1 of 75 |  1 2 3 >  Last ›
Hij Gelooft In Mij
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  99
Geregistreerd  2009-08-16

telegraaf.nl 07-06-2010

]http://www.telegraaf.nl/prive/6874163/__Hazes-musical_wordt_intiemer__.html?sn=prive

Hazes-musical wordt intiemer door Wilma Nanninga
AMSTERDAM -  De André Hazes-musical wordt kleiner dan in eerste instantie was voorgenomen. Joop van den Ende heeft in goed overleg met weduwe Rachel Hazes besloten meer te focussen op kwaliteit dan op massaliteit.

De show gaat daarom toch niet naar het Beatrix Theater Utrecht, maar naar het intiemere DeLaMar, dat op 28 november in Amsterdam zijn deuren opent: „Hazes is en blijft een Nederlands product dat je niet kunt exporteren. Daar moeten we rekening mee houden. Anders kunnen we de investering nooit terug verdienen. Een compactere voorstelling kan dan wel niet pochen met enorme decors, maar geeft wel mooie intieme kansen. We hebben de regisseur al gevonden, en zijn ook dicht bij de keus van de acteur die André zal vertolken.”

Joop van den Ende heeft de afgelopen jaren vijf nieuwe originele musicals geproduceerd. „Vier in Duitsland, waaronder één met nummers van de Oostenrijkse zanger Udo Jürgens. Prima voor de Duitstalige markt. In Nederland heb ik Ciske de Rat gemaakt, maar die productie bleef in Nederland. Over de grens heersen daarvoor natuurlijk geen nostalgische gevoelens. Maar Petticoat waarmee we nu bezig zijn, kan wel weer de grens over. We zijn internationaler gaan denken.”

[ Gewijzigd: 02 December 2012 08:54 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 08 June 2010 08:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  99
Geregistreerd  2009-08-16

-

[ Gewijzigd: 27 November 2011 04:15 PM by silala ]
  [ # 2 ] 08 June 2010 08:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Ik hoop niet dat het een soort Volendam de musical gaat worden. Een musical met alle liedjes achter elkaar. We zullen zien volgend seizoen denk ik.

  [ # 3 ] 09 June 2010 05:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

rob2 - 08 June 2010 08:56 PM

Ik hoop niet dat het een soort Volendam de musical gaat worden. Een musical met alle liedjes achter elkaar. We zullen zien volgend seizoen denk ik.

Wat weet je van Volendam de musical dan? Een medley op de Musical Awards wil niet zeggen dat het zo in de voorstelling zit.. En qua Hazes, de musical. Niet mijn repertoire… Maar fijn dat het geen grote show wordt die een open eind theater gaat blokkeren.

Dit was de topic van twee jaar geleden over deze musical:

http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/8674

maar nog uit de vorige forumlayout, dus slecht leesbaar nu.

[ Gewijzigd: 09 June 2010 05:20 AM by Jeroen ]
  [ # 4 ] 24 May 2011 08:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

Zojuist heeft Erwin van Lambaart in de Madiwodovrijdagshow bekend gemaakt dat de musical over het leven van André Hazes eind 2012, dus in het seizoen 2012-2013, in première zal gaan. Inmiddels is de casting voor de rol van André al geweest. Erwin geeft aan dat ze al een keus voor deze rol hebben gemaakt. De musical is een nieuwe oorspronkelijke musical, net als Ciske de Rat en Petticoat. Joop van den Ende is bij de totstandkoming intensief betrokken. Erwin zelf op de achtergrond.

  [ # 5 ] 24 May 2011 08:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

En na de publieke auditie van Paul toch wel blij dat hij het niet is geworden, ondanks dat ik hem een leuke persoonlijkheid vindt.
Was er ooit sprake van dat de productie eerder zou gekomen/gepland was? Of zijn de voorbereidingen en de aankondiging zo vroeg geweest (juni 2010)?
(Opvallend dat ze het niet over Vlieg met me mee hebben gehad in het interview, maar hoeft niets te zeggen natuurlijk).

  [ # 6 ] 25 May 2011 09:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

er is schijnbaar al iemand gecast, ben wel heel benieuwd….

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 7 ] 02 June 2011 03:02 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  66
Geregistreerd  2010-12-27

Een musical met de liedjes van Paul de Leeuw, een musical over André Hazes, in België komt volgend seizoen Domino met liedjes van Clouseau. De nieuwe musicals met liedjes van populaire, Nederlandstalige zangers zijn precies in opmars!

[ Gewijzigd: 03 January 2012 01:10 PM by Lies92s ]
  [ # 8 ] 03 June 2011 01:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

nou volgens mij waren dat soort musicals al in opmars hoor….mamma mia, we will rock you, saturday night fever….en over het buitenland nog maar niet te spreken

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 03 June 2011 01:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Marilena - 03 June 2011 01:34 PM

nou volgens mij waren dat soort musicals al in opmars hoor….mamma mia, we will rock you, saturday night fever….en over het buitenland nog maar niet te spreken

Er staat van ‘Nederlandstalige zangers’,  de producties die jij noemt zijn allemaal van buitenlandse bands.
Het is inderdaad opvallend dat Nederlandse muziek nu ook veel gebruikt gaat worden.
Een liedje van Marco Borsato wordt ook in een schoolvoorstelling (van V&V-Warchild) gebruikt en wie weet komt er ook nog wel een musical met al z’n nummers.

  [ # 10 ] 03 June 2011 01:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

mau1992 - 03 June 2011 01:47 PM

Een liedje van Marco Borsato wordt ook in een schoolvoorstelling (van V&V-Warchild) gebruikt en wie weet komt er ook nog wel een musical met al z’n nummers.

Dat wordt dan waarschijnlijk de langste musical ooit.  😉

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 11 ] 03 November 2011 05:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Nu officieel op de planning voor 2012/2013: http://musicals.nl/verwachte-musicals-andre-hazes.asp

Rachel Hazes tekende in april 2007 het contract met Joop van den Ende Theaterproducties voor de nieuwe, oorspronkelijke musical over André Hazes. Dit contract was het begin van de ontwikkeling van deze Nederlandse musical. De musical vertelt het levensverhaal van André Hazes aan de hand van zijn repertoire. Naar verwachting zal de productie in seizoen 2012-2013 te zien zijn.

Rachel Hazes: ‘Een musical over André is een grote eer. Joop van den Ende is een aantal jaren André‘s manager geweest, deze hernieuwde samenwerking voelt alsof de cirkel weer rond is. ’

Joop van den Ende: “André Hazes is een nationale ster met internationale allure, een volksheld met een bewogen leven.. Ik ben erg blij met het vertrouwen dat Rachel ons hiervoor gegeven heeft.”

Na onder andere Petticoat, Ciske de Rat- De Musical, de musical Droomvlucht, de 3 Musketiers en Sister Act is de musical over André Hazes een van de in eigen huis ontwikkelde producties van
Joop van den Ende Theaterproducties.

Momenteel is het castingproces voor de musical over André Hazes in volle gang en worden de eerste workshops voorbereid.

  [ # 12 ] 05 November 2011 08:45 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-02-04

Volgens Rachel Hazes gaat de musical over André Hazes naar alle waarschijnlijkheid op 23 september 2012, de sterfdag van André, in première.
In een interview zegt de weduwe van de zanger dat haar persoonlijke favoriet voor de hoofdrol de acteur Peter Paul Muller is,  die in de serie Gooische Vrouwen de rol van Martin Morero speelt.

De musical wordt geproduceerd door Joop van den Ende Theaterproducties en is gebaseerd op het boek van Rachel Hazes.

André Hazes overleed op 23 september 2004.

avro musical

  [ # 13 ] 06 November 2011 07:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Fiene - 05 November 2011 08:45 PM

In een interview zegt de weduwe van de zanger dat haar persoonlijke favoriet voor de hoofdrol de acteur Peter Paul Muller is,  die in de serie Gooische Vrouwen de rol van Martin Morero speelt.

Hè bah, nee! Martin Morero mag alleen maar Martin Morero spelen. Nog een rol van volkszanger er bij wordt veel te verwarrend. (Ik ben stiekem verliefd op Martin Morero 😉)

  [ # 14 ] 11 November 2011 10:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

Martijn Fisscher wordt André Hazes en Chantal Janzen Rachel.
Is net door Joop van den Ende bevestigd in Pauw en Witteman

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 15 ] 11 November 2011 10:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2010-03-28

Huh! Ik vind ze beiden totaal niet het type daarvoor!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 75