171 of 182 | ‹ First  < 169 170 171 172 173 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2551 ] 06 October 2017 07:45 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Dat zou wel heel raar zijn… Maar ja verklaart wel hoe het kan dat hij de rol heeft gekregen. Of ze dachten dat het nog wel beter zou worden. Maar er moeten toch wel meer Eriks te vinden zijn. Of laat Theo Martijn first cast worden. Daar hoor ik wel goede verhalen over.

  [ # 2552 ] 06 October 2017 08:20 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Nu Bart weg is, mist er een understudy voor Erik. Ik verwacht dat er binnenkort nog iemand bij komt die understudy wordt aangezien nu het merendeel alleen door Theo Martijn wordt gespeeld of door understudy Robin Reitsma.

  [ # 2553 ] 06 October 2017 10:50 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Speelt Sebas Berman helemaal niet dan?

  [ # 2554 ] 06 October 2017 11:13 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Lotus18 - 05 October 2017 09:47 PM

Dat had ik ook opgevangen ja, dat er mensen nogal op hun flikker hebben gehad na het optreden op de uitmarkt en dat Sebas eerst maar eens een paar zanglessen moest gaan volgen.

Toen speelden ze (na wekenlange repetities) al een tijdje toch? Hoe kom je er dan in hemelsnaam op de Uitmarkt pas achter dat je geen goede zangers in huis hebt, allemachtig… Lijkt inderdaad wel of ze tijdens de audities de zangronde hebben overgeslagen en het castingteam gewoon vraagt of de acteur in kwestie op de toneelacademie zangles heeft gehad. Want met de logica van Sebas moet een toneelacteur in dat geval wel een musical aankunnen.

  [ # 2555 ] 06 October 2017 03:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik was bij show 2250

De cast:
Erik - Theo Martijn Wever
Wilhelmina - Myranda Jongeling
Van ‘t Sant - Peter Tuinman
overige rollen volgens mij eerste cast

Tot mijn vreugde zag ik bij binnenkomst de naam van Theo Martijn Wever op het castbord.
Toen ik deze vreugde deelde met personeel van de Hangaar kreeg ik te horen dat hij op dit moment bijna elke show speelt, Robin Reitsma af en toe invalt en Sebas Berman al een tijdje niet (spoedcursus zang?).

  [ # 2556 ] 11 October 2017 07:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Katwijk, 10 oktober 2017
Nieuwe mijlpaal Soldaat van Oranje - De Musical

Vandaag precies zeven jaar geleden, speelde Soldaat van Oranje - De Musical de allereerste voorstelling. Prijswinnaars uit de twaalf provincies en België zijn te gast bij deze nieuwe mijlpaal. Vanavond wordt de 2.255ste voorstelling gespeeld.

Soldaat van Oranje - De Musical is een productie van NEW Productions, het productiebedrijf van investeringsmaatschappij Amerborgh. Sinds 2015 heeft de productie het theaterrecord -de meeste bezoekers uit de Nederlandse theatergeschiedenis- op zijn naam staan. Sinds de première op 30 oktober 2010 zagen al meer dan 2,4 miljoen bezoekers de voorstelling.

Kaarten t/m 7 januari zijn verkrijgbaar via soldaatvanoranje.nl of 0900 - 1353 (45cpm)

  [ # 2557 ] 13 October 2017 09:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Sebas Berman is van de castlijst gehaald en Theo Martijn en Alex van Bergen zijn first cast Erik geworden. Reden is voor mij onbekend.

  [ # 2558 ] 14 October 2017 01:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een pijnlijke afgang voor Sebas. Maar ik vind het een nog grotere afgang voor de producent. Want hoe is deze jongen door de casting gekomen? En ook na de casting hebben ze nog voldoende gelegenheid gehad om te ontdekken dat hij niet voldeed. Al heb ik het gevoel dat het uiteindelijk toch het gevolg is van het feit dat ze bij deze productie de zang duidelijk van ondergeschikt belang vinden (terwijl betere zang de voorstelling echt nog sterker zou maken).

Lotus18 - 05 October 2017 09:47 PM
Marjanda - 05 October 2017 04:45 PM

Ik heb begrepen dat Sebas inmiddels niet zo vaak meer opgaat 😉

Dat had ik ook opgevangen ja, dat er mensen nogal op hun flikker hebben gehad na het optreden op de uitmarkt en dat Sebas eerst maar eens een paar zanglessen moest gaan volgen.

Ik ben toch wel benieuwd wie er precies op hun flikker hebben gehad. Want ik mag toch hopen dat we het dan niet over de acteurs hebben. Hoe slecht Sebas en co. ook zongen, het is uiteindelijk de productie die ze daar had neergezet. En het is ook heel opportunistisch om na de kritiek op het optreden ineens in te grijpen, terwijl dat natuurlijk al veel eerder had moeten gebeuren.

  [ # 2559 ] 14 October 2017 07:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hoewel dit laatste optreden een opvallend dieptepunt aangeeft (in de jaren daarvoor was de kwaliteit van de Erik in kwestie m.i. behoorlijk consistent) snap ik niet zo goed dat men nຠpas lijkt in te grijpen omdat de zang onder de maat is. Het geeft voor mij wel aan dat de producenten lekker hun gang gaan, als er maar geld binnen komt. Dat ze (en dat is echt niet alleen bij Soldaat, ook bij Stage kunnen ze er wat van) ondertussen alleen maar middelvingers opsteken naar het publiek maakt ze niet uit. Ze blijven immers regisseurs kiezen die mensen casten die niet kunnen zingen, onder het mom van “op de toneelschool krijgen ze ook zangles”. Het is zo treurig dat anno 2017 musical en mensen die hier speciaal voor zijn opgeleid nog steeds zo denigrerend worden behandeld. “Doen we even”. Als je kwaliteit wil leveren niet, en dat blijkt keer op keer maar weer. Zo komt het genre nooit vooruit in Nederland, want vergeleken met walhalla’s als West End en Broadway en ik denk ook Duitsland is musical in Nederland natuurlijk een lachertje. De kwaliteit zit thuis op de bank werkloos te zijn, geeft mommyfitness of vertrekt naar het buitenland (met een paar uitzonderingen dan). Laat ze bij Soldaat maar even op de blaren zitten, hopelijk leren ze er wat van.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2560 ] 14 October 2017 08:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Als je de reacties op Facebook leest dan snap ik wel dat Sebas van de cast lijst is verwijderd. Er zijn mensen die hebben geklaagd na het zien van Sebas en nieuwe kaartjes hebben gekregen!

  [ # 2561 ] 14 October 2017 10:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zou Sebas dan definitief afgezwaaid hebben? Enkele weken geleden was hij (afgaande op zijn instagram) nog bezig met het halen van zijn motorrijbewijs. Misschien laat de producent hem eerst een tijdje extra zanglessen volgen om hem daarna de rol weer te laten oppakken? Wat een enorm scheve gang van zaken is voor een professionele productie natuurlijk, maar een jonge acteur casten voor een hoofdrol en na kritiek op een publiek optreden weer ontslaan zou nà³g erger zijn.

June - 14 October 2017 07:35 AM

vergeleken met walhalla’s als West End en Broadway en ik denk ook Duitsland is musical in Nederland natuurlijk een lachertje.

Qua casting worden er in het buitenland toch ook rare streken uitgehaald. Tourproducties in de UK staan bijvoorbeeld bol van bekende soapacteurs met een vage zangachtergrond of popsterren zonder acteerachtergrond, en Waitress op Broadway heeft nu Jason Mraz aangetrokken voor één van de hoofdrollen.

Maar goed, een equivalent voor deze specifieke situatie kan ik dan weer niet zo snel bedenken. Het feit dat de hoofdrolspeler nagenoeg geruisloos vervangen kon worden spreekt gek genoeg dan wel weer voor de productie, die volledig op eigen poten staat en niet op grote namen leunt. Stel je deze situatie eens voor bij On Your Feet: wat nu als Jim Bakkum (naar veler vermoedens) totaal ongeschikt wordt bevonden door pers en/of publiek? SE zou hem nooit met stille trom (kunnen) laten vertrekken, ook al gaat het om de kwaliteit van hun product.

  [ # 2562 ] 15 October 2017 06:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Daar heb je zeker een punt Laush. Bij de Stage producties zou dit door continu gebruikmaken grote namen nooit zo stilletjes hebben gekund.

Ik lees de laatste maanden steeds vaker slechte verhalen over de kwaliteit van de cast van SvO. Ik heb in het eerste jaar de show 2x gezien met Matteo als Erik en toen zaten ook mensen als Robbert van den Bergh er nog in. Toen vond ik de zang nog goed! En dat met zo’n mooi en spectaculair decor maakte het een goede productie.
Maar daarna vond ik op de uitmarkt optredens de kwaliteit van de nieuwe mannen die in de huid van Erik kropen meer en meer achteruit gaan.
Vorig jaar juli won ik kaartjes en ben ik dus na jaren weer eens de show gaan kijken en stoorde me toen enorm aan de slechte zang en hier en daar ook acteerwerk dat ver onder de maat was. Toen betrapte ik mezelf erop dat ik de show echt om zat te kijken, wat ik normaal niet vaak heb in het theater. Ik zie dan toch liever een heel minimalistisch decor met kwalitatief goede zangers en acteurs dan een prachtig decor met mensen die onder de maar presteren…

  [ # 2563 ] 15 October 2017 09:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Oei ...dat zou wel pijnlijk zijn, zowel voor Sebas als voor de producenten als de hoofdrolspeler inderdaad terugtrokken is vanwege gebrek aan kwaliteit. Dat valt Sebas niet te verwijten, en is sneu voor hem. Als dit waar is, dan hadden de producenten in een veel eerdere fase moeten ingrijpen naar mijn mening. Kan niet zo zijn, dat je er pas bij een Uitmarkt optreden achterkomt dat iemand toch wel heel belabberd zingt. Dan heb je voorheen door een roze bril zitten kijken of in dit geval luisteren.

Ik heb zeker niet alle Erik’s van de afgelopen 7 jaar gezien, dus ik kan ook niet zelf beoordelen of er eerder iemand tussen zat die zo onder de maat was. Via sociale media kreeg ik de indruk dat er zo her en der wel wat kritiek was op een Erik, maar niet in deze mate. Misschien ben ik wat objectiviteit kwijt in deze, omdat ik destijds bij de overweldigende premiere mocht zijn, maar ik heb niet het gevoel van minachtng van de producenten naar het publiek toe. Er is enorme moed voor nodig geweest om deze productie, in deze vorm, op deze plek te brengen. Er zijn heel wat gedurfde “out of the box” keuzes gemaakt. Eén daarvan was om niet met bekende musicalacteurs te werken, maar om voor toneelacteurs te kiezen.

Ook in het begin van de 7 jaar was hierover al discussie en ook toen was de algemene mening dat de zang te zwak zou zijn en men musicalacteurs had moeten nemen. Dat verstomde echter snel na de premiere toen de voorstelling in no time maandenlang volgeboekt zat en de aanvankelijke kritiek verdween in juichende berichten over Mateo en consorten. Nauwelijks nog geluiden over te matige zangkwaliteit. Nu wordt iedere nieuwe Erik inmiddels vergeleken met held Mateo. Terwijl ook Mateo de nodige bagger over zich heen kreeg na het 1e Uitmarkt optreden.

Hoe dan ook. Ik was één van diegene die Sebas zijn optreden echt niet vond kunnen, maar ik heb niet het gevoel dat er gedacht wordt vanuit de producenten “loopt nu al 7 jaar, geld is binnen, zet er maar iemand neer die goedkoop is” . Daarvoor is alles rondom deze productie met teveel liefde en zorg gemaakt. Als je zo denkt speelt een show niet 7 jaar voor uitverkochte zalen, dat voelen mensen. Ik denk eerder dat men in een soort tunnelvisie van succes uit verleden terecht is gekomen: “Mateo was ook geen zanger, is ook goed gekomen ; daarna op dezelfde voet Erik’s gecast en bleek ook steeds goed te komen” . Dus dan krijg je wellicht op een gegeven iets van"Ja we weten dat er altijd kritiek komt op de zangkwaliteiten van Erik, maar uiteindelijk draait het altijd bij en is onze lijn om voor acteurs te kiezen in die rol succesvol gebleken”. En nu zit er dan kennelijk een keer een misser tussen, die ze niet op tijd letterlijk gezien en gehoord hebben. Zoiets vermoed ik.

Ik hoop (en denk) nog steeds dat een groot deel van de originele cast terug gaat komen in de laatste speelperiode. Dan ga ik nog eens kijken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2564 ] 16 October 2017 11:07 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Oren is de agent van Sebas, zouden ze hem als oud-castlid teveel hebben vertrouwd?

  [ # 2565 ] 16 October 2017 01:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zou best eens kunnen, maar als Oren Sebas zelf heeft aangedragen of aangestuurd is hij eigenlijk ook niet helemaal goed bezig. Je weet toch wat de capaciteiten van je cliënt zijn? En Oren weet ook wat je voor SvO moet kunnen. Ik kon uit het interview met Musicalworld overigens niet echt opmaken of Sebas op eigen initiatief of op suggestie is gaan auditeren.

Nou ja, New Productions luistert uiteindelijk wel naar de klachten van hun publiek, dat kun je ook niet van alle producenten zeggen (The Bodyguard, anyone?). Ik denk dat het hier inderdaad -zoals Mark zegt- gaat om een flinke misser, niet om gemakzuchtig geld binnenharken. De gehanteerde castingprocedure mogen ze dus wel eens gaan heroverwegen 😊

‹ First  < 169 170 171 172 173 >  Last ›
171 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››