173 of 182 | ‹ First  < 171 172 173 174 175 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2581 ] 31 October 2017 05:34 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

En iemand Robin gezien als Erik? Ik ga 9 November. Ben benieuwd welke Erik ik ga zien, Theo Martijn Robin of Alex. En sowieso benieuwd hoe de voorstelling nu is. Al weer een tijd geleden dat ik het zag. Ik heb de voorstelling 4 keer met Matteo van der Grijn en 1 keer met Stefan Rokebrand gezien. Over die laatste was ik niet zo positief. Maar kan ook komen omdat ik Matteo geweldig vond. 😊

[ Gewijzigd: 31 October 2017 05:50 PM by myrte ]
  [ # 2582 ] 02 November 2017 10:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  409
Geregistreerd  2011-11-23

Ik heb Robin gezien!

Deed het wel goed, je wordt niet om ver geblazen maar dat doen wel meer Eriks niet.

Ik vond Matthijs ook echt een goede bram!

  [ # 2583 ] 08 November 2017 04:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb erg genoten van Robin. Iemand die goed kan zingen, niet zo rauw als Matteo, maar veel zuiverder dan de gemiddelde Soldaat. Tevens wist hij me in de slotscènes goed te beroeren. Ik ben blij dat ik hem gezien heb.

  [ # 2584 ] 08 November 2017 04:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Katwijk, 7 november 2017

Soldaat van Oranje — De Musical voor doven, slechthorenden en andere gebarentaligen

Soldaat van Oranje — De Musical speelt op woensdagavond 18 april speciaal voor doven, slechthorenden en andere gebarentaligen. Dit gebeurt naar aanleiding van de vele verzoeken om de voorstelling toegankelijk te maken voor deze grote groep mensen.

Samen met gebarentaaltolk Erika Zeegers en schrijftolk en ondertitelaar Linda Gomes, heeft de productie de opties onderzocht om Soldaat van Oranje — De Musical ook voor hen te kunnen spelen. De uitdaging was de draaiende theaterzaal van de TheaterHangaar.

‘Tijdens de voorstelling is er boventiteling en zijn er live twee gebarentolken zichtbaar op de schermen boven het podium en halverwege de zaal. De schermen draaien veilig mee met de bewegingen van de theaterzaal én wel zo dat de voorstelling precies te volgen is als bij de andere voorstellingen het geval is,’ laat de producent weten. ‘Wij vinden het bijzonder fijn doven, slechthorenden, en andere gebarentaligen met hun begeleiders, familie of vrienden te kunnen verwelkomen.’

Kaarten voor deze voorstelling op woensdagavond 18 april, 20.00 uur zijn vanaf nຠt/m 31 december 2017 tegen de reguliere tarieven te boeken via soldaatvanoranje.nl/doven_slechthorenden.

Soldaat van Oranje — De Musical heeft sinds 2015 het theaterrecord -de meeste bezoekers uit de Nederlandse theatergeschiedenis- op zijn naam staan. Sinds de première is elke voorstelling uitverkocht en zagen inmiddels meer dan 2,4 miljoen mensen de voorstelling. Op 30 oktober j.l. vierde de voorstelling zijn zevenjarig bestaan en werd de 2.274ste show gespeeld.

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2585 ] 09 November 2017 09:43 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2012-02-18

myrte - 05 October 2017 03:13 PM
Suzanne123 - 16 September 2017 09:24 AM

Zojuist gezocht naar recensies met Sebas Berman als Erik . Ik ga 5 oktober naar Soldaat van Oranje met mijn oom, iemand die niet van musicals houdt en die ik zà³ graag wil laten zien hoe mooi Soldaat is (ik heb het twee keer eerder gezien met o.a. Matteo in de hoofdrol).
De recensies van Sebas als Erik zijn echt om te janken. De één na de andere recensie komt langs dat de hoofdrolspeler tenenkrommend vals zingt. Ik was er al bang voor na de Musical Sing-a-long, maar ik hoopte dat hij in het theater toch wat beter te pruimen is.
Volgens mij is 5 oktober de 2250ste voorstelling, ik ben dus heel bang dat Sebas dan speelt. Ik zou zà³ graag Theo Martijn zien als Erik! Van hem weet ik zeker dat het een goede en mooie voorstelling zal zijn. Met Sebas als Erik heb ik bijna spijt dat ik kaartjes heb gekocht…

Iemand die mij gerust kan stellen met een goede voorstelling met Sebas als Erik, of iemand die weet dat Theo Martijn vaak op de donderdagen speelt?

Het zal vast weer mooi zijn ook met Sebas in de hoofdrol haha. Veel plezier! Laat je weten hoe het was? Ik ben benieuwd.

Oeps, ik zie je reactie nu pas, haha. Ook lees ik nu pas over de exit van Sebas. Ik vind het heel naar voor hem, maar voor de productie lijkt het me echt goed, ook afgaande op de recensies.
Ik was er met de 2250ste voorstelling met Theo Martijn in de hoofdrol. Het was geweldig, Theo Martijn zingt goed en acteert goed, hij is heel geloofwaardig. Iemand die ik ook wil noemen is Mathijs als Bram. Wauw. Geen enkele andere Bram heeft zà³ veel indruk op mij gemaakt als Mathijs. Die dans… je voelt de emotie overal. Iedereen om me heen was aan het snikken. Echt heel mooi gedaan.
Over Anton (Lars Mak) had ik in de eerste scène een beetje twijfel of hij wel goed over zou komen als Anton, maar gelukkig heeft hij dat daarna bewezen 😊 Myranda Jongeling als koningin Wilhelmina vond ik niet zo overtuigend, daar heb ik betere van gezien.

Ik heb Soldaat nu gezien met Matteo, Robbert v/d Berg en Theo Martijn. Alledrie goede acteurs+zangers en elke keer komt het verhaal weer binnen. Voor mij is er geen sprake van een minder goede cast, maar tussen mijn tweede en derde keer zat wel een langere tijd (2,5 jaar denk ik). Ik heb deze keer in ieder geval mijn oom kunnen overtuigen dat er ook leuke musicals bestaan :D

  [ # 2586 ] 10 November 2017 09:14 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Haha fijn dat je het weer goed vond en je je oom hebt kunnen overtuigen! 😊
Ik zag de voorstelling gisteren. Ook met Theo Martijn in de hoofdrol. Wat een leuke verschijning! zijn Erik is een stuk zachter dan bijvoorbeeld Matteo van der Grijn. Maar toch krachtig op de juiste momenten. En een Erik die mooi zingt! Verder viel mij Mathijs als Bram mij ook in positieve zin op. Mooie vertolking. Wat mij in negative manier opviel was het gevecht op het strand tussen Erik en Anton. Dat zag er echt zo knullig uit. Toen ze samen over het zand rolde zag het er meer uit dat het in een vrijpartij zou eindigen. 🤔😁

  [ # 2587 ] 16 November 2017 03:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Soldaat van Oranje heeft weer een webshop:

https://www.theaterhangaar.nl/soldaat-van-oranje-de-musical/merchandise.

  [ # 2588 ] 18 November 2017 07:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eerste editie Engelandvaarders Gala is een feit 97-jarige Eddy Jonker ontvangt Engelandvaarders Award
Woensdagavond 15 november vond de eerste editie van het Engelandvaarders Gala plaats in Hotel van Oranje in Noordwijk. Het Engelandvaarders Gala is een initiatief van Soldaat van Oranje — De Musical, Hotel van Oranje en het Museum Engelandvaarders ten bate van de het museum en de Stichting Educatieve Theaterprojecten. De opbrengst van het Gala - E 152.856,00 - werd gegenereerd door middel van tafelverkoop, lotenverkoop en het veilen van unieke belevenissen. De Stichting Engelandvaarders Gala wil jongeren in het voortgezet onderwijs in staat stellen deel te nemen aan het educatieproject van Soldaat van Oranje — De Musical en hun in de gelegenheid stellen het Museum Engelandvaarders te bezoeken. Op deze manier wordt de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en de rol van de Engelandvaarders hierin doorverteld.
Engelandvaarders Award Engelandvaarder Eduard A. (Eddy) Jonker (97) ontving tijdens het Gala de Engelandvaarders Award voor Vrijheid en Bevrijding. Het was de eerste keer dat de award werd uitgereikt. Deze jaarlijks toe te kennen award is een teken van grote erkenning en respect voor de persoon of organisatie die zich op inspirerende wijze inzet om de voortdurende strijd voor vrijheid en bevrijding zinvol en leerzaam te doen zijn voor mensen van vandaag en morgen.
Eddy Jonker heeft als medeoprichter en voorzitter van Museum Engelandvaarders een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming van dit bijzondere museum, dat op 4 september 2015 werd geopend door Zijne Majesteit de Koning. Gebaseerd op authentieke verhalen van Engelandvaarders biedt dit museum een blijvend ijkpunt voor iedereen die wil weten wat er nodig is voor effectieve actie wanneer het er echt op aan komt. Eddy Jonker komt de award toe, omdat hij zich er steeds voor heeft ingezet om juist aan jonge mensen te vertellen over vrijheid en bevrijding en de waarde van die begrippen - niet alleen toen, maar ook nu.
http://www.soldaatvanoranje.nl/educatie en www.vtpeducatie.nl
http://www.museumengelandvaarders.nl
http://www.hotelvanoranje.nl

  [ # 2589 ] 18 November 2017 07:38 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Katwijk, 17 november 2017

2,5 miljoen bezoekers voor Soldaat van Oranje - De Musical

Soldaat van Oranje - De Musical verwacht woensdag 22 november zijn 2,5 miljoenste bezoeker. De allereerste voorstelling werd op 10 oktober 2010 gespeeld in de TheaterHangaar in Katwijk en eind oktober jongstleden vierde de productie zijn zevenjarig bestaan.

Ruim 30% van de bezoekers zag de voorstelling meer dan één keer. Een aantal zag de voorstelling
zelfs meer dan 10 keer. Onderstaande landkaart geeft aan waar de Nederlandse bezoekers van Soldaat van Oranje - De Musical vandaan komen.

Kaarten t/m mei zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl of 0900 - 1353 (45cpm).

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2590 ] 24 November 2017 08:34 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Soldaat van Oranje - De Musical ontvangt 2,5 miljoenste bezoeker

Acteurs Peter Tuinman (Van ‘t Sant), Myranda Jongeling (Koningin Wilhelmina) en Cathalijne de Sonnaville (Hofdame Angela, u.s. Hofdame Tessa) verwelkomden vanavond - bij de 2.292e uitverkochte voorstelling - de tweeënhalf miljoenste bezoeker. De directeur van ticketbureau Eventim feliciteerde producent Fred Boot met dit nieuwe Nederlandse record.

Afgelopen oktober vierde Soldaat van Oranje - De Musical nog zijn zevenjarig bestaan. Sinds de première heeft de voorstelling het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn vrienden aan inmiddels meer dan 2,5 miljoen bezoekers mogen vertellen.

Kaarten voor voorstellingen t/m mei zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl of 0900 - 1353 (45cpm).

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh.

  [ # 2591 ] 02 December 2017 11:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Op de streepjes / aantal voorstellingen muur bij Soldaat staan, te zien op de nieuwe foto op facebook, niet alleen streepjes, maar ook halve streepjes, bolletjes etc. Iemand enig idee wat die dingen betekenen? Showstop oid? Nieuwe castleden op?

  [ # 2592 ] 03 December 2017 12:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

http://www.eventim.nl/Tickets.html?affiliate=ENL&doc=campaign&campaign=svo

op deze site staat een legenda, bedoel je dit?

  [ # 2593 ] 03 December 2017 03:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik denk dat Imluiten dit bedoelt: https://www.facebook.com/soldaatvanoranje/photos/a.107567595981369.12948.103052223099573/1716916405046472/?type=3&theater;

  [ # 2594 ] 03 December 2017 03:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

HOI. - 03 December 2017 03:32 PM

Ik denk dat Imluiten dit bedoelt: https://www.facebook.com/soldaatvanoranje/photos/a.107567595981369.12948.103052223099573/1716916405046472/?type=3&theater;

Yes precies 😊

  [ # 2595 ] 03 December 2017 05:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Oepsie lekker goed gelezen weer :red:

Maar wel een goede vraag, nu ben ik ook benieuwd!

‹ First  < 171 172 173 174 175 >  Last ›
173 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››