen en acteren. Het lijkt me jammer als de cast straks uit allemaal mensen bestaat die al dik in de twintig zijn. Dat komt de geloofwaardigheid en de kwetsbaarheid van het stuk anders niet ten goede…

De rollen van de volwassenen zijn heel belangrijk en best moeilijk. Ik hoop dat ze daarvoor echt goede acteurs casten. Ze hoeven in ieder geval niet te (kunnen) zingen.

  [ # 9 ] 12 May 2010 06:47 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2010-01-31

Ik heb eerlijk gezegd liever mensen die al ‘dik in de twintig’ maar jeugdig ogen in de musical dan jongeren van 17 die leuk op GTST of ONM niveau kunnen acteren en een beetje kunnen zingen.

Dit is een musical die het ECHT moet hebben van de acteer- en zangprestaties. Geen bombastische orkestraties en flitsende decors die de aandacht af kunnen leiden. Op Broadway zijn er meerdere acteurs geweest die (ver) boven de 25 waren (vooral de rol van Moritz, naar mijn idee) die hun rol compleet geloofwaardig brachten!

Nederland heeft nu eenmaal een kleinere vijver om uit te vissen. Dus ook al zitten er wat 25 jarigen tussen; als ze een goede cast kunnen samenstellen waar uiteindelijk misschien een (midden)grote reisproductie mee gemaakt kan worden, ben ik al erg blij!

  [ # 10 ] 13 May 2010 05:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

NoahSo - 12 May 2010 06:47 PM

Ik heb eerlijk gezegd liever mensen die al ‘dik in de twintig’ maar jeugdig ogen in de musical dan jongeren van 17 die leuk op GTST of ONM niveau kunnen acteren en een beetje kunnen zingen.

Zo veel rollen zijn er nu ook weer niet waarbij het acteren van levensbelang is. Die moet je op de huidige opleidingen of pas afgestudeerden best kunnen vinden. En mocht dat ze niet lukken, kunnen ze altijd nog naar wat oudere personen kijken.

  [ # 11 ] 13 May 2010 10:42 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2010-01-31

Jeroen - 13 May 2010 05:44 AM
NoahSo - 12 May 2010 06:47 PM

Ik heb eerlijk gezegd liever mensen die al ‘dik in de twintig’ maar jeugdig ogen in de musical dan jongeren van 17 die leuk op GTST of ONM niveau kunnen acteren en een beetje kunnen zingen.

Zo veel rollen zijn er nu ook weer niet waarbij het acteren van levensbelang is. Die moet je op de huidige opleidingen of pas afgestudeerden best kunnen vinden. En mocht dat ze niet lukken, kunnen ze altijd nog naar wat oudere personen kijken.

Ok, maar zoveel musicalopleidingen met grote klassen heb je nou ook weer niet in Nederland. En in het buitenland wordt er uit honderden potentiele Wendla’s eentje gekozen. Ik zeg niet dat het talent er niet is, maar dat ze niet zouden moeten inboeten op kwaliteit om de cast zo jong mogelijk te laten zijn en ik dat in een land als Nederland sneller zou verwachten.

  [ # 12 ] 13 May 2010 12:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik vind Joey Schalker er zo belachelijk jong uitzien op de Legally Blonde promotiefotos, vind hem aan de andere kant wel het “type Moritz” 

Ik hoop ook dat ze “overal” naar talent gaan zoeken, en dan onderweg zoiets als dit tegenkomen:

https://www.youtube.com/watch?v=J8c5J26dWy0


Harry McEntire (18) en Jamie Blackley (16) als Ernst en Hanschen.

(negeer het publiek :blanco: )


Stel de premiere nog een (half) jaar uit, ga het land in, vind die “ruwe diamanten”  en stoom ze klaar   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 13 ] 30 October 2010 09:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Hier ben ik heel erg beniewd naar en ik las in een ander topic dat binnenkort finale audities komen dus hierbij een thread voor al het nieuws rondom deze productie

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 14 ] 30 October 2010 09:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Daar is al een topic voor, wel een beetje weggezakt 😉
http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/12440/

  [ # 15 ] 30 October 2010 09:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Bump. 

Binnenkort finale audities   *is heel erg beniewd*  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 19
‹‹ Je Anne Nederland      Robin Hood ››